Hema is erg onbeschofd en weigerd medewerking..
Zondag 12 oktober 2014 ging ik van Kos (Griekenland) met veerboot naar overkant Bodrum (Turkije) voor een dagje.
In bodrum aangekomen kreeg ik een SMS van Hema prepaid dat ik in een zone 4 land was aangekomen en dat bellen daar 2,- euro per minuut kost en gebeld worden 1,50 euro per minuut.
Ik heb na het lezen gelijk mijn mobiel uitgeschakeld na het bekijken van mijn beltegoed en ben die dag in Bodrum gebleven zonder gebruik van het mobieltje.
Toen ik s'avonds terug kwam met de ferry in Kos en ik op het terras aan de haven daar wat ging drinken belde ik mijn moeder .
Toen ik na 5 seconden verbinding verbroken werd en ik daarop gelijk weer belde , heb ik ongeveer 1 1/2 minuut lang gebeld (23 cent per minuut) en toen gelijk mijn beltegoed nagekeken en bleek dat mijn telefoontje naar NL van 1 1/2 minuut mij maar liefs 9,50 euro had gekost.
Ik heb klacht ingediend bij Hema hoofdkantoor maar dat moest perse bij helpdesk .
Ik werd te woord gestaan door een grote vrouwelijke [edit redactie] die mij vertelde dat dat alles wel zou kloppen en ik dat maar moest aannemen.
Ik heb haar gevraagd om een telefoon specificatie van die betreffende dag in Kos , maar dat moest ik maar gaan vragen volgens [edit redactie] aan het hoofdkantoor.
Daarop hoofdkantoor weer gemaild en die blijven mij steeds terug sturen naar die helpdesk en de helpdesk stuurt mij steeds weer naar Hema hoofdkantoor.
Volgens mij ben ik teruggekomen in Griekenland op het Turkse telefoonnetwerk blijven hangen wat niet mag volgens europeesche regelgeving maar daar bemoeid Hema volgens [edit redactie] zich niet mee terwijl Hema er wel van profiteert.
Ik vind dit maffiastreken van Hema en weet iemand wat ik daaraan kan doen ?
Bij voorbaat dank , mursia
Het interesseert de HEMA totaal niet wat u heeft gebeld. HEMA maakt gebruik van het netwerk van ... en die provider kan klaarheid in de mist brengen.
@Mursia,
En de zieltjes hier op deze site zijn wel erg snel gekwetst.
nu even zonder dollen, een paar euro voor een gesprek tijdens je vakantie, dan ben je zelf ook behoorlijk snel gekwetst.
mahadma , de door U geplaatste zin " ik vink uit. Succes met je leven verder" geeft aan dat U een waardige replicant heeft getroffen .
Je gelijk niet krijgen is op deze wijze voor een ieder zichtbaar dus zoals men zegt in Moerwijk ,wie een gat graaft voor een ander heeft gewerkt!
[quote=mursia schreef op woensdag 29 okt 2014, 09:07]
Als je in het buitenland met prepaid van Hema gaat bellen dan zit je alleen maar op het netwerk van Hema en heb je geen keus om een ander netwerk te kiezen .
@marusia,
Indien uw beschrijving zou kloppen dan zou de HEMA de enige organisatie ter wereld zijn met een eigen wereldwijd telecomnetwerk.
Voor ieder ander telecombedrijf, hoe groot dan ook, zal dit waarschijnlijk onbereikbaar blijven.
Indien u bij aankomst in Turkije uw telefoon niet had uitgezet dan had de telefoon bij terugkeer zelf weer een juist (sterkste) netwerk gekozen.
Na uw terugkeer heeft u uw telefoon weer aangezet en bent blijkbaar gelijk gaan bellen zonder de telefoon de kans te geven een ander netwerk te kiezen. Uw telefoontoestel kiest nl. altijd het sterkste netwerk.
Het Turkse netwerk blijkt toch nog voldoende sterk te zijn geweest om uw oproep te verwerken en de kosten van dit gesprek zult u dan ook gewoon moeten betalen.
U denkt dus dat de Hema ern netwerk heeft in Griekenland en Turkije? Grappig.
En u kunt toch zelf inloggen en de specificaties bekijken? Blijkbaar te veel moeite.
U ziet toch vóór u gaat bellen op welk netwerk uw telefoon "aangesloten" is.
En effe los van alles, de term [edit redactie] zou aan kunnen geven dat het gesprek niet aardig verlopen is, zelfs mogelijk dat u van uw kant ook minder vriendelijk geweest zou kunnen zijn.
Wellicht is het verstandig om een lokaal simkaartje van het betreffende land te gebruiken, qua kosten.
Hema is niet verantwoordelijkheid voor uw (mogelijk) onbewuste verkeerde keuze van provider tijdens uw vakantie. Doordat uw telefoon uit stond heeft hij de laatste provider onthouden en bij aanzetten daar contact mee gemaakt. U had dit zelf in de gaten moeten houden.
Iemand die uw mening niet deelt gelijk betitelen als [edit redactie] is uitermate ongepast.
[quote=swat1500 schreef op dinsdag 28 okt 2014, 22:57]Hema is niet verantwoordelijkheid voor uw (mogelijk) onbewuste verkeerde keuze van provider tijdens uw vakantie. Doordat uw telefoon uit stond heeft hij de laatste provider onthouden en bij aanzetten daar contact mee gemaakt. U had dit zelf in de gaten moeten houden.
Iemand die uw mening niet deelt gelijk betitelen als [edit redactie] is uitermate ongepast.
Als je in het buitenland met prepaid van Hema gaat bellen dan zit je alleen maar op het netwerk van Hema en heb je geen keus om een ander netwerk te kiezen .Er is alleen maar verschil in zones 2 of 4 wat invloed heeft op de tarieven.
En de term [edit redactie] is voor iemand die gelijk met verbaal geweld je klacht afpoeiert in plaats van eens te gaan kijken of dat alles wel klopt.
En de zieltjes hier op deze site zijn wel erg snel gekwetst.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onderbuurman haalt stroom eraf
Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.
Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer