zoekster
door zoekster Oct 9, 2014 om 11:14
Computers & telefonie

Hoe alles van google chrome te verwijderen

Beste forumleden,

Sinds gisteren doet Google Chrome raar, hij liep vast, startte 5 keer tegelijk op, allemaal foutmeldingen. Dus ik heb hem verwijderd via het configuratiescherm en opnieuw geïnstalleerd. Helaas de foutmeldingen blijven en GC doet eigenlijk niets meer. Een paar keer gedeinstalleerd en weer geprobeerd. Het werkt gewoon niet. Nu vraag ik me af of je alles verwijderd als je via het configuratiescherm GC verwijderd, of dat er toch nog wat restanten blijven hangen, ergens verstopt waar je het niet zo snel ziet, waardoor de nieuwe installatie ook weer niet werkt.

Iemand ideetjes?

6135 24 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 9, 2014 om 11:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Let maar even niet op de taalfouten :-(

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2014 om 11:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Start je wel na verwijderen eerst de laptop opnieuw op? En verwijder je echt alles? Want vlg mij krijg je de vraag of bladwijzers e.d. ook verwijderd moeten worden.

Je kan na verwijderen ook nog met CCleaner het register laten opschonen en dan opnieuw opstarten en installeren.

zoekster
door zoekster - Oct 9, 2014 om 11:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 9 okt 2014, 11:22]Start je wel na verwijderen eerst de laptop opnieuw op? En verwijder je echt alles? Want vlg mij krijg je de vraag of bladwijzers e.d. ook verwijderd moeten worden.

Je kan na verwijderen ook nog met CCleaner het register laten opschonen en dan opnieuw opstarten en installeren.
Oké, bedankt, ik zal CCleaner proberen. Ja de bladwijzers heb ik ook verwijderd (aangeklikt).
Is er een veilige site waarvan ik CCleaner kan downloaden?

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2014 om 11:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat voor foutmeldingen krijg je eigenlijk?

zoekster
door zoekster - Oct 9, 2014 om 11:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Foutmelding

Google Chrome werkt niet meer, er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet meer werkt.
Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als er een oplossing beschikbaar is.

Maar die oplossing komt niet. Soms start hij ook zomaar twee keer op.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 12:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Crapcleaner: klik hier, groene knop.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 12:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Even opletten of er ongewenste vinkjes staan dan die weghalen.

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2014 om 12:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

CCleaner kun je hier downloaden.

Voor alle zekerheid ook even scannen op malware met de free versie van MBAM

(Geloof niet dat bij deze 2 programma's stiekem vinkjes aan staan voor toolbars, maar let voor alle zekerheid NA het downloaden en VOOR het installeren op vinkjes die aanstaan.)

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 12:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien moet je je virusprogramma even tijdelijk uitschakelen.
In de Ccleaner kun je via de knop Gereedschap en vervolgens Opstarten aanklikken kijken of Chrome mee opstart, dat dan uitvinken.
Ook kun je via Gereedschap programma's verwijderen/deïnstalleren, kijk daar dan ook nog even.
Je kunt het verwijderen anders ook nog in Veilige Modus proberen.
Anders eventueel de Revouninstaller proberen.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 12:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met Mbam scannen lijkt mij ook een goed plan. Na installatie eerst updaten.
Misschien moet je na de uninstallacties e.d. de pc afsluiten en erna weer gewoon opstarten om de wijzigingen van kracht te laten worden.

zoekster
door zoekster - Oct 9, 2014 om 12:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb CCleaner geinstalleerd en laten lopen, GC had ik verwijderd. Plopt ineens GC weer op. Na de CCleaner met alle schoonmaak, weer die Chrome verwijderd. En opnieuw opgestart. Chrome leek weg.
Mbam ook laten lopen, die vindt niets.

Dus ik nu toch weer Chrome opnieuw installeren en wat gebeurt er? Weer komen er na het opstarten 2 Chromes, een oude met of ik wil herstellen omdat ik niet goed heb afgesloten en meteen daar overheen een nieuwe dat hij niet werkt. Klik ik die tweede weg, is de oude ook weg....h

Pff, krijg er een punt hoofd van. Misschien moet ik die Revouninstaller proberen. Kan die echt geen kwaad, eenmaal op je laptop?

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2014 om 12:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben je soms met Internet Security programma's bezig geweest voordat dit gedoe kwam?

zoekster
door zoekster - Oct 9, 2014 om 12:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, ik ben niet zo'n internetvogel, die van alles aan het uitproberen en onderzoeken is.
Ik ben altijd heel braafjes. Mailen en internetten. Virusscanner en Mbam. En dat is het wel zo'n beetje.
Het is wel zo dat mijn laptop op zijn laatste benen hinkt. Gelukkig komt er een nieuwe komende week. Maar ik toch wil ik dit probleem oplossen. Ik zag overigens op internet dat meer mensen met dit probleem bij Chrome kampen.

Zal ik die Revo uninstaller proberen?

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 13:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook klik hier eens door o.a. over verwijderen van de folder in Vista.
Dat verwijderen van chrome eventueel in veilige modus doen.
Misschien heeft het anders zin om systeemherstel te doen naar een datum van voordat de problemen begonnen. Helpt dat niet dan kun je dat weer ongedaan maken.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 13:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Revo uninstaller: klik hier. Even doorlezen en klikken op Download Revo Uninstaller freeware. Dan moet een venstertje verschijnen met het bestand. De site zie je op de achtergrond met een 30 dagen trial.

zoekster
door zoekster - Oct 9, 2014 om 13:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

\Users\\AppData\Local\Google\

zie ik daar staan, maar waar voer je dat in? Hoe kom je in de folder? In de verkenner levert dat niets op.

Systeemherstel heb ik gisteren gedaan. Misschien moet ik het van een paar dagen eerder doen.
Ik ga nu revo proberen en dan maar zien wat er gebeurt. En anders is het bye bye Chrome. (humeurbederver)

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 13:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dan inderdaad maar doei tegen Chrome en vrolijk Firefox installeren....

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 13:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik bedenk opeens dat je de Revo Uninstaller (ook) het beste in de veilige modus kunt laten draaien. Dus dan opstarten in veilige modus en dat is waarschijnlijk met opstarten met F8 een enkele keer indrukken. Als je dat nog nooit gedaan hebt, schrik dan niet van het vreemde zwarte scherm. Dat werkt net zo als "gewoon".

zoekster
door zoekster - Oct 9, 2014 om 13:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb revo geinstalleerd, maar hij had geen chrome om te deinstalleren, want die had ik er afgegooid. Dus die heb ik er weer opgezet om vervolgens met revo te verwijderen, zodat revo hopelijk nog wat restjes zou vinden. .
Toen weer Chrome geinstalleerd en ja hoor weer de foutmeldingen. Ik heb er mijn buik van vol! Grrrrr.

Ik had FF al, maar ik switchte tussen die twee, omdat soms bij de een iets sneller gaat en dan weer bij de ander. En op zich vind ik Chrome prettiger werken. Maar nu blijf ik definitief bij FF.
Enough is enough!

@aurora1 en carola.83 alletwee bedankt voor jullie hulp.
Het is jammer dat het niet heeft mogen baten.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 14:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan natuurlijk en inderdaad jammer dat het niet gelukt is. Lees eventueel nog even klik hier.
Misschien vind je FF prettiger als je de add-on Classic Theme Restorer gebruikt? Zie klik hier.

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2014 om 15:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vreemd en vervelend dat Chrome problemen geeft, terwijl er blijkbaar geen sprake is van malware enz. enz.

Je zou systeemherstel nog kunnen proberen naar 1 of 2 dagen eerder dan het probleem begon.

edrick3
door edrick3 - Oct 9, 2014 om 15:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zoekster,

Toch maar even reageren dan.
Het lijkt me het beste om Chrome helemaal te verwijderen via Revo uninstaller.
Die zou ik hier downloaden. Klik onder Freeware.
Als je het programma gestart hebt kijk je waar Chrome in het scherm staat. Klik dat aan en klik bovenin op de-installeren.
Kies dan in het schermpje wat zich opent voor optie 4 (=gevorderden) om ook alle vetgedrukte registervermeldingen later te kunnen verwijderen. Let op: soms moet je een registersleutel verder openen door op + voor de registersleutel te klikken om bij de vetgedrukte te komen.
Daarmee zou het verwijderen moeten lukken.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 9, 2014 om 16:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 9 okt 2014, 13:21]Ja, dan inderdaad maar doei tegen Chrome en vrolijk Firefox installeren....
Zeer verstandig. Helemaal als je 'n beetje belang hebt met jouw privacy.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 9, 2014 om 16:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 9 okt 2014, 15:06]terwijl er blijkbaar geen sprake is van malware
Wel van spyware.