mu
door mursia Oct 28, 2014 om 20:28
Computers & telefonie

Hema is erg onbeschofd en weigerd medewerking..

Zondag 12 oktober 2014 ging ik van Kos (Griekenland) met veerboot naar overkant Bodrum (Turkije) voor een dagje.
In bodrum aangekomen kreeg ik een SMS van Hema prepaid dat ik in een zone 4 land was aangekomen en dat bellen daar 2,- euro per minuut kost en gebeld worden 1,50 euro per minuut.
Ik heb na het lezen gelijk mijn mobiel uitgeschakeld na het bekijken van mijn beltegoed en ben die dag in Bodrum gebleven zonder gebruik van het mobieltje.
Toen ik s'avonds terug kwam met de ferry in Kos en ik op het terras aan de haven daar wat ging drinken belde ik mijn moeder .
Toen ik na 5 seconden verbinding verbroken werd en ik daarop gelijk weer belde , heb ik ongeveer 1 1/2 minuut lang gebeld (23 cent per minuut) en toen gelijk mijn beltegoed nagekeken en bleek dat mijn telefoontje naar NL van 1 1/2 minuut mij maar liefs 9,50 euro had gekost.
Ik heb klacht ingediend bij Hema hoofdkantoor maar dat moest perse bij helpdesk .
Ik werd te woord gestaan door een grote vrouwelijke [edit redactie] die mij vertelde dat dat alles wel zou kloppen en ik dat maar moest aannemen.
Ik heb haar gevraagd om een telefoon specificatie van die betreffende dag in Kos , maar dat moest ik maar gaan vragen volgens [edit redactie] aan het hoofdkantoor.
Daarop hoofdkantoor weer gemaild en die blijven mij steeds terug sturen naar die helpdesk en de helpdesk stuurt mij steeds weer naar Hema hoofdkantoor.
Volgens mij ben ik teruggekomen in Griekenland op het Turkse telefoonnetwerk blijven hangen wat niet mag volgens europeesche regelgeving maar daar bemoeid Hema volgens [edit redactie] zich niet mee terwijl Hema er wel van profiteert.
Ik vind dit maffiastreken van Hema en weet iemand wat ik daaraan kan doen ?

Bij voorbaat dank , mursia

1994 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maffiastreken? U was toch niet in Italië? Op welk netwerk u zit, is uw eigen verantwoording.

door 1953 - Oct 28, 2014 om 23:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het interesseert de HEMA totaal niet wat u heeft gebeld. HEMA maakt gebruik van het netwerk van ... en die provider kan klaarheid in de mist brengen.

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2014 om 10:00
11540 Antwoorden / 51 Vragen

@Mursia,

En de zieltjes hier op deze site zijn wel erg snel gekwetst.

nu even zonder dollen, een paar euro voor een gesprek tijdens je vakantie, dan ben je zelf ook behoorlijk snel gekwetst.

mahadma
door mahadma - Oct 29, 2014 om 10:13
11540 Antwoorden / 51 Vragen

@Mursia,

ik vink uit. Succes met je leven verder.

Apetjoek
door Apetjoek - Oct 29, 2014 om 10:31
234 Antwoorden / 16 Vragen

mahadma , de door U geplaatste zin " ik vink uit. Succes met je leven verder" geeft aan dat U een waardige replicant heeft getroffen .
Je gelijk niet krijgen is op deze wijze voor een ieder zichtbaar dus zoals men zegt in Moerwijk ,wie een gat graaft voor een ander heeft gewerkt!

me
door mein33 - Oct 29, 2014 om 10:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mursia schreef op woensdag 29 okt 2014, 09:07]

Als je in het buitenland met prepaid van Hema gaat bellen dan zit je alleen maar op het netwerk van Hema en heb je geen keus om een ander netwerk te kiezen .

@marusia,

Indien uw beschrijving zou kloppen dan zou de HEMA de enige organisatie ter wereld zijn met een eigen wereldwijd telecomnetwerk.
Voor ieder ander telecombedrijf, hoe groot dan ook, zal dit waarschijnlijk onbereikbaar blijven.

Indien u bij aankomst in Turkije uw telefoon niet had uitgezet dan had de telefoon bij terugkeer zelf weer een juist (sterkste) netwerk gekozen.
Na uw terugkeer heeft u uw telefoon weer aangezet en bent blijkbaar gelijk gaan bellen zonder de telefoon de kans te geven een ander netwerk te kiezen. Uw telefoontoestel kiest nl. altijd het sterkste netwerk.
Het Turkse netwerk blijkt toch nog voldoende sterk te zijn geweest om uw oproep te verwerken en de kosten van dit gesprek zult u dan ook gewoon moeten betalen.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2014 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U denkt dus dat de Hema ern netwerk heeft in Griekenland en Turkije? Grappig.

En u kunt toch zelf inloggen en de specificaties bekijken? Blijkbaar te veel moeite.

mahadma
door mahadma - Oct 30, 2014 om 15:39
11540 Antwoorden / 51 Vragen

U ziet toch vóór u gaat bellen op welk netwerk uw telefoon "aangesloten" is.

En effe los van alles, de term [edit redactie] zou aan kunnen geven dat het gesprek niet aardig verlopen is, zelfs mogelijk dat u van uw kant ook minder vriendelijk geweest zou kunnen zijn.

Wellicht is het verstandig om een lokaal simkaartje van het betreffende land te gebruiken, qua kosten.

sw
door swat1500 - Oct 30, 2014 om 15:39
3777 Antwoorden / 0 Vragen

Hema is niet verantwoordelijkheid voor uw (mogelijk) onbewuste verkeerde keuze van provider tijdens uw vakantie. Doordat uw telefoon uit stond heeft hij de laatste provider onthouden en bij aanzetten daar contact mee gemaakt. U had dit zelf in de gaten moeten houden.
Iemand die uw mening niet deelt gelijk betitelen als [edit redactie] is uitermate ongepast.

mu
door mursia - Oct 30, 2014 om 15:41
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=swat1500 schreef op dinsdag 28 okt 2014, 22:57]Hema is niet verantwoordelijkheid voor uw (mogelijk) onbewuste verkeerde keuze van provider tijdens uw vakantie. Doordat uw telefoon uit stond heeft hij de laatste provider onthouden en bij aanzetten daar contact mee gemaakt. U had dit zelf in de gaten moeten houden.
Iemand die uw mening niet deelt gelijk betitelen als [edit redactie] is uitermate ongepast.

Als je in het buitenland met prepaid van Hema gaat bellen dan zit je alleen maar op het netwerk van Hema en heb je geen keus om een ander netwerk te kiezen .Er is alleen maar verschil in zones 2 of 4 wat invloed heeft op de tarieven.
En de term [edit redactie] is voor iemand die gelijk met verbaal geweld je klacht afpoeiert in plaats van eens te gaan kijken of dat alles wel klopt.
En de zieltjes hier op deze site zijn wel erg snel gekwetst.

costnix
door costnix - Oct 30, 2014 om 15:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zet het automatisch zoeken naar een netwerk UIT en u bent van al uw problemen af. Doet u dit niet, dan komt u weer in de problemen bij het naderen van de Duitse en Belgische grens.
Voor de rest adviseer ik u om uw [edit redactie] met groene zeep te reinigen!

mu
door mursia - Oct 30, 2014 om 15:43
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 29 okt 2014, 10:00]@Mursia,

En de zieltjes hier op deze site zijn wel erg snel gekwetst.

nu even zonder dollen, een paar euro voor een gesprek tijdens je vakantie, dan ben je zelf ook behoorlijk snel gekwetst.

Het gaat om de rechtvaardigheid, toen ik terug kwam in Kos kreeg ik geen SMS van Hema dat ik weer in zone 2 was wat zij wel verplicht zijn volgens Europeesche regelgeving .
En de telecomproviders staan nu niet echt bekend om hun eerlijkheid.
En als je dan fatsoenlijk verhaal gaat halen en dan nog eens afgeblaft wordt dan is mijn definitie van [edit redactie] terecht!

mu
door mursia - Oct 30, 2014 om 15:43
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op woensdag 29 okt 2014, 09:07][quote=mursia schreef op dinsdag 28 okt 2014, 20:28]
Volgens mij ben ik teruggekomen in Griekenland op het Turkse telefoonnetwerk blijven hangen wat niet mag volgens europeesche regelgeving maar daar bemoeid Hema volgens [edit redactie] zich niet mee terwijl Hema er wel van profiteert.
Ik vind dit maffiastreken van Hema en weet iemand wat ik daaraan kan doen ?

Als je zo communiceert met de HEMA snap ik wel dat je de volle lading terugkrijgt.

Ik communiceer altijd op een fatsoenlijke manier met mensen , maar als mensen gaan schreeuwen met de mededeling dat het mijn eigen schuld wel zal zijn geweest ,die mensen vind ik een [edit redactie] .

Maar goed: er is geen Europese regelgeving die verbiedt dat je niet op een Turks netwerk mag blijven. Zolang er radiosignaal is, kan je telefoon op dat netwerk attachen. Dat deel van Turkije maar een paar kilometer van Kos af, en je telefoon heeft geen aardrijkskundeles gehad, die ziet alleen maar een mobiel netwerk met voldoende signaal.

De enige die je hier de schuld van kan geven ben jezelf doordat je niet hebt gecontroleerd op welk netwerk je zat. De HEMA kan veel, maar ze kunnen niet je handje vasthouden als je op vakantie gaat.

Hartelijk bedankt voor het onzinnige antwoord.

mu
door mursia - Oct 30, 2014 om 15:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 28 okt 2014, 23:38]Het interesseert de HEMA totaal niet wat u heeft gebeld. HEMA maakt gebruik van het netwerk van ... en die provider kan klaarheid in de mist brengen.

Maar Hema weigert om specificatie te laten zien , terwijl zij hem wel hebben volgens Hema .
Hoofdkantoor moet toestemming geven voor die specificatie en die verwijst dan weer naar helpdesk en dan weer andersom enz...
En wat [edit redactie] betreft ben ik altijd fatsoenlijk aan de telefoon , maar mevrouw ging gelijk verbaal hard in de verdediging en daarom die naam [edit redactie].
Ik vind het een onbeschoft reageren naar een klant.

bo
door boosje - Nov 3, 2014 om 16:23
80 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mursia schreef op woensdag 29 okt 2014, 10:11][quote=mahadma schreef op woensdag 29 okt 2014, 10:00]@Mursia,

En de zieltjes hier op deze site zijn wel erg snel gekwetst.

nu even zonder dollen, een paar euro voor een gesprek tijdens je vakantie, dan ben je zelf ook behoorlijk snel gekwetst.

Het gaat om de rechtvaardigheid, toen ik terug kwam in Kos kreeg ik geen SMS van Hema dat ik weer in zone 2 was wat zij wel verplicht zijn volgens Europeesche regelgeving .
En de telecomproviders staan nu niet echt bekend om hun eerlijkheid.
En als je dan fatsoenlijk verhaal gaat halen en dan nog eens afgeblaft wordt dan is mijn definitie van [edit redactie] terecht!

Schrijf HEMA gewoon een vriendelijk, kort briefje (op papier, met een postzegel dus) en vraag ze om de specificatie op te sturen. En inderdaad: zet in het buitenland om te beginnen je 'roaming' en ook je 'automatisch netwerk zoeken' uit. In het scherm van je telefoon kun je altijd zien op welk netwerk je aangesloten bent.

@ alle anderen: HEMA heeft geen eigen netwerk, maar maakt gebruik van het netwerk van KPN. Dat staat heel duidelijk in hun aanbiedingen en voorwaarden vermeld. Je moet inderdaad altijd even kijken op welk netwerk je op het moment van bellen zit.
Mijn T-Mobile prepaid SIM meldt in het buitenland altijd dat hij 'roaming' is en vraagt dan of ik desondanks toch door wil gaan. Dat doe ik dan, omdat mijn risicofactoren (mobiel internet dat ik niet heb en niet wil) in het systeem van T-Mobile voor mij zijn uitgezet. Misschien heeft HEMA ook een mogelijkheid om dure of risicovolle opties standaard te laten blokkeren? Vraag er eens naar!

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2014 om 16:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@boosje

Dat weten wij allang. En de Ts heeft gebeld, dat is alles, op het Turkse net, dus buiten Europa.