blok
door blok Nov 14, 2014 om 13:42
Voeding & gezondheid

Hielen kapot door harde hakken

mijn hielen gaan kapot in nieuwe lage (winter)laarzen.
de winkel heeft de hakken 2 x zachtgeklopt, maar helaas nog steeds na 1/4ier blaren.
nu gaan ze ze oprekken, maar ik heb weinig hoop, want ze zaten niet te strak ofzo.
de winkel geeft geen geld terug, want ik heb ze nu een jaar. maar dat hoeft van mij ook niet, want ik vind t verder gave laarzen en zou ze graag dragen.
heeft iemand misschien een tip ?

13746 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 14, 2014 om 13:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heb het zelf wel eens toegepast (bij schoenen): natte kranten erin, helemaal volproppen. Maar dat was bij nieuwe schoenen, 't werkte wel. Drogen duurt erg lang. Wacht dan het oprekken eerst nog even af, misschien een paar millimeter zou de truc kunnen zijn.

gerbera
door gerbera - Nov 14, 2014 om 17:22
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Blaren ontstaan door druk of wrijving. Oprekken kan in dit geval een oplossing zijn als ze te strak zitten. Probeer anders eens van die zgn enkelsokjes over de pantykousen of iets dikkere sokken te gebruiken.

aurora1
door aurora1 - Nov 14, 2014 om 18:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer anders eens inleghakjes. Soms kan het helpen als de hiel enkele millimeters hoger staat en je daarmee mogelijk ook ietwat naar voren in de laars schuift. Ik heb die dingen weleens voor een gering bedrag bij bijv. Wibra gezien.
Wat soms ook wel wil helpen (ouderwets middel) is de voeten/hielen regelmatig insmeren met kamferspiritus, dat maakt de huid iets harder. Bijv. 2 x per dag een periode volhouden. Kamferspirutus is o.a. te koop bij het Kruidvat, Trekpleister en andere drogisterijen.

zwemmer
door zwemmer - Nov 15, 2014 om 14:06
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Misschien zijn hielbeschermers iets voor je. Zie de website By Blonde en ga daar naar de "apotheek". Hielbeschermers zijn ook te vinden op de site Lady's secret.

Cookies
door Cookies - Nov 15, 2014 om 14:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Koop bij een schoenmaker of Hema e.d. hielzooltjes met gel.

blok
door blok - Nov 15, 2014 om 17:03
79 Antwoorden / 8 Vragen

ik merk op internet dat hiel en hak door mekaar gebruikt worden.
bij mij zit t dus aan de achterkant van mn hiel, net onder de achillespees.

ja, kamferspiritus helpt ik weet t had t nog niet toegepast, ga dit zeker doen.
ik had al dikke sokken er in.

de gel hielbeschermers van By Blonde (1,95) ga ik denk ik bestellen. (Lady's Secret = 8,25 of 10,20. dat scheelt nogal.)
en de Hema heb ik net gebeld maar ze moeten wachten op nw zending en dat zou nog wel ff duren.

iederen bedankt voor alle tips !

target
door target - Dec 23, 2014 om 17:11
297 Antwoorden / 3 Vragen

Natte kranten ja.
Opwrijven met de handvat van een mes kan ook helpen.
En anders een flinke pleister op de betreffende hiel(en) tot de schoen uitgelopen is.

Met andere woorden. Doorzetten. Vrij gebruikelijk bij nieuwe schoenen.

tenormin
door tenormin - Dec 23, 2014 om 18:39
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=target schreef op dinsdag 23 dec 2014, 17:11]

Met andere woorden. Doorzetten. Vrij gebruikelijk bij nieuwe schoenen.

Nou, koopt u toch verkeerde schoenen als u dit "gebruikelijk" noemt. Zal best wel voorkomen bij goedkope schoenen/laarzen: weet ik niet, spaar liever voor goede (tja, duur, dat wel) die aanvoelen alsof je er jaren op loopt.

laaglander
door laaglander - Dec 23, 2014 om 22:58
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Blok,

ik heb hetzelfde probleem bij nieuwe schoenen. Het enige wat echt helpt is je schoenen langzaam in te lopen. Te lang aan betekend direct een tijdlang nieuwe huid kweken. De schoen moet naar de voet gaan staan, geef beide tijd om aan elkaar te wennen. Dus niet direct een dag lang de schoenen (laarzen) aan, maar probeer het eerst een half uurtje. Een gegeven moment voel je dat het goed gaat. Succes

Laaglander

ps, oprekken, kloppen, zooltjes.. op handen lopen.. alles al eens geprobeerd