sa
door salah90 May 20, 2015 om 16:50
Geldzaken & recht

Het loopt uit de hand

Een vriendin van mij zit al een tijd in de schuldsanering. Nu blijkt dat de schulden alleen maar toe ondanks de hulp. Ze krijgt een brief nu van de belastingdienst dat er een schuld van 1700 euro, omdat de wegenbelasting van de auto niet betaald word. Dat zou wel moeten gebeuren. Er word nu met de vinger naar elkaar gewezen over wie er verantwoordelijk is. Aangezien haar post is geblokeerd. Vind mijn vriendin dat de bewindvoerder dit moet oplossen, maar dit vind dat dit haar eigenpakkie aan is. In mijn ogen is dit onlogisch . mijn vraag aan jullie is wat kan deze vriendin van mij doen. Ik wil der graag helpen maar weet niet hoe daarom mijn vraag naar jullie help mij met deze vrouw te helpe.
Met vriendelijke groet
Salah

PS:Mijn email is [edit redactie]

596 7 Rapporteer

ro
door ron530 - May 20, 2015 om 17:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als het een wettelijk traject betreft gaat de bewindvoerder helemaal niets doen want hij/zij houdt enkel toezicht, hoe triest ook. Van een postblokkade is ook geen sprake want de post kan bij de bewindvoerder afgehaald worden. In een schuldsaneringstraject kan ervoor gekozen worden de financiën zelf te doen (voorkeur) of middels budgetbeheer waarbij alle vaste lasten voldaan worden. In beide gevallen ligt de verantwoordelijkheid bij de gesaneerde want deze mag gaande het traject geen nieuwe schulden maken. Daarbij is het ook nog eens zo dat als een auto niet strikt noodzakelijk is voor het woon/werk verkeer deze bij aanvang van de sanering verkocht moet gaan worden.

edrick3
door edrick3 - May 20, 2015 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@salah90,

Je zit nu op een openbaar forum.
Dan is het niet handig om je mailadres te vermelden: SPAM!
Heb daarom de redactie gevraagd dit te verwijderen.

Met vr.gr.

sa
door salah90 - May 20, 2015 om 18:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ron530
Het is een wettelijke traject van 3 jaar. Je zegt dat ze de post kan ophalen bij de bewindvoerder maar die zegt niks te hebben. Ze mag haar financiële zaken niet zelf regelen om een reden die ik niet weet. De auto is noodzakelijk en dat is ook toegekend. De bewindvoerster krijgt alle inkomen, de gesaneerde ontvang leefgeld. Zelf dat komt niet werkelijk optijd. Mevrouw maakt verder geen nieuwe schulden. De schuld die er nu bij is gekomen is doordat de bewindvoerder de rekening niet betaald wat ie normaliter wel zou moeten doen. Verder zit deze dame al meer dan 3 jaar in traject.
Dingen die niet kloppen.
Rekeningen worden niet betaald, zit langer dan 3 jaar in traject, contact verloopt vaag. Leefgeld word niet optijd soms helemaal niet gebracht.

Edrick3 bedankt dat je de redactie dat gemeld hebt. Ik heb die ebij gezet omdat ik dacht ren mail te versturen wist niet dat op een forum beland was.

tenormin
door tenormin - May 20, 2015 om 18:54
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Op welke wijze is je vriendin aan deze bewindvoerder gekomen? Als ze al 3 jaar in schuldsanering zit en er word niet "betaald" aan de schuldenaren, lijkt het er op dat de zaken niet lopen zoals zou moeten. Natuurlijk zou leefgeld stipt op tijd betaald moeten worden. Als het is zo als je schrijft gaat er aan de kant van de bewindvoerdster iets helemaal fout.

ro
door ron530 - May 21, 2015 om 17:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een paar vragen is er sprake van een commercieel bedrijf of van een gemeentelijke instelling, is er in beginsel een uitspraak WSNP door de rechter gedaan en waarom is het traject niet na 3 jaar met een schone lei beëindigd?.

reflecs
door reflecs - May 22, 2015 om 12:01
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Zij kan, eventueel samen met u, advies vragen wat ze kan/moet doen bij:
KLIK http://www.sociaalraadslieden.nl/?ct=tekst&page=watis&nav_active=110
en hier en hier

Of zoek op de website van de gemeente naar juridische hulp of Rechtswinkel.

me
door mein33 - May 22, 2015 om 14:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 20 mei 2015, 18:00]@salah90,

Je zit nu op een openbaar forum.
Dan is het niet handig om je mailadres te vermelden: SPAM!
Heb daarom de redactie gevraagd dit te verwijderen.

Met vr.gr.

De redactie heeft helaas tot heden nog geen ......* gevonden om het e.mail adres te verwijderen ;-))

* invullen wat van toepassing is.