ma
door malou_1986 Jul 23, 2013 om 23:15
Computers & telefonie

Help vage hoge rekening vodafone

Hallo,

Ik heb een rekening gehad van vodafone waar ik 120 euro boven mijn normale abonnement moet betalen.
Volgens vodafone had ik op 10 mei al 750mb verbruikt en op 11 mei was de rest van mijn 1 gb op.
Dus in de 2, 5 week daarna zou ik voor 120 euro aan data hebben verbruikt, en dat terwijl hij thuis standaard op wifi staat.
Het was overigens ook een leen toestel die ik gelijk aan wifi gekoppeld heb.
Nu vroeg ik aan vodafone om duidelijkheid over deze kosten, maar die kunnen ze me niet geven, daardoor heb ik gelijk het bedrag terug geboekt maar nu dreigen ze mijn abonnement morgen af te sluiten, dus heb ik weinig keus behalve te betalen.
Wat kan ik hier aan doen?
Want het is toch te gek voor woorden dat ik ergens voor moet betalen waar totaal geen duidelijkheid over is,
Ik hoop dat iemand advies heeft, alvast bedankt.

Danny & malou

2523 12 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 24, 2013 om 00:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zo vaag is dit nu ook weer niet, toets rechtsboven het woordje vodafone maar eens in en ga op je gemak lezen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 24, 2013 om 00:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Mocht de zoekfunctie niet werken klik dan eventueel hier

ma
door malou_1986 - Jul 24, 2013 om 00:39
7 Antwoorden / 4 Vragen

De moed zakt me in de schoenen, hoe kan het dat er zoveel dezelfde klachten zijn en ze kunnen er gewoon mee door gaan...

diumenge
door diumenge - Jul 24, 2013 om 06:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En je ziet zelf niet een verband tussen het hoge dataverbruik en het overschakelen naar een leentoestel? Je weet zeker dat je op dat leentoestel wifi goed hebt ingesteld?

Om welk toestel gaat het en wat voor toestel gebruik je normaal?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 24, 2013 om 09:44
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste malou_1986,

dank voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je schrikt als je een hoge rekening ontvangt. Om dat te voorkomen, informeren we je via sms als je je databundel voor 75% verbruikt hebt. Uit oogpunt van privacy kunnen en mogen we geen details over het gebruik inzien en doorgeven. We kunnen je daarom niet aangeven waaraan je databundel precies opgegaan is. Wel registreren we datum, tijdstip, duur en het aantal MB's van iedere dataverbinding. De details daarvan vind je op de specificatie van je rekening, vanaf pagina 3. Zo kun je zelf inzien op welke momenten je het internet (intensief) gebruikt hebt. Wat je verder kunt doen is een datateller installeren. Sommige datatellers kunnen je per app laten zien hoeveel MB's deze in een bepaalde periode hebben verbruikt. Zo houd je het verbruik zelf in de hand. Je kunt natuurlijk ook My Vodafone of de My Vodafone app gebruiken om inzage in je verbruik te houden.

Met vriendelijke groet,

Sido
Vodafone 24/7 Web Crew

ma
door malou_1986 - Jul 24, 2013 om 23:59
7 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb de lijst gevonden, en bij de flinke uitschieters weet ik zeker dat ik thuis was en hij dus op wifi stond, de getallen die daar staan zijn ergens vandaan geplukt maar het is niet door mij gebruikt! Hij staat sowieso in de avond nacht en vroeg in de ochtend op wifi, in het weekend ook.
Ik lees me suf over dit onderwerp en ik zie dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Zo lees ik ook dat medewerkers van de klantenservice van vodafone mensen met dezelfde klschten aangeraden word op hun telefoon op te sturen om te kijken of er iets opgelost kan worden via reparatie, maar het was een leen toestel dus kan de fout dan daar niet zitten?
Ik hoop echt dat jullie mij meer duidelijkheid kunnen geven, en anders ga ik het hogerop zoeken en kijken hoe ik dit aan moet pakken.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 25, 2013 om 01:28
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marlou,

Zoals Sido al aangeeft kunnen we niet inzien waaraan je de MB's precies hebt opgemaakt. Maar als je wilt mag je een e-mail sturen naar webcare.nl@vodafone.com. Zet in je e-mail je 06-nr, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. In de titel zet je dan Kassa | malou_1986 | 24/07/2013.

We kunnen dan uitgebreider op je vragen ingaan, aan de hand van je gegevens.

Met vriendelijke groet,
Annabelle
Vodafone 24/7 Web Crew

bk
door bkkjourney - Jul 25, 2013 om 05:25
44 Antwoorden / 9 Vragen

Alles onder het mom van "privacy". In Nederland zijn we veel te ver doorgeschoten. Iedereen wordt beschermd, behalve de slachtoffers. Het is toch te belachelijk voor woorden dat je wel voor iets mag betalen, maar als je om een gedetailleerde specificatie van kosten vraagt, is dat opeens niet mogelijk vanwege privacy redenen. Absurd! Oproep aan de overheid: Grijp in!

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 30, 2013 om 11:44
779 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Marlou,

Helaas hebben we nog niets mogen ontvangen. Ik ga er daarom vanuit dat het opgelost is.
Mocht dit toch niet het geval zijn, dan graag alsnog een e-mail sturen met de gegevens naar webcare.nl@vodafone.com.

Met vriendelijke groet,

Anoeska
Vodafone 24/7 Web Crew

ma
door malou_1986 - Jul 31, 2013 om 16:46
7 Antwoorden / 4 Vragen

En dan krijg ik een mail terug waarin oa staat dat ze me niet tegemoed kunnen komen omdat ik akkoord ben gegaan met een regeling.
Ik had geen andere keus, de kosten die erbij komen kijken als je abonnement geblokkeerd worden zijn ook weer hoog en dan word het grapje alleen maar erger.
Dus om mezelf niet verder in de shit te werken ben ik maar akkoord gegaan.
Ook zeggen ze dat het aan het toestel kan hebben gelegen, maar het was een leentoestel, die hun geregeld hebben, dus maakt het dat dan mijn fout??
Ik voel me zo genept!!!

ma
door malou_1986 - Jul 31, 2013 om 19:18
7 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn eigen telefoon is trouwens 7 mei kapot gegaan, kreeg 10 mei het leen toestel, in die 4 dagen dat mij toestel stuk was heeft Vodafone geregistreerd dat ik wel data heb verbruikt.
Van 10 op 11 mei heb ik schijnbaar 250 mb verbruikt ( was dus al het leen toestel)
Op 4 juni heb ik mijn eigen telefoon weer terug gekregen en de maand juni ben ik gewoon zoals normaal binnen mijn bundel gebleven.
Dus Vodafone? Hoe verklaar je dit dan?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 1, 2013 om 08:46
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Malou,

Zoals collega Annabelle reeds eerder aangegeven heeft, registreren wij enkel het aantal MB's dat er gedownload wordt en niet de inhoud. Om je privacy te beschermen mogen wij als provider niet registreren wát er gedownload is. Wij kunnen dus niet "met je mee kijken" als je op internet gaat.
Net zo goed als dat we je gesprekken niet mogen mee luisteren of je je berichten mogen lezen.

Ik snap dat dat in dit geval ervoor zorgt dat we je niet van een concreet antwoord kunnen voorzien. Maar dat is de regelgeving zoals ze er nu ligt.

Wellicht dat een datateller downloaden je kan beschermen voor hoge kosten in de toekomst.