ra
door rasmit Feb 21, 2015 om 17:47
Computers & telefonie

Hoe eerlijk is T-mobile?

Beste Kassa,

Ik ben een vaste klant van T-Mobile, was zeer tevreden over de services. Tot gisteren, toen ik een ander toestel en idem contract wilde afsluiten. Ik bemerkte dat ik meer dan 500 euro aan beltegoed had. Ik wilde van T-Mobile weten, hoe zij dat gingen compenseren? Het antwoord was zeer onbevredigend t.w.: "Dit vervalt!" Wat is hiertegen te doen?

Met vriendelijke groeten,

Rene A. Smit.

3938 14 Rapporteer

ro
door ron530 - Feb 21, 2015 om 17:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

T mobile gaat dat niet compenseren want het aantal belminuten is een vast onderdeel van het contract. U mag binnen uw bundel een aantal minuten bellen zonder extra kosten maar de niet gebruikte minuten worden niet opgespaard en vertegenwoordigen geen waarde in geld.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2015 om 18:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult wel een (oud) flex contract bij T-mobile hebben, dat u zo'n tegoed aan geld hebt opgebouwd. Was een heel handig abonnement, alles gaat van één bedrag en het tegoed is onbeperkt houdbaar.

Maar als u een ander abonnement wilt, vent u dat tegoed kwijt.

Maar u had toch al veel eerder kunnen weten dat u zo'n tegoed had en uw abonnement kunnen halveren.

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2015 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt simpelweg twee jaar (neem ik aan) geleden een te groot contract afgesloten, als je het in de huidige contractperiode niet hebt opgemaakt waarom zou meenemen dan nog zin hebben?

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2015 om 18:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als het inderdaad zo'n tegoed is als tijger1 aangeeft dan kan je het misschien gedeeltelijk verzilveren bij zo'n site waar je beltegoed kan omzetten in geld.

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2015 om 18:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rasmit,

.....Wat is hiertegen te doen?.....
Niets. Staat in de Voorwaarden (die je geacht wordt te lezen).
Zonde geld dus.
Je kunt even hier kijken.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Feb 21, 2015 om 18:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook eens klik hier.

mahadma
door mahadma - Feb 21, 2015 om 20:03
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb een 500Mb + 100 min abo (sim only per 1-3 na afloop van contract van 2 jaar per maand verlengd) en gebruik minder als de 100 minuten mobiel, dat is gewoon mijn schuld, ik bel niet zoveel mobiel en thuis staat alles op wifi. Niet gebruikte belminuten ben je gewoon k w i j t , en dat is gewoon mijn schuld. Een provider is geen spaarinstelling. Ik MAG 100 min gebruiken, maar dat doe ik dus niet, dus jammer, helaas, zonde enz.

Om de vraag gesteld bovenaan te beantwoorden: Er is niets tegen te doen, u had gewoon meer mogen en kunnen bellen.

ja
door janf43 - Feb 21, 2015 om 20:15
733 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe eerlijk is T-mobile?

[quote "Dit vervalt!"

Heel eerlijk toch. Onbevredigend misschien voor u, maar wel eerlijk.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 22, 2015 om 11:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Contract niet afsluiten en eerst de minuten opbellen, tip; bel schoonmoeders eens.

Daarna moet je je eigen eens hardop afvragen of je überhaupt wel 'n abonnement nodig hebt, het is tenslotte 2015..

diumenge
door diumenge - Feb 22, 2015 om 12:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan moet TS het abonnement dus laten doorlopen onder de huidige voorwaarden, da's geen nieuw toestel en dezelfde prijs blijven betalen. Vijfhonderd euro aan beltegoed is minimaal 2.000 minuten (33 uur, waarschijnlijk meer). Dat kan je dan wel op bellen, maar dan ben je het alsnog kwijt en je geld ook (oké, je hebt ruim 33 uur met je schoonmoeder kunnen praten, da's ook wat waard).

In de realiteit krijgt TS dat beltegoed nooit meer op. Dus of neem je verlies of probeer het te verzilveren, hou je tenminste nog iets aan over (als je met die 500 euro beltegoed binnen de bundel naar een betaalnummer kan bellen dan kan je iets meer dan helft laten uitbetalen).

door 1953 - Feb 22, 2015 om 12:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tot 29 oktober jl. was ik een tevreden klant geweest van T-Mobile.

ds
door dschaap - Feb 23, 2015 om 14:42
18 Antwoorden / 2 Vragen

Geweldig abonnement, beltegoed vervalt nooit en alles zit in een bundel, ik heb hetzelfde abo en je kunt je beltegoed 24 u/d controleren op internet. Dus zelf een nieuwe phone kopen en symcart insteken. Waar ook ter wereld bellen, sms en internet vanuit één bundel. Ja, internetten is duur vanuit deze bundel, maar met € 500 beltegoed kunt u in Nederland toch mooi 500 MB binnenhalen. Na een paar uur YouTube staat het op 0 en kan je zonder verlies een ander abo nemen. Waar vind je dit nog. Hulde T mobile

re
door rene84vdaal - Mar 13, 2015 om 15:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is inderdaad heel vervelend, maar helaas niks aan te doen. Er zijn providers waarbij je je tegoed langer kunt meenemen, maar bij T-Mobile is dat niet mogelijk. Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar je kunt bij T-Mobile wel heel eenvoudig je bundels naar boven en beneden bijstellen. Dit kan voor zover ik weet niet bij de meeste andere providers op KPN na, maar dan betaal je wel weer meer. Kijk op deze website anders eens voor meer informatie.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2015 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rene

Je kunt je tegoed bij T-mobile met dit abonnement onbeperkt meenemen. Het is geen bundel. Maar uiteraard niet switchen naar een ander soort zonder verlies van het tegoed.