fr
door franca 46 Apr 14, 2015 om 11:20
Geldzaken & recht

Heeft de mediamarkt gelijk?

Tijdens een familiebezoek in Nederland heb ik bij de Mediamarkt een internetradio gekocht. Thuis, in Frankrijk, hield ie er met een week mee op. Het bleek aan de voedings kabel te liggen. Mediamarkt gevraagd mij een nieuwe te sturen (a €9,95), maar ze eisen dat ik bij de winkel langs kom. Ik ben niet van plan om voor zo'n kabeltje 2200 kilometer te rijden. Is dit nou klantenservice?

1214 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2015 om 11:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo franca46,

..... Is dit nou klantenservice?....
Nee, maar weten ze wel dat je in Frankrijk zit?

Zou een familielid even vragen om dit voor je te regelen en het kabeltje dan op te sturen.
Of willen ze dat je met de radio langs komt? Want dat wordt dan lastiger.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2015 om 12:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

PS

Mediamarkt hoeft natuurlijk niet de verzendkosten voor rekening te nemen.
Die kunnen er niets aan doen dat je nu in Frankrijk zit.
Dat valt niet onder de 'service'.

fr
door franca 46 - Apr 14, 2015 om 13:05
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hierbij het antwoord van de Mediamarkt:
Vervelend om te vernemen dat uw product niet naar behoren functioneert. Dit product dient u aan te bieden ter reparatie bij een Media Markt gevestigd in Nederland. Helaas kunnen wij niets anders voor u betekenen anders dat u deze zelf aan dient te bieden bij een Nederlandse Media Markt. Met vriendelijke groet, Media Markt Eindhoven Ekkersrijt
En natuurlijk ben ik bereid de portokosten te betalen.

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2015 om 13:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@franca46,

Zou ze nog eens duidelijk maken dat het alleen maar het kabeltje is en of ze een nieuwe willen opsturen tegen vergoeding van de verzendkosten.
Gaan ze niet akkoord dan zul je de kapotte kabel naar een familielid moeten opsturen en vragen of deze voor je naar de MM wil gaan.
Communiceer dat dan wel eerst even met de MM of dat een optie is.

Suc6

pi
door pieterwolters - Apr 14, 2015 om 15:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=franca 46 schreef op dinsdag 14 apr 2015, 13:05]Hierbij het antwoord van de Mediamarkt:
Vervelend om te vernemen dat uw product niet naar behoren functioneert. Dit product dient u aan te bieden ter reparatie bij een Media Markt gevestigd in Nederland. Helaas kunnen wij niets anders voor u betekenen anders dat u deze zelf aan dient te bieden bij een Nederlandse Media Markt. Met vriendelijke groet, Media Markt Eindhoven Ekkersrijt
En natuurlijk ben ik bereid de portokosten te betalen.

Nou, ze eisen in ieder geval niets, zoals je in je openingsbericht suggereerde. Ze geven netjes aan wat de procedure is.

me
door mein33 - Apr 14, 2015 om 18:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=franca 46 schreef op dinsdag 14 apr 2015, 13:05]Hierbij het antwoord van de Mediamarkt:
Vervelend om te vernemen dat uw product niet naar behoren functioneert. Dit product dient u aan te bieden ter reparatie bij een Media Markt gevestigd in Nederland. Helaas kunnen wij niets anders voor u betekenen anders dat u deze zelf aan dient te bieden bij een Nederlandse Media Markt. Met vriendelijke groet, Media Markt Eindhoven Ekkersrijt
En natuurlijk ben ik bereid de portokosten te betalen.

Simpel gezegd, dit zijn de spelregels en daar zult u het mee moeten doen.
Het lijkt allemaal niet zo klantvriendelijk te zijn, maar dat zijn de risico's die u loopt door een product te kopen bij een bedrijf in het buitenland, want daar gaat het hier om in uw geval.
Voor die € 10,00 zou ik geen gedoe aan m'n hoofd willen en zou de kabel voor eigen rekening vervangen.
Indien u de mogelijkheid zou worden geboden de defecte kabel op te sturen naar Mediamarkt Nederland als bewijs van het defect, dan bent u nog duurder uit dan zelf een vervangende kabel te kopen bij een plaatselijke leverancier.

diumenge
door diumenge - Apr 14, 2015 om 18:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

U zou contact kunnen opnemen met het Europees Consumenten Centrum in Frankrijk.

Klik voor de website.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer

Bo
Bonisimo - Mar 25, 2024 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.

Beste,

Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine. ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer