Hobby kasje van beroerde kwaliteit
Een goede maand geleden bestelde ik via VIDA XL twee kleine kweek kasjes. Dit werd keurig geleverd. Vorige week ben ik ze in elkaar gaan zetten, maar de kwaliteit van de constructie en materiaal was zo slecht dat het kastje, geheel correct in elkaar gezet, aan alle kanten kieren vertoont en de hoekconstructies zo gammel zijn dat ze met het minste of geringste uit elkaar vallen. Ik heb hierover geklaagd bij VIDA XL, maar kreeg als reactie terug dat ik binnen 14 dagen had moeten reclameren, dat het nu te laat is en dat ze alleen kapotte onderdelen vervangen. Ik vind het een schande, ze leveren ondeugdelijke spullen, dat moeten ze toch oplossen. Wie heeft een idee?
Hallo krugers,
Je had inderdaad binnen de genoemde termijn moeten reageren en/of de spullen retourneren.
Neemt niet weg dat ze zich wel wat klantvriendelijker hadden kunnen opstellen.
Je zou je klacht op klachtenkompas kunnen zetten. Wie weet krijg je daar een reactie.
Suc6
Ik heb ff gekeken op de site en als het gaat om de bak van € 69,99 kan ik u vertellen dat de Aldi deze in het voorjaar voor iets meer dan 1/3 van de prijs levert en van betere kwaliteit is. Staanders die met een plastick hoekstukje bij elkaar gehouden moeten worden vraagt om problemen. Blijkbaar zijn ze zelf ook geschrokken van de kwaliteit want ze zijn inmiddels niet meer leverbaar.
Als de kastjes echt ondeugdelijk zijn dan heeft u recht op herstel of vervanging van het producten. Dit gaat dus niet om uw herroepingsrecht, maar om het product te krijgen wat u gezien de overeenkomst ervan had mogen verwachten, de conformiteitseis. Als de constructie aantoon baar ondeugdelijk is, dan heeft u dus recht op een vervanger met een correcte constructie.
Als die niet bestaat, dan kunt u de overeenkomst ontbinden.
Het wordt waarschijnlijk een welles/nietes discussie of dit product een goed product is. Wat ik u aanraad is via thuiswinkel.org een klacht in te dienen bij Vida, eventueel kunt u zelfs de klacht doorzetten naar de Geschillencommissie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Nationale energie beheer
Heb probleem met nationale energie beheer
Zij hebben me onder valse voorwendselen overgezet van budget energie naar mega energie waar in straf boeten kreeg wat niet beloofd was zij hebben het geprobeerd op te lossen en contract ontbonden met mega en me geplaats bij gewoon energie en me belooft dat ik 250 euro binnen 8 weken terug gestort zou krijgen maar onder tussen al 12 weken niets nu kree
...
Lees meer
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer