bo
door bospirah Sep 28, 2014 om 16:43
Geldzaken & recht

Hoe gratis is gratis??

gratiscondooms.nl stuurt op aanvraag een pakketje condooms. Bij het aanvragen van het pakketje wordt erop gewezen dat gratis eenmalig is.
Na 14 dagen krijgen we een 'betalingsherinnering' van € 1,95 voor de verzendkosten. Daar kunnen we mee instemmen, dus deze voldaan.
Echter.... na drie weken ontvangen we weer een pakje. Dit hoeven we niet en sturen het retour. Dit gaat zo enkele keren.
Onze dochter zegt dat ze automatisch incasseren. We kijken het na en inderdaad. Ook na de retourzending geen geld terug.
We zijn naar de bank gegaan, hebben de laatste incasso laten storneren en direct de incasso laten blokkeren.

Vanmorgen ontvingen we een mail om de rekening te voldoen binnen zeven dagen na nu....
We hebben ze het volgende teruggemaild:

Beste ‘gratis’ condoom,

Ik weet niet wat de bedoeling is maar u stuurt mij een pakketje gratis condooms, vraagt om verzendkosten van € 1,95, die voldoe ik en u denkt dat u maar direct automatisch kunt afschrijven en nog een pakketje te sturen, waarvoor u € 12,95 durft te vragen!?
Wilt u ophouden dit mij de pakketjes te sturen!
De zogenaamde rekeningen worden inderdaad niet meer voldaan. Via mijn bank is uw incasso geblokkeerd, omdat ik u geen toestemming heb gegeven automatisch te incasseren!
In uw reclame geeft u zelf aan dat een aanvraag gratis en eenmalig is!
Dat u het voldoen van portokosten interpreteert als zijnde toestemming voor automatische incasso en dat uzelf dan pakketjes blijft sturen is uw probleem.
Ik heb deze pakjes na de eerste keer iedere keer weer retour afzender gestuurd.
Graag zou ik zien dat u de eerder door u geïncasseerde kosten (totaal € 51,80) weer aan mij terugstort binnen 7 dagen na verzending dezes.

groet
R.H.xxxxx

Onze vraag:
Mag een betaling van verzendkosten gezien worden als toestemming voor automatische incasso? Zo nee, hoe halen we ons geld weer terug?

6403 17 Rapporteer

chris74
door chris74 - Sep 28, 2014 om 17:07
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik lees dat de gratis condooms aangevraagd zijn in uw verhaal. Dan neem ik ook aan dat de algemene voorwaarden zijn gelezen daarin staat duidelijk. En ook onderaan de bladzij van de website staat dit nog beschreven. Maar dat zijn grauw grijze letters.

Ja, stuur mij deze condooms ter kennismaking voor € 0,00 (+ € 1,95 verzendkosten).

Tevens word ik VIP-klant van Gratis-condooms.nl en profiteer van een unieke en flexibele condoomservice, die te allen tijde kan worden opgezegd. Gratis-condooms.nl verstuurt elke maand tot opzegging 10 condooms voor slechts €12,95. Ik kan de zendingen op elk moment definitief stopzetten door dit mede te delen via het contactformulier. Het proefpakket is €0,00 (+ €1,95 verzendkosten) bij een minimale afname van 1 vervolgzending.

Degene die het aangevraagd heeft had dit goed moeten lezen.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2014 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat ze doen, mag allemaal niet, maar dat geld gaan ze niet teruggeven.

Start bij uw bank een MOI procedure voor de onterechte incasso's

Gratis tips van mij, zonder verzendkosten.

Er is helemaal niets gratis aan die aanbiedingen, dus niet meer doen.

Minstens éénmaal in de maand uw bankrekening controleren, dan was die incasso u al veel eerder opgevallen.

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2014 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bospirah,

.....Bij het aanvragen van het pakketje wordt erop gewezen dat gratis eenmalig is.....
En dat klopt dus ook,( mits je minstens één vervolgzending afneemt.)
Daarna ga je betalen voor de vervolgzendingen zoals je had kunnen lezen als je iets verder dan GRATIS gekeken had.
Zou dus maar formeel opzeggen en de kosten tot nu toe betalen om incassokosten etc. te voorkomen.
Dat kun je doen via het Contactformulier zoals op de site vermeld staat.

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2014 om 17:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 28 sep 2014, 17:24]

Start bij uw bank een MOI procedure voor de onterechte incasso's

Hoezo onterechte incasso?
TS is akkoord gegaan met de Voorwaarden!

zoekster
door zoekster - Sep 28, 2014 om 17:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Welnee u zit nergens aan vast, die lichtgrijze lettertjes zijn niet genoeg om dit een duidelijk aanbod te noemen. Daar hoeft u zich verder geen zorgen over te maken en verwijzen naar de AV om aan te geven dat het een abo betreft is ook niet voldoende.
Heeft u een bestaand adres naast dat postbusadres? Ook dat is verplicht!

Leest u dit klik HIER ook nog even door, kunt u ook wat vinden over machtigingen. De bank zal dus mee moeten gaan met een MOI aanvraag.

zoekster
door zoekster - Sep 28, 2014 om 17:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ook dat formele opzeggen hoeft niet, volgens deze club

De overeenkomst wordt automatisch ontbonden indien u het vaker dan twee keer nalaat om te betalen.

Dus waarom ze blijven sturen is mij een raadsel.

zoekster
door zoekster - Sep 28, 2014 om 17:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Omdat het automatisch is afgeschreven natuurlijk.

;-)

alfatrion
door alfatrion - Sep 28, 2014 om 19:21
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het met Zoekster eens. Ieder beding uit de "algemene voorwaarden" zijn te vernietigen, omdat deze niet duurzaam is te downloaden. Daar komt bij dat de algemene voorwaarden op de pagina zelf in niet of nauwelijks te lezen is door de licht grijze tekst en net buiten beeld wordt afgebeeld. Algemene voorwaarden zijn ook al een vernietigd omdat ze te klein waren afgedrukt, dus zie ik deze ook nog wel vernietigd.

gerbera
door gerbera - Sep 29, 2014 om 10:43
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ook u hebt zich weer laten verleiden met de tekst "GRATIS". U bent, naar ik aanneem, akkoord gegaan met de algemene voorwaarde maar heeft u deze ook gelezen ?

Tevens word ik VIP-klant van Gratis-condooms.nl en profiteer van een unieke en flexibele condoomservice, die te allen tijde kan worden opgezegd. Gratis-condooms.nl verstuurt elke maand tot opzegging 10 condooms voor slechts €12,95. Ik kan de zendingen op elk moment definitief stopzetten door dit mede te delen via het contactformulier. Het proefpakket is €0,00 (+ €1,95 verzendkosten) bij een minimale afname van 1 vervolgzending.

Zolang u niet opzegd zit u er aan vast en dient u helaas de vervolgzendingen te betalen..

ab
door abbut - Sep 29, 2014 om 13:55
8 Antwoorden / 2 Vragen

Je bent VIP-klant geworden, tegen wil en dank. En je bent niet de eerste, laat staan de laatste. Laat juristen uitzoeken of die kleine, grijze lettertjes rechtsgeldig zijn.

Ter informatie: er zijn nog meer dan die valkuilactiesoo.a. met gratis heren(onder)kleding, gratis (bamboe)sokken, gratis zonnebrillen en wat dies meer zij. Dat daar dezelfde organisatie met dezelfde slinkse marketingtruc achter zit is meer dan waarschijnlijk.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 29, 2014 om 18:45
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste vraagsteller,
met uw boze brief : "stuur mij geen pakketjes meer" hebt u het contract met de
wipartikelenservice opgezegd.
U hebt na het eerste pretpakket niet opgezegd.
Het staat allemaal in de algemene voorwaarden.
Wimmi's bespaaradvies : eerst lezen, dan pas kezen.
Dus moet u gewoon betalen.
Dat wordt deurwaarderen !
En niet gratis cohabiteren.

labren
door labren - Sep 30, 2014 om 23:38
862 Antwoorden / 0 Vragen

de meeste mensen weten dat niet ,maar je kan bij je eigen bank geld storneren , dat is geld terug halen en tegelijke tijd een automatische incasso laten blokkeren

labren
door labren - Sep 30, 2014 om 23:40
862 Antwoorden / 0 Vragen

dat kan gewoon als je thuis gewoon inlog bij je bank met je bankpasje, kan je gewoon geld storneren

wimmi20
door wimmi20 - Oct 1, 2014 om 04:12
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Labren,
dit is een heel verkeerd advies.
Vraagsteller moet gewoon betalen.
Na het eerste pakket had vraagsteller moeten melden af te zien van verdere zendingen.
Staat in de voorwaarden.
Labren, uw verkeerde advies kan de oorzaak zijn dat vraagsteller een incassobureau aan de deur krijgt.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

=labren schreef op dinsdag 30 sep 2014, 23:38: de meeste mensen weten dat niet ,maar je kan bij je eigen bank geld storneren , dat is geld terug halen en tegelijke tijd een automatische incasso laten blokkeren

target
door target - Oct 1, 2014 om 17:53
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 30 sep 2014, 23:38]de meeste mensen weten dat niet ,maar je kan bij je eigen bank geld storneren , dat is geld terug halen en tegelijke tijd een automatische incasso laten blokkeren

Maar dat ontheft je niet per definitie van een eventuele betalingsverplichting!!!
Haal je het onterecht terug dan heb je meestal meteen al extra kosten aan je broek.

komsja
door komsja - Oct 1, 2014 om 18:10
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Zou zeggen: gewoon opmaken die dingen heb je er toch ook nog een beetje lu.. ik bedoel lol aan

van leyden
door van leyden - Oct 1, 2014 om 18:52
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Gratis betekent dat 10 miljoen Nederlanders gek worden en ze de rest niet meer lezen. Willen ze ook niet meer, er staat gratis, de rest hoeven ze niet te weten.
Daar gokken de boeven op internet op.

Jammer dat iedereen nog niet zo denkt als ik>> gratis bestaat niet dus wat voor truc willen ze uithalen?

Ts moet betalen totdat er opgezegd is, voorlopig kan dochterlief weer even vooruit, elk nadeel heeft zijn voordeel.