ma
door marionna Oct 26, 2013 om 12:16
Garantie & verzekeringen

Hersteladvies "Verzekeren is vooruitzien.nl"

Bovenstaande instelling wil mij en mijn echtgenoot via GFH Giro een hersteladvies aanbieden omdat mijn verzekering (naam wordt niet genoemd) te hoge kosten zou hebben gerekend voor wat zij noemen een "complex product". Ik vertrouw het niet. Heeft iemand van u eenzelfde ervaring?

26721 190 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 26, 2013 om 13:39
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Deze vraag is wel heel erg onduidelijk, graag toelichting, o.a. welk soort product, welke verzekeraar?

diumenge
door diumenge - Oct 26, 2013 om 13:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat dus om deze club en deze. En hoe komen ze dan aan uw gegevens? Heeft u eerder contact met ze gehad?

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2013 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan een verzekering bij GFH giro lopen? En die hebben uw gegevens verkocht aan Verzekeren is vooruitzien?

Niet mee in zee gaan. Als u een te dure verzekering hebt, waar dan ook, moet die instelling u een beter aanbod doen.

Als u dus een slechte verzekering hebt, bent u gesneden door die verzekeraar en dan komt Verzekeren is vooruitzien er nog een flinke hap uit nemen. Soort parasieten.

le
door leon16 - Nov 3, 2013 om 13:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marionna schreef op zaterdag 26 okt 2013, 12:16]Bovenstaande instelling wil mij en mijn echtgenoot via GFH Giro een hersteladvies aanbieden ... Ik vertrouw het niet. Heeft iemand van u eenzelfde ervaring?

Ik heb een soortgelijke ervaring. GFH Giro maakt (onder het mom van het bieden van een gratis hersteladviesgesprek namens een tussenpersoon - alléén noemt GFH Giro dit bij binnenkomst en tijdens het gesprek niet als zodanig) op een zeer geraffineerde wijze gebruik van misleidende technieken om een financieel product van GFH Giro af te nemen en dus te verkopen.

Zij kunnen en bieden géén onafhankelijk hersteladviesgesprek. Dat behoort je tussenpersoon te doen. Maar die tussenpersoon heeft dit zogenaamde "hersteladviesgesprek" uitbesteed aan GFH Giro. GFH Giro biedt zogenaamde 'ontwoekerpolis' dienstverlening aan tussenpersonen. Zij bieden deze dienstverlening aan tussenpersonen omdat deze tussenpersonen vanuit de AFM verplicht zijn hun klantenbestand door te lichten en waar nodig klanten te voorzien van een onafhankelijk hersteladvies.

Dat kost deze tussenpersonen geld. Wat er vervolgens gebeurt (dat is mijn vermoeden) is dat GFH Giro deze te bieden hersteladviezen opkoopt. Dat betekent in de praktijk dat GFH Giro bij je langskomt. Aan het eind van het verhaal (bij mij na circa 2 uur) van zo'n gesprek worden blanco formulieren getekend die aangeven dat ik me bewust ben van de mogelijke risico's verbonden aan een dergelijk product (in mijn geval een bankspaarproduct van uiteraard GFH Giro). En een opzegbrief voor je huidige polis - deze teken je dan onder het mom van administratieve afhandeling aan het eind van het gesprek.

Niet doen dus. Ze willen graag de 'overstapservice' voor je regelen. Het enige wat je dan nog voor GFH Giro hoeft te doen is de 'afkoopbrief' die je zult ontvangen van je huidige verzekeraar getekend in de retourenveloppe naar GFH Giro te sturen. Zij sturen deze dan door naar je verzekeraar die dan uiteindelijk de overdrachtswaarde overboekt naar je nieuwe aanbieder in dit geval GFH Giro. Het is géén 'afkoopbrief' maar een afkoopofferte die je van je huidige verzekeraar ontvangt. Daar zit ik op te wachten en die zal ik niet tekenen. Mijn huidige verzekeraar ingelicht en aangegeven dat ik het niet vertrouw. Wat niet wil zeggen dat ik bekend ben met de risico's die ik met mijn huidige polis loop. Dit bezoek van iemand van GFH Giro heeft mij 'getriggerd' één en ander eens uit te zoeken hoe het zit met mijn huidige polis.

Wellicht ben ik lang van stof. Ik ben boos op GFH Giro en op mijn tussenpersoon. Je onderbuikgevoel is goed. Niet op het aanbod van GFH Giro ingaan. En een andere tussenpersoon zoeken. Deze zal wellicht kosten in rekening kunnen brengen voor een (herstel)adviesgesprek. Maar dan is één en ander wel op een onafhankelijke basis.

Ik ben ook zeer benieuwd naar ervaringen van anderen die te maken hebben met het aanbieden van een zogenaamd advies door GFH Giro. Het is in werkelijkheid een informatief gesprek (namens je tussenpersoon) dat al snel gestuurd wordt naar een "ordinair" maar zoals gezegd uiterst geraffineerd en geslepen verkoopgesprek. Dat juridisch volledig is dichtgetimmerd want er is achteraf géén 'papertrail' te reconstrueren dat aan kan geven wie waar misleidend te werk is gegaan. Het is in ieder geval g??n hersteladviesgesprek (dat je huidige tussenpersoon gratis behoort te doen). Een dergelijke tussenpersoon is niet meer betrouwbaar en niet meer geloofwaardig.

Uiteindelijk is het devies heel eenvoudig: lees altijd goed waarvoor je tekent. Ik ben er ingerommeld maar het is niet te laat. Ik hoop dat anderen alerter zijn. Onderbuikgevoel is afdoende.

ch
door christina123 - Nov 28, 2013 om 22:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben een hersteladvies via onze tussenpersoon aangeboden gekregen en werden gecontacteerd door gfhgiro.
Echter wat mij opviel is dat het dus niet onafhankelijk is.

Ook ik krijg een beetje een onderbuik gevoel en ben gaan googelen(of zoiets).

Aan het einde van het gesprek wilde hij het ''en passent'' regelen. Maar wij spreken altijd een afkoelperiode af.
Wel duidelijk opgave van kosten, echter geen opgave van kosten over afkoop van de huidige polis.

Ik heb hier geen goed gevoel over en al helemaal niet meer over mijn tussenpersoon. Mijn tussenpersoon heeft dus naar de afm toe laten zien dat hij een ''hersteladvies'' heeft aangeboden.

Ik heb nog even gekeken bij de Kifid. Er wordt gezegd dat ze aangesloten zijn(staat op de website van gfhgiro), maar er is geen resultaat.(nou kan ik natuurlijk ook even bellen en dat heb ik nog niet gedaan).

Zijn wij nou gek? Zo zie ik helemaal niet meer welke tussenpersoon of instantie nou wel of niet betrouwbaar is. Van woekerpolis naar ????

le
door leon16 - Nov 29, 2013 om 13:31
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=christina123 schreef op donderdag 28 nov 2013, 22:43]
... Ik heb hier geen goed gevoel over en al helemaal niet meer over mijn tussenpersoon. Mijn tussenpersoon heeft dus naar de afm toe laten zien dat hij een ''hersteladvies'' heeft aangeboden...

In ieder geval één (en dezelfde) of naar het schijnt wellicht twee adviseurs van GFH Giro houden er geraffineerde verkooppraktijken op na. Dit doen ze onder het mom van zoals je ook al aangaf het voeren van een hersteladvies namens je tussenpersoon. Echter in dat zelfde gesprek wordt aangestuurd op de verkoop van een financieel product van GFH Giro.

Je geeft aan "en al helemaal niet meer over mijn tussenpersoon". Ik heb in de dagen na het zogenaamde hersteladviesgesprek met GFH Giro mijn huidige verzekeraar ingelicht en aangegeven dat ik het niet vertrouwde. Daar is intern een notitie van gemaakt. Ik kende mijn tussenpersoon voorheen niet.

Dus wat wekte mijn verbazing toen ik enige dagen later werd benaderd door mijn tussenpersoon in hoogst eigen persoon. Deze tussenpersoon was benaderd door zijn accountmanager bij mijn verzekeringsmaatschappij met het bericht dat er signalen zijn dat er iets niet goed gaat in het contact met een klant (ik dus).

Ik heb ongeveer twee uur lang intensief met deze (voor mij voorheen alleen op papier bekende) tussenpersoon om de tafel gezeten. Hij wilde precies weten wat zich had voorgedaan en op welke wijze het gesprek had plaatsgevonden tussen mij en deze adviseur van GFH Giro.

Natuurlijk was ik op mijn hoede. Zeker na zo'n eerder plaatsgevonden gesprek met GFH Giro. GFH Giro voert inderdaad hersteladviesgesprekken namens (onder andere) mijn tussenpersoon. Maar dit bij mij en dus bij jullie plaatsgevonden hersteladviesgesprek door GFH Giro had inhoudelijk niets maar dan ook niets van doen met een onafhankelijk hersteladviesgesprek.

Een hersteladviesgesprek behelst niet meer dan een inventarisatie van 'wat wilde je voorheen bereiken met je toen afgesloten polis' en 'wat heb je nu eigenlijk voor polis in huis'.

Niets meer en niets minder. Vergt ongeveer één tot anderhalf uur, dient en kan ook vanzelfsprekend op een onafhankelijke wijze plaats vinden. Het enige wat in zo'n tijdsbestek namelijk dient plaats te vinden is het adequaat en naar waarheid in te vullen hiertoe geëigende inventarisatieformulier. En dat teken je.

Wanneer dit eerste gesprek ("hersteladvies" is een naar mijn mening wat ongelukkig gekozen benaming) prettig is verlopen en dus bekend is "wat wilde ik" en nu ook "wat heb ik", dan kan vervolgens met diezelfde maatschappij en adviseur een tweede of volgende gesprek gaan plaatsvinden. En dat behelst "wat kan ik nu (al dan niet door het aanpassen) met mijn huidige polis om daar te komen waar ik in de toekomst wil zijn".

En dat klopt dat is niet onafhankelijk en vergt al dan niet tegen een bepaald uurtarief een nader op jouw persoonlijke situatie toegesneden advies. Het staat je echter vrij om hiervoor naar een andere adviseur te gaan.

Tussenpersonen kunnen hersteladviesgesprekken op deze wijze kostentechnisch gunstig uitbesteden en zullen dit (voor met name niet oorspronkelijk eigen klanten) ook graag doen. En dan kan het naar mijn mening behoorlijk mis gaan wanneer een partij (bijvoorbeeld GFH Giro) in plaats van een eenvoudig inventariserend hersteladviesgesprek namens je tussenpersoon, bij een klant van die tussenpersoon een verhullend verkoopgesprek voert met als enig doel een eigen financieel product te willen verkopen.

Naar ik vermoed zal voor veel mensen volstrekt niet duidelijk zijn wat een hersteladviesgesprek feitelijk behelst. En zeer zeker niet wanneer een partij over de vloer komt en dit ook nog eens niet duidelijk kenbaar maakt.

Hoe dan ook. Mijn inventarisatieformulier gaat (of een afschrift hiervan) naar mijn tussenpersoon.

En hier ging het in mijn geval onder andere mis. Bij mijn tussenpersoon gaan de alarmbellen rinkelen na te zijn benaderd door mijn verzekeringsmaatschappij als blijkt dat zich in mijn dossier bij hem een volstrekt onvolledig en incorrect inventarisatieformulier bevindt.

Een hersteladviesgesprek heeft in theorie naar het schijnt plaatsgevonden. Echter op papier heeft dit naar maatstaven van de AFM (of wie daar dan ook over gaat) uiteraard niet adequaat in de praktijk plaatsgevonden. En daar kun je als tussenpersoon naar ik vermoed bij controle bij ongeregeldheden problemen mee krijgen. Een stuk reputatieschade ligt op de loer. En een hoop extra (in ieder geval voorheen uitbesteed) werk ligt voor deze tussenpersoon in het verschiet.

Ik ben nu bekend met mijn tussenpersoon in eigen persoon op basis van één gesprek dat weliswaar een niet prettige aanleiding kende, op een intensieve en op een inhoudelijk indringende maar ook op een naar ik achteraf kan overzien volstrekt correcte wijze heeft plaatsgevonden. Mijn tussenpersoon is mede op basis van deze situatie in gesprek met GFH Giro met als doel de onderste steen boven water te krijgen. En op basis daarvan al dan niet zijn consequenties te trekken. Ik word daarbij en daarvan op een correcte wijze zijdelings op de hoogte gehouden.

Nu kun je zeggen 'wat heb ik aan dit verhaal in mijn situatie?' Alléén dat niet alle tussenpersonen al dan niet deugen. Daar kom je alléén achter door het gesprek met je tussenpersoon aan te gaan. Dus benader je huidige verzekeringsmaatschappij (zij kunnen je ook alles vertellen over het al dan niet in rekening brengen van afkoopkosten) zoals ook ik dat deed. Benader je tussenpersoon die je waarschijnlijk net zoals ik nog niet kende.

En daarnaast of parallel hieraan een klacht indienen bij in dit geval GFH Giro, bij het Kifid en wellicht ook direct bij de AFM (dat is mij geadviseerd). Dat is een lange weg. Maar vaak ook de enige om anderen voor dit soort praktijken te behoeden.

En tot slot. Je onderbuikgevoel is afdoende en wat goed van jullie dat 'een afkoelperiode' in acht wordt genomen bij dit soort essentiële zaken. Of je nou wel of niet over een niet meer bij jou persoonlijke situatie passende polis beschikt, oplichtende praktijken hierbij blijven naar ook nu weer blijkt plaats te vinden. Zelfs mij overkwam dit. En daar kan ik nu ook weer smakelijk om lachen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2013 om 14:00
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Gelet op al het voorgaande lijkt het indienen van een klacht mij een zeer goede weg. let wel op dat voor het indienen van een klacht bij KiFid eerst een klacht bij GFH Giro moet zijn ingediend.

KiFid vraagt een klein bedrag als 'entree' geld.

ca
door carpoint - Dec 13, 2013 om 16:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben van de week door iemand van GFH giro bezocht nav brief van verzekeren is vooruitzien, over dat ik een vermeende woekerpolis zou kunnen hebben. Ik kreeg meteen een heel naar gevoel! (naar mijn idee is dit ook de bedoeling van deze brief). De volgende dag werd ik al gebeld voor het maken van een afspraak. Om toch eens te horen wat dit 'hersteladvies' inhield en wat het aangeboden alternatief behelst, maakte ik een afspraak.

De man in kwestie keek mijn polis door en maakte direct zijn conclusies: In mijn polis zaten te veel onnodige kosten. Zonder deze kosten, zou ik meer rendement krijgen. Hij stelde twee opties voor: doorgaan met mijn huidige polis of mijn polis afkopen en met het restant elders te gaan shoppen. 1,5 uur hebben we gesproken en we zijn uit elkaar gegaan waarbij ik zou nadenken over het eea. Tijdens en na het gesprek is mijn sceptisme echter groter geworden.

Mijn huidige polis is een G60 van Ergo (vh hamburgmannheimer) en is absoluut niet te vergelijken met een beleggingsrekening van gfh giro. Dit is appelen met peren vergelijken. Ik heb Ergo gebeld. Ergo is een zeer kleine speler in NL, maar is in Duitsland goed vertegenwoordigd. Ik kreeg duidelijke antwoorden op al mijn vragen en daarbij heb ik ook GFH giro besproken.

Bij mijn huidige polis krijg ik op pensioendatum een gegarandeerd kapitaal (namelijk mijn inleg + spaarrente) en een evt beleggingsrendement. Plus ik heb een nabestaandenregeling. Mijn idee 7 jaar geleden was een kapitaal opbouwen. En bij welke verzekeraar of bank je dit ook doet, het blijft koffiedik kijken wat je uiteindelijk uitgekeerd krijgt. Voor mij is ieder geval belangrijk dat ik mijn inleg (met spaarrente) gegarandeerd terugkrijg, en dat is in mijn huidige polis geregeld.

Verzekerenisvooruitzien is een partnerschap aangegaan met GFH en deze heeft alle polishoudergegevens doorgespeeld aan GFH giro onder het mom van checken wegens vermeende woekerpolis in opdracht van AFM. Ik ben hier over zeer verbolgen. GFH bestaat nu een jaar en volgens de medewerker van Ergo zou GFH onder de vorige naam failliet gegaan zijn (ik kon dit niet terugvinden op google). Het maakt voor het verhaal niet uit, je raakt je geld niet kwijt bij faillissement van GFH, want ze werken met een zogenaamd paraplufonds van todaystommorow. De manier van klanten werven vind ik echter onorthodox. AFM onderzoekt momenteel deze kwestie van verzekerenisvooruitzien/GFHgiro.

Klant worden bij GFH giro kost 295 E (dossierkosten en persoonlijke afspraak thuis) en beheerkosten (per ingelegde euro 3%, beheervergoeding 20 E per jaar en 1,25% nog wat kosten). Ze laten je tekenen dat je je inleg kan kwijtraken, dus geen garanties. Naar mijn idee is dit produkt van gfh giro hetzelfde principe als een beleggingsrekening bij Robeco (welke ik al heb), alleen dan zonder 300 E instapkosten.

Mijn advies aan jou, laat je niet snel verleiden tot het opzeggen (en afkopen!) van je huidige polis en bel met je huidige verzekeraar nog eens voor uitleg van je huidige polis en om de conclusies van de gfhgiro-adviseur te checken. Ik wil in ieder geval niet in zee met GFH en al helemaal geen zaken meer doen met verzekerenisvooruitzien.

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2013 om 16:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carpoint

Ik hoop dat u ook een klacht ingediend hebt bij de AFM. Deze lui moeten gestopt worden.

pi
door pieterwolters - Dec 13, 2013 om 16:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou een bedrijf zomaar out of the blue iets aan willen bieden? Dat doen ze alleen maar als ze iets willen verkopen. En als je daar niet om hebt gevraagd moet je er gewoon niet op in gaan. Al klinkt het allemaal nog zo mooi.

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2013 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pieterwolters

Dat doen ze niet zo maar out of the blue. Ze worden daarvoor betaald door je tussenpersoon, die helemaal geen zin heeft in dit werk.

Dus mensen moeten hun tussenpersoon op aanspreken, dat die hun gegevens verkoopt.

ca
door carpoint - Dec 13, 2013 om 16:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op vrijdag 13 dec 2013, 16:39]Waarom zou een bedrijf zomaar out of the blue iets aan willen bieden? Dat doen ze alleen maar als ze iets willen verkopen. En als je daar niet om hebt gevraagd moet je er gewoon niet op in gaan. Al klinkt het allemaal nog zo mooi.

Pieter, dat klopt, het enige wat ik zeg is dat ze naar mijn mening de woekerpolisaffaire aangrijpen om mensen te beinvloeden, waarbij in het ergste geval de huidige polis wordt afgekocht met alle kosten van dien...

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2013 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carpoint

Ze gebruiken elke mogelijkheid om bij te binnen te komen en een handtekening te ontfutselen.

Oude wijn in nieuwe zakken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 13, 2013 om 17:04
16774 Antwoorden / 202 Vragen

En ook een klacht indienen bij consumentenwijzer!

tk
door tkuperus - Jan 29, 2014 om 17:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

Waar ik benieuwd naar ben is of er iemand daadwerkelijk ervaringen heeft met de producten van GFH Giro.

Ik ben ontevreden over ERGO/Hamburg Mannheimer. Ik heb daar in 2009 een polis afgesloten welke nu echt niet veel waarde heeft, maar waar ik wel ERG veel geld voor inleg. Bovendien vind ik dat het me opvalt dat contact persoon na contact persoon failliet gaat en veranderd. Daarnaast zie ik dat wanneer ik zelf het geld apart leg wat ik nu elke maand betaal slechts 3000 euro meer waard wordt (natuurlijk m'n eigen fout).

Ik ben van plan om over te stappen naar GFH, het bankproduct bevalt me wel denk ik. Je hebt in ieder geval een hoop meer vrijheid en een hoop meer vingers aan de knoppen.

Het voorstel wat me gedaan is door GFH is aan het einde van de looptijd van 35 jaar 2 keer de waarde van ERGO.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2014 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tkuperus

Gegarandeerd? Of ook een prognose? Als u een bankspaarproduct wil, ga dan naar een gewone bank.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2014 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tkuperus

U gaat wel weer beleggen met het daarbij behorende risico en beheerskosten.

je
door jeannetteb - Jan 30, 2014 om 22:33
13 Antwoorden / 0 Vragen

tkuperus, ik zou nog maar eens goed de kleine letters lezen, ik ben nu met veel pijn en moeite bezig om de boel terug te draaien... het gaat ons in ieder geval geld kosten.
Ze hebben mooie praatjes maar je loopt het risico om aan het eind niets over te houden.
Ze hebben slinkse verkoop praatjes maar het concept heb ik naar laten kijken door een deskundige, het is allemaal mooi ingedekt maar het klopt van geen kanten.... je kan net zo goed je geld zo in de prullebak gooien.... maar dat is mijn mening!

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2014 om 23:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen
sh
door sharon13 - Feb 27, 2014 om 16:20
8 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag allemaal,

Tot onze schrik zijn ook wij in de mooie woorden getuind die de meneer van GFH Giro ons heeft verteld.
We moesten direct beslissen omdat we anders rond de 300 euro per persoon moesten gaan betalen wanneer hij weer terug zou moeten komen en dus hebben wij, hoe drollig we het nu uiteraard ook vinden, getekend maar gelukkig nog geen kwijtschrift getekend van onze Ergo polis.
Wat is uw advies aan ons?
Kunnen wij hier nog vanaf komen of zitten we er nu aan vast?
Hartelijk dank voor uw antwoord,
Sharon

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2014 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sharon13

En wat hebt u dan getekend? Polis van Ergo NOET afkopen. Als die polis eventueel slecht is, moet ergo u iets beters aanbieden, maar ga niet met GFH in zee, daar wordt u helemaal niets wijzer van, alleen maar slechter.

je
door jeannetteb - Feb 27, 2014 om 21:00
13 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sharon 13,

Waarschijnlijk heb je een verzoek tot afkoop ondertekend, als het het eerste gesprek was. Je moet zo snel mogelijk een bericht per post of email sturen naar Ergo, dat je in geen geval wilt dat er gelden overgemaakt worden naar GFH Giro en dat je afziet van het verzoek tot afkoop!
En dat je de polis graag in de oude staat wilt herstellen.
Dan zou ik bij Ergo vragen of ze een kopie van dat verzoek tot afkoop naar jou toe willen sturen, heb je meteen een bewijs stuk.

daarnaast zul je ook een bericht moeten sturen naar GFH Giro dat je de overeenkomst niet aan wilt gaan (of ontbinden) omdat je het niet kunt vinden in hun werkwijze, als je het verzoek tot afkoop onder ogen krijgt snap je wel waarom...

Succes! Wij zitten er ook nog steeds midden in...

tk
door tkuperus - Feb 28, 2014 om 10:21
4 Antwoorden / 0 Vragen

Na contact met ERGO heb ik besloten hier voorlopig nog even te blijven totdat ik er zeker van ben dat de overeenkomst, welke ik zojuist per e-mail heb verzocht om te beëindigen bij GFH bevestigd is.

Daarna ga ik mij verder oriënteren wat ik met het geld ga doen, wellicht beleggen middels een gerenommeerde internetbroker.

Ik ben blij dat dit topic bestaat, anders was ik er gewoon weer eens dom ingetrapt, stel boeven zijn het.

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2014 om 10:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tkuperus

Heel verstandig.

tk
door tkuperus - Feb 28, 2014 om 15:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

"Hierbij laten wij u weten dat wij uw rekening bij GFH Giro hebben beëindigd."

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2014 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tkuperus schreef op vrijdag 28 feb 2014, 15:49]"Hierbij laten wij u weten dat wij uw rekening bij GFH Giro hebben beëindigd."

Mooi.

je
door jeannetteb - Feb 28, 2014 om 20:49
13 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat het voor U nu klaar is @Tkuperus, wij gaan nog even door... 4 feb. een mail retour gekregen; "Wij hebben uw verzoek tot beeindiging van uw GFH Giro rekening in goede orde ontvangen en wij zullen deze zo spoedig mogelijk in behandeling nemen."
Tot nu toe nog niets weer gehoord...

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2014 om 21:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zou ik daar nog maar een keer aan de bel trekken.

je
door jeannetteb - Feb 28, 2014 om 21:31
13 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel Tijger1, dat ben ik ook zeker van plan, maar onze situatie is nogal complex dus ik gunde ze even wat meer tijd. Ik wil dat GFH giro ervoor zorgt dat de oude polissen in oude ere worden hersteld. Gelukkig heb ik alle hulp medewerking van mijn oude verzekeraars Eagon en NN. En heeft NN inmiddels door mijn klacht een onderzoek ingesteld naar GFH giro...
Ik ga hier maar niet de hele situatie neerzetten waar wij inzitten want dan zit ik morgen nog te typen.... Als ik nog nieuws te melden heb dan zet ik het hier wel weer even neer.

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2014 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jeannetteb

Maar het is al ruim drie weken geleden, en vriendelijk druk op de ketel houden, kan nooit kwaad.. Dat herstellen gaat GFH natuurlijk nooit doen.

NN moet natuurlijk al veel langer op de hoogte zijn van die strapatsen van GFH, die wassen hun handen nu in onschuld. En Aegon is ook verre van onschuldig in die verzekeringskwesties.

Maar sterkte en succes verder met de strijd.

je
door jeannetteb - Feb 28, 2014 om 22:37
13 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel! Ik ga mijn best doen ;-)

sh
door sharon13 - Mar 6, 2014 om 14:09
8 Antwoorden / 0 Vragen

Dank u wel voor al uw goede raad!
Gelukkig hebben wij geen overdracht van het geld getekent.
Ik ben nu bezig om de zaken om te draaien. Helaas belt Ergo mij nu niet terug....
We blijven hoopvol.

Hartelijke groet,
Sharon

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2014 om 14:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=sharon13 schreef op donderdag 6 mrt 2014, 14:09]Dank u wel voor al uw goede raad!
Gelukkig hebben wij geen overdracht van het geld getekent.
Ik ben nu bezig om de zaken om te draaien. Helaas belt Ergo mij nu niet terug....
We blijven hoopvol.

Hartelijke groet,
Sharon

Zelf blijven bellen. Daar is het heel belangrijk voor.

sh
door sharon13 - Mar 6, 2014 om 14:22
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 6 mrt 2014, 14:13][quote=sharon13 schreef op donderdag 6 mrt 2014, 14:09]Dank u wel voor al uw goede raad!
Gelukkig hebben wij geen overdracht van het geld getekent.
Ik ben nu bezig om de zaken om te draaien. Helaas belt Ergo mij nu niet terug....
We blijven hoopvol.

Hartelijke groet,
Sharon

Zelf blijven bellen. Daar is het heel belangrijk voor.

sh
door sharon13 - Mar 6, 2014 om 14:23
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 6 mrt 2014, 14:13][quote=sharon13 schreef op donderdag 6 mrt 2014, 14:09]Dank u wel voor al uw goede raad!
Gelukkig hebben wij geen overdracht van het geld getekent.
Ik ben nu bezig om de zaken om te draaien. Helaas belt Ergo mij nu niet terug....
We blijven hoopvol.

Hartelijke groet,
Sharon

Zelf blijven bellen. Daar is het heel belangrijk voor.

Ga ik zeker straks weer doen!!!!

wh
door whity - Mar 18, 2014 om 07:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ook iemand van gfhgiro op bezoek gehad via mijn tussenpersoon, aan het eind van het bezoek alles ondertekend omdat ik als hij een volgende keer moest weerkomen kosten in rekening werden gebracht. Ik had hier ook een slecht gevoel bij, dus contact opgenomen met mijn tussenpersoon en een afspraak gemaakt. Mijn tussenpersoon zei als je niet wil kunnen we alles zo terugdraaien, dat was de afspraak die zij met gfhgiro hadden gemaakt. En nu heb ik mijn geld op mijn eigen spaarrekening staan, nu ben ik zelf weer baas over mijn eigen geld.

je
door jeannetteb - Mar 18, 2014 om 10:24
13 Antwoorden / 0 Vragen

Whity, heel mooi voor je dat alles zo weer terug gedraaid kon worden!
Helaas ligt het bij ons wat ingewikkelder...

Wij hadden polissen met garantie bedragen, deze vervallen zodra je afkoopt en dat zijn aanzienlijke bedragen. Ik ga het niet helemaal uitleggen hoe het zit want dan ben ik nog wel even aan het typen. Maar het lijkt erop dat we de inleg bij GFH giro bijna terug hebben, hier zijn we er al 300 euro bij ingeschoten aan "kosten". Nu hopen dat de oude verzekeringsmaatschappij ons tegemoet wil komen met de oude polissen herstellen, het liefs met de garantie bedragen natuurlijk. Helaas heb ik net ontdekt dat de kontaktpersoon die ik daar had er niet meer werkt... dus ik mag de volgende keer weer de hele situatie uit gaan leggen.... niet fijn!
We gaan nog even door.... met de strijd...

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2014 om 10:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dient er iemand eigenlijk nog wel een klacht in bij de ACM over dat GFH giro? En over zijn eigen tussenpersoon?

Zijn compleet louche bezig.

wh
door whity - Mar 18, 2014 om 11:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

"Wij hadden polissen met garantie bedragen" dat had ik ook maar, ik moest tot 2026 wachten tot die uitbetaald werden dat duurde mij te lang. En nou hebben ze het geld dat ik bij die polis gespaard heb op mijn spaarrekening gezet. Maar alles bij alles ben ik er ook bijna 300 euro verloren aan administratiekosten e.d.

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2014 om 11:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=whity schreef op dinsdag 18 mrt 2014, 11:48]"Wij hadden polissen met garantie bedragen" dat had ik ook maar, ik moest tot 2026 wachten tot die uitbetaald werden dat duurde mij te lang. En nou hebben ze het geld dat ik bij die polis gespaard heb op mijn spaarrekening gezet. Maar alles bij alles ben ik er ook bijna 300 euro verloren aan administratiekosten e.d.

Dus uhebt de polis afgekocht?

wh
door whity - Mar 18, 2014 om 12:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had een Aegon Fundplan [beleggingsverzekering] met een gegarandeerd eindbedrag in 2026, dan kan het zijn dat die 300 euro de afkoopsom is maar ik ben blij dat ik overal af ben!

le
door leon16 - Mar 18, 2014 om 13:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zaterdag 30 nov 2013, 14:00]Gelet op al het voorgaande lijkt het indienen van een klacht mij een zeer goede weg. let wel op dat voor het indienen van een klacht bij KiFid eerst een klacht bij GFH Giro moet zijn ingediend.

KiFid vraagt een klein bedrag als 'entree' geld.

Een klacht indienen is inderdaad de enige juiste wijze om de werkwijze van GFH Giro kritisch aan de kaak te stellen. Eerst een klacht indienen bij GFH Giro.

Heb ik gedaan. Vervolgens gebeurt er niets. Dan heeft GFH Giro voor zover ik meen te hebben gelezen bij KiFid een zestal maanden de tijd om afdoende te reageren. Die tijd nemen ze dus. Wordt vervolgd.

Dan naar KiFid. Ik lees dat verschillende mogelijkheden hier genoemd worden: klacht bij GFH Giro; KiFid; AFM; inschakelen van Consumentenwijzer. Iemand vermeldt dat op basis van haar of zijn klacht over GFH Giro de eigen huidige verzekeringsmaatschappij een onderzoek heeft ingesteld naar GFH Giro. Dat behelst denk ik allereerst het benaderen door deze verzekeringsmaatschappij van haar tussenpersonen die wellicht gebruik maken van de ontwoekerservice die GFH Giro aan tussenpersonen biedt. Dat heeft naar ik mij meen te herinneren van mijn tussenpersoon mijn verzekeringsmaatschappij ook gedaan. Ja en daar hoor je natuurlijk ook weer niets over. Daar kan ik zelf natuurlijk als eenling achteraan gaan. En ja wat levert dat dan op?

Waar ik eigenlijk naar toe zou willen is dat een ieder zich samenpakt om gezamenlijk en ieder voor zich klachten gaat indienen. Rechtstreeks bij GFH Giro en via de daartoe geeigende wegen. Een lang traject maar dan worden de signalen wellicht zichtbaar om wat breder te kunnen worden opgepikt in de media of via welke kanalen of waar dan ook. Ondergetekende is daartoe gaarne bereid om dit mede in gang te kunnen gaan zetten. Groet!

le
door leon16 - Mar 18, 2014 om 13:36
4 Antwoorden / 0 Vragen

Feitelijk hebben we hier vaak te maken met het willen 'ontwoekeren' van je huidige polis (als je huidige polis al kan worden beschouwd als een woekerpolis) door een aanbieder namens vaak je tussenpersoon. Aanbieders zoals GFH Giro springen hier duidelijk op in. Misleidend, bang makend en natuurlijk gouden bergen in het vooruitzicht stellen. Voor de liefhebbers en geinteresseerden een aardig en recent stukje om te lezen is te vinden op http://www.trosradar.nl/columns/archief/detail/article/ontwoeker-jezelf-alsjeblieft/
Groet.

tijger1
door tijger1 - Mar 18, 2014 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt sowieso een klacht indienen bij de AFM zonder het voortraject.

Lees ook hun nieuwsbrief.

Klik hier

sh
door sharon13 - Mar 19, 2014 om 14:33
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal,

Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar GFH Giro met verzoek tot stopzetten & terugzenden van onze ondertekende formulieren.
GFH Giro heeft onze brief ontvangen en zegt ons verder niet meer "lastig" te vallen en verdere acties achterwege te laten.
Ik heb nog wel een mail gestuurd mbt de papieren, die hebben we nog niet terug gekregen.
Iedereen heel veel sterkte met alles.
We zijn mede dankzij u van een catstrofe behoed gebleven.

Hartelijke groet,
Sharon

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2014 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sharon13

Mooi, bijna afgewikkeld.

Eis van uw tussenpersoon of verzekeraar een GRATIS verbeterplan voor uw woekerpolis en houd anderen op zeven streken.

je
door jeannetteb - Mar 19, 2014 om 21:18
13 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn Sharon!,

Helaas waren bij ons de bedragen al afgeschreven... , voor ik naar mijn onderbuikgevoel ging luisteren...
Ik had vandaag wel goed nieuws, NN gaat de polissen in oude staat herstellen, (die van eagon was al hersteld) zodra het bedrag terug is overgemaakt. Hopelijk met de garanties...
Volgens de site van GFH is het al overgeboekt sinds maandag, maar het staat nog niet op onze rekening... dus er zit iemand weer te rekken en te genieten van de rente, onze rente....
Maar al met al lijkt het voor ons met een sisser af te lopen...Ware het niet dat we 300 euro armer zijn door de "kosten" van GFH.... En heel wat uurtjes werk.
Als de polissen door NN hersteld zijn, dan ga ik als nog een klacht indienen, bij de diverse instanties, heb nu toch alles op papier staan. Misschien dat ik dan ook nog wat van die 300 euro terug zie, je weet maar nooit! ;-)

ma
door marcow - Mar 21, 2014 om 13:36
34 Antwoorden / 0 Vragen

Met stijgende verbazing lees ik de reacties die hierboven zijn geplaatst.
Mensen geven oordelen en doen aannames over een product of aanbieder zonder dat ze weten hoe e.e.a. in de praktijk werkt.
Het valt me ook op dat het steeds dezelfde personen zijn die olie op het vuur gooien en mensen bewegen hun beslissing terug te draaien.
Ook ik ben bezocht door een adviseur van GFH Giro.
Omdat ik zelf werkzaam ben geweest in de financiële dienstverlening weet ik hoe mijn huidige producten in elkaar zitten.
Helaas waren er tot voor kort weinig alternatieven voor mijn polis bij Ergo en Aegon.
Het traditionele banksparen levert gewoon te weinig rendement op en ik had immers een garantie bij beide verzekeraars.
Samen met de adviseur hebben we mijn situatie geanalyseerd en deze garanties onder de loep genomen.
De garantie bij Ergo ligt ongeveer 20.000 onder mijn inleg over de hele looptijd, en de garantie bij Aegon komt er ongeveer op neer dat ik mijn inleg terug zou krijgen.

Door winst en beleggingsresultaat zou de Ergo polis een hoge verwacht eindwaarde gaan krijgen is me in het rekenvoorbeeld door de Ergo adviseur verteld. Tot op heden (8 jaar verder) is er nog geen winst bijgeschreven en is mijn huidige waarde nog steeds een stuk lager dan de inleg.

Het viel me op dat de adviseur van GFH Giro me meteen vertelde wat de kosten zijn van hun bankspaarprodukt (in het verleden is er door geen enkele adviseur hierover gesproken).

Bij nadere bestudering van mijn Aegon polis bleek dat er jaarlijks ongeveer 35% van mijn inleg af gaat aan:

-eerste en doorlopende kosten verzekeraar
-aankoopkosten
-eerste en doorlopende kosten adviseur

Eerste kosten??? de Aegon polis loopt al 15 jaar!!

De aankoopkosten bij GFH Giro zijn 3% en de beheerskosten 1,25%.
Logisch dus dat je bij hetzelfde rendement een hoger eindbedrag gaat krijgen.

Ik snap ook niet dat iedereen valt over de € 295 die betaald moet worden om een rekening te openen..
GFH Giro mag geen producten gratis weggeven, en bovendien ken ik zelf ook geen verzekeraar die gratis naar je thuis komt om je polis te analyseren.
Als ik de "eerste kosten en doorlopende kosten" van de Aegon polis bij elkaar op tel dan zou ik al ruim € 9.000 hieraan betaald hebben.
En dat vind hier blijkbaar iedereen wel normaal... zolang de kosten in het product zitten is het prima, maar als een aanbieder transparant is wordt er ineens moeilijk gedaan.

Mijn Ergo polis maakt het helemaal bont.
Als ik weg wil gaan met mijn EIGEN geld bij Ergo moet ik een boete betalen van 5% over mijn "theoretische afkoopwaarde" plus 1% van die waarde voor elk jaar dat de polis nog moest lopen.
Deze theoretische afkoopwaarde (betaalde premies min alle provisies e.d. die aan de tussenpersoon zijn betaald) zit bijna € 4.000 onder mijn inleg, mijn polis loopt nog 30 jaar.
Als ik dan even mijn inleg vergelijk t.o.v. wat ik nu terug zou krijgen dan kost me dat € 4.000.
Ik heb dus op hoge poten Ergo gebeld en die vertelden mij dat de kosten vooral in de eerste paar jaar werden gemaakt.
Dezelfde rekensom een jaar voor einddatum gemaakt... en dan blijkt dat stoppen me zelfs € 8.000 gaat kosten.

Stoppen bij GFH giro kost me maximaal € 150, dus dat is nogal een verschil.

Verder lees ik nog het commentaar dat GFH Giro niet onafhankelijk is.
GFH Giro is een aanbieder en geen tussenpersoon dus voordat er commentaar wordt gegeven zouden jullie je eerst moeten afvragen of jullie wel begrijpen waar het over gaat.
De adviseur die bij mij op bezoek is geweest heeft mij ook niet onder druk gezet, we hebben bijna 3 uur aan tafel gezeten omdat ikzelf vrij kritisch ben en de nodige vragen heb gesteld.

GFH Giro is geen verzekeraar maar een vermogensbeheerder met eigen aandelen- en obligatiefondsen.
Doordat deze fondsen door hun aktief worden beheerd zijn de rendementen en stuk zekerder dan bij een verzekeraar.
Bovendien worden ze er zelf ook beter van als mijn geld rendement oplevert omdat dat hun enige bron van inkomsten is.
Een verzekeraar rekent ons gewoon torenhoge kosten en laat ons "historische rendementen" zien
van 7% of meer. De polis van mijn vader bij Aegon loopt al 20 jaar en heeft geen rendement opgeleverd, zelfs verlies. Hoe kan een verzekeraar er dan nog mee wegkomen dat ze dat rendement maken????

Ik zelf ben er in ieder geval een stuk wijzer van geworden en heb inmiddels mijn adviseur gebeld om de 2 polissen over te zetten naar een rekening bij GFH Giro.
Ondanks dat Ergo mij erg hoge afkoopkosten in rekening brengt heb ik geen vertrouwen meer in deze club. Bovendien wordt mijn eindwaarde bij GFH ondanks dat verlies nog steeds € 12.000 hoger
Het feit dat Ergo ineens uit Nederland verdween nadat de AFM de druk op verzekeraars heeft opgevoerd heeft me destijds al aan het denken gezet.
Toen ik met Ergo heb gebeld over die afkoopkosten werd ik zelfs verwezen naar deze site.
De medewerker die totaal geen idee had waarover het ging maar een standaard verhaal afstak tegen mij heeft niks anders gedaan dat GFH Giro zwart maken en Ergo de hemel in prijzen.

Naar mijn mening mag zo'n medewerker dit soort zaken niet eens doen, maar dit terzijde.

Dus voordat eenieder alleen maar "advies" gaat geven aan mensen die zijn benaderd door GFH Giro geef ik zelf het advies om een vrijblijvend gesprek met ze aan te vragen.
Zelfs als je niet gaat overstappen weet je in ieder geval welk product je op dit moment precies hebt en wat de mogelijkheden bij hun zijn.

Een mening geven over iets of iemand is eenvoudig, ikzelf doe dat hier ook.
Het verschil is dat ik me eerst grondig in alles hebt verdiept en alle voors en tegens tegen elkaar heb afgewogen voordat ik iets ga roepen.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2014 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marcow

Blijkbaar valt het met uw kennis van de financiële dienstverlening en uw eigen producten nogal mee.

Slechts als voorbeeld: u geeft aan dat uw Ergo polis nog 30 jaar loopt, dus zolang geleden is die niet afgesloten
en heb u dus met dichte ogen een handtekening gezet onder iets wat u nu ineens tegenvalt.

Uiteraard mag u supertevreden zijn over GHFgiro maar u mist het punt waar het hier over gaat.

GHF giro komt op slinkse wijze iemands huiskamer binnen, zogenaamd op voorschrift van de overheid of uit naam van de tussenpersoon en kletst net zolang tot de verzekerde overstapt, en die verzekerde realiseert zich niet dat hij eerst door de hond, maar nu, voor de tweede keer, door de kat gebeten wordt.

De overheid schrijft voor dat een verzekeraar GRATIS een hersteladvies moet geven aan een verzekerde, maar die tussenpersoon of verzekeraar heeft daar helemaal geen zin in en besteedt dat uit aan de volgende gieren.

ma
door marcow - Mar 21, 2014 om 18:49
34 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tijger1,

De Ergo polis loopt een jaartje of 10 dus niet onlangs afgesloten.
GFH Giro heeft mij NIET verteld dat zij door de overheid is gestuurd zoals je beweerd.

De AFM heeft tussenpersonen verplicht om mensen met een complex product te bezoeken en van kosteloos hersteladvies te voorzien.
Het hersteladvies dat ik gehad heb door GFH Giro NAMENS mijn tussenpersoon was volledig gratis.

Ik MOET niks veranderen als ik dat niet wil en er is zeker niet net zolang gekletst totdat ik iets ging ondertekenen.

De adviseur was volledig gecertificeerd en kan dus geen onzin uitkramen zoals dat jaren geleden wel gebeurde.
Ik heb zelfs een volledige pensioenanalyse gekregen, ook geheel gratis zodat ik weet hoe mijn inkomen over een aantal jaren gaat uitzien en ik tijdig zelf kan bijsturen indien wenselijk.

De slinkse wijze van binnenkomen zoals jij het noemt:
Mijn tussenpersoon moet aan zijn zorgplicht voldoen, kan echter alleen maar verzekeringsoplossingen bieden. Verzekeraars doen helemaal niets dus de oplossing ligt niet in ergens anders verzekeren. Mijn tussenpersoon is zo slim geweest om dus een derde partij in te schakelen om namens hem dat hersteltraject in te gaan.
Je kunt namelijk geen herstel advies geven als je geen oplossing hebt.
De Bankspaarrekening van GFH Giro is in mijn ogen een uitstekend alternatief voor die dure polissen of de ultra lage rente bij de traditionele banken.

Ik zag zelfs dat ze als enige in Nederland zijn goedgekeurd door de fiscus.... dat krijg je ook niet als je rotzooi verkoopt toch?

li
door limburgertje - Mar 27, 2014 om 09:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marcow schreef op vrijdag 21 mrt 2014, 13:36]Met stijgende verbazing lees ik de reacties die hierboven zijn geplaatst.
Mensen geven oordelen en doen aannames over een product of aanbieder zonder dat ze weten hoe e.e.a. in de praktijk werkt.
Het valt me ook op dat het steeds dezelfde personen zijn die olie op het vuur gooien en mensen bewegen hun beslissing terug te draaien.
Ook ik ben bezocht door een adviseur van GFH Giro.
Omdat ik zelf werkzaam ben geweest in de financiële dienstverlening weet ik hoe mijn huidige producten in elkaar zitten.
Helaas waren er tot voor kort weinig alternatieven voor mijn polis bij Ergo en Aegon.
Het traditionele banksparen levert gewoon te weinig rendement op en ik had immers een garantie bij beide verzekeraars.
Samen met de adviseur hebben we mijn situatie geanalyseerd en deze garanties onder de loep genomen.
De garantie bij Ergo ligt ongeveer 20.000 onder mijn inleg over de hele looptijd, en de garantie bij Aegon komt er ongeveer op neer dat ik mijn inleg terug zou krijgen.

Door winst en beleggingsresultaat zou de Ergo polis een hoge verwacht eindwaarde gaan krijgen is me in het rekenvoorbeeld door de Ergo adviseur verteld. Tot op heden (8 jaar verder) is er nog geen winst bijgeschreven en is mijn huidige waarde nog steeds een stuk lager dan de inleg.

Het viel me op dat de adviseur van GFH Giro me meteen vertelde wat de kosten zijn van hun bankspaarprodukt (in het verleden is er door geen enkele adviseur hierover gesproken).

Bij nadere bestudering van mijn Aegon polis bleek dat er jaarlijks ongeveer 35% van mijn inleg af gaat aan:

-eerste en doorlopende kosten verzekeraar
-aankoopkosten
-eerste en doorlopende kosten adviseur

Eerste kosten??? de Aegon polis loopt al 15 jaar!!

De aankoopkosten bij GFH Giro zijn 3% en de beheerskosten 1,25%.
Logisch dus dat je bij hetzelfde rendement een hoger eindbedrag gaat krijgen.

Ik snap ook niet dat iedereen valt over de € 295 die betaald moet worden om een rekening te openen..
GFH Giro mag geen producten gratis weggeven, en bovendien ken ik zelf ook geen verzekeraar die gratis naar je thuis komt om je polis te analyseren.
Als ik de "eerste kosten en doorlopende kosten" van de Aegon polis bij elkaar op tel dan zou ik al ruim € 9.000 hieraan betaald hebben.
En dat vind hier blijkbaar iedereen wel normaal... zolang de kosten in het product zitten is het prima, maar als een aanbieder transparant is wordt er ineens moeilijk gedaan.

Mijn Ergo polis maakt het helemaal bont.
Als ik weg wil gaan met mijn EIGEN geld bij Ergo moet ik een boete betalen van 5% over mijn "theoretische afkoopwaarde" plus 1% van die waarde voor elk jaar dat de polis nog moest lopen.
Deze theoretische afkoopwaarde (betaalde premies min alle provisies e.d. die aan de tussenpersoon zijn betaald) zit bijna € 4.000 onder mijn inleg, mijn polis loopt nog 30 jaar.
Als ik dan even mijn inleg vergelijk t.o.v. wat ik nu terug zou krijgen dan kost me dat € 4.000.
Ik heb dus op hoge poten Ergo gebeld en die vertelden mij dat de kosten vooral in de eerste paar jaar werden gemaakt.
Dezelfde rekensom een jaar voor einddatum gemaakt... en dan blijkt dat stoppen me zelfs € 8.000 gaat kosten.

Stoppen bij GFH giro kost me maximaal € 150, dus dat is nogal een verschil.

Verder lees ik nog het commentaar dat GFH Giro niet onafhankelijk is.
GFH Giro is een aanbieder en geen tussenpersoon dus voordat er commentaar wordt gegeven zouden jullie je eerst moeten afvragen of jullie wel begrijpen waar het over gaat.
De adviseur die bij mij op bezoek is geweest heeft mij ook niet onder druk gezet, we hebben bijna 3 uur aan tafel gezeten omdat ikzelf vrij kritisch ben en de nodige vragen heb gesteld.

GFH Giro is geen verzekeraar maar een vermogensbeheerder met eigen aandelen- en obligatiefondsen.
Doordat deze fondsen door hun aktief worden beheerd zijn de rendementen en stuk zekerder dan bij een verzekeraar.
Bovendien worden ze er zelf ook beter van als mijn geld rendement oplevert omdat dat hun enige bron van inkomsten is.
Een verzekeraar rekent ons gewoon torenhoge kosten en laat ons "historische rendementen" zien
van 7% of meer. De polis van mijn vader bij Aegon loopt al 20 jaar en heeft geen rendement opgeleverd, zelfs verlies. Hoe kan een verzekeraar er dan nog mee wegkomen dat ze dat rendement maken????

Ik zelf ben er in ieder geval een stuk wijzer van geworden en heb inmiddels mijn adviseur gebeld om de 2 polissen over te zetten naar een rekening bij GFH Giro.
Ondanks dat Ergo mij erg hoge afkoopkosten in rekening brengt heb ik geen vertrouwen meer in deze club. Bovendien wordt mijn eindwaarde bij GFH ondanks dat verlies nog steeds € 12.000 hoger
Het feit dat Ergo ineens uit Nederland verdween nadat de AFM de druk op verzekeraars heeft opgevoerd heeft me destijds al aan het denken gezet.
Toen ik met Ergo heb gebeld over die afkoopkosten werd ik zelfs verwezen naar deze site.
De medewerker die totaal geen idee had waarover het ging maar een standaard verhaal afstak tegen mij heeft niks anders gedaan dat GFH Giro zwart maken en Ergo de hemel in prijzen.

Naar mijn mening mag zo'n medewerker dit soort zaken niet eens doen, maar dit terzijde.

Dus voordat eenieder alleen maar "advies" gaat geven aan mensen die zijn benaderd door GFH Giro geef ik zelf het advies om een vrijblijvend gesprek met ze aan te vragen.
Zelfs als je niet gaat overstappen weet je in ieder geval welk product je op dit moment precies hebt en wat de mogelijkheden bij hun zijn.

Een mening geven over iets of iemand is eenvoudig, ikzelf doe dat hier ook.
Het verschil is dat ik me eerst grondig in alles hebt verdiept en alle voors en tegens tegen elkaar heb afgewogen voordat ik iets ga roepen.

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2014 om 10:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marcow

Het ging hier niet alleen over uw ervaringen. Dus lees het topic eens helemaal.

En "goedgekeurd" door de fiscus? Laat me niet lachen, daar heeft de fiscus dus niets mee van doen.

li
door limburgertje - Mar 27, 2014 om 10:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

@ marcow

toch wilde ik ook even reageren over je opmerkingen c.q kennis van verzekeringen. Ik heb zelf ook een polis van Ergo en deze valt bij lange na niet te vergelijken met een beleggingsrekening van GFH. Bij Ergo het woord zegt het al heb ik een verzekering wat inhoud dat als mij iets gebeurt ik kom te overlijden of arbeidsongeschikt word komt er een uitkering of premierestitutie Daarbij als ik kom te overlijden komt er twee maal een uitkering , zonder dat er nog premie betaald hoeft te worden. Dat is het verzekeringselement erin en daar betaal je ook een stuk premie voor dus je kunt niet zeggen ik leg bv € 50,- in en spaar dat volledige gedeelte . Als je bij GFH Giro een beleggingsrekening afsluit zitten er totaal geen dekkingen in dus dat kun je helemaal niet met elkaar vergelijken. Daarbij is het volledig op beleggingen dus heb je zelfs de kans dat je je volledige inleg kwijtraakt. Maar van de andere kant kun je met beleggen ook vele hogere rendementen behalen als met een garantie product. Alleen als je daar wat gebeurt komt er geen uitkering dat is een keuze. Maar vergelijken kun je de producten niet met elkaar. Dan zo onafhankelijk zijn ze niet want als je een onafhankelijk advies krijgt dan betaal je voor het advies en dan moet de adviseur je tenminste uit 3 vergelijkbare producten laten kiezen. Zij bieden je enkel een product van een enkele aanbieder. Hoezo onafhankelijk!!!! Eindconclusie appels met peren vergelijken....

ma
door marcow - Mar 27, 2014 om 16:54
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ze beweren ook niet dat ze onafhankelijk zijn, geen enkele aanbieder is onafhankelijk.
GFH Giro is GEEN tussenpersoon maar een aanbieder die namens de tussenpersoon een hersteladvies doet.
Ik heb voor mezelf gekeken wat een losse overlijdensrisico kost... € 9,35 per maand.
Als ik een tientje per maand minder in zou leggen komt het eindbedrag nog steeds hoger uit dan bij een Ergo product.
De adviseur heeft tijdens het vergelijk ook gekeken naar de inleg minus overlijdensdekking en arbeidsongeschiktheidsdekking (die overigens alleen uitkeert als je minimaal 25% arbeidsongeschikt bent naar Belgisch recht). De uitkering bestaat er uit dat je gedurende de arbeidsongeschiktheid geen premie hoeft te betalen.
De kans dat je bij GFH Giro je geld volledig kwijt raakt is gelijk aan bijna NUL. Ze zijn vermogensbeheerder met eigen aktief beheerde fondsen die alleen bestaan uit Europese topbedrijven. Het enige risico dat je loopt is dat alle topbedrijven in Europa binnen een maand failliet zouden gaan.
Bovendien mag je je eigen risico bepalen en kun je ook voor 100% veilige obligaties gaan.
OK, bij Ergo heb je een garantie maar die ligt lager dan je inleg dus schiet dat ook net echt op.

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2014 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

100% Veilige obligaties bestaan niet.

ma
door marcow - Mar 28, 2014 om 10:33
34 Antwoorden / 0 Vragen

Hamburg Mannheimer heeft de naam gewijzigd naar Ergo. Waarom?

Lees dit verhaal...

door mlmangel » 17 jul 2007 13:22

Afgelopen week ben ik opgebeld door een persoon die me meldde dat hij voor Ergo België werkt, en hij me wou spreken over een interessante commerciële functie. Na enig aandringen wist hij me te vertellen dat het eigenlijk HMI betroft. Verdere vragen over de inhoud van de functie mocht ik niet stellen, dat zou hij allemaal uit te doeken doen tijdens een persoonlijk gesprek. Beetje vreemd natuurlijk, je wilt weten met wie je gaat praten en over wat voor functie het gaat. Maar goed, het voorgestelde uur en plaats (gisteren, in Brussel) kwam me uit, 'k heb vakantie, dus waarom niet eens gaan luisteren, je weet maar nooit dat ze me kunnen overtuigen.

Tijdens het gesprek met deze Belgische HMI adviseur (rang 3), werden de producten en werkwijze van HMI uit te doeken gedaan. Ook werd er uitgebreid vertelt over de beloningsstructuur en het geld dat je ermee kon verdienen. Het was opvallend dat deze persoon hier wel heel veel nadruk op legde. Op zich niets mis met het uileggen van de beloningsstructuur en wat je kan verdienen, maar wel vreemd dat hij er maar bleef op doorgaan Het was onwezenlijk, zoveel tijd besteden aan het uitleggen wat de mogelijke verdiensten zouden kunnen zijn. Afin, zal wel eigen zijn aan mlm, het voorhouden van torenhoge potentiële inkomsten, en hier over blijven doorpraten.

Verbazend is ook dat personen die in dit systeem stappen - na een maand meelopen met een consultant met ervaring - alleen op pad mogen om financieel advies te geven. Wie vertrouwt nu iemand met een maandje ervaring betreffende financiële diensten en producten? Na enige tijd moeten ze dan wel een examen afleggen (verplicht in België), dus na enkele jaren zullen ze wel wat ervaring hebben, maar je zal maar een adviseur met 1 maand ervaring over de vloer krijgen die je komt uitleggen wat je met je zuurverdiende centjes moet doen. Zelf geef ik dan toch de voorkeur aan een onafhankelijke adviseur die producten van verschillende banken/verzekeraars kan aanbieden. En die al jaren in die sector actief is.

Ook opvallend dat hij vrij vroeg in het gesprek, en enkele keren erna, uitdrukkelijk melde dat dit geen pyramide spel betrof. Waarom dit dan vermelden?? Op het einde van het gesprek wees ik hem trouwens op een tegenspraak van hem, hij had wat later in het gesprek de verkoopsstructuur van HMI vergeleken met een pyramide structuur ...

Maar goed, hij bevestigde dan maar dat het geen pyramide spel was, maar netwerkmarketing, ofte mlm, zoals Amway. Wel wou hij niet gezegd hebben dat dit directe verkoop was, te vergelijken met deur-aan-deur verkoop.

Hij vertelde dat HMI de enige verzekeraar is die dit systeem toepast. Waarom de andere dan niet vroeg ik hem? Wel, het zou volgens hem kunnen liggen aan het feit dat het uitbetalen van de commissies, omwille van het mlm systeem, vrij ingewikkeld is. Kan best zijn, maar als zij zo'n software kunnen maken, zal een ander bedrijf dit ook kunnen. Trouwens, als het zo succesvol is, waarom stappen de anderen dan niet in dit mlm systeem om hun verzekeringen te verkopen? Daar ging hij dan maar vlotjes overheen.

Dat ik totaal geen ervaring had met verzekeringen was duidelijk geen probleem. Je krijgt dan toch wel opleidingen, maar toch. Hij stelde zich ook niet de vraag of het mij wel interesseerde. Toen ik hem daarop wees, stelde hij zich verbaast op, en stelde dat, sinds ik bij hem zat, ik toch interesse had? Nee, want ik kon uit het vage telefoongesprek niet afleiden dat het om de verkoop van verzekeringen ging. Heb ik hem wel gevraagd aan de telefoon, maar hij wou er niet op antwoorden. Op dit ogenblik ontkende hij vlakaf dat ik dit aan de telefoon gevraagd zou hebben.

O ja, voor hen die het interesseert, ze hebben een 7-tal rangen, een instappers niveau, en dan 6 consultants functies, waar je in een hogere rang telkens meer verdient per verkocht contract. En je verdient natuurlijk op wat de consultants die je zelf inhuurt verkopen. Soit, met een 6-tal verkochte contracten per week zou je, als rang 1 junior consultant, 3.000€ per maand verdienen. Brutto wel te verstaan.

Daarvoor zou je dan een 15-tal afspraken van elk anderhalf uur moeten hebben, per week. Dus een 22.5 uur per week. En dit als bijberoep, dus enkele avonden per week. En je moet bereidt zijn je familie en vrienden hiermee te benaderen. Kon volgens hem geen probleem zijn, iedereen raadt toch wel eens een product of dienst aan?Tja, iemand onbaatzuchtig (dus zonder financieel voordeel voor jezelf) een tip geven over een goede dienst of product is nog wat anders hen iets te verkopen en er zelf financieel beter van te worden.

Hij gaf ook volmondig toe dat het vanaf rang 2 (of was het nu drie), zeer interessant wordt, want dan kon (moest) je nieuwe verkopers aanwerven. En daar zat het grote geld, want op alles want je downline verkcoht, kreeg je een commissie.

Hij wist me te vertellen dat een gemotiveerd persoon, na de instapperiode van een maand, zo ongeveer om de zes maanden een stapje hoger kon zetten. Als je voldoende verkocht natuurlijk.

Afin, een heel uur zit hij vol te praten over HMI, de producten, de beloningsstructuur, het vele geld dat verdiend kan worden, de incentives die aangeboden worden, de mogelijkheid zelf te bepalen wanneer je werkt, en de financiële onafhankelijkheid die je kan bereiken.

Daarnaast sprak hij zichzelf tegen, de eerste keer ivm met het al dan niet zijn van een pyramidestructuur, maar daarnaast ook over de evolutie van HMI. Op een gegeven ogenblik haalde hij een prof aan die zich positief had uitgelaten over mlm. Het artikel zelf kon ik niet inkijken. Toen ik er hem op het einde van het gesprek op wees dat ik 10 jaar geleden al in contact was geweest met HMI, en hun laakbare manier van werving, stelde hij echter dat ze ondertussen al verandert zijn van werkwijze. Niet dus.

Ik ontken niet dat het voor een gemotiveerde verkoper mogelijk is om hier goed geld mee te verdienen. En wat de aangeboden producten betreft, daar laat ik me niet over uit, wegens te weinig kennis hierover. Wel keur ik hun werveingspraktijken volledig af.

Ze zijn bewust vaag aan de telefoon, doen uitschijnen dat je heel snel grof geld gaat verdienen, herhalen die verschillende keren om je te doen watertanden, vertellen uitgebreid over de prachtige incentives en doen uitschijnen dat het echt niet moeilijk is om dergelijke producten te verkopen. En hebben totaal geen interesse in de persoon die voor hen zit.

Op geen enkel ogenblik tijdens het gesprek stelde hij me een vraag over mijn werkervaring, mijn huidige functie, welke job me zou kunnen doen besluiten mijn huidige werkgever te verlaten, in wat voor functie ik eventueel geïnteresseerd zou kunnen zijn, wat mijn sterke en zwakke kanten zijn etc., de gebruikelijke vragen tijdens een sollicitatiegesprek. Vreemd, indien je als werkgever er aan denkt iemand in te huren, dan ga je toch na wat de interesse is van een potentiële kandidaat om te zien of die persoon de geschikte kandidaat is? Niet bij HMI.

Soit, het klonk allemaal een beetje vaag, warrig, en te mooi om waar te zijn, dus heb ik hem vriendelijk bedankt en nee gezegd.
mlmangel

Berichten: 1835
Geregistreerd: 19 dec 2005 21:05

Dat is dus de reden waarom ze met de staart tussen de benen naar België zijn gevlucht.
Pyramidespelen, niet voldoen aan eisen etc etc.

pe
door peterpan65 - Apr 7, 2014 om 13:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

GFH Giro, Global Fund House, Baum, CATF enz. gaan allemaal schuil achter hetzelfde bedrijf. Weleens over het parkeerterrein gelopen in Hilversum naast het kantoor, hele grote villa? Vol met Bmw, audi, porsche, aston martin, ferrari enz. Gaat zo te zien veel geld in om....

tk
door tkuperus - Jun 4, 2014 om 17:04
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kreeg gister een e-mail van factua.nl of ik even € 295,00 euro wil betalen.
Ik ga hierin tegen beroep, het advies gesprek zou gratis zijn, ik zal in mijn schrijven ook direct verwijzen dat ik er anders mee naar kassa, consumentenbond en AFM ga.

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2014 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zijn gewoon tillers.

ma
door marcow - Jun 5, 2014 om 01:27
34 Antwoorden / 0 Vragen

Daar gaan we weer.

Het advies is gratis, bemiddeling mag niet meer gratis volgens de AFM.
Als je alleen een gesprek hebt gehad en geen product afgenomen krijg je geen factuur.
Dit is mij ook verteld tijdens het gesprek en is na te vragen bij de AFM.
Tijger1... ga een andere hobby zoeken, het enige wat je doet is in diverse topics ik weet niet hoeveel bedrijven en partijen afkraken zonder je ook maar ergens in te verdiepen.

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2014 om 08:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marcow

Grappig dat u die club maar blijft verdedigen. Het zijn wolven in schaapskleren.

si
door silli - Jun 5, 2014 om 11:38
14 Antwoorden / 0 Vragen

dag allemaal .

ook ik ben "erin getrapt "maar was gelukkig na een dag er al uit dat dit sprookje te mooi om waar te zijn was, en dat dank zij jullie allemaal .
Ik volg dit topic dan ook al een poosje .
Na een zeer boze mail van mijn kant is de rekenig direct opgeheven , nu krijg ik ineens een rekening ;

Onlangs heeft GFH Giro werkzaamheden en/of diensten voor u verricht. De factuur voor deze verrichte werkzaamheden en/of diensten vindt u in de bijlage.

Het bijbehorende bedrag kunt u eenvoudig betalen via iDeal. Hiervoor klikt u op de onderstaande beveiligde link. De factuur dient uiterlijk 19-06-2014 op onze rekening bijgeschreven te zijn.

Heeft u nog vragen over deze factuur, kunt u contact opnemen met GFH Giro op telefoonnummer 0888810188 of via factua@gfhgiro.nl.

iDeal betaling factuur: iDeal Link

ik neem zomaar aan dat deze werkzaamheden het gezellig koffie drinken en het "afzeiken "van andere verzekeringen/spaarvormen inhoud. Ben dan ook niet van plan om te betalen . Wie heeft hier al ervaring mee ?

ma
door marcow - Jun 5, 2014 om 11:42
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ik verdedig niemand, ik beoordeel alleen op basis van feiten en waarheden in plaats van op aannames.
De tijd waarin die woekerpolissen zijn verkocht is voorbij, dat was de tijd van aannames ( de beurs gaat altijd met 12% per jaar omhoog). Die tijd is gelukkig voorbij.
In de huidige nieuwe tijd moeten producten transparant zijn, bestaat er geen provisie meer en moet je als consument betalen voor advies.
Verzekeraars hebben hun producten nauwelijks aangepast, verbergen nog steeds een gedeelte van hun kosten in het rendement en doen nog steeds of hun neus bloed.

Alle nieuwe toetreders op deze markt die wel volgens de nieuwe regels werken moeten worden toegejuicht zodat mensen worden wakker geschud om eens naar hun bestaande producten te (laten) kijken.

Als elke nieuwe ontwikkeling op de markt door mensen wordt bekritiseert zonder dat deze de feiten kennen dan zouden we nu nog steeds met een houten knots achter beren aan rennen

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2014 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marcow

Die knots voor de beren hebben we niet meer nodig. Daar is nu bijvoorbeeld dit forum voor om de werkwijze van bedrijven zoals GFH Giro mee aan de kaak te kunnen stellen.

@silli

Hoe is GFH giro bij u binnen gekomen? En hebt u advies gevraagd voor verzekeringen?

si
door silli - Jun 5, 2014 om 13:04
14 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

ze zijn hier binnengekomen omdat volgens de meneer die de afspraak maakte met mijn man hamburg manheimer hen dat gevraagd had....
tja en dan vervolgens blijkt dat niet zo heel erg waar te zijn ..maar dan word er gezegd dat zij alles van hamburgmanheimer over hebben genomen , dat blijkt dan ook weer niet waar te zijn .

m.a.w een verhaal wat leek te kloppen maar bij controle aan alle kanten rammelde
Ik heb niets gevraagd, ze hebben mij het opgedrongen maar omdat er een wettelijke bedenkttijd bestaat van 8 dagen heb ik me daarop beroepen en na een wat bozige mail en telefoontje van mijn kant was het binnen 24 uur ook weer opgeheven .

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2014 om 13:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@silli

Als ze u blijven lastig vallen met die nota, dien dan schriftelijk een klacht in met de eis dat die nota schriftelijk ingetrokken wordt. Geef ze 14 dagen de tijd om te reageren. Doen ze dat niet of reageren ze helemaal niet, dien dan een klacht in bij het Kifid, zie Google voor de procedure.

Die boeven moeten gestopt worden.

Verder niet bellen, maar alles schriftelijk doen.

si
door silli - Jun 5, 2014 om 14:08
14 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

was ik al achter om alles schriftelijk te doen , bedankt voor het advies ( die klacht .....even zoeken maar ik ga zowiezo ergens klagen , dit is pure oplichting )

ik ben benieuwd, ben ik de enige die een rekening heeft gekregen ? En zo nee wat heeft de rest gedaan |??

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2014 om 14:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@silli

Iemand anders in dit topic heeft ook een nota gekregen. Blader maar eens terug.

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2014 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees bijvoorbeeld ook dit eens

Klik hier

Hier ziet u dat uw tussenpersoon wordt betaald voor uw gegevens.

si
door silli - Jun 5, 2014 om 14:44
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tkuperus schreef op woensdag 4 jun 2014, 17:04]Ik kreeg gister een e-mail van factua.nl of ik even € 295,00 euro wil betalen.
Ik ga hierin tegen beroep, het advies gesprek zou gratis zijn, ik zal in mijn schrijven ook direct verwijzen dat ik er anders mee naar kassa, consumentenbond en AFM ga.

ook ik kreeg een rekeing....heeft u al bericht terug gehad van hen ? ( bij ons is er niet over betalilng of gratis gesproken, ik heb gelukkig alle correspondentie nog )

sh
door sharon13 - Jun 5, 2014 om 14:54
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal,

Ik dacht dat ik alles goed geregeld had en nu krijgt zowel mijn man als ik een
rekening van € 295. Dit via de mail en of we even voor 19 juni alles over maken.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Groet,
Sharon

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2014 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@sharon

Dan ook maar een klacht indienen.

si
door silli - Jun 5, 2014 om 15:09
14 Antwoorden / 0 Vragen

@sharon13

ik ook een mail hoor .....en of we die niet gaan betalen !!!
Onder valse voorwendselen van alles aangesmeerd bah , wat een vreselijk stelletje

sh
door sharon13 - Jun 5, 2014 om 20:54
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=silli schreef op donderdag 5 jun 2014, 11:38]dag allemaal .

ook ik ben "erin getrapt "maar was gelukkig na een dag er al uit dat dit sprookje te mooi om waar te zijn was, en dat dank zij jullie allemaal .
Ik volg dit topic dan ook al een poosje .
Na een zeer boze mail van mijn kant is de rekenig direct opgeheven , nu krijg ik ineens een rekening ;

Onlangs heeft GFH Giro werkzaamheden en/of diensten voor u verricht. De factuur voor deze verrichte werkzaamheden en/of diensten vindt u in de bijlage.

Het bijbehorende bedrag kunt u eenvoudig betalen via iDeal. Hiervoor klikt u op de onderstaande beveiligde link. De factuur dient uiterlijk 19-06-2014 op onze rekening bijgeschreven te zijn.

Heeft u nog vragen over deze factuur, kunt u contact opnemen met GFH Giro op telefoonnummer 0888810188 of via factua@gfhgiro.nl.

iDeal betaling factuur: iDeal Link

ik neem zomaar aan dat deze werkzaamheden het gezellig koffie drinken en het "afzeiken "van andere verzekeringen/spaarvormen inhoud. Ben dan ook niet van plan om te betalen . Wie heeft hier al ervaring mee ?

sh
door sharon13 - Jun 5, 2014 om 21:05
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=silli schreef op donderdag 5 jun 2014, 11:38]dag allemaal .

ook ik ben "erin getrapt "maar was gelukkig na een dag er al uit dat dit sprookje te mooi om waar te zijn was, en dat dank zij jullie allemaal .
Ik volg dit topic dan ook al een poosje .
Na een zeer boze mail van mijn kant is de rekenig direct opgeheven , nu krijg ik ineens een rekening ;

Onlangs heeft GFH Giro werkzaamheden en/of diensten voor u verricht. De factuur voor deze verrichte werkzaamheden en/of diensten vindt u in de bijlage.

Het bijbehorende bedrag kunt u eenvoudig betalen via iDeal. Hiervoor klikt u op de onderstaande beveiligde link. De factuur dient uiterlijk 19-06-2014 op onze rekening bijgeschreven te zijn.

Heeft u nog vragen over deze factuur, kunt u contact opnemen met GFH Giro op telefoonnummer 0888810188 of via factua@gfhgiro.nl.

iDeal betaling factuur: iDeal Link

ik neem zomaar aan dat deze werkzaamheden het gezellig koffie drinken en het "afzeiken "van andere verzekeringen/spaarvormen inhoud. Ben dan ook niet van plan om te betalen . Wie heeft hier al ervaring mee ?

Hoi Silli,
Wij hebben precies dezelfde mail gehad, direct GHF gebeld.
Doordat we binnen 48 uur de polis hebben ontbonden hebben ze bij GFH de factuur crediteren.
Dus direct actie nemen!!!
Succes.

si
door silli - Jun 5, 2014 om 22:04
14 Antwoorden / 0 Vragen

@sharon13

omdat wij niet eens wisten dat we een polis hadden ( we kregen offertes toegestuurd ...niks rekening , niks polis ) maar dat pas lazen toen we flink gingen zoeken op internet is het bij ons niet binnen 48 uur ontbonden .
Ik heb deze meneer niet uitgenodigd en die meneer heeft ons niet verteld dat wij hem moesten betalen dus ik ga dit ook niet betalen .
Ik heb een mail gestuurd dat ik niet van plan ben om te betalen en mochten ze ons verder lastig blijven vallen dat ze dan met onze advocaat verder mogen gaan .
Zit er zelfs sterk aan te denken om HEN een rekening te sturen . Gedorven inkomsten , ik kon tenslotte niet werken toen die man hier zat of toen ik alles voor en over hen aan het uitzoeken was ....en uiteraard de kopjes koffie die de meneer genuttigd heeft ....kost allemaal geld. Ik bel helemaal niets, ik mail, ik wil alles op papier , heb ik overal bewijs van ( o.k mail ook goed )

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2014 om 22:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U moet echt officieel een schriftelijke klacht bij hen indienen, aangetekend. Als bewijs. Pas daarna kunt u een klacht indienen bij het Kifid.

si
door silli - Jul 1, 2014 om 10:42
14 Antwoorden / 0 Vragen

inmiddels zijn we zover dat we een klacht indienen ( officieel ) en dat we een advocaat de stukken hebben laten bekijken . Die vond nog wat dingen die niet klopten in de offerte die door hen gemaakt is .
Wie is inmiddels verder dan een klacht indienen ?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 3, 2014 om 12:42
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als al aangegeven: klacht indienen bij de verzekeraar en bij negatief antwoord bij KiFid. Probleem goed onderbouwen. Kan een tijdje duren maar mijn vraag is waarom u dit (klaarblijkelijk) nog niet heeft gedaan.

jo
door johannes71 - Jul 30, 2014 om 20:49
3 Antwoorden / 0 Vragen

"Als u een te dure verzekering hebt, waar dan ook, moet die instelling u een beter aanbod doen."

Is dat zo? Volgens mij hoeft geen enkele instelling een beter aanbod te doen. Hoogstens geven ze aan het einde van de looptijd (nadat ze alle oorspronkelijke kosten gewoon in rekening hebben gebracht) een deel van die kosten terug, bij wijze van compensatie.

Bedenk wel dat de garantie in die oude polissen vaak maar heel betrekkelijk is: je krijgt op de einddatum gegarandeerd de helft van je inleg terug of zo. Tja, als je de Ergo-medewerker op zijn woord gelooft dat de Ergo-polis helemaal geen slecht product is...

Nederlanders hebben 7 miljoen beleggingsverzekeringen gekocht (vaak ook rechtstreeks bij aanbieders) en het aantal onafhankelijk adviseurs is behoorlijk uitgedund. Dus als je blijft wachten tot je eigen tussenpersoon bij jou komt aanbellen voor een 'gratis hersteladvies' dan kan dat weleens lang duren. Bovendien: zit je daar werkelijk op te wachten? Dan lijkt mij dit (een gratis bezoek van een consulent van een aanbieder in een wellicht beter doch in ieder geval goedkoper product) misschien wel een praktische oplossing voor dat capaciteitsprobleem.

Maar als ik alle reacties hier zo lees ("gelukkig is mijn oude Ergo-polis in ere hersteld" "ik heb geeist dat mijn oude Nat-Ned-polis gewoon bleef doorlopen" et cetera) is men kennelijk helemaal niet zo ontevreden met zijn oude beleggingsverzekering. Ook prima, maar stop dan met klagen over de hoge kosten in die beleggingsverzekering.

De kosten van een "hersteladvies" zijn daarbij inbegrepen - of zouden dat moeten zijn. Maar stel je van dat hersteladvies niet teveel voor: het gaat dan puur om te vergelijken of de polis beantwoordt aan de verwachtingen die je er destijds van mocht hebben en of je je oorspronkelijke doelstelling met je polis nog steeds haalt. Voor een nieuw advies (gebaseerd op je nieuwe situatie, inclusief nieuwe belastingwetgeving bijvoorbeeld), laat staan een nieuw product zal er toch betaald moeten worden. En als je dan naar de tarieven kijkt die bijvoorbeeld andere vermogensbeheerders, banken en tussenpersonen in rekening brengen lijkt mij die 295 euro nog vrij overzichtelijk.

Iets anders is de wijze waarop zo'n overeenkomst tot stand komt. Natuurlijk moet vooraf heel goed duidelijk gemaakt worden wat er moet gebeuren en wat dat kost. Maar die informatie krijg je toch op zijn minst na afloop van het vrijblijvende, orienterende (deel van het) gesprek? Zonder die informatie ga je toch ook geen afspraken maken over welke dienst of welk product dan ook?

jo
door johannes71 - Jul 30, 2014 om 21:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 27 feb 2014, 17:00]@sharon13

En wat hebt u dan getekend? Polis van Ergo NOET afkopen. Als die polis eventueel slecht is, moet ergo u iets beters aanbieden, maar ga niet met GFH in zee, daar wordt u helemaal niets wijzer van, alleen maar slechter.

@Tiger: hoe kom je er toch bij dat Ergo iets beters moet aanbieden? Daar is geen sprake van!

le
door lees-dit-eerst - Aug 8, 2014 om 09:11
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat marcow een medewerker van GFH Giro is.

Let allen op!!!
Bij vergelijk dat door een adviseur gemaakt wordt moet je de volgende zaken in acht nemen.
- Wat is de resterende looptijd van de "oude polis" en is in het vergelijk dezelfde einddatum gebruikt.
- Is hetzelfde rekenrendement toegepast als in de oude polis? dan kan je namelijk pas echt de kosten vergelijken.
- Laat je niet misleiden doordat ze een hoog rendement in het vooruitzicht stellen want dit is op niets gebaseerd. (zie hun financiële bijsluiter: http://ebookbrowsee.net/financiele-bijsluiter-gfh-giro-pensioenopbouw-pdf-d584421330)
- Is er een juist vergelijk qua risico verdeling (belegingsmix)
- Past beleggen uberhaubt wel bij u?
- Hoe kan je een rekenvoorbeeld voorspiegelen met zelfs in de laatste jaren 100% beleggen (m.a.w. bent u bereid om uw rendement en misschien ook wel uw inleg in het laatste jaar te verliezen en heeft u dan nog voldoende tijd voor herstel?)
- Zorg dat u altijd kopieën heeft van het vergelijk en uw oude polis.

Bent u al overgestapt en heeft u geconstateerd dat er sprake is van een van de bovenstaande misleidingen schakel uw rechtsbijstand in Kifid en de AFM.
Als een polis is afgekocht dan kan deze niet meer hersteld worden en bent u ook de garantie kwijt.
Claim uw schade

wh
door whity - Aug 8, 2014 om 09:30
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een nota gekregen van 295,- euro, ik heb mijn tussenpersoon ingeschakeld en die zoekt het verder voor mij uit

le
door lees-dit-eerst - Aug 8, 2014 om 12:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens vergeet ik nog te vermelden dat bij een vergelijk eerst de juiste afkoopwaarde moet worden vastgesteld.
Een correcte onderbouwing kan alleen als de klant een afkoopofferte heeft en deze moet eerst opgevraagd worden.
(Een afkoopofferte aanvragen is dus nog niet de opdracht tot overdracht.

Tevens kan uw polis een oud regime zijn en bij een overstap naar een bancair product u dit fiscale voordeel verliezen (peildatum zijn polissen van voor 14 september 1999)

ma
door marcow - Aug 8, 2014 om 14:51
34 Antwoorden / 0 Vragen

@leesditteerst: waar baseer je het op dat ik werknemer van GFH Giro zou zijn?

Ik ben een kritische consument die daarnaast een achtergrond in de financiële dienstverlening heeft.
Al 12 jaar werkzaam in een binnendienstfunctie bij een tussenpersoon.
Het valt mij op dat je wel erg eenzijdig alles aan het belichten bent, alsof de GFH giro medewerkers alleen maar fouten maken.

Ik kan alleen beoordelen wat ik heb gezien toen de adviseur bij mij is geweest:

-dezelfde looptijd is bekeken en vergeleken. Later is de looptijd wat verlengt ivm verhoging AOW leeftijd
-appels met appels zijn vergeleken, dus met hetzelfde sprookjesrendement als de verzekeraars gebruiken. Ga je dat verzekeraars rendement doorrekenen dan klopt er niet zo heel veel van, en kom je netto uit op ongeveer 2% historisch gezien.
-vroeger werd niet eens gevraagd naar een beleggingsmix, maar door het invullen van een profiel is bij mij wel de juiste mix gebruikt.
-hoe kan je een rekenvoorbeeld voorspiegelen met alleen 100% beleggen..... ik moest even 2x lezen voordat ik hard moest lachen... meer dan 6 miljoen polissen op basis van beleggen zijn er verkocht.

Beleggen is niet verkeerd beste mensen, je alternatief is 1,3% rente op een bank ontvangen, totdat je voldoende vermogen hebt om van die 1,3% ook nog eens 1,2% af te dragen aan de fiscus.

-Er zullen niet zo heel veel oud regime polissen lopen, aangezien over iets meer dan en maand de eerste 15 jaar uiterlijk voorbij zijn.
Voor alle polissen die wel nog lopen zal de looptijd dus niet echt lang meer zijn en dus is een overstap meestal niet interessant.

met een geweldig anonieme naam als Lees-dit-eerst mensen bang maken voor iets wat er niet is, je zou zomaar een concurrent van GFH Giro kunnen zijn of iemand die er belang bij heeft dat die woekerpolissen blijven lopen.

Ik ga daar verder geen uitspraken over doen, maar als iemand mij persoonlijk aanvalt heb ik wel het recht om mij te verdedigen lijkt me.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2014 om 14:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dus werkelijk al 12 jaar bij een tussenpersoon werkt, begrijp ik niet waarom u die lui van GHF giro privé over de vloer laat komen. Geen vertrouwen in uw eigen werkgever blijkbaar?

le
door lees-dit-eerst - Aug 9, 2014 om 07:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

Mascow

Door uw reactie kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat u idd bij deze club werkt of er belangen bij heeft.
Hoe kom ik tot deze redenatie?
Eenvoudigweg doordat ik het NIET eenzijdig benader en de richtlijnen voor een inhoudelijk goed advies heb weergegeven.
Kennelijk heeft u ook een aversie tegen concurrenten maar als het product zo fantastisch is dan hoeft u zich niet druk te maken om wat ik hier vastleg.

U heeft het tevens over dezelfde looptijd vergelijken maar men moet DE RESTENDE looptijd vergelijken met dezelfde inleg en beleggingsmix.

U heeft zorgplicht en dat houd in dat u het belang van de klant voorop dient te stellen.
En dit houdt mede in dat je de klant moet toetsen op zijn kennis kunde doelstelling en ervaring.

U bent een hele foute adviseur en moet zich schamen met uw uitlatingen en een oproep te doen dat er niets mis is met beleggen.
Zoals als eerder gesteld: beleggen moet bij de klant passen.

En dat historische rendement van 6,2% is leuk om de klant voor te spiegelen maar als de klant dan toch wil beleggen dan zijn er wel betere producten.

Bij een 4% rendement (inleg 100,- p/m 20 jaar) blijft er maar 2% over.
Hoezo geen hoge kosten
Wat was de Wabeke norm ook al weer?
De kosten mogen niet hoger zijn dan 2,5% en daar blijft u niet ver onder.

Brand New Day heeft max 1% aan kosten dus kan ik niet begrijpen dat u een product bij GFH Giro onderbrengt. (waar ik overigens niets mee heb)

Als adviseur zou u beter moeten weten maar u belangen om hier te reageren lijken kennelijk van een andere aard te zijn dan dat u wilt doen voorkomen.

Hoeveel mensen heeft u al benadeeld in de laatste 12 jaar ???

Mensen hou u aan de eerder genoemde richtlijnen en gaat u een gesprek aan maak even een foto van het vergelijk of vraag om een printje uitdraai.
Wil de adviseur dit niet dan weet u voldoende en er is geen enkele reden om haast te maken.
Natuurlijk zal de adviseur proberen u over te halen om direct de zaken te regelen anders krijgt u extra kosten.
U wilt toch ook even de zaken goed doornemen controleren of er geen betere aanbieders zijn en anders checked u gewoon ter plekke een vergelijk met Brand New Day.

Marcow zal nu wel helemaal furieus op mij reageren (laat dan ook precies zien waar zijn belang ligt)

le
door lees-dit-eerst - Aug 9, 2014 om 07:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een aanvulling:

Bij een vergelijk moet men dezelfde einddatum nemen en de nieuwe polis moet de juiste overdrachtswaarde ingebracht worden.

Daarnaast dus hetzelfde rekenrendement en beleggingsmix van de oude polis toepassen om een juist vergelijk te maken.

ma
door marcow - Aug 9, 2014 om 14:12
34 Antwoorden / 0 Vragen

@lees dit eerst

Zoals al verwacht heeft u er belang bij om producten bij Brandnewday onder te brengen, daar is op zich niets mis mee maar zeg dat dan eerlijk en draai er niet om heen.

Als u goed had gelezen had u gezien dat ik een binnendienstfunctie bekleed en geen buitendienst adviseur ben.

Via mijn werkgever, de tussenpersoon dus is GFH Giro op bezoek gekomen.

Ik was al een tijdje op zoek naar een GOED alternatief voor mijn beleggingspolissen en in de begindagen van Brandnewday heb ik ook hun producten bekeken.

Brandnewday heeft inderdaad lagere kosten, maar dat komt omdat er niet actief wordt beheerd.
Het obligatiefonds betreft gewoon staatsleningen (die overigens gewoon nog aan 4,3 % worden voorgerekend) en het aandelenfonds volgt gewoon 1 op 1 de wereldindex.
Je bent dus overgeleverd aan de grillen van de markt.

BND heeft in de begindagen heel hard tegen de verzekeraars aan geschopt, vervolgens beetje bij beetje allerlei extra kosten toegevoegd.
Achteraf duidelijk waarom: ze hadden geld nodig om zelf verzekeraar te worden.
En vanaf het tijdstip dat ze die status hebben bereikt hoor je die schreeuwerige reclames ineens niet meer.

En er zijn zeker alternatieven te vinden met een hoger rendement, alleen niet voor mijn lijfrentekapitaal.

Over het rekenvoorbeeld kan ik geen oordeel gaan geven omdat ik geen rekenmodule van GFH giro heb, dus waarop u die cijfers heeft gebaseerd is mij een raadsel.
Tijdens het gesprek is wel gekeken naar de resterende looptijd, ook logisch.
Wat er in 20 jaar door een verzekeraar is verknalt, kan geen enkele aanbieder in een paar jaar goed maken.
In mijn geval is de looptijd nog voldoende om een behoorlijk voordeel te behalen

En nogmaals... ik reageer hier niet om GFH Giro of de producten van hun te verdedigen.
Ik vind het alleen belangrijk dat mensen ook de andere kant van het verhaal lezen.
Er zijn namelijk op deze site (en andere sites) mensen die menen iedereen stelselmatig te moeten "waarschuwen" voor allerlei zaken zonder dat ze inhoudelijk weten waar het over gaat.

We leven in een nieuwe tijd, er worden nieuwe producten op de markt gebracht dus voordat alles wat nieuw is wordt afgebrand kijk eerst eens wat je nu hebt. Is er een alternatief dat een beter resultaat oplevert, dan kun je overwegen om te veranderen, maar dat hoeft niet.
Maar ga dan ook niet zeuren als je aan het eind van de rit niet het resultaat krijgt wat destijds is beloofd.

Ik vond het verhaal van GFH giro duidelijk en transparant, en realiseer me terdege dat ik aan het beleggen ben.
Maar dat was ik met mijn vorige producten ook.
Ergo belegd ook als ze winst maken, alleen die winst is al jaren niet gemaakt, dus op einddatum hoogstwaarschijnlijk alleen mijn inleggarantie. Bovendien stuurt Ergo geen jaarlijks kostenoverzicht omdat ze in België zitten en zich dus niet aan de voorschriften hoeven houden.
Aegon stuurde elk jaar mooie overzichten waarbij mijn verwachte eindresultaat jaarlijks daalde.
Ik heb hier een Excelberekening op los gelaten en van het brutoresultaat van 4% bleef 1,2% over.
Van het destijds gestelde 7,2% historisch rendement blijft 3,6% over.
De laatste jaren toen de beurs weer wat aantrok zijn er op mijn Aegon polis rendementen gehaald van bruto rond de 10%, hoe kan dat het historisch rendement zo dalen?
Telefonisch contact met Aegon en Ergo leverde mij niets op behalve wat onzin verklaringen.

Deze zaken hebben ertoe geleid dat ik op zoek ben gegaan naar een beter alternatief en uiteindelijk ben ik bij GFH giro uitgekomen.

Ik kan 24/7 mijn kosten en resultaten inzien, en tot nu toe klopt alles wat er mij is verteld.

Is GFH giro daarom het beste product wat er bestaat? Dat weet ik niet, het is in mijn geval in ieder geval een beter alternatief dan de producten die ik had.

le
door lees-dit-eerst - Aug 10, 2014 om 06:23
5 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u overigens ook wel eens naar bancaire producten gekeken dan?

Overigens is die 4,3% voor obligaties van BND wel correct maar mag je je afvragen hoe lang je nog in de obligaties wil blijven zitten de rente zal ongetwijfeld weer gaan stijgen)

Reaal heeft b.v. voor een lijfrente een netto deposito rente van 3,5% (voor deopgebouwde waarde) en ook de beleggingsvariant voor de actieve inleg.
Hier komt u beter weg t.a.v. de kosten structuur

Ik wens u veel wijsheid toe en een positief eindresultaat want dat zal misschien wel nodig zijn.

op
door oplettend2014 - Aug 29, 2014 om 09:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

De directie van GFH Giro zal niet blij zijn met deze berichten. Er schijnen zelfs interne bijeenkomsten over geweest te zijn. Hun eigen adviseurs gaan nu ook meeschrijven. Iedereen die een beetje kan lezen, schrijven en rekenen weet dat je hier niet moet zijn. Beter product? Het verloop onder de adviseurs is groot en velen gaan naar de concurrentie toe. Misstanden? Vraag me ook af waar de toezichthouders blijven zoals de AFM (autoriteit financiële markten) en ACM (autoriteit consument en markt). [Edit redactie: OT]

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 4, 2014 om 17:25
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Deze vraag is al bijna een jaar geleden gesteld!

gv
door gverwaal - Sep 19, 2014 om 23:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de discussie in dit topic van begin tot eind met grote interesse gelezen. Heb namelijk van de week ook een adviseur van GFH op de koffie gehad voor een zgn. herstelgesprek en ben daarna uit interesse gaan googelen.
Ja natuurlijk probeert die man zijn product te verkopen (zou ik ook doen), maar nee dat ging niet op een agressieve manier. Er is niets getekend (zou overigens wel heel erg impulsief zijn om dat te doen na een gesprek van 1,5 uur). Totaal geen sprake van een "mes op de keel" situatie. De adviseur had gewoon een helder en duidelijk verhaal.
In dat opzicht ben ik het (volgens mij als enige) volledig eens ben met de mening van marcow.

Ben nu in ieder geval wel aan het denken gezet of het voortzetten van mijn huidige polis t.b.v een oudedags lijfrente wel verstandig is. Afkopen/omzetten is waarschijnlijk toch de beste oplossing, maar ik hoef dit toch zeker niet bij GFH te doen??! Er zijn genoeg alternatieven.

Een ding waarvan ik over de juistheid twijfel is het volgende. Mijn lijfrentepolis met garantiekapitaal (aangegaan in 1999) loopt door tot mijn 65ste (destijds de pensioenleeftijd), waarna het garantiekapitaal (de verwachting op een hoger bedrag is verkeken gezien de huidige waarde) wordt uitgekeerd in de vorm van een levenslange oudedagslijfrente. Nu is inmiddels de pensioengerechtigde leeftijd voor onze generatie verhoogd naar 67 jaar en mogelijk naar het nog hogere leeftijd tegen die tijd. De lijfrentepolis komt op mijn 65ste vrij, dan kan/ben ik dus nog aan het werk en niet met pensioen. Volgens de adviseur schijnt het zo te zijn dat bij het vrijkomen van een dergelijke polis tijdens arbeidsparticipatie er gegarandeerd 52% belasting over de uitkering betaald dient te worden (wettelijke regeling). Dit zou betekenen dat ik minder als de helft van mijn garantiekapitaal overhoud. Dus heb je volgens de adviseur geen andere keus dan de polis af te kopen.
Hoop dat dit verhaal duidelijk is en kan iemand hier iets zinnigs over zeggen.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 00:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gverwaal

Gezellig dat u dat figuur 1,5 uur over de vloer gehad hebt en dat u het mes niet op de keel is gezet.

Maar zijn advies is ronduit niet waar en compleet schandelijk. Dus helemaal niet eerlijk en helder.

Ten eerste kunt u, als die polis vrijkomt de uitkering opschorten en hoeft u dus helemaal geen 52% af te tikken voor de belastingdienst. Als u werkelijk tot uw 67ste werkt, kunt u de aan te kopen lijfrentetermijnen later laten ingaan dan uw 65ste.

Maar als u dat wenst, kunt u ook meteen een lijfrente aankopen en dan hangt het van uw inkomen op dat moment af hoeveel procent belasting dat u betaalt. Dus helemaal niet zeker 52%.

Ik zou me nog maar goed bedenken of u überhaupt iets aan die polis wilt wijzigen. Afkopen is uiterst onverstandig. Want dan moet u echt afrekenen. Omzetten is ook onzin. U hebt nu een garantiekapitaal. Een nieuwe polis mokt ongetwijfeld lager uit.

si
door silli - Sep 20, 2014 om 00:26
14 Antwoorden / 0 Vragen

beste gverwaal

U heeft net als wij een prettig gesprek gehad, en net als wij heeft het u aan het denken gezet. Dit denken gaat u overigens wel 295 euro kosten, ik hoop dat u dat wel weet ( wij wisten het niet )

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@still

Dat zou dan voor @gverwaal nog het minste probleem zijn. Als hij het advies opvolgt van GHF giro is hij veel verder van huis.

ma
door marcow - Sep 20, 2014 om 12:01
34 Antwoorden / 0 Vragen

Nadat het een tijdje rustig is geweest begint het hier weer te rommelen.

Ik wil dus nog even iets toevoegen aan deze discussie.

Of je een polis wel of niet door wil laten lopen tot je AOW leeftijd moet je uiteraard zelf weten.
Als je op dat moment nog werkt wordt de uitkering gewoon als inkomen gezien bovenop salaris en zou het inderdaad mogelijk kunnen zijn dat je 52% belasting gaat betalen.
Dit is natuurlijk afhankelijk van de hoogte van de uitkering en je salaris op dat moment.
Ik ken de situatie van gverwaal natuurlijk niet maar het is zeker niet onmogelijk dat er dan de volle mep belasting betaald dient te worden.

Voor wat betreft de garantie deze heb je op EINDDATUM van de polis, en laat je de polis dus 2 jaar doorlopen is die garantie ook weg.
Bovendien zet je verzekeraar het bedrag dan op een rekening waar je variabele rente ontvangt, met andere woorden op het moment dat je het hoogste bedrag bij elkaar hebt gespaard ontvang je het minste rendement.
Garantie op zich zegt ook helemaal niets, dit moet je altijd zien t.o.v. de inleg en looptijd.
Mijn Ergo polis had destijds ook een garantie, maar die kwam na heel veel jaren erop neer dat ik mijn inleg terug kreeg met een beetje rente. Over de hele looptijd nog geen half %.

Voor wat betreft die stemmingmakerij over € 295 heb ik me nogmaals ingelezen hier.
Alleen mensen die ervoor gekozen hebben om hun huidige product om te zetten naar een alternatief product ontvangen een rekening.
Dat is ook logisch en volledig volgens de regelgeving.

Als je met de bus naar de bioscoop gaat en bij het uitstappen bedenkt dat je toch niet naar de film wil.... is je buskaartje dan gratis? Nee natuurlijk niet.
Dit snapt iedereen, maar zodra het over een financieel product gaat moet iedereen maar alles gratis doen.

Gratis werken is voorbij mensen, vroeger zaten er torenhoge provisies in de producten die gewoon werden betaald. Vanaf 2013 is er een provisieverbod en betaal je een adviseur dus voor zijn werkzaamheden.
Hersteladvies is dus gratis, maar wordt er daadwerkelijk een product bemiddeld dan moet je betalen.
Overigens viel me dat bedrag zelf nogal mee, als je kijkt dat er nog steeds dubieuze partijen zijn waar je € 750 voor een omzetting per polis mag aftikken of € 1250 voor het beëindigen van een polis.
Ga maar eens uitrekenen wat zoiets gaat kosten als je een paar kleine lijfrentes wil omzetten naar 1 overzichtelijk geheel.

En voor wat betreft de opmerking van tijger1: hou nou eens op met die stemmingmakerij dat mensen schandalig zijn behandeld zonder dat je weet waar het over gaat.
Een polis wijzigen zodat hij 2 jaar langer rendement kan maken ipv doorlopen tegen een rente van 1% is afhankelijk van de waarde van de polis, de pensioensituatie van de betrokkene, de hoogte van die garantie en de restant looptijd in heel veel gevallen een prima advies.

En zit er een torenhoge garantie in, dan betekent het gewoon dat je een waardeloos product hebt. Die garantiewaarde zou namelijk met twee vingers in de neus gehaald moeten worden door de verzekeraar. En dan heb je dus geen goede garantie maar is het bedrag gewoon hoog ten opzichte van de restant looptijd. Een dergelijke polis zou je dus pas op einddatum moeten bekijken. En dan niet omdat het een geweldige garantie betreft, maar omdat het net in die situatie zo is, dat een alternatief het verschil niet goed kan maken.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Marcow

Ik hoop dat Gverwaal zijn verstand gebruikt, en niet op die onzin ingaat. Verder ga ik met u daarover niet in discussie, want dat is zinloos. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.

ma
door marcow - Sep 20, 2014 om 12:25
34 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 12:16]Beste Marcow

Ik hoop dat Gverwaal zijn verstand gebruikt, en niet op die onzin ingaat. Verder ga ik met u daarover niet in discussie, want dat is zinloos. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.

ma
door marcow - Sep 20, 2014 om 12:28
34 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 12:16]Beste Marcow

Ik hoop dat Gverwaal zijn verstand gebruikt, en niet op die onzin ingaat. Verder ga ik met u daarover niet in discussie, want dat is zinloos. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.

Daar ga je weer.
Je hebt het weer over onzin, een pure aanname.
En als mensen links en rechts op de forums gaan zoeken komen ze inderdaad heel veel van die ongenuanceerde en nergens op gebaseerde adviezen van je tegen.
Als je dat bedoeld met je tijd beter gebruiken zeg dat dan gewoon.

si
door silli - Sep 20, 2014 om 21:49
14 Antwoorden / 0 Vragen

@marcow

Voor wat betreft die stemmingmakerij over € 295 heb ik me nogmaals ingelezen hier.
Alleen mensen die ervoor gekozen hebben om hun huidige product om te zetten naar een alternatief product ontvangen een rekening.
Dat is ook logisch en volledig volgens de regelgeving.

Heel prettig dat u zich heeft ingelezen , heeft onze advocaat ook en helaas moesten we toch echt betalen, wat niet inhoud dat we geen klacht in dienen en iedereen op diverse manieren waarschuwen .
Heel prettig dat u zich goed voelt bij deze manier van "zaken doen " . Wij houden er niet zo van om een wolf in schaapskleren in huis te halen , nog minder houden wij ervan dat mensen recht in ons gezicht liegen .
Die 295 euro is wettelijk geregeld, dat betaal je voor dit gesprek, helaas is het ook wettelijk geregeld dat men dat van te voren moet horen en dat het aan de klant is om te bewijzen dat zij dit niet van te voren wisten

voor mij zijn en blijven het oplichters hoe u ze ook de hand boven het hoofd probeert te houden

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@silli

Men had u VAN TE VOREN een dienstverleningsdocument moeten overhandigen, waarin stond wat men voor u ging doen en hoeveel dat kostte.

Als u dat niet gehad hebt, hoeft u niet te betalen. Jammer dat uw advocaat u geadviseerd heeft te betalen. U had een klacht bij het Kifid over die figuren moeten indienen.

@gverwaal

Hoe is die vent van GHF eigenlijk bij uw binnengekomen? Hoe kwam hij aan uw gegevens?

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2014 om 22:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=marcow schreef op zaterdag 20 sep 2014, 12:28][quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 12:16]Beste Marcow

Ik hoop dat Gverwaal zijn verstand gebruikt, en niet op die onzin ingaat. Verder ga ik met u daarover niet in discussie, want dat is zinloos. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken.

Daar ga je weer.
Je hebt het weer over onzin, een pure aanname.
En als mensen links en rechts op de forums gaan zoeken komen ze inderdaad heel veel van die ongenuanceerde en nergens op gebaseerde adviezen van je tegen.
Als je dat bedoeld met je tijd beter gebruiken zeg dat dan gewoon.
Toch ben jij degene die ik niet vertrouw. Gut feeling.

si
door silli - Sep 20, 2014 om 22:48
14 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1

omdat kifid iets langzamer werkt dan de deurwaarder van de gfh kregen we het advies om toch eerst te betalen en daarna maatregelen te nemen van zowel de advocaat als van de kifid

hoe ze aan ons adres kwamen ? Dat heeft de meneer ons wel haarfijn uitgelegd. Ze kopen adresssen op ....

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar Silli, die deurwaarder kan helemaal niets zonder rechterlijk vonnis. Dat was gewoon een incassobureau, wat iedereen kan beginnen. Heel jammer, slecht advies van uw advocaat.

Ik hoop echt dat u toch een klacht indient bij het Kifid. Die louche club moet gestopt.

Dus uw tussenpersoon heeft uw gegevens verkocht? Die gooide ik ook meteen de deur uit.

gv
door gverwaal - Sep 20, 2014 om 23:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1 mijn lijfrentepolis van Delta lloyd loopt via tussenpersoon Kroezen verzekeringen. Zoals al eerder in dit topic duidelijk werd heeft ook Kroezen de herstelgesprekken uitbesteed aan Visieverzekeringen (=GFH).
@silli wilt u nu eigenlijk zeggen dat u een factuur (€295) hebt gekregen zonder dat u een handtekening hebt gezet en zonder dat u uit eigen initiatief een gesprek heb aangevraagd? Ik geloof hier helemaal niets van.

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2014 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gverwaal

Geloof dat maar wel.

Toets maar eens GHF giro in op Goggle en lees over hun praktijken. Dat zal u de ogen openen.

si
door silli - Sep 21, 2014 om 11:53
14 Antwoorden / 0 Vragen

beste gverwaal

geloof het niet, ga met hen in zee en wees dan de enige die er profijt van heeft. De rest van ons heeft niets dan klachten
( en helaas is mijn tussenpersoon overleden dus ik neem direct aan dat daar ergens iets fout is gegaan, niets meer aan te doen behalve een klacht in dienen en mensen waarschuwen )

einde discussie met gverwaal wat mij betreft

ma
door marcow - Sep 21, 2014 om 13:01
34 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 20 sep 2014, 23:59]@gverwaal

Geloof dat maar wel.

Toets maar eens GHF giro in op Goggle en lees over hun praktijken. Dat zal u de ogen openen.

Als je de naam Googled kom je alleen maar dit topic tegen, typ welke verzekeraar dan ook in en je krijgt een veelvoud aan slechtere ervaringen.
Helaas is het nog steeds de aard van de mens dat hij alleen maar negatieve ervaringen op een dergelijk forum neerzet.
Heb je een product van bijvoorbeeld Aegon, ga daar eens op zoeken! Elk jaar wordt Aegon voor de rechter gedaagd ivm ondeugdelijke polissen en verliest keer op keer.
Dit geldt ook voor ASR en Nationale Nederlanden.
Het is ook niet toevallig dat tijdens de beginperiode van de Woekerpolisaffaire Hamburg Mannheimer uit Nederland is vertrokken om zo alle regelgeving te ontlopen en de naam heeft veranderd.

GFH Giro is een nieuwe speler op de markt (hetgeen door de AFM zelfs wordt toegejuicht) die ervoor heeft gekozen alle kosten van te voren te communiceren.
Door de verborgen gebreken in de meeste woekerpolissen is een aanbieder verplicht om consumenten er op te wijzen dat beleggen risico's met zich mee kan brengen.
De voormalige grossiers in woekerpolissen passen nauwelijks iets aan in hun producten en er wordt nog slechts sporadisch een beleggingspolis verkocht.

Een nieuwe speler wordt meteen in de schijnwerpers gezet omdat consumenten moeten worden gewaarschuwd voor van alles en nog wat.
In de begindagen van bijvoorbeeld Brandnewday was dit hetzelfde, alleen heeft deze laatste ervoor gekozen middels een erg agressieve reclamecampagne naamsbekendheid te verkrijgen.
Op deze naamsbekendheid zijn vele zogenaamde adviseurs meegelift en werd de argeloze consument met droge ogen € 750 per polis afhandig gemaakt om er vervolgens achter te komen dat ze alleen maar een index aan het volgen waren bij een aanbieder die nul komma nul invloed op het rendement heeft.

GFH Giro is onderdeel van de GFH Groep, een vermogensbeheerder die opereert vanuit een aantal landen in de wereld waaronder dus ook Nederland.
De naam GFH bestaat pas een jaar of acht, maar van de bedrijven erachter hebben velen al een historie van meer dan 40 jaar.

Je eigen tussenpersoon doet niets aan die woekerpolissen ook al wordt deze verplicht door de AFM om hersteladvies te geven. Dit komt omdat een tussenpersoon alleen maar verzekeringsoplossingen heeft en verzekeraars te arrogant zijn om ook maar iets meer te doen dan zich aan maximale percentages te houden.

Alle initatieven van welke nieuwe partij dan ook worden hier dan ook massaal de grond on geboord.
Ik weet niet hoeveel adviseurs GFH Giro in dienst heeft en hoeveel mensen er worden bezocht, maar het moge duidelijk zijn dat de zogenaamde negatieve ervaringen hier slecht een minimaal percentage van het totaal aantal is.

Het gros van de opmerkingen hier wordt neergezet door personen die nul komma nul ervaring met deze aanbieder hebben en puur uit stemmingmakerij hun zogenaamde advies willen delen.
Als er ook maar iets van deze opmerkingen op waarheid zouden zijn gebaseerd dan zou de AFM al lang de stekker er uit getrokken hebben. Elke nieuwe aanbieder wordt voortdurend onder een vergrootglas bekeken door de AFM.
Volledig anoniem op een forum je frustraties weg schrijven is natuurlijk erg gemakkelijk.

En dan nog dit...
Er is geen alternatief voor je huidige beleggingspolis zonder dat je gaat beleggen, behalve dat je het zuurverdiende bedrag wat je nu heb op een bank zet (die er overigens ook gewoon mee gaat beleggen en jou 1% rentevergoeding geeft).
Kies je voor het traditionele banksparen denk er dan wel aan dat je huidige inleg behoorlijk verhoogd zal moeten worden om voldoende bij elkaar te kunnen sparen in de restant looptijd.

Er is een nieuwe speler in de markt, die alle problemen van de traditionele beleggingspolis heeft bekeken en er alles aan heeft gedaan om de rendementen stabiel te houden, de kosten laag en de flexibiliteit maximaal.

Natuurlijk zijn er altijd een aantal mensen die nog steeds niet weten dat er in de nieuwe producten geen provisie zit verwerkt en dat je moet betalen voor bemiddeling.

Ik heb even gegoogled en kom bedragen van rond de € 1000 tegen als gemiddelde kosten voor pensioenadvies, met uitschieters tot € 3200. Mijn pensioensituatie is voor € 295 door GFH Giro volledig in kaart gebracht en in combinatie met een flexibel product dat mee kan gaan in alle toekomstige veranderingen.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Marcow,

Heel fijn voor u dat u zo tevreden bent over GHF Giro, masr u mist werkelijk het punt van kritiek waar het hier om draait.

Het gaat er om dat zij onder valse voorwendselen binnenkomen, mensen die niet zo stevig in hun schoenen staan allerlei nieuwe producten aansmeren. Zich niet aan de nieuwe regels houden. Dus EERST een dienstverlenings document met werkwijze mogelijkheden en de KOSTEN die daarmee gepaard gaan overhandigen.

Dus zij zijn net zo rottig als de door u genoemde andere partijen.

Dus wat overkomt die klanten? Eerst wetden zij gebeten door de kat en nu door de hond.

ma
door marcow - Sep 21, 2014 om 14:58
34 Antwoorden / 0 Vragen

zucht....

Ze komen niet onder valse voorwendselen binnen, mij is verteld dat ze namens mijn tussenpersoon kwamen, en dat is ook zo.
Van de tussenpersonen waar mijn polissen destijds waren afgesloten is er 1 failliet en heeft de andere geen alternatieven behalve mijn geld op de bank zetten.

De kosten zijn mij vooraf verteld, het gesprek is gratis en als ik naar een alternatief product wilde overstappen MAG DAT NIET GRATIS en hanteren ze het minimale tarief door de AFM vastgesteld.

Voor wat betreft het dienstverleningsdocument heeft u het (alweer) bij het foute eind en ik citeer de AFM:
"Het dienstverleningsdocument (dvd) moet door adviseurs (niet aanbieders) en bemiddelaars overhandigd worden aan klanten bij het adviseren over complexe producten en hypotheken."

GFH Giro is geen tussenpersoon maar een aanbieder, en dat hebben ze me ook verteld.
Een aanbieder is niet onafhankelijk (en 99% van de tussenpersonen ook nog steeds niet al beweren ze van wel) en hoeft daarom geen dienstverleningsdocument te overhandigen.

Ik heb me een aantal jaren bezig gehouden met mijn beleggingspolissen omdat er gewoonweg geen alternatieven waren zonder lage kosten en een redelijk rendement en weet dus wel waarover ik praat.

Het heeft geen enkele zin om allerlei onzinkreten hier neer te zetten waardoor mensen gaan twijfelen en alsnog besluiten om met hun ronduit slechte producten te blijven zitten.

Laat je eerst eens goed informeren en ga een gesprek aan zodat je weet waar je het over hebt en geef dan een oordeel.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De AFM heeft geen tarieven vastgesteld. Maar heeft alleen aanmerkingen gemaakt dat er niet onder de kostprijs mag worden gewerkt.

adviseurs, tussenpersonen en bemiddelaars moeten een dienstverleningsdocument opstellen en afgeven.

En als men rechtstreeks iets doet bij een asnbieder moet die het dienstverleningsdocument afgeven.

Als voorbeeld: bij de Rabobank kan men een hypotheek afsluiten, maar alleen een Rabo hypotheek, zij zijn dus aanbieder. Maar als men daar komt voor een hypotheek MOET er dus een dienstverleningsdocument worden afgegeven.

Mensen moeten zeker niet met slechte producten blijven zitten, helemaal mee eens. Maar om nu rotte appelen door rotte peren te vervangen is een zinloze en in de onderhavege kwestie ook nog een kostbare, zaak.

ma
door marcow - Sep 21, 2014 om 16:07
34 Antwoorden / 0 Vragen

Rotte appels met peren vervangen?

U kent de producten niet eens, dus vel aub geen oordeel.

Voor wat de Rabobank betreft: laten we daar maar over ophouden, er is geen complex product te vinden waarover de kranten niet hebben vol gestaan.
Zij zijn tussenpersoon en aanbieder tegelijk dus daarom geven ze een DVD af.

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2014 om 16:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marcow

Laten we maar stoppen. Ik denk dat de Ts genoeg gelezen heeft. Uw loftuitingen en mijn adviezen om niet met die club in zee te gaan.

En dan nog allebei gratis.;-)

gv
door gverwaal - Sep 23, 2014 om 00:33
5 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1
Kom nu eens met een goed en goedkoop alternatief ipv alleen maar gal te spuwen over GFH. Nogmaals de uitleg van de adviseur was helder, de tarieven die in beeld komen bij een overstap duidelijk; staat allemaal prima overzichtelijk in hun documentatie die ze achterlaten. Niks slinkse wijze, hij heeft alle tarieven die voor alle producten en oversluitingen gelden gewoon netjes opgesomd.
Er is geen sprake van betalen voor dit adviesherstelgesprek.

Nogmaals, kom eens met een goed alternatief en dan puur kijken dan naar de eenmalige en terugkerende (beheers)kosten. Het beleggingsrisico mag je natuurlijk niet meerekenen, dat heb je bij iedere aanbieder.

@silli
Waarom einde discussie? Ik wil eerst weten hoe het zit.

=silli schreef op zondag 21 sep 2014, 11:53: beste gverwaal

geloof het niet, ga met hen in zee en wees dan de enige die er profijt van heeft. De rest van ons heeft niets dan klachten
( en helaas is mijn tussenpersoon overleden dus ik neem direct aan dat daar ergens iets fout is gegaan, niets meer aan te doen behalve een klacht in dienen en mensen waarschuwen )

einde discussie met gverwaal wat mij betreft

Begrijp uit je reactie dat je toch met hen in zee bent gegaan (lees: een handtekening hebt gezet).
En wat zijn dan concreet die "klachten"

Ik wil nu graag het onderste uit de kan boven hebben, want tot op heden ben ik het nog steeds met marcow eens.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2014 om 00:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gverwaal

Nou wordt ie fraai. U stelt hier een vraag in andermans topic, daar krijgt u antwoord op en nu zou ik u een goed alternatief moeten aanbieden?

Helemaal gratis en voor niets?

Ik ben GFH giro niet, want hoewel die dus uw tussenpersoon betaald hebben om uw gegevens te verkrijgen, doen ze de rest uit filantropie.

Dacht het niet. Laat u maar lekker wijsmaken dat u beter af bent bij die club dan nu met uw gegarandeerde kapitaal, wat volgens die adviseur meer dan de helft gekort wordt door de belastingdienst als dat uitgekeerd wordt.

door 1953 - Sep 23, 2014 om 02:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dit begint aardig op een discussie te lijken, nu velen met hun eigen sores aankwamen zetten en duidelijk daarop werd beantwoord.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 24, 2014 om 21:16
16774 Antwoorden / 202 Vragen

??? de oorspronkelijke vraag is van oktober 2013!!

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2014 om 22:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gverwaal schreef op dinsdag 23 sep 2014, 00:33]
Ik wil nu graag het onderste uit de kan boven hebben, want tot op heden ben ik het nog steeds met marcow eens.
Dat is toch uw goed recht? Waarom slaat u zo'n toon aan tegen mensen die u willen waarschuwen en helpen? En dan een beetje bevelen uit gaan delen?

Ga gerust met GFH in zee, als u dat zo graag wilt. er is niemand die u tegen houdt.

so
door souni2009 - Dec 30, 2014 om 19:04
6 Antwoorden / 0 Vragen

GFH giro is gevraagd door mijn verzekeringstussen persoon te kijken om mijn polis te ontwoekeren.
Tijdens het adviesgesprek wist de adviseur van GFH giro een aantal vragen niet afdoende te beantwoorden. Toen het uiteindelijke voorstel kwam was de geprognotiseerde opbrengst lager dan tijdens het gesprek. Het gehele voorstel zelf nog even door gerekend, kreeg ik het zeer sterke gevoel dat de ene woekerpolis vervangen werd door een nieuwe woekerpolis.
Werd er verschillende keren op gewezen dat ik moest tekenen voor allerlei vrijwaringen naar GFH giro.
De eerste 2 jaar zou de ingelegde premie opgaan aan gemaakte kosten voor oversluiten en de laatste 2 jaren geheel aan de 1,25% van de verzekerde poliswaarde.
Dus pas enorm op met het oversluiten van een woekerpolis via GFH giro (misschien bij oversluiten in het algemeen) en ga zeker niet over 1 nacht ijs.

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2014 om 20:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@souni

De AFM doet uitgebreid onderzoek naar GFH giro ivm de vele klachten die zij binnenkrijgen over dat bedrijf. De AFM heeft dat ook bekend gemaakt, maar mocht dat niet doen volgens de rechter.

Lees hier.

Maar u hebt groot gelijk. Eerst werd u doir de kat gebeten met uw woekerpolis en nu staat de hond op uw stoep voor het volgende hapje.

Ga niet met die club in zee.

ma
door marcow - Dec 31, 2014 om 14:16
34 Antwoorden / 0 Vragen

@souni:

Waarschijnlijk is er eerst een vergelijk gemaakt op basis van de beschikbare gegevens, dus een waardeoverzicht van 2014.
Als er vervolgens met die gegevens in 2015 wordt gestart komt de eindwaarde inderdaad lager uit.
Bij GFH Giro heeft u geen polis maar een rekening.
De vrijwaringen dienen er voor om ervoor te zorgen dat zij namens u informatie mogen inwinnen bij de huidige verzekeraar, zodat u niet zelf allerlei extra stappen hoeft te ondernemen.
Voor wat de kosten betreft vond ik het zelf allemaal duidelijk en transparant (dat kan komen doordat ik ook werkzaam ben in de financiële dienstverlening).
Ze mogen de producten niet gratis weggeven en dus betaald u eenmalig een relatief laag bedrag hiervoor, dit vervangt de duizenden euro's provisie die in de bestaande polissen zit.
Verder hanteren ze aankoopkosten van 3% en maandelijks € 1,70 rekeningkosten (net als uw eigen bank).
Van het jaarlijkse rendement gaat 1,25% aan beheerskosten af.
Uw huidige verzekeraar laat deze laatste kosten niet direct op de overzichten zien, omdat ze hiertoe nog niet verplicht zijn, en heeft ze daarom in percentages ergens weggemoffeld.
Het aandelenfonds van GFH heeft het afgelopen jaar een rendement van rond de 15% gehaald, dus al u daar die 1,25% vanaf haalt, blijft er een mooi netto resultaat over.
Er is dus geen verzekerde poliswaarde (omdat er geen polis is) en de beheerskosten betaald u overal. Hiervan worden de fondsen beheert zodat het rendement geoptimaliseerd kan worden.
Vervelende van verzekeraars is dat ze deze kosten wel in rekening brengen maar niet echt actief beheren, hooguit een paar keer per jaar.

ma
door marcow - Dec 31, 2014 om 14:43
34 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger

Als je nu eerst eens zou leren lezen, daarna nog een keer lezen en dan proberen te begrijpen wat er staat voordat je op allerlei forums je zogenaamde goede adviezen meent neer te zetten dan zou deze discussie nog ergens over gaan.

Ook ik heb deze kwestie op de voet gevolgd (wachtende op een negatieve reactie van jou) en heb me wel ingelezen.

De AFM waarschuwt in het oorspronkelijke artikel voor partijen die hersteladvies geven en eigenlijk alleen hun eigen product willen aanbieden.
GFH Giro geeft geen hersteladvies, ze bieden een alternatief.

Van alle totale klachten die zijn binnengekomen bij de AFM (dus inclusief alle andere partijen die zeggen hersteladvies te geven maar dit dus niet doen) was het opgevallen dat er "relatief veel" klachten over GFH Giro bijzaten.
ALLE klachten betekend hier dus ook de klachten van verzekeraars die moeten toekijken hoe ze hun klanten verliezen omdat ze zelf geen adequate oplossing kunnen bieden of mensen afdoende compenseren.
ALLE klachten betekend ook klachten van tussenpersonen die erachter komen dat klanten de polis bij hun hebben beëindigd omdat deze toevallig ter sprake is gekomen bij een bezoek van een andere partij. Die balen natuurlijk want ze hadden liever zelf een dikke factuur willen sturen om hun klanten ergens anders onder te brengen en zo twee keer te kunnen verdienen.
ALLE klachten betekend dus ook klachten van andere partijen die actief zijn op deze markt, partijen die met een ander petje op hun oude klantenbestand bezoeken.
En tenslotte betekend ALLE klachten nog klachten van consumenten.

Deze zaken is de AFM allemaal aan het onderzoeken.

Ik heb nog even op de site gekeken van de GFH group, waar je de fondsinformatie kunt vinden en zie dat de fondsen behoorlijk in waarde zijn toegenomen.
Het zou me dus niets verbazen dat GFH Giro steeds meer marktaandeel aan het krijgen is.
Als het merendeel van alle gesprekken dat bij mensen thuis wordt gevoerd door 1 partij is gebeurd dan is het vrij logisch dat het percentage klachten van die ene partij waarschijnlijk gelijk is dan de rest maar dat het in aantallen hoger ligt.

Alles wat nieuw is in deze branche wordt met argusogen bekeken, en dat heeft de branche over zichzelf afgeroepen.
Consumenten zijn wantrouwiger geworden en dat is ook volkomen terecht.
Maar het wil niet per definitie zeggen dat elke nieuwe aanbieder weer een nieuwe bof betekend.

Mensen waarschuwen voor beren op de weg die er niet zijn heeft in mijn ogen dan ook geen zin en draagt er alleen maar toe bij dat Jan Modaal niets aan zijn huidige situatie veranderd terwijl zelfs de AFM roept dat niets doen geen oplossing is.

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2014 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Marcow,

Ik ga met u niet verder in discussie over de activiteiten van GFH giro, maar als hier van anderen vragen komen over die club, zal ik ze blijven waarschuwen dat ze ze op zeven streken moeten houden.

Ik wens u een prettige jaarwisseling.

ma
door marcow - Dec 31, 2014 om 15:15
34 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tijger1

Als er vragen komen dan mogen die uiteraard wel beantwoord worden, maar lees eens zelf je antwoorden.
Het is alleen maar negatief en geeft dus ook geen antwoord op vragen.
Je waarschuwt alles en iedereen tegen zaken waarvan je de ins en outs niet een kent.

Je mening geven puur omdat je gehoord wil worden en zo meer populariteitspuntjes kan vergaren op alle forums voegt totaal nergens iets aan toe en is puur ego strelen voor jezelf.

Ik wens je een prettige jaarwisseling toe.

tijger1
door tijger1 - Dec 31, 2014 om 15:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi.-;))

so
door souni2009 - Dec 31, 2014 om 15:35
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marcow,
Uit je antwoord blijkt inderdaad dat je werkzaam bent in de finacieele sector.
Er kan absoluut niet met gegevens uit 2015 gewerkt worden, daar er nog gegevens uit 2015 beschikbaar kunnen zijn.
Als je gelijk hebt dat er een rekening is en geen polis, dan is GFH giro niet eerlijk in zijn voorwaarde, daar in de toegestuurde voorwaarde letterlijk staat: jaarlijks 1.25% van verzekerde polis waarde. Als het 1.25% van de premie inleg in rekening gebracht worden dan wordt beleggen wel heel erg goedkoop.
Verder is 3% van de oorspronkelijke polis waarde de kosten nodig om over te "mogen" stappen. Verder is er niet gesproken over nog 1 euro 70 per maand als beheerkosten (weer geen duidelijke info). Daarnaast 295 euro in rekening gebracht indien we tot zaken zouden komen (geheel terechte kosten). De totale kosten om over te stappen zouden de premie van het 1e en 2e jaar geheel op souperen.

Verder werd door de adviseur duidelijk gezegd dat de vrijwaringen waren om latere juridische stappen, zoals nu gebeurd, te voorkomen in de toekomst. Terwijl GFH giro nergens voor verantwoordelijk zou zijn.

Mensen die kunnen werken met 15% rendement worden slapend rijk. Het is in het verleden vaak genoeg gebleken dat bij voorspiegeling van zeer hoge rendementen er een adder onder het gras zat (zaken niet geheel vergelijkbaar maar toch). Vandaar misschien de term woekerpolis.

Mijn advies blijft aan iedereen (geheel kosteloos, gratis en voor niets) en is, denk goed na voor je je polis "ontwoekerd" en ga niet over 1 of 2 nachten ijs.

ma
door marcow - Dec 31, 2014 om 15:59
34 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Souni,

Je betaald eenmalig 3% aankoopkosten van elke inleg. Dus over de waarde die eventueel wordt overgedragen en over je eventuele maandelijkse inleg.

Over je totale waarde maak je jaarlijks rendement en over die totale waarde betaal je dus ook 1,25% beheerskosten.

Ik denk dus dat je een aantal termen door elkaar hebt gehaald en door de bomen het bos niet meer ziet.

Ook kan ik me voorstellen dat je als leek erg veel informatie krijgt waardoor er zaken minder goed blijven hangen.

GFH Giro is onderdeel van de GFH Groep, een vermogensbeheerder in de ruimste zin van het woord.
Doordat ze heel strak de bewegingen in de fondsen in de gaten houden kunnen ze sneller inspelen op veranderingen in de markt, en dan met name de koersdalingen.

Nu verzekeraars hun kosten moeten beperken, en geen nieuwe polissen meer verkopen hebben ze geen extra middelen om zeer actief hun fondsen te beheren en kunnen ze dus niet zo snel inspelen op veranderingen in de markt.

Ik heb een aantal jaren gezocht naar een goed alternatief voor mijn polissen en ben blij dat ik bij GFH Giro terecht ben gekomen.

Ook voor jou een prettige jaarwisseling

so
door souni2009 - Dec 31, 2014 om 16:15
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Marcow,
Ten eerste had ik me terdege voorbereidt, getuige de opmerking van de adviseur; blij dat iemand weet waar het over gaat.
Ten tweede was jij niet bij het gesprek aanwezig en kun je
Ten derde Ik begrijp dat je misschien een finacieel adviseur bent of jezelf vindt en dus redelijk finacieel onderlegd zult zijn, maar om mij nu als nitwit af te schilderen en jij bent de expert getuigd niet van enig "klant" besef en getuigd van enige arrogantie. De term totale polis waarde is maar op een manier uit te leggen, net als 3% aankoopkosten van de eerste inleg.
Blij dat jij blij bent met jou oplossing voor jou woekerpolissen, hopelijk heb je geen kat in de zak gekocht.

Mijn advies voor iedereen blijft gelijk treedt iedere adviseur met een gezonde achterdocht tegemoet.

De beste finacieele wensen voor iedere ned

ma
door marcow - Dec 31, 2014 om 16:54
34 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Souni2009,

Ik zeg niet dat je een nitwit bent, maar dat ik me kan voorstellen dat er in een relatief korte tijd veel informatie is gegeven.
Als je de gebruikte termen niet dagelijks gebruikt kun gemakkelijk de draad kwijt raken.

In mijn eigen stukken kom ik de term poliswaarde niet tegen, maar dat kan inmiddels veranderd zijn.

Succes met je besluit

so
door souni2009 - Dec 31, 2014 om 16:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

Marcow,
Kijk je beleggingsrekening voorwaarde maar eens erg goed na. Als het erin staat dan ben je gefopt. Daar dit de enige mogelijkheid is minder steile waarde stijgingen en minder scherpe waarde dalingen te voorkomen. Indien dit er niet instaat heb je geluk. Hoe dan ook als het slecht gaat op de beurs wordt toch je beleggingsrekening afgeroomd.

ho
door hopetobehelping - Dec 31, 2014 om 17:27
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het laatste gedeelte van de discussie met interesse en verbazing gelezen.
Er is een oud gezegde 'waar rook is is vuur' en dat lijkt me hier van toepassing.

Het bericht http://www.rtlnieuws.nl/economie/beurs/afm-had-niet-mogen-waarschuwen-voor-gfh-giro
is bijzonder: "De Autoriteit Financiele Markten (AFM) heeft zijn waarschuwing over financieel dienstverlener GFH Giro moeten rectificeren na een procedurefout, stelt de toezichthouder woensdag."

AFM zal vast ook fouten maken, maar dat een waarschuwing gerectificeerd moet worden vanwege een 'procedurefout' en niet vanwege 'feitelijk inhoudelijke waarheden' zegt wel iets. Met dit bericht maakt GFH Giro zich voor mij bij voorbaat dubieus en verdacht.
Vooral alles rusting (zonder iemand erbij) nalezen en doorrekenen voordat men in zee gaat met deze club.

ho
door hopetobehelping - Dec 31, 2014 om 17:31
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Correctie: 'feitelijk inhoudelijke waarheden' is uiteraard 'feitelijk inhoudelijke onwaarheden'

gv
door gverwaal - Dec 31, 2014 om 18:46
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allen,

Vooraf iedereen alvast het beste gewenst voor het nieuwe (financiële) jaar!

Ik heb nog geen besluit genomen (te druk met andere dingen) aangaande het eventueel omzetten van mijn lijfrentepolis. Overigens ben ik niet 'gestalkt' door de financieel adviseur van GFH met de vraag of ik mijn keuze toch maar niet snel zou moeten maken. Wat mij betreft siert het de man dat hij mij met rust laat betreffende mijn keuze of verdere onderzoek. Dat is toch vaak wel eens iets anders in de advieswereld.

@silli
Ik heb overigens geen factuur gezien van €295,- na mijn adviesgesprek ;).

=silli schreef op zaterdag 20 sep 2014, 00:26: beste gverwaal

U heeft net als wij een prettig gesprek gehad, en net als wij heeft het u aan het denken gezet. Dit denken gaat u overigens wel 295 euro kosten, ik hoop dat u dat wel weet ( wij wisten het niet )

Zoals al zeer helder is geworden in dit langdurige forum (al ruim 14 maanden actief!), hanteert GFH duidelijkheid en overzichtelijkheid in de kosten. Daarbij doen de behaalde rendementen van afgelopen jaar (en jaren) niet onder voor heel veel andere fondsen.

Ik zou dus niet weten waarom er zo verschrikkelijk negatief gedaan wordt over GFH.
Maar misschien is het goed om met betrekking op de deelnemende personen in dit forum op een oude volkswijsheid af te gaan:
"gaat de meute naar rechts, sla dan zelf liever af naar links"

Succes.

je
door jeannetteb - Jan 1, 2015 om 21:58
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wens u en alle anderen ook de beste wensen voor 2015 en U veel sterkte met het maken van uw keuze over het wel of niet in zee gaan met GFH giro. U hebt waarschijnlijk nog niet een hantekening ergens op gezet en daardoor nog geen rekening ontvangen. Wij hadden een handtekening gezet voor alleen het opmaken van een "offerte" en deze heeft ons dus 295 euro gekost. Inmiddels kan ik wel al vertellen dat wij door medewerking van de oude verzekeringsmaatschappijen alles weer terug hebben kunnen draaien en dat deze een onderzoek hebben ingesteld. Ook ga ik nog mijn ervaringen delen met de AFM. Maar ik moet eerst nog weer wat documenten opvragen. Ter zijner tijd als ik er tijd voor heb zal ik onze ervaringen met GFH giro hier ook nog met jullie delen. Ik wens iedereen veel wijsheid!

ko
door koosw - Jan 18, 2015 om 09:23
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jeannetteb schreef op donderdag 1 jan 2015, 21:58]Ik wens u en alle anderen ook de beste wensen voor 2015 en U veel sterkte met het maken van uw keuze over het wel of niet in zee gaan met GFH giro. U hebt waarschijnlijk nog niet een hantekening ergens op gezet en daardoor nog geen rekening ontvangen. Wij hadden een handtekening gezet voor alleen het opmaken van een "offerte" en deze heeft ons dus 295 euro gekost. Inmiddels kan ik wel al vertellen dat wij door medewerking van de oude verzekeringsmaatschappijen alles weer terug hebben kunnen draaien en dat deze een onderzoek hebben ingesteld. Ook ga ik nog mijn ervaringen delen met de AFM. Maar ik moet eerst nog weer wat documenten opvragen. Ter zijner tijd als ik er tijd voor heb zal ik onze ervaringen met GFH giro hier ook nog met jullie delen. Ik wens iedereen veel wijsheid!

ko
door koosw - Jan 18, 2015 om 09:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb na een stroom van, zo leek het, positieve berichten mijn handtekening gezet. Maar nadat ik me eens goed in de materie had verdiept kwam ik tot de conclusie dat het helemaal niet zo mooi was als voor gesteld. Voordat er ook maar enige overboeking naar GFH heeft plaats gevonden heb ik heb GFH kenbaar gemaakt dat ik er niet mee door wil gaan. Dat was OK maar ik kreeg wel een rekening voor totstandkomingskosten van 295 euro. Kan iemand mijn zeggen of ik daar nog onderuit kan komen? Volgens mij is er niets tot stand gekomen omdat er geen geldstromen in gang gezet zijn. Of zie ik dat verkeerd en moet ik gewoon betalen?

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 09:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@koosw

U bent het zoveelste slachtoffer van die club. Dus niets betalen.

Dien een klacht in bij de AFM.

ma
door marcow - Jan 18, 2015 om 12:23
34 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ik lees nu alweer een reactie waarvan er al een paar voorbij zijn gekomen.
Op het moment dat je ergens aan twijfelt, vraag dan een offerte aan en bekijk e.e.a. op een later tijdstip rustig nog een keer.
Als er formulieren worden getekend waarbij je opdracht geeft tot overboeking van de waardes, openen van een rekening enz. enz. dan geef je dus toestemming aan een aanbieder om zaken voor je te regelen.
Die aanbieder gaat dus werk voor je verrichten en mag dat niet gratis doen.
Heb je een aanbieder of tussenpersoon opdracht gegeven om zaken voor je te regelen en heb je de dag erna twijfels wacht dan niet te lang met zaken te regelen. Als je een of twee dagen later de zaak annuleert is er niets aan de hand en zul je ook geen factuur ontvangen.

Bovenstaande voorbeelden zijn allemaal van mensen die een partij opdracht geven om werkzaamheden uit te voeren en vervolgens als alles bijna geregeld is op de daadwerkelijke overboeking na, op hun besluit terug willen komen.

Als je een aannemer opdracht geeft om een aanbouw te plaatsen en je bedenkt je op het moment dat de halve aanbouw er staat zul je ook een factuur krijgen.

Er zijn namelijk werkzaamheden voor je verricht, en het is het goede recht van die partij om daar kosten voor in rekening te brengen.

In het geval van GFH giro mag je blij zijn dat ze naar je toe komen op een tijdstip dat het jou uitkomt om je polissen te analyseren en te kijken naar een alternatief.
Dit alles kost je namelijk helemaal niets.
Is er geen voordeel voor je te behalen dan krijg je geen factuur.

Pas als je daadwerkelijk besluit om een product af te nemen dan zul je daarvoor ook moeten betalen.

Bel een willekeurige tussenpersoon op (niet je eigen) en vraag eens wat het kost om je huidige pensioensituatie in kaart te brengen en te optimaliseren, dan komen er andere bedragen voorbij.
En die zul je ook moeten betalen ongeacht of je een product afneemt of niet.

Voor wat de kosten van GFH giro betreft, die vallen wel mee. Doordat ze vrijwel de enige partij zijn die volledig transparant zijn qua kosten lijkt het allemaal erg veel.
Maar je huidige aanbieder berekend die kosten ook!
Alleen moet je dan op de jaarlijkse overzichten percentages gaan zoeken of op een website gaan kijken hoeveel er naast alle kosten die ze zichtbaar maken nog meer van je waarde afgaat.
Als een verzekeraar iets niet hoeft te laten zien, dan doet deze dat ook niet.
Die kosten halen ze gewoon van je bruto rendement af onder de noemer beheerskosten of fondskosten.
Loopt je polis al een jaartje of 10 tot 15 ga dan maar eens rekenen met het historische rendement van je verzekeraar op welk bedrag je dan nu had moeten zitten en vergelijk dat eens met de daadwerkelijke waarde.
Dat verschil zijn de kosten die er af zijn gegaan.

De eindwaardes die GFH giro voor je berekend zijn inclusief alle kosten die zijn genoemd, behalve de € 295 omdat die niet in een vergelijk mogen worden opgenomen.
Het is dus niet zo dat al die bedragen nog eens een keer van de waarde af gaan.

De rendementen waarmee wordt gerekend zijn realistisch, en nog vrij laag ingeschat.
De kans dat je lager uit gaat komen is dus nihil.

Kijk dan eens naar de voorspellingen die er op de allereerste offerte van je verzekeraar stonden en vergelijk dat met je huidige situatie.

Je komt er in veel gevallen dan al gauw achter dat niets doen geen oplossing is.

Wat je vervolgens met je opgebouwde waarde wil gaan doen moet je helemaal zelf weten, alleen moet je er wel rekening mee houden dat er geen partij zal zijn die dit gratis voor je gaat doen.

In de lopende polissen zit soms duizenden euro's provisie verborgen, betaald aan partijen die je daarna nooit meer hebt gezien.
Of eerste kosten van een verzekeraar die deze tien jaar later nog steeds aan het doorberekenen is.

Provisie bestaat niet meer voor complexe producten beste mensen, je zult dus gewoon een factuur krijgen voor de verrichte werkzaamheden.

En nog een keer voor tijger1: ook jij weet dat deze regels gelden. Mensen klakkeloos adviseren om niet te betalen is een niet zo politiek correct advies.
Ze hebben opdracht gegeven om werkzaamheden te verrichten en dat met ik weet niet hoeveel handtekeningen bevestigd.

Een klacht indienen bij de AFM zal dan ook weinig zin hebben, aangezien het dossier volledig sluitend is.

ho
door hopetobehelping - Jan 18, 2015 om 12:36
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marcow schreef op zondag 18 jan 2015, 12:23]Beste mensen,

Ik lees nu alweer een reactie waarvan er al een paar voorbij zijn gekomen.

Beste marcow,

alle reacties die u geplaatst heeft op dit forum hebben betrekking op dit onderwerp.
U bent blijkbaar werkzaam bij GFH Giro of heeft daar blijkbaar belangen.
GFH Giro heeft uw reacties op dit forum blijkbaar nodig en daarmee positioneert u GFH Giro dus als onbetrouwbaar. Geen zaken mee doen dus.

ma
door marcow - Jan 18, 2015 om 12:56
34 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hopetobehelping,

Ik ben zelf vorig jaar benaderd door GFH giro.
Nadat ik al een hele tijd op zoek was naar een alternatief voor mijn polissen heb ik de overstap gemaakt.

Net als zoveel anderen ben ik gaan googlen omdat ik GFH giro niet kende en ben ik op dit forum terecht gekomen.

De zeer eenzijdige reacties hebben mij toen doen besluiten om zelf ook reacties te plaatsen.
Ik ben werkzaam in de financiële dienstverlening in een binnendienstfunctie en heb geen enkel belang bij GFH giro.

Wel vind ik dat een forum open en eerlijk moet zijn, en niet alleen vol moet staan met advies waarom iemand iets niet zou moeten doen zonder met argumenten te komen die ergens over gaan.

Helaas is het nog steeds zo dat de mens alleen negatieve ervaringen deelt en positieve ervaringen als normaal beschouwd.

Dat is de enige reden dat ik hier reageer.

wh
door whity - Jan 18, 2015 om 13:32
5 Antwoorden / 0 Vragen

Marcow ik ben het niet helemaal eens met jou, want toen die man van GFH bij ons langs kwam om het allemaal uit te leggen hoe het allemaal werkt zei ik tegen deze persoon dat ik er eerst over wil nadenken voor dat ik onderteken. Toen zei hij, ja maar als ik weer langs moet komen moest ik dat betalen, toen heb ik maar getekend. Ik heb het allemaal laten terug draaien door mijn tussenpersoon en ook die 295 euro heb ik ook nooit betaald. Weet je wat het is Marcow, de meeste mensen hebben hier helemaal geen kaas van gegeten[ik inclusief] en heel veel mensen zijn in het verleden de boot ingegaan. Dus de mensen zijn heel voorzichtig geworden met dit soort dingen. Er word je zoveel verteld dat het je duizelt voor de ogen.

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

GFH giro is een wolf in schaapskleren. En ze proberen mensen die al in de boot zitten met hun woekerpolissen nog een andere poot uit te draaien.

De AFM barst van de klachten over deze club en doet ook onderzoek naar ze. De AFM heeft ook voir ze gewaarschuwd, helaas heeft de AFM moeten verklaren dat ze die waarschuwing niet mochten geven. Niet dat de inhoud niet terecht was.

Dus wees gewaarschuwd.

ma
door marcow - Jan 18, 2015 om 15:33
34 Antwoorden / 0 Vragen

Tijgertje tijgertje toch... zucht

De AFM heeft het alleen gehad over de wijze van benaderen door partijen die hersteladvies uitvoeren.
GFH giro geeft geen hersteladvies maar biedt een alternatief voor de huidige situatie.
Daarom is de AFM teruggefloten door de rechter.

De zogenaamde klachten waar jij het over hebt zijn meldingen die voor 90% bestaan uit meldingen van verzekeraars en tussenpersonen die zelf te beroerd zijn om actie te ondernemen en er dan achter komen dat polissen bij een bezoek van een andere partij worden meegenomen in het vergelijk.

Verzekeraars doen niets behalve de naam van hun product of fondsen wijzigen, dus daar moet de consument niet zijn voor een alternatief. Banken geven een beroerde rente op dit moment dus dat is ook geen optie.

Logisch dat een andere partij die volgens mij redelijk actief is op de markt alle kritiek over zich heen krijgt.

Dit was in de begindagen van Brandnewday ook zo.
Verschil is dat Brandnewday door middel van schreeuwerige reclames tegenover verzekeraars naamsbekendheid heeft verworven.
Nu ze zelf verzekeraar zijn geworden hoor je er niets meer van.
Brandnewday koopt nu gewoon portefeuilles op en laat deze door zogenaamde onafhankelijke tussenpersonen over zetten naar hun product.
Deze tussenpersonen doen een zogenaamd onafhankelijk vergelijk en vergelijken verzekeraars met Brandnewday en sparen bij een bank.
Niet zo moeilijk om dan een keuze te maken.

Hier zullen ongetwijfeld ook consumenten meldingen van maken, maar die staan dan per tussenpersoon geregistreerd dus dan vallen ze niet zo op.

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2015 om 15:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De naam van het forumlid is tijger1
Graag wat respect.

so
door souni2009 - Jan 18, 2015 om 15:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

Marcow,
Dat je mensen duidelijk wilt maken dat jij een finacieel expert bent in de binnendienst dan moet je wel met respect naar mensen reageren en niet mensen als nitwit bestempelen. In het algemeen betekent het ontwoekeren van polissen een tweede keer betalen voor hetzelfde. Als de verzekeringswereld eens eerlijk naar de mensen toe wil komen moeten ze maar eens zeggen voor het eerste jaar is 295 euro de enige betaling voor onze service. De verzekeringswereld heeft de afgelopen jaren al miljarden "verdiend" met de woekerpolissen. Dat is een uitgelezen kans om vertrouwen terug te winnen van de mensen

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 15:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marcow

Ik heb al eerder geschreven dat ik niet meer met u in discussie ga en dat doe ik ook niet. U bent een tevreden klant. Prima.

Ik heb de waarschuwing van de AFM gelezen en ook het bericht wat de AFM nadien moest plaatsen.

Ik zal hier iedereen blijven waarschuwen niet met die club in zee te gaan.

ma
door marcow - Jan 18, 2015 om 16:47
34 Antwoorden / 0 Vragen

Beste souni2009,

Een forum is bedoeld om mensen te informeren en dat doe ik dus ook.
Van meningen van mensen die allerlei zaken suggereren wordt hier niemand wijzer.
Deze opmerking slaat trouwens niet op jou voor de duidelijkheid.

Ik bestempel niemand hier als nitwit maar zou graag zien dat bepaalde personen hier in plaats van suggestieve opmerkingen plaatsen zaken noemen waar iemand iets aan heeft.
Een partij in een kwaad daglicht zetten is heel gemakkelijk maar doe dit dan met op feiten gebaseerde zaken in plaats van met nietszeggende kreten zonder dat er ook maar iets aan ten grondslag ligt.

En je hebt volkomen gelijk.. de verzekeringswereld zou inderdaad het boetekleed moeten aantrekken en mensen een deugdelijke compensatie moeten bieden. Maar dat gaat dus niet gebeuren.

Dat is de reden dat nieuwe aanbieders ontstaan die wel een deugdelijk alternatief hebben.
Deze aanbieders hebben niets te maken met die verzekeraars en dus is het logisch dat ze hun diensten niet gratis aan kunnen bieden. Sterker nog dat mogen ze niet eens meer van de AFM.

si
door silli - Jan 22, 2015 om 22:53
14 Antwoorden / 0 Vragen

aan koosw

zodra er een offerte is aangevraagd ( en ja daar moet je dus je handtekening voor zetten ) ben je 295 euro kwijt. Dit staat in de papieren die je krijgt samen met je offerte en .....als je heel erg diep in de website gaat kijken .
In overleg met onze advocaat en bevriende deurwaarder dan toch maar betaald,je komt er n.l echt niet onderuit . Ook al dien je later een klacht in , betalen zul je toch eerst moeten

heer marcow , mooi financieel verhaal, helaas werkt het niet zo . Je kunt bij gfh geen offerte aanvragen zonder te hoeven betalen ( u mag hier overigens best op reageren maar met u ga ik geen enkele discussie aan )

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2015 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees deze nieuwsbrief van de AFM eens en klik vooral het stukje over hersteladvies beleggingsverzekeringen erns aan.

De AFM mag niet meer schrijven en hardop zeggen dat dit over die figuren van GFH goro gaat, maar dat doet het dus wel.

Zoals gezegd, wolven in schaapskleren. Komen zigenaamd binnen om je te helpen, en kleden je nog ern keer uit.

Klik hier.

je
door jeannetteb - Jan 22, 2015 om 23:20
13 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Silly, even een vraagje, heb jij bij het ontvangen van de offerte dit via de mail gekregen. En zat er ook een bestand bij wat het niet deed, wat je niet kon openen? En probeer jij nog die 295 euro terug te krijgen? Hoe meer en vaker ik erover lees hoemeer ik het idéé krijg dat ik niet gewoon dom heb gedaan, maar er echt ingeluist ben.... Ik heb eigenlijk de moed niet om nog verder te strijden. Maar heb het idéé dat het eigenlijk wel nodig is. Nu moet ik nog de juiste personen vinden om mij hierbij te helpen... Maar ik wacht even jou reactie af.

Alvast bedankt voor je reactie ;-)

ma
door marcow - Jan 22, 2015 om 23:21
34 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals... de reactie van de AFM gaat over partijen die hersteladvies geven.
Hersteladvies houdt o.a. in dat er diverse opties worden bekeken.
Aangezien GFH giro een aanbieder is en dus niet een van die zogenaamde onafhankelijke bureaus geven ze geen hersteladvies.
Ze bieden een alternatief.

Dat de AFM iedereen over 1 kam wil scheren is de reden dat ze hiervoor teruggefloten zijn.

De offerte heb ik gewoon in mijn email gekregen, en op het moment dat ik besloot om inderdaad een overstap te maken is die offerte uitgeprint en heb ik hem pas ondertekend.
Samen met allerlei andere documenten die ik ondertekend heb is die offerte meegenomen door de medewerker.

Als je dus alle documenten hebt getekend, inclusief aanvraagformulier en machtiging voor die € 295 en je doet vervolgens helemaal niets, dan zul je uiteraard ook moeten betalen.
Da's logisch want dat moet je in een winkel ook.

Het kan dus niet zo zijn dat je alleen een offerte hebt gevraagd (omdat je er nog even over wilde nadenken) en verder niets hebt getekend dat je dan ook moet betalen.
Wees eerlijk in je informatie silli, de waarheid komt toch altijd boven water.

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2015 om 23:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

GFH giro komt d us bij de mensen binnen met gegevens die ze hebben van uw verzekeraar of de tussenpersoon. En zij komen u helpen ontwoekeren. HIEP HOI. En dat doen ze door hun eigen rommel te slijten. HIEP HOI voor GFH giro.

En voor Marcow.

ma
door marcow - Jan 22, 2015 om 23:58
34 Antwoorden / 0 Vragen

Waar baseer je het op dat het rommel zou zijn tijger1, of is dat weer een van je zoveel aannames?

si
door silli - Jan 23, 2015 om 21:49
14 Antwoorden / 0 Vragen

hallo jeanette B

ik ben ermee gestopt, krijg nergens een poot tussen de deur, iedereen wil helpen maar iedereen loopt ergens vast. Ook ik heb alles per mail gekregen , bij mij wilde alles wel openen en toen pas zagen we dat we voor het gesprek moesten betalen . Het opmaken van een offerte ( en dat is precies waar we onze handtekening voor hebben gezet ) kost met bijbehorend gesprek gewoon 295 euro wat iedereen ( ahum 1 iemand die , kan bijna niet anders, voor deze bende werkt )ook zegt betalen zul je echt moeten . Heb werkelijk overal aangeklopt maar iedereen loopt vast . Echt tranen in de ogen van onmacht want je kunt er gewoon echt niets tegen doen . Mocht ik die heel erg vriendelijke meneer die bijna vader werd van zijn eerste kind en ontzettend zenuwachtig was omdat zijnv vrouw bijna moest bevallen () lees; omdat hij ons ging oplichten ) tegenkomen dan weet ik niet helemaal zeker of ik me nog kan beheersen

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2015 om 22:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@silli

Hebt u eigenlijk officieel een klacht ingediend bij het Kifid en een kopie daarvan gezonden aan de AFM?

Dat is wel de juiste plek waar u moet zijn.

je
door jeannetteb - Jan 23, 2015 om 22:53
13 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel Silly, ik zal je op de hoogte houden wanneer ik toch nog iets ga ondernemen en er iets te melden valt...
@ Tijger1, ik heb wel melding gedaan bij de AFM, maar de Kifid nog niet. Dan moet ik nog even wat moed verzamelen om weer een duidelijke brief te schrijven met de feiten en de documenten/mail's bij elkaar zoeken, die verdeelt staan over twee PC's (oude en nieuwe) en een externe harde schijf..
Ik twijfel nog om het te doen, omdat dit alles al twee jaar geleden afspeelde en het waarschijnlijk weinig meer uithaald...

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2015 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jeanetteb

Het haalt waarschijnlijk wel wat uit. In een eerdere reactie heb ik geschreven dat de AFM een waarschuwing heeft laten uitgaan over GFH girio, naar aanleiding van alle klachten, maar de AFM kan niet voor een persoon optreden tegen die club, daarvoor is het Kifid.

De AFM mocht die waarschuwing niet bekend maken en heeft dat ook moeten rectificeren. Niet de inhoud van de waarschuwing maar dat zij de naam genoemd hebben.

Een paar reacties terug heb ik een nieuwe link geplaatst van de AFM lees die eens door en klik ook op die zin over herstel enz.

Hoe meer mensen een klacht indienen over die club bij het Kifid, hie eerder ze gestopt worden.

gv
door gverwaal - Jan 23, 2015 om 23:33
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

1.
Net zo waar als dat 1+1=2, dat water nat of dat sneeuw koud is, is het zetten van een handtekening onder een offerte gelijk aan het verstrekken van de opdracht. Logisch toch, waarom zet je anders überhaupt een handtekening. Of zeg ik nou werkelijk iets geks.....
En normaal gesproken onderteken je pas een offerte als je deze hebt doorgelezen en ook duidelijk voor je is, zodat je weet wat je "koopt".
2.
Dan even wat anders; iedereen (behalve Marcow) is verschrikkelijk negatief (zacht uitgedrukt) over GFH. Maar is er iemand binnen dit forum die kan aangeven of hij/zij er werkelijk financieel op achteruit (of vooruit) is gegaan in de afgelopen jaren na een oversluiting van zijn/haar polis naar GFH?

Eigenlijk ben ik daar heel benieuwd naar, omdat dat informatie is waar je wat mee kunt.

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2015 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gverwaal

In september was u al aan het juichen over GFH giro en eind december had u nog niets besloten.

Moeten anderen hier u dan over de streep trekken?

je
door jeannetteb - Jan 23, 2015 om 23:49
13 Antwoorden / 0 Vragen

Was het maar zo zwart / wit Gverwaal, wij hebben inderdaad een handtekening gezet, maar onder valse voorwenselen... Wij hebben een handtekening gezet voor het opmaken van een offerte ... Ik ga nu niet alle feiten hier neertypen, maar het ging echt op slinkse wijze.... Wij zijn zo negatief omdat we niet op de juiste manier zijn behandeld/voorgelicht. Maar ik denk dat wanneer je dit product kiest weloverwogen dat het best een goed product kan zijn. Ik ben niet tegen het product maar wel tegen de handelswijzen van deze GFH man.... En wij wilden helemaal niets met beleggingen...

je
door jeannetteb - Jan 23, 2015 om 23:54
13 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je wel Tijger1, ik heb dat inderdaad gelezen van je, die link enz.... Ik denk dat ik dan toch nog maar even mijn best moet gaan doen. En zal op het einde van het verhaal, het hier met jullie delen, zodat anderen ook kunnen lezen hoe het bij ons verlopen is.

ma
door marcow - Jan 24, 2015 om 00:16
34 Antwoorden / 0 Vragen

Beste gverwaal,

Dat antwoord ga je hier niet krijgen vrees ik.
Hier zitten alleen mensen die alleen maar offertes hebben aangevraagd, en daar voor hebben getekend.
Een offerte teken je (waar dan ook) alleen maar als je het product of de dienst afneemt.

De rest van de reacties komt van mensen die de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
En nogmaals voor deze mensen ... ik werk niet bij GFH giro maar bij een tussenpersoon. Via mijn werkgever ben ik in contact gekomen en heb ik de overstap gemaakt.
Na ongeveer een half jaar heb ik mijn aanloopkosten er uit, dus denk dat ik een goede keuze heb gemaakt.

so
door souni2009 - Jan 24, 2015 om 14:00
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,
Ontwoekeren is tweemaal betalen voor hetzelfde product. Betalen voor service is heel normaal. Maar zoals ik al eerder gezegd heb de verzekeraars zouden, gekeken naar de geschiedenis van de woekerpolissen, eens wat meer het boetekleed moeten aantrekken en de mensen maar eens wat meer tegemoet moeten komen.
In mijn geval en dan kijk ik alleen naar mijn geval. Bij het doorrekenen van de voorwaarde in het eventueel overstappen zou ik de eerste twee jaar mijn ingelegde premie kwijt zijn aan offerte kosten, eerste inleg provisie en beheerkosten van de rekening van GFH giro. Naar mate de verzekerde waarde zou toenemen zou de jaarlijkse provisie (1.25% van de verzekerde poliswaarde plus beheer van de GFH giro rekening) de jaarlijkse premie inleg overstijgen.
Nogmaals iedereen moet zijn eigen geval goed bekijken, denk tweemaal na en ga niet over een nacht ijs en gezien het verleden van levensverzekeringen en premie opbouw treedt veranderingen met een gezond wantrouwen tegemoet.
Souni

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2015 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@souni

Maar dat is juist de hele kwestie, uw verzekeraar moet u een GRATIS advies aanbieden, zodat u wellicht met wat aanpassingen, ook met zijn verzekeringen, beter uit bent.

Nu betaalt GFH giro uw tussenpersoon of verzekeraar om uw gegevens te verkrijgen, zonder dat u daar weet van hebt of toestemming voor hebt gegeven, ze komen bij u binnen onder het mom van dat zij door die verzekeraar of tussenpersoon gestuurd zijn, en uiteraard is het enige wat zij u uiteindelijk aanbieden overstappen naar hun producten, met als dank nog een nota van € 295 voor hun " advies ".

mi
door mintho - Mar 22, 2015 om 14:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een financieel adviseur van Visie Verzekeringen heeft afgelopen vrijdag 20.2.2015 mij en mijn echtgenoot via GFH Giro een hersteladvies willen aanbieden omdat mijn verzekering (naam wordt niet genoemd) te hoge kosten zou hebben gerekend voor wat zij noemen een "complex product". (woekerpolis).
De "financieel adviseur"is ruim anderhalf uur bezig geweest met uitleggen en financiële gegevens in te voeren in zijn laptop, waaruit bleek dat het beste advies was om mijn polis over te hevelen naar een uitgestelde lijfrente polis bij GFH Giro, die op hetzelfde adres blijkt te zijn gevestigd als Visie verzekeringen.
Het overzetten zou mij in eerste instantie 400,00 kosten maar na protest 295,00, wel moest hij daarvoor vanuit Holten wederom naar het westen van het land reizen,om e.e.a. administratief te verwerken.
Ik heb afgesproken dat ik e.e.a. eerst wilde doornemen met mijn echtgenoot en heb via internet naar info gezocht vwb GFH Giro. De info is zeer negatief met betrekking tot GFH Giro.

Ik heb een formulier ondertekend, met de strekking : zie onder :

"Het plaatsen van uw handtekening is geen opdracht tot verdere dienstverlening.
Toelichting:
Huidige product past bij de wensen van de klant en gezien de resterende looptijd van nog 1 jaar is hersteladvies niet mogelijk. Echter klant wel geadviseerd over Direct ingaande lijfrente en wat voor klant de mogelijkheden zijn. Mevrouw gaat zich hierover buigen en indien klant wat meer weet neemt klant contact met ons op.

Ik ga via de mail en schriftelijk de financieel adviseur melden geen gebruik te zullen maken van zijn diensten en hoop dat dit afdoende is omdat ik nog geen verdere opdracht heb gegeven ", Zie quote.

Kan iemand mij verzekeren, zie quote, dat ik geen opdracht heb gegeven tot verdere stappen van Visie, daar ik door het gehaaide optreden van deze heer, nu zeer onzeker ben geworden.

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2015 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mintho

Ach ja, GFH Giro, ze blijven bezig met hun louche praktijken. Zijn ook al uitgebreid door de AFM op hun vingers getikt met naam en toenaam, en dat mocht dan weer niet van de rechter. Maar wat ze flikken, om het masr ronduit te zeggen, mag helemaal niet.

Lees hier

Mijns inziens hebt u geen opdracht gegeven tot verdere dienstverlening, maar ik ben bang dat ze u toch wel zullen proberen een factuur aan te smeren van € 295,00. Maar die moet u onder geen voorwaarde betalen.

Waarom hebt u in vredesnaam uw handtekening gezet? Wees daar wat zuiniger op.

Stuur in ieder geval die mail en brief. En dien een klacht in bij de AFM, zie de link.

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2015 om 21:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mintho

Straks zal hier ook wel een reactie verschijnen van @marcow. Die is helemaal lyrisch van die GFH Giro figuren, maar daar moet u zich maar niets van aantrekken.

je
door jeannetteb - Mar 25, 2015 om 00:07
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg kippenvel bij de zin dat U wat ondertekend hebt....
Stuur in ieder geval die melding waar U het over heeft, dat U niet verder van hun diensten gebruik wilt maken, en dat U verder ook niet meer wilt worden benaderd met aanbiedingen. Naar de adviseur maar ook naar het kantoor. Stuur de mail ook CC aan uzelf en vraag om een leesbevestiging, en bewaar deze goed.
Lees wat U getekend hebt nog eens goed door!
Laat vooral niet teveel tijd verstrijken, die fout heb ik gemaakt omdat de materie zo ingewikkeld was, anders vervalt een eventuele herroepingsrecht. Hebt U mail gekregen van de adviseur, bewaar die goed. Ik had iets (mail) weggedaan omdat het beschadigd was binnengekomen en dit bleek later had ik kunnen gebruiken als bewijslast... en zo kan ik nog wel even doorgaan.... Denk goed na bij alles wat er gebeurd en wat U doet. Het heeft mij heel wat ellende gebracht....
Zet goed de situatie en het verloop van het gesprek en uitspraken op papier. Ik heb dit ook gedaan en naar de AFM gestuurd. Mocht er toch een rekening komen dan kunt U de hulp inroepen van het Kifit, zij kunnen U helpen/ bemiddelen. Ik hoop dat het hier bij blijft voor U en het met een sisser afloopt en U niets meer van ze hoort. Hun product oordeel ik niet over of het goed of fout is, het was niet wat ik wilde. Maar hun werkwijze, slinks, misleidend en bijna dwingend keur ik ten zeerste af!

ma
door marcow - Mar 25, 2015 om 10:14
34 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mintho,

Wat ik uit de gegevens kan opmaken bent u benaderd door Visie Verzekeringen voor hersteladvies.
De conclusie die de adviseur heeft getrokken is dat er geen herstel mogelijk is gezien de korte looptijd.
Aangezien u bent geïnformeerd over een direct ingaande lijfrente neem ik aan dat uw huidige verzekering een lijfrente is.
We weten allemaal dat de AOW leeftijden zijn verhoogd en dus niet meer overeenkomen met de einddatum van de lopende verzekeringen.
Op einddatum moet er dus iets gebeuren, er moet een direct ingaande lijfrente worden aangekocht.
Wilt u de lijfrente laten uitkeren vanaf 65 jaar dan mag dat alleen met de waarde t/m 31 december 2013. Alles wat daarna is opgebouwd mag u pas gebruiken vanaf AOW leeftijd.
De meeste mensen zullen op hun 65e nog gewoon aan het werk zijn zodat de uitkeringen bovenop het salaris komen en u misschien meer belasting moet gaan betalen.
Het advies om de opgebouwde waarde alvast in een uitkerend product te plaatsen met ingangsdatum AOW leeftijd voorkomt dit.
Zo te zien is het dus een goed advies geweest, aangezien u toch een direct ingaande lijfrente dient aan te schaffen en door de overstap meteen de ingangsdatum goed kunt neerzetten.
Dit staat in verkorte versie op het formulier dat u heeft getekend, verder niets.
En ja, als u gebruik wil maken van dit advies en uw product wil omzetten, nu op op einddatum dan kost dit geld.
Provisie (zoals in de huidige verzekering) mag niet meer vanaf 2013 en dus betaald u de genoemde € 295 voor het omzetten van uw product.
Visie verzekeringen moet er werk voor verrichten en mag dat niet gratis doen van de AFM.
U betaald dus helemaal niets voor het hersteladvies, zoals ook op het formulier staat.

U mag ook wachten tot einddatum en dan een uitkerend product aanschaffen.
Doet u dit niet via uw huidige tussenpersoon (ik neem aan Visie verzekeringen) dan zult u naast een bedrag voor het wijzigen ook een factuur voor het advies gaan ontvangen.

Dan nog even iets over de negatieve berichten waarover u schrijft:

Als u goed door de regels heen leest staan er niet zoveel negatieve dingen in over GFH Giro.
Over hun producten staat weinig negatiefs, behalve dat mensen denken dat het duur is (doe een vergelijk met de huidige situatie en u kunt voor u zelf bepalen of dit zo is).
Er staan een aantal "klachten" bij van mensen die zeggen alleen een offerte getekend te hebben en daarvoor moeten betalen.
Er is geen enkel bedrijf dat een factuur stuurt voor een offerte.
Het volledige overstap proces is in gang gezet en zoals hierboven al aangegeven, mag dat net gratis.
Als dan alles geregeld is, gaan mensen googlen en komen ze bijvoorbeeld op dit forum.
Allerlei zogenaamde experts die hier lekker anoniem alles afkraken zonder ook maar ergens inhoudelijk naar te kijken zorgen ervoor dat je onzeker wordt.
Vervolgens wordt op basis van deze onzin adviezen alles stopgezet.
En daarna gaat men zelf lekker anoniem mee klagen over hoe slecht dat bedrijf is..
Het bedrijf doet gewoon zijn werk en wordt betaald voor het verlenen van hun diensten.
Als dat gebeurd, krijg je een factuur.
Je kan klagen bij de hoogste rechter maar je gaat het altijd verliezen.
Ga maar klagen bij super expert Tijger1, want die weet alles zo goed.
Die adviseert u om een melding en een klacht in te dienen bij de AFM omdat u gratis herstel advies heeft gekregen.
Die adviseert ook om alles wat mensen hebben getekend te annuleren, zonder dat hij/zij weet wat er precies is besproken.
En krijg je dan als klant de rekening (logisch) dan heeft de aanbieder het gedaan.
Leg de factuur maar neer bij deze Tijger1 en die andere experts, want op basis van hun meningen wordt alles stopgezet en blijven mensen nog steeds met hun hoogstwaarschijnlijk slechte product zitten.
Wil je geen (gratis)advies van je eigen tussenpersoon geef dit dan aan bij het gesprek, daar zul je dan voor moeten tekenen zodat je er ook niet later op terug kan komen.
Je kunt natuurlijk advies inwinnen bij een willekeurige tussenpersoon.
Dit advies mag niet gratis, en de vraag is dan ook nog of je een advies krijgt waar je iets mee kunt.

En het is natuurlijk zo dat 99% van alle reacties op een forumsite als deze een negatieve lading heeft.
Als je bij een restaurant lekker hebt gegeten ga je dit namelijk niet delen met het hele land, want het is logisch dat je in een restaurant lekker eet.
Alleen mensen die een minder goede ervaring hebben gehad gaan dit delen.
Als vervolgens de positieve reacties worden afgekraakt door zogenaamde experts dan bestaat er inderdaad de kans dat mensen niet meer naar dat restaurant gaan eten.
Of... als ze er naartoe gaan extra op gaan letten en als er ook maar een spatje op de spiegel van de WC zit meteen zeggen... zie je wel het is een grote bende.

Dit in het achterhoofd houdend als er een forum wordt bezocht leert mensen iets genuanceerder lezen.

Voor wat betreft uw reactie denk ik dat u niets te vrezen heeft op het moment dat u niet op het advies ingaat.
Er is u geadviseerd om nu uw product te gaan wijzigen, zodat u later naast de factuur voor het nieuwe product niet ook nog voor het advies dient te betalen.
Niks mis mee dus, en geen reden tot paniek.

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2015 om 10:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mintho

Ik ga niet met @marcow in discussie over GFH giro.

Maar tegen de tijd dat uw polis afloopt en u daar iets mee moet gaan doen, kunt u hier rustig terugkomen voor advies. Weet wel dat dan niet die club geadviseerd zal worden.;-))

si
door silli - Mar 25, 2015 om 10:42
14 Antwoorden / 0 Vragen

Het blijft te zot voor woorden . Ondanks mijn zeer negatieve ervaring vorig jaar ( en helaas ben ik niet onder de betaling uitgekomen door allerlei redenen ) had deze firma het lef om me weer te benaderen , eerst per mail, en toen ik daar niet op reageerde telefonisch, en de meneer aan de telefoon bleef bij hoog en laag volhouden dat men met mij nog nooit eerder contact had gehad, ik moest mij vergissen want het was echt niet zo . Op mijn ; en waarom stuurt u dan een rekening was het antwoord "ik bel u nog terug "en werd de hoorn erop gelegd.

pe
door peter6310 - Apr 24, 2015 om 17:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

GFH is visie verzekeringen, zelfde product, adres, personeel ect.

Ze doen natuurlijk geen zaken meer onder de naam Gfh giro door alle negatieve publiciteit, dus hebben ze dat veranderd naar Visie verzekeringen. Alleen is voor de rest alles hetzelfde gebleven.

Dus let op!

ma
door marnix345 - Nov 9, 2015 om 14:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wij hebben eind oktober 2015 ook een hersteladvies van "Visie Verzekeringen" gekregen over onze Aegon lijfrente verzekeringen. Mijn huidige tussenpersoon zou de capacteit niet aankunnen en daarom hebben zij Visie Verzekeringen ingeschakeld om de achterstanden weg te werken (dat was het verhaal). Na analyse van alle financiele gegevens kwam het advies dat alles moest worden omgezet naar een product van GFH Giro. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat dit dezelfde partij is als Visie Verzekeringen, dus helaas niet onafhankelijk. Ik deel deze ervaring, zodat iedereen weet dat dit nog steeds gebeurt.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2015 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marnix345

Ja, die labbekakken blijven op dezelfde manier bezig. Als ik u was zou ik daar een klacht over indienen bij de AFM.

ma
door marnix345 - Nov 9, 2015 om 15:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de AFM.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2015 om 15:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel verstandig. Ik hoop dat u niet op hun "advies" bent ingegaan en ook niets hebt betaald.

ma
door marcow - Nov 9, 2015 om 19:02
34 Antwoorden / 0 Vragen

Op de internetsite van Visie Verzekeringen staat ook nergens dat ze onafhankelijk zijn, en dat zal u dan ook niet verteld zijn.
De vraag is: was er na een eventuele overstap een aantoonbaar voordeel?

Dat is namelijk iets waar beroepsklager Tijger volledig aan voorbij gaat.

Een tussenpersoon vraagt een externe partij omdat hij zelf geen alternatief kan bieden en daar is helemaal niets mis mee.

U kunt het beste allen het advies van Tijger volgen dan zitten we over 10 jaar nog steeds met hetzelfde probleem als nu, namelijk verzekeraars die niets doen omdat het nog steeds geld oplevert en consumenten die niets doen omdat ze bang worden gemaakt door beroepsklagers die overal verstand van denken te hebben.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2015 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien wel, maar dat is altijd nog beter dan een zooitje wolven in schaapskleren weer uitgebreid voederen van het toch al schamele tegoed wat van die verzekeringen overblijft.

ma
door marcow - Nov 9, 2015 om 19:40
34 Antwoorden / 0 Vragen

Dat uitgebreid voederen valt wel mee.
Alleen de voorgeschreven bemiddelingskosten.
Met de aangeboden producten is ook niks mis mee.
Volledig transparant en mooie rendementen in een product dat maximale flexibiliteit biedt.

Als er een voordeel uitrolt waarom zou je dan bij de huidige polis blijven zitten?

-Omdat je verzekeraar je vertelt dat er niks aan de hand is?
-Omdat je denkt geen pensioen of hypotheek probleem te hebben?
-Omdat alle consumenten organisaties zeggen dat consumenten in actie moeten komen maar dat niet voor jezelf geldt?
-Omdat je bij het Googlen hier terecht komt en bang wordt gemaakt?

Als jezelf tussenpersoon zou zijn en geen deugdelijke alternatieven zou hebben zou je verdomd blij zijn als een derde partij jouw klanten gaat bezoeken.
Bij verzekeraars moet je niet zijn en op rentebasis schiet ook niet op.

Er komt een nieuwe aanbieder op de markt en die wordt met de grond gelijk gemaakt door experts die niet weten waarover ze praten.

Beetje jammer.

ma
door marnix345 - Nov 10, 2015 om 10:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben niet op de aanbieding in gegaan en heb inmiddels de geplande afspraak afgezegd. Toch ga ik wel degelijk het advies gedeeltelijk uitvoeren, want er zijn op dit moment betere producten dan mijn huidige product. Blijven zitten is dus niet goed.
Ik heb alleen moeite met het volgende:

- het lijkt alsof deze adviseur onafhankelijk is
- sinds 2013 is er een provisieverbod, maar wat als de adviseur en het geadviseerde product bij dezelfde partij horen, terwijl dat uit de namen van de bedrijven niet direct blijkt? Ik vind dat misleiding.
- ik twijfel inmiddels of de aanleiding om thuis adviesgesprek te geven wel juist is (door collega adviesbureau ingeschakeld wegens capaciteit gebrek).

Ik weet van mezelf dat het heel verleidelijk is om in tijden van drukte toch in te gaan op een advies, omdat je geen tijd of zin hebt om naar alternatieven te zoeken. En sinds 2013 (sinds provisieverbod) zou je toch denken dat je een onafhankelijk advies krijgt, omdat de adviseur zelf geen baat meer heeft bij zijn eigen advies. Maar als de adviseur en het geadviseerde product dan toch bij elkaar blijken te horen (waar je zelf achter moet komen), dan krijg je toch weer het gevoel dat je adviseurs niet kan vertrouwen. En dat vind ik jammer en daar wil ik mensen voor waarschuwen.

Groeten, Marnix

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2015 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marnix345

Gelukkig dat u daar niet verder op bent ingegaan. Ik zie ook op het net dat u er verder ingedoken bent.

Het verhaal over de drukke tussenpersoon is flauwekul. U moet het zo zien. Die tussenpersoon heeft zijn provisie over uw polis al lang en breed binnen.

Hij is VERPLICHT GRATIS voor u naar die polis te kijken en te onderzoeken wat daarmee beter kan en u daarover te adviseren. Daar heeft hij uiteraard geen zin in, want hij zal door u ook nog geconfronteerd worden met een klacht over het slechte advies van destijds.

Dus wat doet hij? Hij verkoopt uw gegevens aan een zogenaamd onafhankelijke club, dus vangt nog eens, die u zogenaamd onafhankelijk gaat adviseren wat u zou moeten doen. En oh wonder, die adviseur weet wel iets beters. Dat dat bij hetzelfde bedrijf is als waarvan het "onafhankelijke" advies vandaan komt, is "puur toevallig".

En voor dat advies zou u dan ook nog moeten betalen.

Ik heb geen mening over de producten van GFH giro, maar het gaat mij om de doortrapte werkwijze.

Spreek uw tussenpersoon en de verzekeraar hierover aan en eis van hen een gedegen hersteladvies.

En zoals gezegd, dien een klacht in over die werkwijze van de "adviseur".

ma
door marcow - Nov 10, 2015 om 12:24
34 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tijger

Baseer je hersenspinsels nu eens op feiten!

Hoe weet jij zo zeker dat die tussenpersoon gegevens verkoopt?
Je was er natuurlijk zelf bij?

En zoals al je al eerder is geprobeerd duidelijk te maken:

Visie is een tussenpersoon die voor wat vermogens opbouw producten bemiddeld in GFH Giro producten en ook daar is niks mis mee.

Beide bedrijven vallen onder dezelfde groep.

Omdat verzekeraars nog steeds geen enkel belang hebben bij het oplossen van de problematiek heeft de GFH groep zelf een alternatief in de markt gezet.

Het zou dan raar zijn om klantenog naar andere verzekeraars te verwijzen.
En volgens mij is het advies nog steeds gratis.

Hoeveel deugdelijke alternatieven ken jezelf, behalve geld op de bank zetten tegen minder dan een procent rente?

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2015 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marcow

Gelukkig is @marnix345 al wijzer geworden. :-))

ma
door marcow - Nov 10, 2015 om 13:01
34 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad de zoveelste argeloze consument die door jouw hetze waarschijnlijk bij zijn ouders polis blijft hangen ook al beseft hij dat het geen goed product is.
Ik vraag me steeds meer af wat jouw belangen zijn.
Ongefundeerde opmerkingen plaatsen en blij zijn als een klein kind als je weer een zieltje hebt gewonnen.
Erg triest om zo je dag door te brengen.

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2015 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marcow

Blijkbaar leest u erg selectief, want @marnix blijft zeker niet zitten waar hij zit.

Ook begrijpt u nog steeds niet waar het over gaat.

Figuren die onder valse voorwendselen bij je binnen proberen te komen, moet je op zeven streken houden. Hoe goed hun asnbod ook is,

ma
door marcow - Nov 10, 2015 om 14:42
34 Antwoorden / 0 Vragen

Hij heeft dus een goed advies gekregen en is daarna gaan Googlen.
Dan.kom je niks negatiefs tegen behalve deze topic.
Ik wens Marnix succes met het vinden van een beter alternatief.

Helaas zal hij dan wel de hoofdprijs mogen betalen aan de adviseur die waarschijnlijk wel zegt dat hij onafhankelijk is maar toch stiekem niet.

En nogmaals Visie komt niet onder valse voorwendselen bij mensen naar binnen dat maken jullie er van.

Als alle meldingen die mensen bij de AFM vooral op jouw advies enige kern van waarheid zouden bevatten denk je dan dat de AFM niet al lang ingegrepen zou hebben?

Graag alleen maar zaken roepen die je ook hard kunt maken de vogende keer Tijger

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2015 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marcow

Gelukkig kan @marnix345 beter googlen dan u.

Visie verzekeringen en GFH giro is een pot nat.

ma
door marcow - Nov 10, 2015 om 14:54
34 Antwoorden / 0 Vragen

Nee wijsneus
Visie is een tussenpersoon en GFH Giro een aanbieder.

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2015 om 15:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is al goed hoor. Visie is de aanbieder van GHF giro. Dus een pot nat.