ma
door marceldesmet May 13, 2015 om 19:01
Huishouden & energie

Hebben Liander en hun uitvoerder Stam & Co. gelijk?

Liander (Nuon) is overal in het land bezig met het plaatsen van zgn. slimme meters. Zo ook bij ons in de 2e helft van november 2014. Na plaatsing van de nieuwe meter voor gas gaf de uitvoerder van Stam & Co. aan ons geen gas te willen leveren i.v.m. een lek in de leidingen binnenshuis. Er moesten nieuwe, koppelingsloze, leidingen worden geplaatst in het hele huis! Kosten zo'n kleine € 600,-. Ik heb hen hiervoor aansprakelijk gesteld, omdat zij hadden verzuimd vooraf de binnenleidingen af te persen, zodat duidelijk zou zijn geweest dat dit lek er al was, voordat zij een 40 jaar oude gasmeter gingen loswrikken! Zij wijzen alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid af en laten je daarvoor bijna een half jaar op antwoord wachten. Kan dit zo maar en heeft iemand anders een soortgelijke ervaring met Liander?

3345 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - May 13, 2015 om 19:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Hey is voor uw eigen veiligheid dat er geen gas wordt geleverd, en de lekkage oorzaak is niet via de nieuwe meter ontstaan maar waarschijnlijk door een hogere druk op de binnen leiding daardoor is gekomen. En daar door u ze wel aansprakelijk te willen stellen maar dat heeft totaal geen zin.

pi
door pieterwolters - May 13, 2015 om 19:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dus als ik het goed lees vind je de gaslekken niet erg, maar het feit dat de oude gasmeter is losgekoppeld is het probleem? Het is maar waar je prioriteiten liggen.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2015 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Die meter is natuurlijk niet losgewrikt. De koppelingen worden losgedraaid, dat is alles. Heeft niets met Liander van doen.

De binnenleidingen zijn bij een eigen huis, de verantwoording van de eigenaar.

ma
door marceldesmet - May 13, 2015 om 20:00
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Valerius en Pieter,

Beiden bedank ik voor de snelle reacties! Ik snap zeker dat het voor de veiligheid is en natuurlijk vind ik een gaslek erg.
Waar het om gaat is dat door het simpelweg plaatsen van een nieuwe meter, zonder eerst de leidingen af te persen en daarna pas de oude meter weg te halen, nooit meer is aan te tonen, dat het lek er wel al zat of niet!
Het feit dat Liander de kosten hiervoor dus zonder blikken of blozen (en daar doen ze dan 6 maanden over!) op het bordje van de bewoner legt, dat bevalt mij helemaal niet. Ik zou het bijv. billijk vinden als de kosten gedeeld zouden worden, want nu is het gewoon: "De duvel ..... altijd op de grote hoop en de kleine man moet maar weer betalen!"

tijger1
door tijger1 - May 13, 2015 om 20:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0










Maar u zult toch zelf opdracht hebben gegeven tot het vervangen van de binnenleidingen?

zoekster
door zoekster - May 13, 2015 om 20:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

U zou erachter moeten komen of Liander de standaard procedure heeft gevolgd, of dat ze in uw geval nalatig zijn geweest.

ma
door marceldesmet - May 13, 2015 om 20:18
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste Tijger1,
Ik vind uw antwoord ronduit ........! Natuurlijk, ik had toch geen keus - gaat u eind november in de kou zitten?
Overigens lijkt het erop of alle antwoorden tot nu toe uit de koker te komen van medewerk(st)ers van energie- of aanverwante bedrijven. De antwoorden tonen in ieder geval geen enkel begrip.

zoekster
door zoekster - May 13, 2015 om 20:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=marceldesmet schreef op woensdag 13 mei 2015, 20:18]
Overigens lijkt het erop of alle antwoorden tot nu toe uit de koker te komen van medewerk(st)ers van energie- of aanverwante bedrijven. De antwoorden tonen in ieder geval geen enkel begrip.
Dat is toch dwaas om te denken dat de vaste forumleden medewerkers zijn van energiebedrijven zijn of daaraan gelieerd.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2015 om 20:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Uiteraard werk ik wel bij Liander en Stam. Maar u hebt echt geen gelijk. Gasleidingen in een huis die niet in het zicht zitten, moeten al jaren en jaren koppeling-loos zijn.

Wees blij dat die lekkage is geconstateerd en verholpen, hoewel ik het met u eens ben, dat november daarvoor geen plezierige maand is.

Maar nu is alles veilig. Een prettig idee toch?

ho
door hopetobehelping - May 13, 2015 om 20:48
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste marceldesmet,

uiteraard veiligheid voor alles.
Aantonen dat de gas lekkage ontstaan is doordat uw gasleiding niet is afgeperst bij de plaatsing van de slimme meter zal lastig te bewijzen zijn.

Uiteraard niet netjes dat u een half jaar moet wachten op een antwoord.

U kunt een klacht indienen, maar daar zou ik niet teveel van verwachten als ik u was.
U kunt uw klacht op klachtenkompas plaatsen, klik hier.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer