ja
door jaap1 Aug 19, 2015 om 20:07
Voeding & gezondheid

Herkomst levensmiddelen

een tijdje geleden zag ik een aantal keren op consumentenprogramma's op de Duitse TV o.a. bij SWF een programma hoe of je aan een bepaalde cijfercode op de verpakking van levensmiddelen via internet kan herleiden wie de fabrikant is.
als ik bijv. het huismerk soep van AH koop wil ik toch wel weten wie de fabrikant is.
kan je dit in Nederland ook terugvinden op internet en zo ja wat is dan het internetadres om dit na te trekken.
is dit ook niet wat om op het TV-programma van Kassa aandacht aan te besteden ?

3828 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2015 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jaap1,

.....is dit ook niet wat om op het TV-programma van Kassa aandacht aan te besteden ? ......

Voor contact met de redactie:
Klik links onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2015 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees ter info eens hier.
En hier.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Aug 19, 2015 om 20:19
16829 Antwoorden / 108 Vragen

lees hier. Lijkt me in sommige gevallen moeilijk om erachter te komen wie dan de fabrikant is. Maar als U schrijft: kan Kassa daar aandacht aan besteden: scroll dan naar beneden en klik op "contact met Kassa", waar u deze vraag zou kunnen voorleggen. Ik beloof U geen antwoord, heel eerlijk gezegd, maar niet geschoten is altijd mis. Succes!

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2015 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin,

Wat heeft je link (biologisch) nu te maken met streepjescode en fabrikant?
Je hebt je blijkbaar alleen maar door AH laten leiden. ;-)

tenormin
door tenormin - Aug 19, 2015 om 21:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 19 aug 2015, 20:22]@tenormin,

Wat heeft je link (biologisch) nu te maken met streepjescode en fabrikant?
Je hebt je blijkbaar alleen maar door AH laten leiden. ;-)

Ja, waarschijnlijk wel.

jo
door jorisw - Aug 19, 2015 om 21:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voegt het toe als je de fabrikant weet? Je koopt een product van Albert Heijn of Jumbo of welk huismerk dan ook en zij zijn verantwoordelijk voor het product.

ro
door robertel - Aug 19, 2015 om 22:13
58 Antwoorden / 1 Vragen

Streepjescode van AH kun je niet gebruiken om de producent te achterhalen.
En waarom wil je weten wie je soep maakt? Je weet toch ook niet welke molenaar het meel voor je bammetje levert....

gerbera
door gerbera - Aug 19, 2015 om 23:02
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Nog ff en dan wil men weten van welke koe de melk vandaan komt die in het pak zit. Ik zou zeggen koop dan geen huismerk maar een bekend merk. De huismerken komen over het algemeen links uit dat soort fabrieken terwijl het eigen merk er rechts uit komt.

tijger1
door tijger1 - Aug 20, 2015 om 09:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wilt u dan weten welke koeien hebben bijgedragen aan het pakje roomboter?

jo
door jorisw - Aug 20, 2015 om 16:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerbera schreef op woensdag 19 aug 2015, 23:02]De huismerken komen over het algemeen links uit dat soort fabrieken terwijl het eigen merk er rechts uit komt.

Sterker nog: er zijn algemene productiebedrijven die voor iedereen produceren. De opdrachtgever geeft aan wat er gemaakt moet worden en ze maken het. Het zijn allemaal verschillende producten, alleen de fabriek is hetzelfde. Daarom is het ook onzinnig om te weten waar het gemaakt wordt. AH heeft een recept en zoekt daar een fabriek bij. Als ze volgende maand een fabriek vinden die hetzelfde product voor minder kan maken laten ze het daar maken, terwijl het product niet verandert.

smurf1962
door smurf1962 - Aug 20, 2015 om 17:37
43 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Jaap1,

Ter info:

AH huismerk soepen worden geproduceerd door Struik Foods te Voorthuizen.