ja
door jaap30 Jan 8, 2007 om 12:44
Geldzaken & recht

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf????

Heeft iemand ervaring met het bedrijf Schuldplan.nl? Zoja, zou ik graag willen weten hoe de ervaring met dit bedrijf is. Is het verstandig om met dit bedrijf in zee te gaan. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam. Graag willen wij hier zo snel mogelijk een antwoord op. Bij voorbaat dank.

912 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jaap 30,

Ik heb geen ervaring met hen maar hun site ziet er amateuristisch uit en dat is een slecht teken. Vaak nemen je schulden niet af maar nemen ze toe als je met zo'n bedrijfje in zee gaat. Ik zou eerst bij de gemeentelijke sociale dienst informeren of zij ervaringen met Schuldplan hebben. Wellicht heb je nog wat aan de hieronde vermelde informatie:

Schuldhulpverlening2:

Wellicht heb je wat aan de volgende sites en informatie:

Vrijwillige schuldhulpverlening:

Schuldhulpverleners zullen nadat ze uw situatie hebben onderzocht proberen tot een vergelijk te komen met de schuldeisers over de manier waarop de schulden worden terugbetaald. Ze kunnen ook proberen de schuldeisers te bewegen een deel van de schuld kwijt te schelden er is dan sprake van een minnelijk accoord.

Wat ik via betrouwbare instanties heb gehoord is het hier volgende bureau te vertrouwen. Zij brengen geen bemiddelingskosten in rekening en hebben (meestal) geen wachtlijst:

http://www.svf-n.nl/

Wettelijke schuldsanering:

Als de schuldeisers niet akkoord gaan met deze zogenaamde minnelijke regeling kunt u een beroep doen op de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP). In zo’n geval kan de rechter een schuldsaneringsregeling opleggen.

Zie ook:

http://www.wsnp.rvr.org/

http://www.schulden.nl/

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1300

http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/

De sociale dienst of de afdeling voorlichting van de gemeente weet waar u voor vrijwillige of wettelijke schuldhulpverlening ondersteuning kan krijgen. Ook het Bureau Rechtshulp of Maatschappelijk Werk kunnen u de weg wijzen. Zorg er wel voor dat u niet in handen valt van onbetrouwbare en ondeskundige aanbieders van schuldhulpverlening. Die helpen u gegarandeerd van de regen in de drup.

Sukses, groeten, Read.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze ervaring met een familielid (alleenstaande moeder met 2 kinderen en een te hoge huur) met een fikse schuld: 3 van onze familieleden  hebben de administratieve schuldsanering op ons genomen, kontakten gelegd met de diverse incassobureau's (de ene was een grote schoft, dat is een rechtzaak geworden, die hebben we gewonnen!!!!!) en het andere incassobureau was werkelijk menselijk. Door onze  gratis schuldhulp aan haar is de schuld op een paar maanden na opgelost. Maar moeder heeft wel maandenlang van 70,00 euro per week moeten leven! Advies: ga naar het Juridisch Loket, (was eerder Bureau voor Rechtshulp), daarkrijg je een vakkundig juridisch advies en dat is GRATIS.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 20:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even tussendoor een vraag aan adviseur Raed: waar kan ik uw Modelbrief voor bezwaar maken bij een incassobureau downloaden?????

Groet, Schi9196

ve
door verwijderd - Jan 21, 2007 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,

Ik werk zelf bij een gemeentelijke instelling die aan schuldsanering doet. mijn advies is: neem contact op met het Stadhuis van jouw woonplaats en vraag of zij aan schuldhulpverlening doen. Veel gemeentes doen dit of staan aangesloten bij een andere gemeente die dit namens hen doen.

Tegenwoordig zijn de bedrijven die aan "schuldhulpverlening of sanering" doen niet aan te slepen. Als je met een dergelijk bedrijf in zee gaat loop je een enorm risico dat jij je volledig inkomen naar een bedrijf moet overmaken en geheel of gedeeltelijk kwijt raakt. Daarnaast worden ze ook vaak niet door schuldeisers geaccepteerd.

Andere hebben al eerder op jouw vraag goede reacties en tips gegeven dus doe daar wat mee.

Mijn advies is de volgende. Maak een inventariesatie van alle schulden en inkomsten en uitgaven. De belangsrijksen schulden om te blijven betalen zijn huur/hypotheek, gas, licht, water en ziektenkostenpremie. Als jij dit hebt gedaan moet je alle schuldeisers aanschrijven. Ik weet niet wat voor schulden jij hebt, waardoor je in de problemen bent gekomen of in welke gemeente jij woont. Hierdoor kan ik niet een specifiek advies geven.

Kijk of je maandelijks iets overhoud om je schulden mee af te lossen. Vakantiegeld kan hier ook voor gebruikt worden. Wellicht heb jij nog recht op enige vorm van belastingteruggave die je hiervoor ook kunt gebruiken.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mercedes ik vind het jammer dat alle bureaus welke niet bij de NVVK zijn aangesloten slecht worden genoemd.

Ik heb zelf geen schulden maar zit wel in de schuldhulpverlening. Ben niet NVVK erkend. De kosten die deze erkenning met zich mee brengen zijn niet voor alle bureaus op te brengen.

Ik werk volgens de NVVK regels. Heb rekeningen van cliënten op hun eigen naam. Tevens is bij de notaris vastgelegd dat bij bedrijfsproblemen de rekeningen van derden veilig zijn gesteld.

Ook wat betreft de schuldhulpverleningskosten. Deze zijn zoals wettelijk is toegestaan.

 Er zijn dus nog wel goede bureaus te vinden maar je moet inderdaad wel goed oppassen met wie je in zee gaat.