Hoe haal ik mijn recht bij Vodafone
Omdat ik ik nog in de financiele afwikkeling zat van mijn bedrijfsbeeindiging en ik geen foute ( lees dure ) fout wou maken voor mijn Ipad abonnement heb ik telefonisch advies ingewonnen bij Vodafone. Uitgelegd dat ik het abonnement uitsluitend voor Internet en o.a. uitzending gemist wilde gaan gebruiken. Hierop heeft de Vodafone medewerksters mij het Tablet Sim Only Start geadviseerd en deze heb ik afgesloten.
Half oktober kreeg ik de eerste factuur van Vodafone. Ik schrok mij dood. Het was een bedrag van € 674.80. ( € 652,- data verkeer Internet ) Hierop direkt het abonnement beeindigd , maar het kwaad was al geschied. Ook over de lopende periode was de rekening inmiddels opgelopen tot € 800,- . Juist om dit soort onverwacht hoge rekeningen te voorkomen had ik mij laten adviseren door een medewerkster van Vodafone. Op 21 oktober ook gelijk gevraagd om een kopie van de opname van het verkoopgesprek.
Vervolgens van Vodafone HELEMAAL niets meer gehoord, totdat ik zonder enige voorafgaande waarschuwing van Vodafone , een schrijven ontving van het incassoburo Intrum Justitia , waarin stond aangegeven dat de vordering aan heb was overgedragen en het te incasseren bedrag was verhoogd met € 226.66 incassokosten.
Hierna diverse malen met zowel Vodafone als Intrum Justitia kontakt gehad om een kopie van het telefonische verkoopgesprek te krijgen. Na vele brief/mailwisselingen uiteindelijk een kopie van het papieren kontrakt gekregen, maar nog steeds geen kopie van het telefoongesprek. Ook van beide partijen GEEN enkele andere reactie. Men dreigt nu met een gerechtelijke procedure. ( kosten € 375,- )
Het is voor mij onmogelijk dit allemaal te betalen. Juist om dit soort zaken te voorkomen had ik telefonisch advies ingewonnen bij Vodafone.
Hoe moet ik hierin nu verder handelen?
Had Vodafone vanuit een soort zorgplicht mij niet moeten berichten, dat de kosten van Internet gebruik wel erg hoog opliepen t.o.v. mij abonnement?
Waarom reageert Vodafone op GEEN ENKEL schrijven ?
Klopt het dat er van de verkoopgesprekken opname`s gemaakt moeten worden ter bevestiging van de gemaakte afspraken/belofte`s ?
Ik hoop, dat u mij kunt helpen want ik ben ten einde raad.
Met vriendelijke groet,
Franje
U kunt opvragen hoeveel data u gebruikt hebt en wanneer. Niet naar welke sites.
Is het abonnement wel ingegaan? Want wat betaalt u daarvoor.
Online kunt u ook kijken naar uw verbruik bij vodafone,daar staat ook de hoeveelheid gebruikte data.
Zeker (en vooral)heb ik de eerste maand goed in de gaten gehouden hoe dat verbruik verliep.
Nu heb ik zelf onbeperkt verbruik dus ik zal er nooit overheen kunnen maar toch.
Ook ik ben een leek als het over internet op mijn telefoon gaat.
[quote=franje schreef op donderdag 28 feb 2013, 15:11]Uitgelegd dat ik het abonnement uitsluitend voor Internet en o.a. uitzending gemist wilde gaan gebruiken. Hierop heeft de Vodafone medewerksters mij het Tablet Sim Only Start geadviseerd en deze heb ik afgesloten.
a. deze medewerkster is niet incapabel genoeg voor haar werk of b. ze moet dit van de directie, zodat de omzet van Vodafone flink stijgt, één van die twee moet het zijn..
Je hebt 'n tegoed van 500 MB, hiermee kun je 2, maximaal 3 keer een uitzending terug kijken.
Helaas is de geboden info niet rechtsgeldig plus het feit dat je het niet kunt bewijzen. Maar blijven klagen bij Vodafone, dit kan zomaar honderden euro's schelen en blijven hameren dat je totaal verkeerde info gekregen hebt.
Beste franje,
Wat vervelend dat je zo'n hoge rekeningen onverwachts hebt gekregen. Je geeft aan dat je nog in een financiële afwikkeling van je bedrijf zat en geen fouten wilde maken. Onze telefonische adviseurs hebben je zodoende een basis abonnement aangeraden. Voor de meerderheid van onze klanten vervult deze bundel de behoefte voor het datagebruik. Een grotere bundel zou neerkomen op een hoger maandbedrag en een kleinere bundel zou misschien niet passen bij jouw gebruik. Na de aanschaf zijn klanten zelf verantwoordelijk voor het gebruik, en de daarmee samenhangende kosten.
We maken het op meerdere manieren makkelijk om dit zo inzichtelijk mogelijk te maken. Denk aan een My Vodafone account en tips op onze website: http://voda.fo/ne/ef6cl. (Veelgestelde vragen).
Een tablet registreert ook zelf de hoeveelheid data die hij ontvangt/verzendt. Gebruik van wifi is zeker aan te raden als je bijvoorbeeld uitzending gemist gaat kijken.
Ik vind het bijzonder jammer dat je niet op de hoogte was van het verbruik en hoeveel je nu eigenlijk kunt doen met 500MB. Aangezien het verbruik bewust is gemaakt, de hiermee samenhangende kosten terecht is berekend en deze zaak al is overgedragen aan het incassobureau, kan ik je hierin helaas niet verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Mitch
Vodafone 24/7 WebCrew
[quote=vodafonewebcare schreef op vrijdag 1 mrt 2013, 10:20]Beste franje,
Ik vind het bijzonder jammer dat je niet op de hoogte was van het verbruik en hoeveel je nu eigenlijk kunt doen met 500MB.
Met vriendelijke groet,
Mitch
Vodafone 24/7 WebCrew
En daar zit hem dus wel de clou,ook uw eigen medewerkers weten dat dus niet.
Ik persoonlijk heb dat ook ervaren namelijk,dus het is echt geen fabeltje.
Ik heb via de chat(bij mijn vodafone)gevraagt hoe of wat ivm de aanschaf van een nieuwe telefoon icl.abo...men kon mij simpel weg geen passend andwoord geven en verwezen mij door naar de klantenservice.
Geen punt bel ik die....maar...ook die kunnen je geen passend andwoord geven.
En zeg nu niet dat ik moeilijke vragen had.
---Klopt het dat er van de verkoopgesprekken opname`s gemaakt moeten worden ter bevestiging van de gemaakte afspraken/belofte`s ?---
Dit klopt ten dele, er worden voicelogs gemaakt van het moment dat het abo wordt afgesloten, maar van het praatje daaraan vooraf (waarin je gouden bergen worden beloofd) is vaak niets meer terug te vinden.
Ik vrees dat Vodafone je niet tegemoet gaat komen, je kunt proberen een betalingsregeling te treffen.
Wel vraag ik me af of de incassoprocedure goed is verlopen.
Het zit nl zo. Eerst wordt je de nota gestuurd. Als je die niet betaalt, moet je een betalingsherinnering krijgen met daarop de rekening en de incassokosten als je niet binnen 14 dagen betaalt. Pas dan mogen incassokosten worden berekend.
Zijn die betalingsherinneringen verstuurd?
[quote=tijger1 schreef op donderdag 28 feb 2013, 22:54]"Niet incapabel genoeg" dubbele ontkenning. Ik neem aan dat u bedoelt capabel genoeg.Je hebt helemaal gelijk, mijn fout, bedankt voor het wijzen hierop.
Graag zou ik nog willen reageren op Mitch, maar laat ik eens verstandig zijn en het niet doen :-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer