elvinzo
door elvinzo Jan 4, 2012 om 16:32
Voeding & gezondheid

Heeft iemand ervaring met de electronische sigaret?

Ik heb bij de Makro de Smoketronic gekocht voor ca. €47, met tien capsules erbij. Die kun je niet eerst uit de verpakking halen en uitproberen. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen. Wellicht belangrijk om te weten, is wat voor type roker ik ben:

Ik ben altijd sporadisch roker geweest. Om de een of andere reden heeft het op mij geen verslavend effect. Ik rook graag tijdens feestjes en uitgaan, als ik aan een biertje zit. Meer bier betekent dan meer zin om te roken, dan smaakt het opeens superlekker en rook ik als een ketter. Soms (bijna) een heel pakje leeg. Als ik in nuchtere toestand een overgebleven sigaret opsteek, vind ik die meestal niet lekker.

Ik wil graag op feestjes e.d. blijven roken. De electronische sigaret is een (relatief) gezonde vervanger. Maar de Smoketronic heeft capsules zonder nicotine. Omdat ik in nuchtere toestand geen zin heb in een sigaret, vraag ik me af of ik die nicotine wel ga missen. Uiteraard moet ik dat ondervinden, maar weet iemand of voor die Smoketronic nicotinehoudende capsules verkrijgbaar zijn? Heeft iemand ervaring met de electronische sigaret of de Smoketronic in het bijzonder? Hoe is de smaak? Mis je dan de nicotine? Hoeveel "gewone sigaretten" rook je uit één capsule? Alvast bedankt voor jullie antwoord.

5183 1 Rapporteer

aricia
door aricia - Jan 13, 2012 om 13:42
36 Antwoorden / 20 Vragen

Hoi Elvinzo,

Ik kocht de electronische sigaret al een jaar of 2 geleden.
Allereerst wat geweldig dat je alleen op feestjes rookt , had ik dat maar :)
Maar goed , inmiddels zul je de smoketronic al wel uitgeprobeert hebben en ik zelf vond er toch wat nadelen aan kleven.
A: vond ik hem te zwaar in de hand .
B: Je moet je het leb-lazerus zuigen wil er een beetje rook /stoom uitkomen .
C: tja de smaak is niet in vergelijk he .

1 capsule is ongeveer gelijk aan 1 pakje sigaretten.
En nee volgens mij zijn er geen nicotine houdende capsules te koop , dan heeft het nog geen zin he hahaha.

Ik heb me er 2 jaar geleden al heel erg druk om gemaakt en heb zelfs contact gezocht met de minister van Volksgezondheid.
Die verboden namelijk toen de E sigaret en ik was heel nieuwsgierig waarom?
Kreeg een heel vaag antwoordt terug , dat ze er nog mee bezig waren en ik zou nog van ze horen.
Nooit meer wat van gehoord dus mijn conclusie was dat de E sigaret gewoon een gevaar was voor de btw inkomsten he ;)
Zowiezo moet in mijn optie best wel een sigaret uit te vinden zijn die alleen smaakstoffen bevatten en die niet gevaarlijk is voor je longen maar net als met de dieet industrie houden ze ons maar al te graag verslaafd .
Heb zelfs al gehoord dat er in de sigaretten een middel zit wat je extra verslaafd maakt zodat als je je sigaret uitdrukt de behoefte naar een 2 de, 3 de etc. gelijk toeneemt.
En dan hebben ze nu als klap op de vuurpijl ook nog een ander brandwerend vloei (verplicht van de overheid ) moeten gebruiken.
Dus met andere woorden , als je even te lang wacht met een trekje nemen gaat je sigaret uit , ik ervaar dit als heel erg vervelend.
Om dan nog maar over de prijs van een pakje sigaretten te zwijgen he , we roken ons gewoon arm en makkelijk he om rook verslaafden op deze manier te pakken.
Erg hoor dat in deze zware crisis tijden ons zelfs geen sigaretje meer wordt gegunt.
Mooi he onze democratie met de rug tegen de muur ;)

Hoop dat het jou wel lukt Elvinzo en als je zoals je zelf zegt niet verslaafd te zijn zou ik proberen helemaal te stoppen met het spekken van de staatskas he :)))

Groetjes ,
Aricia.