rv
door rvbalen Nov 20, 2015 om 12:54
Voeding & gezondheid

HelloFresh niet verzenden toch betalen

Beste iedereen,

Ik ben al enige tijd klant van HelloFresh en ik was tot gister zeer tevreden. Onlangs heb ik de wekelijkse box zo ver als mogelijk gepauzeerd, dit was tot eind van het jaar. Tot mijn verbazing kreeg ik op donderdag 19 nov een bericht dat er een levering op zondag 22 nov zal zijn. Totaal onverwacht want ik dacht het te hebben gepauzeerd. Ik heb zsm contact opgenomen met HelloFresh om dit misverstand recht te zetten. Aldaar krijg ik de reactie dat ik tot woensdag 18 nov de kans had om de levering te annuleren en het dus volledig mijn eigen schuld is. Op mijn vraag waarom ze mij niet eerder op de hoogte hebben gebracht van de aankomende levering krijg ik de reactie dat ze verwachten dat de klant na enige tijd het systeem begrijpt. Ik mag nu kiezen om de levering aan een ander in de buurt te geven of om het pakket te doneren aan de voedselbank tegen de helft van de kosten. Om eerlijk te zijn voel ik mij bestolen. Als ik een donatie wil doen doe ik dat graag uit eigen initiatief en niet gedwongen door HelloFresh.

Het nare in deze is dat ik er ten eerste van overtuigd was dat er geen levering zou plaatsvinden, ten tweede werd ik pas op de hoogte gebracht na het verlopen van de zogenaamde annulering deadline en ten derde worden de kosten ijskoud bij mij in rekening gebracht. Vanuit de kant van HelloFresh kan ik geen enkele flexibiliteit verwachten helaas.

Nu weet ik dat het herroepingsrecht niet geldt voor levensmiddelen. Echter dit betreft levensmiddelen alvorens levering en betaling. Het hoeft dus niet eens teruggestuurd te worden. Weet iemand of het herroepingsrecht dan wel in werking kan treden?

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen. Verder plaats ik dit bericht voornamelijk als waarschuwing aan andere (potentiele) klanten. Over het eten ben ik altijd zeer tevreden geweest maar er is helaas geen enkele vorm van service.

Richard

4062 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 20, 2015 om 13:46
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry, zie zo juist dat u uw klacht daar al hebt neergelegd.

tenormin
door tenormin - Nov 20, 2015 om 13:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

klachtenkompas. U bent niet de eerste met klachten, zo te zien doet men er ook weinig aan; maar adviseer u toch om uw klacht eraan toe te voegen. Succes.

rv
door rvbalen - Nov 20, 2015 om 13:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Danku voor de snelle reactie. Zeker, ik heb op meerdere fronten getracht mijn probleem kenbaar te maken en informatie in te winnen. Ik betaal graag voor een geleverd product, en moet zeggen dat ik voorheen erg heb genoten van HelloFresh. Echter krijg hier een erg naar gevoel bij.

aurora1
door aurora1 - Nov 20, 2015 om 18:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u via uw account de leveringen gepauzeerd? Is dat dan niet (meer) in uw account te vinden?
Mij is onduidelijk hoe lang een lid de leveringen kan pauzeren, wel lees ik in de AV (vluchtig gekeken) over account deactiveren dat dat voor 10 dagen kan en er wordt verwezen naar de deactiveringsregels.
Klik hier.
In de AV kan ik zo snel niet het woord "pauzeren" vinden, wel bij Veelgestelde vragen. Daar staat geen maximale periode vermeld maar wel wordt genoemd wegens bijv. vakantie of zakenreis.
Verder lees ik nog iets over de woensdagavond vóór de levering van de volgende box meldingen over wijzigingen doorgeven.
In de AV kunt u ook het e.e.a. lezen over herroepingsrecht.
Ik zou dus eerst maar controleren wat u precies gedaan heeft in uw account en de regels doorlezen om zeker te zijn van "dat wat u dacht" ook klopt.
Voortaan zou ik een screenprint maken van wat u in uw account wijzigt.

rv
door rvbalen - Nov 20, 2015 om 18:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zeker, het lijkt me duidelijk dat ik door de regels geen poot heb om op te staan en daar komt bij dat ik zelf ooit akkoord ben gegaan met deze regels. Het is wat betreft het pauzeren het woord van HelloFresh tegen het mijne. Ik kan me herinneren dat ik de boxen voor langere tijd heb gepauzeerd, maar dat kan ik natuurlijk niet bewijzen. Feit blijft dat het een onbestendig gevoel geeft dat HelloFresh je tot woensdag de kans geeft je bestelling aan te passen en je pas op donderdag op de hoogte brengt van je aankomende levering. Minstens net zo vervelend is de starre houding van HelloFresh als je ze benaderd om een oplossing te zoeken. Ze zetten je klem en persen er nog een boxje uit.

Niet zo heel handig van een bedrijf van dit formaat. Bij een normale oplossing had ik graag klant gebleven, want zoals ik al eerder zei was ik erg tevreden met ze. Nu zal ik nooit meer wat van de afnemen. Na enige actie op social media etc heb ik reeds meerdere twijfelaars weten te overtuigen niet met dit bedrijf in zee te gaan. Erg zonde, hun gebrek aan klantvriendelijkheid scheelt ze alleen door dit geval al honderden euro's. Nu begrijp ik dan ook dat HelloFresh maar niet winstgevend kan worden en moeite heeft met het vasthouden van klanten.

tenormin
door tenormin - Nov 22, 2015 om 19:46
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rvbalen schreef op vrijdag 20 nov 2015, 13:52]Danku voor de snelle reactie. Zeker, ik heb op meerdere fronten getracht mijn probleem kenbaar te maken en informatie in te winnen. Ik betaal graag voor een geleverd product, en moet zeggen dat ik voorheen erg heb genoten van HelloFresh. Echter krijg hier een erg naar gevoel bij.

Ik heb op de Facebook pagina van HelloFresh uw klacht doorgegeven vanmiddag; (ook een link geplaatst naar deze site): Eva van HelloFresh vraagt of u nogmaals contact wilt opnemen over een en ander; misschien dat men u toch kan helpen. Veel succes, u was in ieder geval positief over de maaltijden!

en
door ennasuz - Nov 29, 2015 om 14:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Richard,

Ik heb hetzelfde probleem met Hello Fresh en mij is dezelfde 'oplossing' aangeboden. In mijn geval was het zo dat toen ik mijn box wilde pauzeren en op de link in hun e-mails klikte, ik op een pagina terechtkwam waarop stond 'Uw lidmaatschap is gedeactiveerd'. Ik ging er dus vanuit dat dit het geval was (meerder keren gecontroleerd). Toen kreeg ik plotseling een mailtje dat de levering van mijn box gepland stond voor maandag. Niet alleen stond de box me niet aan, hij bevatte ook nog twee allergenen voor mijn man, dus deze box was voor ons geen optie. Meteen contact opgenomen met HelloFresh, in de verwachting dat ze dit klantvriendelijk zouden oplossen. Nee dus. Mij werd medegedeeld dat ik kennelijk twee 'slapende' accounts had (ooit eens een kortingsbon gebruikt en daarna opgezegd) en één actieve. De manier waarop je bij het actieve account kwam, was heel onduidelijk en ondoorzichtig. Ze veranderen ook voortdurend de site, waardoor de pagina er steeds anders uitziet. Ze hadden totaal geen begrip voor de situatie. Ik mocht de box ook weggeven of de helft betalen in geval van donering aan de voedselbank. Heb mijn lidmaatschap inmiddels ook opgezegd.