iv
door ivonne46 Apr 13, 2013 om 19:24
Geldzaken & recht

Help ik krijg incassoburo alektum op mijn dak en heb niks besteld

Ineens krijgt mijn zoon een incasso van Alektum over sokken en scheermesjes die hij niet besteld heeft. Deze brieven heeft hij per ommegaande geretourneerd en krijgt nu dreigmails hierover. Hij heeft dit niet besteld en uiteraard ook niet ontvangen. Wat moet ik doen??? Ik heb ook al telefonisch gereageerd en er werd niet opgenomen met de naam Alektum incasso al zou je dat wel denken als je ze belt en wisten al meteen dat wij moesten betalen zonder dat ik het had uitgelegd. Zie op de site dat het malafide bedrijf is en incasso's probeert te innen voor courlox international. Ook nooit van gehoord, laat staan besteld. Ik wordt langzamerhand moedeloos van de mail en maak mij hier erg druk over, en het bedrag wordt steeds hoger. Wat moet ik doen?????

3325 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 13, 2013 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat incassobureau en dat bedrijf Courlox zijn al tijden op diezelfde manier bezig.

Als u of uw zoon echt daar niets besteld hebben, moet u het volgende doen

Stuur dat incassobureau een laatste mail, met leesbevestiging, waarin u mededeelt dat u niets bij Courlox gekocht hebt, dat u dus geen betalingsverplichting aan dat bedrijf hebt. Dat u niet meer door dat incassobureau wenst te worden lastiggevallen en dat u de rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.

En dan klaar ermee en niet meer reageren.

ve
door verwijderd - Apr 13, 2013 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet raadzaam om brieven die aan u (of uw zoon) geadresseerd zijn retour te sturen. Dit gezegd hebbende kunt u de volgende brief versturen zowel per e-mail als gewone post. Ik zou hier verder geen geld voor uit geven.

Geachte heer, mevrouw,

Op [datum] ontving ik van [Incassobedrijf] namens haar client [verkoper] een aanmaning betreffende sokken en scheermesjes. Deze zijn niet besteld noch ontvangen en daarom ben ik van mening dat ik uw client niets verschuldigd ben.

Indien u van mening bent dat deze rekening wel verschuldigd dan, dan verzoek ik u om bewijsstukken te overhandigen waaruit blijkt dat a) er een rechtsgeldige overeenkomst tot is gekomen tussen [verkoper] en [naam zoon] en b) de sokken en scheermesjes zijn ontvangen door [naam zoon].

Deze brief is u verzonden via zowel e-mail als gewone post. Ik verzoek u om een reactie binnen twee weken na datum van deze brief en verwacht geen verdere rekeningen van uw bedrijf meer te ontvangen.

Met vriendelijke groet,
[Uw naam]

ve
door verwijderd - Apr 13, 2013 om 23:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewon niwet op reageren als u zeker weet dat u niets heeft besteld en ook niet door familie leden. Zij zullen toch met bewijzen moeten komen om verder te kunnen gaan.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2013 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de vermeende invordering van de vordering onterecht is dan wachten op de dagvaarding van ... om voor de kantonrechter. Tenslotte: Wie eist die bewijst!

Als uw zoon gedagvaard wordt door ... dan kunt u een verweerschrift opstellen voor de zitting. Daarin moet u gespecificeerd aangeven dat u alle verweer jegens de vermeende vordering heeft getracht te weerspreken en dat Alektum Incasso B.V. noch ... geen gehoor wil geven aan uw verweer.

KvKgegevens Alektum Incasso B.V.

Tros Radar case

Forum Tros Radar

Kortom: genoeg klachten over het bedrijf Alektum Incasso B.V. en haar opdrachtgever ...