ronnat
door ronnat Mar 17, 2010 om 13:22
Huishouden & energie

Help gevraagd bij probleem NEM

2 Jaar geleden overleed de broer van mijn moeder. Hij had een contract met de NEM, u weet wel van gewoon (NIET) doen. We hebben de levering opgezegd aangezien er niemand meer bleef wonen, hij was vrijgezel. Er bleek een betalingsachterstand te zijn en die hebben wij als erfgenamen betaald. De standen voor de eindafrekening doorgegeven en tot dan toe verliep alles redelijk soepel. Na lang wachten kwam dan de eindafrekening en bleek dat er teveel betaald was en dat er een bedrag zou worden teruggestort en u raad het al, NIET (doen) dus. Na veel bellen, mailen en briefcontacten werden wij als erfgenamen ineens lastig gevallen met dreigingen van een incassobureau, er zouden nog meer rekeningen van de NEM niet betaald zijn en weet ik veel wat voor een onzin nog meer. We hebben deze nooit betaald maar gelijk contact opgenomen met de NEM en die konden ons niet verder helpen of we kregen te horen dat het een vergissing was etc etc. Tot op heden hebben wij het bedrag nog niet terug. Wie weet hoe we dit voor elkaar krijgen. Misschien is er iemand van de NEM die meeleest en ons hierin kan helpen?

1045 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 17, 2010 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ronnat

In principe kun je de NEM in gebreke stellenWordt het probleem daarna niet opgelost, dan rest de gang naar de GeschillenCommissie Energie & Water in Den Haag. Deze commissie doet een voor beide partijen bindende uitspraak, waaraan de Nederlandse Energie Maatschappij zich zal houden (zoals de NEM dat zelf aangeeft).

Geschillencommissie Energie en Water:

Wanneer u een meningsverschil heeft met uw leverancier van gas, electriciteit of stadsverwarming en u komt er samen niet uit, dan kunt u de hulp inschakelen van de Geschillencommissie Energie en Water. De energieleverancier moet wel lid zijn van De Energiezaak (Vereniging voor Serviceverlening aan de Energiebranche in Nederland) en bij de Geschillencommissie zijn geregistreerd.

https://loket.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=ene

Uw klacht indienen bij de Geschillencommissie Energie en Water:
Bij de Geschillencommissie kunt u alles zelf doen. Hulp van een advocaat of een andere rechtshulpverlener is dus niet nodig. Via de website van de Geschillencommissie Energie en Water dient u direct digitaal uw geschil (meningsverschil) in.

Kosten behandeling van uw klacht
Het klachtengeld bedraagt € 25,-. Naast de kosten die direct te maken hebben met de procedure, zoals portokosten en reiskosten voor het bijwonen van de zitting, betaalt u geen andere kosten. Wordt u (deels) in het gelijk gesteld, dan moet de energieleverancier (een deel van) van het klachtengeld vergoeden. Schakelt u rechtshulp in, dan komen de kosten daarvan voor eigen rekening.

Contactgegevens:

Geschillencommissie Energie en Water
Postbus 90600
2509 LP Den Haag

Telefoon: 070 - 310 53 10
Fax: 070 - 365 88 14

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ronnat,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar internetklantenservice@nlenergie.nl.

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wilde al antwoorden dat er waarschijnlijk wel een of andere NEM persoon die de diverse consumentenfora uitpluizen zal reageren, maar dat dus al gebeurd. En ook uw ding zal nu vast opgelost kunnen worden.

Ik blijf het alleen zo jammer vinden dat de NEM medewerkers surfen op het internet belangrijker vinden dan het direct afhandelen van problemen en dat pas na plaatsing op kassa/trosradar of wat voor consumentensite dan ook het opeens wel opgelost kan worden.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

nlenergie

Het zou natuurlijk veel handiger en slimmer zijn, als je de klachten bij de bron oplost of nog beter, dat je er voor zorgt dat er geen klachten ontstaan!!!

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2010 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nlenergie

Kan niet anders dan het met amelissen en read eens zijn.
Talloze klachten passeren hier regelmatig de revue.
Toch prettig te lezen dat de NEM eindelijk, in uw persoon komt meelezen.

Hopelijk mogen we bij uw afwezigheid, het emailadres doorgeven.
En hopelijk dat DIE klanten ook binnen 5 dagen een telefoontje mogen verwachten!

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

De 5 dagen zijn al voorbij, is het opgelost?

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is er nog steeds geen contact met ons opgenomen dus wederom is er een loze belofte gedaan. Ben ik even blij dat ikzelf niet bij de NEM zit.