mi
door missiej87 Oct 21, 2014 om 22:35
Vakantie & reizen

Heeft rechts bijstand hier nut bij?

Hallo,

Wij zijn afgelopen September naar Turkije geweest via prijsvrij. (onder neckerman)
Met de heenreis ging het al vreemd dat onze vliegmaatschapij werd veranderd in een ander vreemd vliegmaatschapij waar ik nog nooit van gehoord had. Dat gebeurde 2 dagen voordat we gingen vliegen. Achteraf gelukkig allemaal meegevallen.

Maar toen... We hebben 9 dagen geboekt. Alles verder goed verlopen tot we op de 8e dag bij het zwembad vandaan werden geroepen via de speakers dat er een suprise bij de balie lag voor ons. Het voelde meteen al niet goed dus we zijn meteen er naar toe gelopen spraken daar de manager en die vertelde dood fijn dat we onze vlucht gemist hadden. Na vele malen uitleggen kwamen hij en wij erachter dat er dus een wijziging had plaats gevonden naar een dag eerder. En dat ze vanochtend op ons gewacht hebben. Maar wij hebben niets vernomen dus dan gaat dat nogal moeilijk. Dus de manager van het hotel vertelde dat wij op de vlucht van dezelfde avond waren gezet en dat we dus om 18.00 werden opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Dat kregen we om 17.00 uur te horen.In een uur tijd moesten we dus nog alles doen en aangezien we helemaal geen verdere informatie hadden over de vlucht hebben wij geprobeerd Neckerman te bereiken maar zowel het gewone als noodnummer werd al die tijd niet opgenomen. Een hoop paniek en stress. We moesten ons maar overgeven eraan en kijken hoe dat af zou lopen. Gelukkig voor ons dat in het volgende hotel nog meer mensen hetzelfde meemaakte en die gelukkig wel een vluchtnummer hadden gekregen. Dus uiteindelijk is dat ook redelijk afgelopen. Maar niet dankzij Neckermann.

Wij hebben inmiddels weken geleden een klacht gestuurd met uitleg en de vergoeding van onze dag die we eerder naar huis moesten. Ze zouden binnen 4 weken beantwoorden. Op de laatste dag van de 4e week heb ik zelf maar weer een mailtje gestuurd of ik nog wat te horen kreeg. Het antwoord was dat het wat uitliep en dat ze ''hopen binnen 3 weken te kunnen beantwoorden''.
De hoop is bij mij inmiddels weg...

Het enige wat ik wilde is antwoord en me dag en compensatie terug. Maar aangezien ik na bijna 7 weken nog niets gehoord heb. Wil ik waarschijnlijk de rechtsbijstand inschakelen. Kost me wel me eigen risico.
Nu vraag ik me af of dat wel de moeite waard is en of er meer te plukken valt want ik wilde niet moeilijk doen en zou snel tevreden zijn met me dag terug maar we worden totaal niets serieus genomen en ben benieuwd of hier meer aan te doen is.

Hebben meer mensen zoiets meegemaakt. en Zoja hoe is dat dan opgelost?

1878 5 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2014 om 23:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees klik hier eens door.

mi
door missiej87 - Oct 21, 2014 om 23:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat had ik al gelezen...
De site van Anvr uitgepluist.
Veel gegoogeld enz. en uit eindelijk word het alleen maar onduidelijker voor mij door zoveel te lezen vandaar dat ik hier een bericht/vraag achter laat..
Dus al die site's word te onduidelijk en staan mijn antwoorden niet op waar ik wat mee kan.

Site's met soortgelijke verhalen of processen heb ik iets meer aan.

In ieder geval bedankt..

zoekster
door zoekster - Oct 22, 2014 om 00:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou de route van de geschillencommissie volgen, er staat nergens bij hoeveel je voor de reis hebt betaald, maar het zou zomaar kunnen dat wat je hoopt te ontvangen gelijk is aan je eigen risico bij de rbv.

klik HIER, lees goed de brochure door, let daarbij vooral op de termijnen, dus laat je niet aan het lijntje houden!

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2014 om 00:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, goed advies. Met een redelijk voorstel en goede omschrijving van de klachten is de kans op gelijk krijgen reëel is mijn ervaring (wel van jaren geleden).

sp
door sporten - Oct 22, 2014 om 20:49
17 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik heb zoiets soortgelijks meegemaakt.
Neckermann veranderde plotseling mijn avondvlucht in een ochtendvlucht.
Dit mogen zij niet doen.
Klacht gedeponeerd bij EU-claim.
Ik heb 3 jaar moeten wachten op de uitspraak van de rechter, ben in gelijk gesteld en Transavia, welke de vlucht uitvoerde moest betalen.
Dit betrof een vlucht naar Tenerife, 2 x 400 euro minus de kosten van EU-claim.
Dus neem contact op met EU-claim of schakel je Rechtsbijstand in.