li
door little_sunshine Apr 14, 2015 om 18:16
Computers & telefonie

Herroepingsrecht en telefoonabbonement

op 8 april 2015 ben ik via de Phone House een contract aangegaan met BEN voor 2 jaar, zonder nummerbehoud, dus deze zou per direct ingaan. zo staat ook vermeld op het contact.
Ik kreeg bij dit abonnement een iphone5c gratis.

De Phone-house was zo vriendelijk om direct de simkaart te plaatsen. geen service gaf het toestel aan. De Phone house medewerker vertelde dat dit even kon duren... Dus ik gewacht tot de volgende dag. maar er bleef geen service staan.
Uiteraard terug gegaan naar de Phone house, deze hebben BEN gebeld. en die gaf aan het probleem niet op te kunnen lossen. De simkaart was was niet geactiveerd, en ze konden het niet oplossen.
Er werd een nieuw sim-kaartje geplaatst, weer geen service. maar dat kon kloppen volgens BEN. het had een dag of twee verwerkingstijd nodig om de simkaart om te zetten...
Gisteren, maandag 13 april. Nog steeds geen service.
Ik wederom terug naar de phonehouse. Hun weer bellen met BEN. ze gingen het met spoed oplossen. Vandaag zou er ontvangst moeten zijn..
u raad het al... Ook vandaag helemaal niets.
WEER terug naar de Phone house.
WEER bellen met BEN. Ze hebben geen idee waarom het niet werkt. Ze hebben er een Case van gemaakt. Ik krijg binnen 2 weken bericht....
Aangegeven, dat ik er wel klaar mee ben,
en een ander abonnement bij een andere provider wil afsluiten. Volgens BEN en the Phone-house kan dit niet.

Maar heb ik geen herroepingsrecht of dergelijk...
Dit is toch belachelijk... Ik heb hier toch niets aan?

1060 5 Rapporteer

li
door little_sunshine - Apr 16, 2015 om 12:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Is daar ook een voorbeeldbrief van te vinden?

zoekster
door zoekster - Apr 16, 2015 om 12:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet zich beroepen op het niet nakomen van de overeenkomst en het leveren van een wanprestatie.
Het is verstandig om dit schriftelijk (per mail of brief) te regelen, waarbij u Ben een termijn stelt (heel krap, bijv 7 dagen) waarbinnen dit abonnement nog in orde kan worden gemaakt, ook vraagt u een schadevergoeding voor de periode dat de overeenkomst niet is nagekomen.

Lukt het Ben niet om u binnen die termijn de overeenkomst na te komen, dan, zo stelt u, is Ben in verzuim en zult u de overeenkomst ontbinden, waarbij de telefoon terug gaat naar de Phonehouse.
Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 7 dagen.

De link van crewmember is hier niet van belang, omdat er naast een product ook een dienst moet worden geleverd.

Ik lees de laatste tijd erg veel klachten over Ben (niet alleen op dit forum)

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2015 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier is natuurlijk geen sprake van herroepingsrecht.

U hebt te maken met het Phonehouse, zij kunnen blijkbaar niet goed leveren wat ze verkocht hebben.

Dat dat door Ben komt, hebt u geen boodschap aan.

Dus u moet tegen Phonehouse zegfen dat u dat abonnement niet meer wilt en uiteraard ook die telefoon niet. Zij moeten het maar verder met Ben uitzoeken.

crewmember
door crewmember - Apr 16, 2015 om 12:46
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt inderdaad geen recht op herroepings plicht.

Je kan wel je vertwouen in hun reparatie (want dat is dit technisch gezien) opzeggen.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

Ik zou eerst proberen 3 maanden geen abbo kosten af te dwingen ofzo, doordat u schade heeft geleden door niet bereikbaar te zijn.

Zo niet dan kan je je op bovenstaand proberen te beroepen.

zoekster
door zoekster - Apr 16, 2015 om 12:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

klik HIER

Aanpassen aan de situatie. Dat gedeelte over nummerportering kan bijvoorbeeld weg.

Verzoek nog wel om een schriftelijke reactie, dat staat er in deze voorbeeldbrief niet bij.

Schriftelijk is brief of mail. Dateer brief of mail.