Wi
door Wijn@nds May 11, 2015 om 14:58
Auto & vervoer

Hobby kasje van beroerde kwaliteit

Een goede maand geleden bestelde ik via VIDA XL twee kleine kweek kasjes. Dit werd keurig geleverd. Vorige week ben ik ze in elkaar gaan zetten, maar de kwaliteit van de constructie en materiaal was zo slecht dat het kastje, geheel correct in elkaar gezet, aan alle kanten kieren vertoont en de hoekconstructies zo gammel zijn dat ze met het minste of geringste uit elkaar vallen. Ik heb hierover geklaagd bij VIDA XL, maar kreeg als reactie terug dat ik binnen 14 dagen had moeten reclameren, dat het nu te laat is en dat ze alleen kapotte onderdelen vervangen. Ik vind het een schande, ze leveren ondeugdelijke spullen, dat moeten ze toch oplossen. Wie heeft een idee?

565 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2015 om 15:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo krugers,

Je had inderdaad binnen de genoemde termijn moeten reageren en/of de spullen retourneren.
Neemt niet weg dat ze zich wel wat klantvriendelijker hadden kunnen opstellen.

Je zou je klacht op klachtenkompas kunnen zetten. Wie weet krijg je daar een reactie.

Suc6

gerbera
door gerbera - May 11, 2015 om 17:11
7358 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ik heb ff gekeken op de site en als het gaat om de bak van € 69,99 kan ik u vertellen dat de Aldi deze in het voorjaar voor iets meer dan 1/3 van de prijs levert en van betere kwaliteit is. Staanders die met een plastick hoekstukje bij elkaar gehouden moeten worden vraagt om problemen. Blijkbaar zijn ze zelf ook geschrokken van de kwaliteit want ze zijn inmiddels niet meer leverbaar.

zoekster
door zoekster - May 11, 2015 om 18:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als de kastjes echt ondeugdelijk zijn dan heeft u recht op herstel of vervanging van het producten. Dit gaat dus niet om uw herroepingsrecht, maar om het product te krijgen wat u gezien de overeenkomst ervan had mogen verwachten, de conformiteitseis. Als de constructie aantoon baar ondeugdelijk is, dan heeft u dus recht op een vervanger met een correcte constructie.
Als die niet bestaat, dan kunt u de overeenkomst ontbinden.

Het wordt waarschijnlijk een welles/nietes discussie of dit product een goed product is. Wat ik u aanraad is via thuiswinkel.org een klacht in te dienen bij Vida, eventueel kunt u zelfs de klacht doorzetten naar de Geschillencommissie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer

Jack kramers
Jack kramers - Jan 2, 2024 om 12:54
Huishouden & energie

Nationale energie beheer

Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kree ... Lees meer

rosa 60
rosa 60 - Apr 17, 2024 om 21:02
Winkels & webshops

Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft

heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering  heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw  maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer