lo
door lois1321998 Nov 15, 2014 om 18:55
Computers & telefonie

Help

Hoi,

Ik ben een gebruiker van de Samsung galaxy s4, ik heb dit toestel gekocht via gsm2buy.nl al vanaf het begin wil het toestel niet verbinden met mobiel internet terwijl er staat dat ik verbonden ben. Dingen die reeds geprobeerd zijn om het probleem op te lossen zijn:

-Wisselen van provider
-wisselen van simkaart
-Ter reparatie aangeboden bij gsm2buy.nl
-Ter reparatie aangeboden bij Samsung
-Ter reparatie aangeboden bij Dynafix
-Verandering van de APN instellingen
-Verandering vd software
-Updaten van de software

De ter reparatie aangeboden telefoon werd door alle reparatiebedrijven terug gezonden met het bericht dat de klacht was opgelost of dat er geen klacht te constateren viel. Daarnaast heb ik alle telefoonwinkels in Zaandam naar mijn telefoon laten kijken en geen van hen kon de klacht oplossen. Men vertelde dat het in het toestel zou zitten. Gsm2buy vertikt het om het toestel terug te nemen en om te ruilen voor een ander toestel.

Wie weet hoe ik nu verder moet?

Groet,

Lois

P.S. de fabrieksgarantie loopt tot december 2015

3956 9 Rapporteer

snah
door snah - Nov 15, 2014 om 19:19
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo Lois ,

Heb jij al contact gehad met samsung nederland en je probleem voorgelegd ?

Kijk ook eens op onderstaand forum .
http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iv/

Ik denk dat de modem van jouw S4 het probleem geeft , dus je zou er een andere software voor de modem op kunnen zetten .
Hoe dit moet kunnen ze op de eerder genoemde site uitleggen .

Heb zelf al ruim 2 jaar de S4 en nog steeds zeer tevreden . Wel heb ik mijn S4 direct na aanschaf geroot zodat ik alles naar mijn hand kon instellen

Groet

snah
door snah - Nov 15, 2014 om 19:49
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo Lois ,

Mijn advies ( aangezien er nog een jaar garantie op zit ) is ,

Een brief of email naar samsung , uitleggen wat het probleem is en wat u tot nu toe ondernomen heeft , en dat u binnen korte tijd het probleem verholpen wilt hebben .
Zij hebben de verplichting om een goed werkend toestel te leveren . U heeft dat gedaan wat redelijk is dus leg het probleem bij samsung .

Groet

crewmember
door crewmember - Nov 16, 2014 om 10:32
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Als je dit nog niet geprobeerd heb:
Zet je roaming eens aan, dit is nodig voor sommige providers.

ro
door ron530 - Nov 16, 2014 om 11:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Aan de s4 ligt het niet, als deze zonder abbo is gekocht staat mobiel internet standaard uit. Op de site van uw mobiele telefonie provider staat te lezen hoe de instellingen voor mobiel internet kunt instellen.

hutch
door hutch - Nov 16, 2014 om 12:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Lois,

eerst even over gsm2buy.nl: dit is een zgn. 'zolderkamerhobbyist', dus een thuiswerkende persoon die vanuit huis allerlei artikelen (meestal) in het buitenland koopt en dan met een bepaalde winst doorschuift naar klanten.

De ervaring leert dat dergelijke personen het niet zo nauw nemen met wettelijke regels omtrent garantie e.d.

"Gsm2buy vertikt het om het toestel terug te nemen en om te ruilen voor een ander toestel."

Mochten voorgaande adviezen niet helpen, dan moet je toch echt bij dit 'bedrijfje' zijn..... mede gezien het feit wat je al allemaal geprobeerd hebt.
Die verkoper zal dit probleem moeten oplossen, of aanwijzingen geven zodat het probleem wordt opgelost, of terug nemen en er zelf naar (laten) kijken, of een wel goed werkend toestel opsturen, of het geld terug geven.
Deze verkoper mag de problemen niet afschuiven of doorverwijzen.

En als je contact opneemt met Samsung Nederland zal daar hoogstwaarschijnlijk uitkomen, dat het een uit het buitenland geïmporteerd toestel zal zijn.
Hopelijk willen zij jou dan nog wel helpen. Vaak wil een importeur iemand niet verder helpen, juist omdat dit (grijze) import is en niet via die importeur is geïmporteerd.

Ook mogen door gsm2buy.nl aan jou geen enkele kosten worden berekend voor het uitvoeren van de wettelijke verplichtingen aangaande garantie e.d. om het toestel goed te laten functioneren. En juist deze 'zolderkamerhobbyisten' hebben vaak de lak aan dit soort regels.

Dus..... terug naar gsm2buy.nl. Die persoon (verkoper) zal dit probleem moeten (!) oplossen.

Succes, gr. Hutch

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 12, 2015 om 14:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vermoed dat het wel eens grijze import kan zijn....

Dit bedrijf is gespecialiseerd in aanbiedingen onder mijn inkoopsprijs dus geen NL Samsung dus nu ervaar je ook de bijbehorende service...

Ik denk zelf aan een niet goed of illegaal verwijderde simlock die soms pas na enkele jaren gaat moeilijk doen....

Zelf denk ik aan op marktplaats dumpen en nieuwe halen.....

diumenge
door diumenge - Jul 12, 2015 om 14:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Slim idee om een niet werkende telefoon op marktplaats te dumpen.

ho
door hopetobehelping - Jul 12, 2015 om 16:24
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lois1321998,

u heeft al een heleboel ondernomen om uw telefoon goed werkend te krijgen.
Uw aanspreekpunt is volgens de wet de verkoper, dus gsm2buy.nl. Meer informatie leest u hier. Hier leest u ook wat u verder nog kunt ondernemen.

Als ik uw vraag goed begrijp dan loopt u eigenlijk bij gsm2buy.nl tegen de muur aan. Natuurlijk kunt u gsm2buy.nl daar op aanspreken maar dat kan u veel tijd en energie gaan kosten.
De suggestie die eerder genoemd is om rechtstreeks contact op te nemen met Samsung vind ik daarom nog niet zo verkeerd. Als u uw toestel opstuurt dan is het altijd maar de vraag wat er daadwerkelijk mee gebeurt (lees dat u uw toestel al een keer ter reparatie aan Samsung heeft aangeboden).
Wellicht is het een idee om aan Samsung voor te stellen om (op kosten van Samsung) het probleem te laten uitzoeken door een Samsung gecertificeerd reparateur zodat u langs kunt gaan en ter plaatse kunt wachten. Lees dat u uit de omgeving van Zaandam komt, wij hebben een S4 laten repareren (was stuk, onze eigen schuld) door een gecertificeerd reparateur in Amstelveen (konden we een uurtje later ophalen).

diumenge
door diumenge - Jul 12, 2015 om 16:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@htbh, de vraag is ruim een half jaar oud...