as
door ashley2 Dec 18, 2010 om 15:55
Geldzaken & recht

Hoe het huurhuis opleveren?

Hallo,

Zit met een probleem.Mijn schoonvader is overleden en heeft 40 jaar een huurhuis gehad. Deze woning wordt nu verkocht door de woningstichting en zij stellen als eis, dat wij als nabestaanden de woning verkoopklaar moeten maken. Waaronder behang aftrekken en gaten dichten alles moet gaaf zijn, zelfs de stopkontakten en zo kregen we een hele waslijst en eerst komt er een makelaar kijken en die zegt dan welke gebreken wij moeten herstellen. Wie heeft er enig idee, wat we moeten doen?

Groetjes Ashley2

11449 81 Rapporteer

vladja
door vladja - Dec 18, 2010 om 16:24
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Zij kunnen eisen dat het huis in redelijke staat opgeleverd wordt.

Stopkontakten, die 40 jaar oud zijn,, zijn afgeschreven en versleten en vervanging hoort dan thuis bij de woningbouw. Gaten dicht maken mogen ze eisen. maar dat is simpel.

Wat vragen ze nog meer allemaal?

Vladja

birdies
door birdies - Dec 18, 2010 om 16:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Waaronder behang aftrekken en gaten dichten alles moet gaaf zijn, zelfs de stopkontakten en zo kregen we een hele waslijst en eerst komt er een makelaar kijken en die zegt dan welke gebreken wij moeten herstellen.......

Nou, ik vind dit wel heel erg ver gaan van de wbv! Behang verwijderen? Persoonlijk nog nooit meegemaakt, heb ook nog nooit bij verhuizing (boor)gaten hoeven dichten. Ik weet wel dat het behang (en verf!) dan neutrale kleuren moet hebben, geen pimpelpaars o.i.d.
Kapotte/afgebrokkelde stopcontacten kan ik mij wel iets bij voorstellen.

......Wie heeft er enig idee, wat we moeten doen?......

Al gekeken in de huurdersovereenkomst c.q. bijbehorende voorwaarden wat hierover staat vermeld?

Om welke wbv gaat het?

birdies
door birdies - Dec 18, 2010 om 16:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....Stopkontakten, die 40 jaar oud zijn,, zijn afgeschreven en versleten en vervanging hoort dan thuis bij de woningbouw.......

Dat behoor je als bewoner zelf te vernieuwen, valt onder kleine reparaties.

ikbenik
door ikbenik - Dec 18, 2010 om 16:52
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 18 dec 2010, 16:26].....Stopkontakten, die 40 jaar oud zijn,, zijn afgeschreven en versleten en vervanging hoort dan thuis bij de woningbouw.......

Dat behoor je als bewoner zelf te vernieuwen, valt onder kleine reparaties.

Welke weer door de woningbouw verzorgd wordt.

as
door ashley2 - Dec 18, 2010 om 16:52
77 Antwoorden / 19 Vragen

hallo vladja,

Ze eisen dat al het behang van de muren moet en de gaten die dan tevoorschijn komen moeten dichtgemaakt. De wcpot mag geen scheur vertonen(gelukkig is dat ook niet zo) maar na 40 jaar? Alle kozijnen en deuren moeten onbeschadigd zijn. ruiten zonder krassen, het zijn wel 20 punten, is niet normaal, wekunnen het laten doen, dat kost 1500 euro.

Gr. Ashley

=vladja schreef op zaterdag 18 dec 2010, 16:24: Zij kunnen eisen dat het huis in redelijke staat opgeleverd wordt.

Stopkontakten, die 40 jaar oud zijn,, zijn afgeschreven en versleten en vervanging hoort dan thuis bij de woningbouw. Gaten dicht maken mogen ze eisen. maar dat is simpel.

Wat vragen ze nog meer allemaal?

Vladja

birdies
door birdies - Dec 18, 2010 om 17:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Welke weer door de woningbouw verzorgd wordt........

Hoe kom je daar nou bij? Dit hoort de huurder zelf te vervangen/regelen.

Kozijnen/deuren onbeschadigd na 40 jaar???? Ken geen mensen die dat voor elkaar gekregen hebben.

Het lijkt er toch sterk op dat dit soort eisen worden gesteld om de verkoopwaarde van de woning op te krikken.

Opnieuw: wie is de wbv, kan ik zelf e.e.a. na kijken.

vladja
door vladja - Dec 18, 2010 om 17:34
8293 Antwoorden / 27 Vragen

ashley2,

Kan je behalve de stopcontacten (moeten die vervangen worden? of ..?), behang eraf, alle gaten dichten en wc-pot zonder scheur (vervanging is sowieso voor rekening van wbv, tenzij je 'm zelf kapot hebt gemaakt, zit er volgens hun een scheur in?), nog een aantal punten opschrijven, die je moet doen?

Ik zal dan een brief voor je opstellen, maar dan is het handig om daar alle punten in mee te nemen. Ik krijg het idee dat ze op kosten van de erfgenamen het pand even willen opknappen. Is trouwens niet de eerste keer dat een wbv zoiets probeert.

Die brief kost wel even tijd, dus niet binnen een "uur" te verwachten.

Vladja

poltol
door poltol - Dec 18, 2010 om 17:38
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U hoeft in principe zelfs het behang niet te verwijderen.
En met die makelaar heeft u zo al zo niets van doen.
U huurt van de verhuurder en dat is de enigste waar u mee te maken heeft.

Lees dit maar eens door

En als, en dat is nu zo, de huurovereenkomst voor 2003 is afgesloten dan gelden weer andere zaken. Zie de link.

Maak er niet teveel werk van, netjes opleveren is ruim voldoende.
De koper zoekt het maar uit met verkoper en/of andersom.

Succes, poltol

valerius-2
door valerius-2 - Dec 18, 2010 om 17:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Is er een opname lijst opgenomen bij de verhuur van het perceel, zo niet dan kunnen zij dus nergens op terug vallen en zullen dus alleen reparatie's kunneen geeist worden die door wan beheer onstaan zijn.
Dus zolals is opgemerkt kijk naar de voorwaarden waar het toender tijd
is verhuurd.
Groet VVJ

as
door ashley2 - Dec 18, 2010 om 17:42
77 Antwoorden / 19 Vragen

Ik zal maandag even kijken wie die wbv is, weet het niet uit mijn hoofd, op het toegezonden brief met eisen staat geen naam. Moet even aan de anderen vragen, dan laat ik het je weten oke?
Gr. Ashle

=birdies schreef op zaterdag 18 dec 2010, 17:33: ......Welke weer door de woningbouw verzorgd wordt........

Hoe kom je daar nou bij? Dit hoort de huurder zelf te vervangen/regelen.

Kozijnen/deuren onbeschadigd na 40 jaar???? Ken geen mensen die dat voor elkaar gekregen hebben.

Het lijkt er toch sterk op dat dit soort eisen worden gesteld om de verkoopwaarde van de woning op te krikken.

Opnieuw: wie is de wbv, kan ik zelf e.e.a. na kijken.

as
door ashley2 - Dec 18, 2010 om 17:48
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo Vladja,

Het is een hele lijst hoor.Zou het eigenlijk door moeten scannen, want het past vast niet hier. En er komt eerst een makelaar kijken en die zegt wat er moet gebeuren en anders kun je het laten doen voor €1500, hebben de buren ook moeten doen.quote=vladja schreef op zaterdag 18 dec 2010, 17:34]ashley2,

Kan je behalve de stopcontacten (moeten die vervangen worden? of ..?), behang eraf, alle gaten dichten en wc-pot zonder scheur (vervanging is sowieso voor rekening van wbv, tenzij je 'm zelf kapot hebt gemaakt, zit er volgens hun een scheur in?), nog een aantal punten opschrijven, die je moet doen?

Ik zal dan een brief voor je opstellen, maar dan is het handig om daar alle punten in mee te nemen. Ik krijg het idee dat ze op kosten van de erfgenamen het pand even willen opknappen. Is trouwens niet de eerste keer dat een wbv zoiets probeert.

Die brief kost wel even tijd, dus niet binnen een "uur" te verwachten.

Vladja

as
door ashley2 - Dec 18, 2010 om 17:59
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo Poltol,

De pagina die je hebt doorgegeven, heb ik gelezen en ben toch wel opgelucht nu. Weet nu waar ik over praat, als ik hen schrijf. Vriendelijk bedankt.

Groetjes Ashle

=poltol schreef op zaterdag 18 dec 2010, 17:38: Hallo,

U hoeft in principe zelfs het behang niet te verwijderen.
En met die makelaar heeft u zo al zo niets van doen.
U huurt van de verhuurder en dat is de enigste waar u mee te maken heeft.

Lees dit maar eens door

En als, en dat is nu zo, de huurovereenkomst voor 2003 is afgesloten dan gelden weer andere zaken. Zie de link.

Maak er niet teveel werk van, netjes opleveren is ruim voldoende.
De koper zoekt het maar uit met verkoper en/of andersom.

Succes, poltol

vladja
door vladja - Dec 18, 2010 om 18:34
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als je nog hulp bij de brief wil en de lijst wil inscannen, laat het dan even weten, dan geef ik een tijdelijk e-mail adres door om 'm toe te sturen.

Trouwens al dat werk voor maar € 1500,-- ? Zou een koopje zijn, dus daar zit een luchtje aan.

Vladja

stacey
door stacey - Dec 18, 2010 om 18:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---En er komt eerst een makelaar kijken en die zegt wat er moet gebeuren --

Met die makelaar heb jij sowieso totaal niets te maken, jij huurt niet van makelaar maar van woningbouw, die makelaar moet zijn zaken verder Na jouw oplevering met de woningbouw als zijnde Verkoper afhandelen.

Ik denk dat woningbouw er een slaatje uit wil slaan, informeer nog even/vraag advies bij het Juridisch Loket Klik Hier hoe je nu het best kunt handelen.

snah
door snah - Dec 18, 2010 om 18:39
654 Antwoorden / 61 Vragen

Als je een brief krijgt van een wbv dan staat daar een logo op en er staat in wie hem gestuurd heeft ( contactpersoon ) .
Zou het niet kunnen dat de makelaar deze brief gestuurd heeft , zonder zijn eigen logo , briefhoofd , zodat u denkt dat deze van de wbv komt en u zich verplicht voelt om aan deze eisen te voldoen .

Heb nog nooit gehoord van behang afhalen .
Hans

as
door ashley2 - Dec 18, 2010 om 18:41
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo Vladja,

Zou dolgraag een brief willen hebben, ik weet zelf niet wat ik eigenlijk moet schrijven, ik kan natuurlijk een kopie van het juridisch loket toesturen, daar staat in wat de rechten en plichten zijn. Wat denk jij? Bespaar ik jou tijd, als ik hen die kopie stuur?

Groetjes Ashle

=vladja schreef op zaterdag 18 dec 2010, 18:34: Als je nog hulp bij de brief wil en de lijst wil inscannen, laat het dan even weten, dan geef ik een tijdelijk e-mail adres door om 'm toe te sturen.

Trouwens al dat werk voor maar € 1500,-- ? Zou een koopje zijn, dus daar zit een luchtje aan.

Vladja

as
door ashley2 - Dec 18, 2010 om 18:42
77 Antwoorden / 19 Vragen

Dat zou best wel eens kunnen. ik zal aan mijn schoonzus vragen in welke enveloppe hij za

=snah schreef op zaterdag 18 dec 2010, 18:39: Als je een brief krijgt van een wbv dan staat daar een logo op en er staat in wie hem gestuurd heeft ( contactpersoon ) .
Zou het niet kunnen dat de makelaar deze brief gestuurd heeft , zonder zijn eigen logo , briefhoofd , zodat u denkt dat deze van de wbv komt en u zich verplicht voelt om aan deze eisen te voldoen .

Heb nog nooit gehoord van behang afhalen .
Hans

snah
door snah - Dec 18, 2010 om 18:50
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ik vertrouw een makelaar minder dan een wbv .

Hij koopt de woning voor weinig want zo'n 40 is er niets of weinig aan gedaan .

Hij laat u de woning opknappen en verkoopt hem dan met ( meer ) winst

Effe bellen met de wbv geeft helderheid .

Succes

Hans

vladja
door vladja - Dec 18, 2010 om 19:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Niet bellen met de woningbouw maar een brief sturen:

----------------------------

Woningbouwvereniging

................................................ Plaatsnaam, ............ (datum)

Betreft: pand ..................... nr. te ..................., huurder ............... overleden d.d. ....................

Geachte dames en heren,

Bijgaande brief met lijst heb ik van u mogen ontvangen (kopieen bijvoegen) over de oplevering van bovengenoemde huurwoning als erfgenaam/nabestaande (wat van toepassing is). Wat mij ten zeerste verbaast, is dat er geen briefpapier van uw organisatie gebruikt is, geen briefhoofd of logo, niets van te zien.

Wat mij nog meer verbaast, is dat er eerst een makelaar komt kijken en die dan zegt welke gebreken hersteld moeten worden, omdat het huis in de verkoop gaat en kennelijk in een voor hem verkoopbare staat opgeleverd moet worden.

Wat er gebeurt met het huis na de oplevering en de contacten, die u daarover heeft met een makelaar, is een zaak voor de twee genoemde partijen, waar ik volkomen buiten sta en ik wil hier ook niet in betrokken worden.

U begrijpt dat ik niet zo maar even € 1.500,-- ga betalen voor allerlei werkzaamheden en verzoek u vriendelijk hierover schriftelijk contact met mij op te nemen om tot een correcte oplevering van het huis aan u te komen zonder verdere bemoeienis van een makelaar. En beslist schriftelijk, daar ik schriftelijk benaderd ben door u en nu het liefst alles op papier heb om misverstanden te voorkomen.

Ik verwacht uw bericht binnen 2 weken.

Met vriendelijke groeten,

Als ik zo over een paar dingen, die je noemt van de lijst, na denk, sterkt mij dit (net als andere "experts") dat hier een lijst van de makelaar achter steekt. Een scheur in WC-pot, die er niet is, stopcontacten zonder nadere aanduiding welke dan stuk zijn/vervangen moeten worden.

Dus schakel de woningbouw in. Waarschijnlijk kijken die net zo verbaast als jullie. Bij een oplevering hoort een lijst met precies wat er zou moeten gebeuren. Geen algemene lijst.

Vladja

ikbenik
door ikbenik - Dec 18, 2010 om 19:32
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 18 dec 2010, 17:33]......Welke weer door de woningbouw verzorgd wordt........

Hoe kom je daar nou bij? Dit hoort de huurder zelf te vervangen/regelen.

Hier niet.

Als wij problemen hebben met schakelaars, stopcontacten, dan dienen wij contact op te nemen met de woningbouw, en die vervangen dan die zaken.
Zit in de huur inbegrepen.

Bij de woningbouw waar ik het huis van huur wel in ieder geval.

ikbenik
door ikbenik - Dec 18, 2010 om 19:45
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Nog een punt:

Waarom de electra vernieuwen?
De nieuwe kopers gaan waarschijnlijk toch alles veranderen/vernieuwen.
Ik vind het eerder weggegooid geld.

snah
door snah - Dec 18, 2010 om 19:45
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zaterdag 18 dec 2010, 19:32][quote=birdies schreef op zaterdag 18 dec 2010, 17:33]......Welke weer door de woningbouw verzorgd wordt........

Hoe kom je daar nou bij? Dit hoort de huurder zelf te vervangen/regelen.

Hier niet.

Als wij problemen hebben met schakelaars, stopcontacten, dan dienen wij contact op te nemen met de woningbouw, en die vervangen dan die zaken.
Zit in de huur inbegrepen.

Bij de woningbouw waar ik het huis van huur wel in ieder geval.

Bij mijn wbv kan je een abbonnement afsluiten zodat zij opdraaien voor dit soort kleine reparaties ( dus dan is het niet voor eigen rekening ) .

Hans

ikbenik
door ikbenik - Dec 18, 2010 om 19:50
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Bij ons zit dat standaard in het pakket. Het service pakket genaamd.

snah
door snah - Dec 18, 2010 om 19:54
654 Antwoorden / 61 Vragen

Aan vladja ,

Mooie brief , ik zie dat mijn reactie ws. heeft bijgedragen bij de formulering van deze .

Ik dacht effe bellen met de wbv om erachter te komen of zij of de makelaar de tegenpartij zijn .

Hans

as
door ashley2 - Dec 18, 2010 om 19:56
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo ikbenik

Ik heb zelf ook een huurwoning en hier wordt ook alles gerepareerd, maar we hebben bij mijn schoonvader nergens papieren kunnen vinden, dat komt misschien nog. Heb er ook nooit bij stil gestaan om dat aan hem te vragen.

groetjes ashle

=ikbenik schreef op zaterdag 18 dec 2010, 19:32:
=birdies schreef op zaterdag 18 dec 2010, 17:33: ......Welke weer door de woningbouw verzorgd wordt........

Hoe kom je daar nou bij? Dit hoort de huurder zelf te vervangen/regelen.

Hier niet.

Als wij problemen hebben met schakelaars, stopcontacten, dan dienen wij contact op te nemen met de woningbouw, en die vervangen dan die zaken.
Zit in de huur inbegrepen.

Bij de woningbouw waar ik het huis van huur wel in ieder geval.

as
door ashley2 - Dec 18, 2010 om 19:58
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo allemaal,

Ik wil jullie heel hartelijk bedanken voor alle reakties en goede antwoorden, die ik heb gekregen, ik weet nu waar ik over kan praten en ben enorm opgelucht.
Nogmaal bedankt iedereen.

Groetjes Ashley2

snah
door snah - Dec 18, 2010 om 20:04
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo ashley ,

Laat hier nog even weten hoe het is afgelopen met de wbv .

Enne , nog gecondoleerd

Hans

as
door ashley2 - Dec 18, 2010 om 20:20
77 Antwoorden / 19 Vragen

Dat zal ik zeker doen, jullie krijgen het echt te horen

=snah schreef op zaterdag 18 dec 2010, 20:04: Hallo ashley ,

Laat hier nog even weten hoe het is afgelopen met de wbv .

Enne , nog gecondoleerd DANK JE WEL. ATTENT VAN JE.

Hans

birdies
door birdies - Dec 18, 2010 om 23:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Het service pakket genaamd.......

Dan worden inderdaad kleine reparaties door wbv uitgevoerd, maar daar betaal je dus maandelijks extra voor.

ikbenik
door ikbenik - Dec 19, 2010 om 00:12
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 18 dec 2010, 23:43].......Het service pakket genaamd.......

Dan worden inderdaad kleine reparaties door wbv uitgevoerd, maar daar betaal je dus maandelijks extra voor.
Klopt.

ikbenik
door ikbenik - Dec 19, 2010 om 00:15
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Wat ik dus niet begrijp is waarom dat de huurder de verouderde stopcontacten, lichtpunten en schakelaars op eigen kosten moet vernieuwen, omdat de woningbouw het huis wilt verkopen.

De schakelaars, stopcontacten e.d. zijn eigendom van de woningbouw. Je huurt als huurder dat ook mee.

En als we toch bezig zijn:
In die oudere huizen kom je ook nog de verouderde bedrading tegen met andere kleuren dan tegenwoordig gebruikt.

Moet de huurder dan die ook vervangen, om de verkoopbaarheid van het huis te vergroten?

börgemeister
door börgemeister - Dec 19, 2010 om 01:45
506 Antwoorden / 25 Vragen

Vroeger werd in het huurcontract gezet dat het gehuurde bij beëindiging in 'verhuurde staat' moest worden teruggebracht, d.w.z. de extra aanpassingen moeten worden verwijderd, mits er toestemming destijds door de woninbouwvereniging (wbv) verleend.

Er zal sowieso door de makelaar en de potentiële koper(s) rekening mee moeten worden gehouden met de nodige renovatiewerken, w.o. elektriciteit: kabels en groepskast(en); boiler/geiser e.d. Maar dat is niet voor jullie.

Het verlangen van de wbv dat het huis schoon wordt opgeleverd is correct. Dat de wbv ook het verwijderen van het behang mag verlangen is nog maar de vraag: staat het in het huurcontract, dat bij beëindiging het behang o.i.d. dient te worden verwijderd? Als het antwoord 'neen' is, dan is dat geen billijkheid van de wbv om het te eisen van de nabestaanden en hoeft men daar geen gevolg aan te geven.

Nog een suggestie: is destijds een waarborgsom betaald door uw wijlen schoonvader? U zou het terug kunnen vragen met de ( 40 jaar) wettelijke rente tot de algehele terugbetaling daarvan.

ikbenik
door ikbenik - Dec 19, 2010 om 02:03
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=börgemeister schreef op zondag 19 dec 2010, 01:45]Vroeger werd in het huurcontract gezet dat het gehuurde bij beëindiging in 'verhuurde staat' moest worden teruggebracht, d.w.z. de extra aanpassingen moeten worden verwijderd, mits er toestemming destijds door de woninbouwvereniging (wbv) verleend.

Klopt.
Echter hoeft dat volgens de wetgeving niet meer.
Als het dan nog in het contract staat, is die niet meer rechtsgeldig.

nb
door nbw - Dec 19, 2010 om 02:23
521 Antwoorden / 24 Vragen

Een huurwoning opleveren betekend eigenlijk dat je de woning moet herstellen in de oorspronkelijke staat en dat alle aangebrachte wijzigingen gedaan door de huurder hersteld moeten worden. Echter dat is zo vaag en afhankelijk van de welwillendheid van de inspecteurs van de verhuurder . Eigenlijk is het zo dat je bij het inleveren van sleutels je als huurder de plicht hebt deze leeg/schoon achterlaat en hersteld wat je als huurder heb veranderd aan de casco van de woning. En dat kan zijn behang verwijderen,maar niet stopcontacten van 40 jaar oud dat is het gebouw dus verhuurder

En je hebt met de verhuurder te doen en niet met makelaars.Zelfs als de verhuurder al verkocht heeft.

Eigenlijk is het wel bizar. Verlaat je een huurwoning en smeer je de geboorde gaten dicht met het goedkoopste vulmiddel is het goed. Terwijl je die gaten hebt moeten boren in keihard beton met een speciaal gehuurde betonboor. Net als alle huurders ervoor en erna.

as
door ashley2 - Dec 21, 2010 om 19:02
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo Vladja,

Ik zou graag gebruik van je aanbod willen maken, om een brief te schrijven naar de woningstichting. Ik kan alle eisen van hen naar je scannen. Waar mag ik daar naartoe scannen?
\
Groetjes ashley

=vladja schreef op zaterdag 18 dec 2010, 17:34: ashley2,

Kan je behalve de stopcontacten (moeten die vervangen worden? of ..?), behang eraf, alle gaten dichten en wc-pot zonder scheur (vervanging is sowieso voor rekening van wbv, tenzij je 'm zelf kapot hebt gemaakt, zit er volgens hun een scheur in?), nog een aantal punten opschrijven, die je moet doen?

Ik zal dan een brief voor je opstellen, maar dan is het handig om daar alle punten in mee te nemen. Ik krijg het idee dat ze op kosten van de erfgenamen het pand even willen opknappen. Is trouwens niet de eerste keer dat een wbv zoiets probeert.

Die brief kost wel even tijd, dus niet binnen een "uur" te verwachten.

Vladja

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 19:17
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Is de lijst dus van de woningbouw en niet van de makelaar? Of heb je nog geen contact gehad met de wbv?

Vladja

as
door ashley2 - Dec 21, 2010 om 19:20
77 Antwoorden / 19 Vragen

Ja er is contact geweest en ze blijven volhouden dat het kosten voor de huurder zijn, er is gebeld over het kraantje van de toilet, maar ze vinden dat het ook voor ons is. De lijst met eisen is van de woningstichting, maar zij sturen binnenkort een makelaar en die komt dan vertellen wat er gebeuren moet.

Groetjes Ashle

=vladja schreef op dinsdag 21 dec 2010, 19:17: Is de lijst dus van de woningbouw en niet van de makelaar? Of heb je nog geen contact gehad met de wbv?

Vladja

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 19:30
8293 Antwoorden / 27 Vragen

vladla100 apestaart hotmail punt com.

Vladja

as
door ashley2 - Dec 21, 2010 om 19:31
77 Antwoorden / 19 Vragen

Nee hoor, de eisen komen van de woningbouw, zij gaan het huis verkopen en willen het verkoopklaar hebben. Zo staat in de brief

=vladja schreef op zaterdag 18 dec 2010, 19:31: Niet bellen met de woningbouw maar een brief sturen:

----------------------------

Woningbouwvereniging

................................................ Plaatsnaam, ............ (datum)

Betreft: pand ..................... nr. te ..................., huurder ............... overleden d.d. ....................

Geachte dames en heren,

Bijgaande brief met lijst heb ik van u mogen ontvangen (kopieen bijvoegen) over de oplevering van bovengenoemde huurwoning als erfgenaam/nabestaande (wat van toepassing is). Wat mij ten zeerste verbaast, is dat er geen briefpapier van uw organisatie gebruikt is, geen briefhoofd of logo, niets van te zien.

Wat mij nog meer verbaast, is dat er eerst een makelaar komt kijken en die dan zegt welke gebreken hersteld moeten worden, omdat het huis in de verkoop gaat en kennelijk in een voor hem verkoopbare staat opgeleverd moet worden.

Wat er gebeurt met het huis na de oplevering en de contacten, die u daarover heeft met een makelaar, is een zaak voor de twee genoemde partijen, waar ik volkomen buiten sta en ik wil hier ook niet in betrokken worden.

U begrijpt dat ik niet zo maar even € 1.500,-- ga betalen voor allerlei werkzaamheden en verzoek u vriendelijk hierover schriftelijk contact met mij op te nemen om tot een correcte oplevering van het huis aan u te komen zonder verdere bemoeienis van een makelaar. En beslist schriftelijk, daar ik schriftelijk benaderd ben door u en nu het liefst alles op papier heb om misverstanden te voorkomen.

Ik verwacht uw bericht binnen 2 weken.

Met vriendelijke groeten,

Als ik zo over een paar dingen, die je noemt van de lijst, na denk, sterkt mij dit (net als andere "experts") dat hier een lijst van de makelaar achter steekt. Een scheur in WC-pot, die er niet is, stopcontacten zonder nadere aanduiding welke dan stuk zijn/vervangen moeten worden.

Dus schakel de woningbouw in. Waarschijnlijk kijken die net zo verbaast als jullie. Bij een oplevering hoort een lijst met precies wat er zou moeten gebeuren. Geen algemene lijst.

Vladja

snah
door snah - Dec 21, 2010 om 19:40
654 Antwoorden / 61 Vragen

Als een huurder zijn woning uitgaat dan moet deze de huurwoning in de oorspronkelijke staat en netjes opleveren .

Oorspronkelijk wordt moeilijk want als je een wc kraantje en een stopkontakt van 40 jaar geleden moet vervangen heb je een probleem want die zijn nergens meer te koop .
Bedoeld wordt als je bv. eens een deur verwijderd hebt je deze ook weer moet terugplaatsen .

Als uw schoonvader daar 40 jaar heeft gewoont dan heeft de wbv meer verdient dan de woning nu waard is .

Hoe dan ook ik vind het belachelijk en vraag mij af u voor de kosten moet opdraaien , een huurcontract is een overeenkomst tussen de wbv en de huurder , dus niet met de nabestaanden .

Hans

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 19:48
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De nabestaanden nemen met de erfenis de verplichtingen, de lusten en de lasten, over.

Vladja

snah
door snah - Dec 21, 2010 om 19:57
654 Antwoorden / 61 Vragen

Bij aanvaarden van een erfenis neem je ook de schulden over , maar wordt dit nou gezien als schuld ?

Wat ik zou doen ( brief of geen brief ) de woning leeghalen , redelijk schoonmaken en dan de sleutel inleveren bij de wbv en ze de groeten doen van hans van kassa .

Hans

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 20:01
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ja, en dan laat de woningbouw alles repareren en stuurt de rekening naar de erfgenamen. Dan heb je helemaal geen zicht op wat er allemaal gebeurt in het huis en of het wel voor jouw rekening is.

Als je niet betaalt, krijgen ze van de rechter zonder meer gelijk en zit je met nog veel kosten.

Vladja

snah
door snah - Dec 21, 2010 om 20:07
654 Antwoorden / 61 Vragen

Dus jij vind dat zij in hun recht staan ?

En dat zij een makelaar sturen die beslist over wat er gedaan moet worden .

Iets klopt hier niet.

Welke wbv is het ?

Hans

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 20:12
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nee, ik vind dat niet, zo werkt het wettelijk.

Vladja

snah
door snah - Dec 21, 2010 om 20:16
654 Antwoorden / 61 Vragen

En dat zij een makelaar sturen die beslist over wat er gedaan moet worden .

Dit lijkt mij niet wettelijk

Heeft TS de erfenis aanvaard ?

Hans

as
door ashley2 - Dec 21, 2010 om 20:19
77 Antwoorden / 19 Vragen

hi birdies,

Die wbv heet ongeveer wonendcharlois en hebben hun kantoor ergens op de veluwe

=birdies schreef op zaterdag 18 dec 2010, 17:33: ......Welke weer door de woningbouw verzorgd wordt........

Hoe kom je daar nou bij? Dit hoort de huurder zelf te vervangen/regelen.

Kozijnen/deuren onbeschadigd na 40 jaar???? Ken geen mensen die dat voor elkaar gekregen hebben.

Het lijkt er toch sterk op dat dit soort eisen worden gesteld om de verkoopwaarde van de woning op te krikken.

Opnieuw: wie is de wbv, kan ik zelf e.e.a. na kijken.

invalide
door invalide - Dec 21, 2010 om 20:25
787 Antwoorden / 5 Vragen

U moet de woning achterlaten zoals U deze 40 jaren terug gekregen heeft en dat word moeilijk bewijsbaar....
Dus niets doen is mogelijk en als ze dan een rekening zouden sturen hebben zij een bewijs probleem.

Leeg en geen vuil achterlaten is voldoende.
Los behang weghalen kan maar als het goed vast zit kan er ook nog overheen geplakt worden.

Verkoop klaar hoeft niet, het is een huurhuis dus verhuurbaar is voldoende....

ikbenik
door ikbenik - Dec 21, 2010 om 20:26
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Het huis is eigendom van de woningbouw en niet van de huurder.
Dus als het huis moet worden opgeknapt, dan komt dat voor rekening van de woningbouw.

Ik zou protest aantekenen en zeker nooit of te nimmer akkoord gaan om te betalen.
Dat het huis de verkoop in gaat is niet het probleem van de huurder maar van de woningbouw.

Dat er schakelaars e.d. van 40 jaar terug in zit, is gewoon een teken van achterstallig onderhoud van de woningbouw.

ikbenik
door ikbenik - Dec 21, 2010 om 20:28
2845 Antwoorden / 27 Vragen

De woning in de oorspronkelijke staat achterlaten is niet meer van toepassing.

Dat was inderdaad als ik me niet vergis een wettelijke regel, echter is die regel geschrapt.

ikbenik
door ikbenik - Dec 21, 2010 om 20:30
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Over de electrische installatie:

Het heeft totaal geen zin om alleen de stopcontacten en schakelaars te vervangen. ook dient de gehele installatie nagekeken te worden en gemoderniseerd te worden.
Dus ook een nieuwe groepenkast.

Die kosten komen voor rekening van de woningbouw of de toekomstige kopers, en zeker niet voor rekening van de huurders.

Hoe kan het dat je voor die zaken moet betalen, terwijl het niet eens je eigendom is?

as
door ashley2 - Dec 21, 2010 om 20:37
77 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb de lijst met eisen naar je email gestuurd.Is hij aangekomen?

Ashle

=vladja schreef op dinsdag 21 dec 2010, 19:30: vladla100 apestaart hotmail punt com.

Vladja

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 20:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Jouw bericht is binnen, maar ik kan de bijlagen niet openen. Geeft melding van : unkown file type. Ze hebben bij mij de extensie .psf

Vladja

as
door ashley2 - Dec 21, 2010 om 20:46
77 Antwoorden / 19 Vragen

dan ga ik het anders probere

=vladja schreef op dinsdag 21 dec 2010, 20:43: Jouw bericht is binnen, maar ik kan de bijlagen niet openen. Geeft melding van : unkown file type. Ze hebben bij mij de extensie .psf

Vladja

snah
door snah - Dec 21, 2010 om 20:47
654 Antwoorden / 61 Vragen

Kan die lijst niet hier geplaatst worden , kunnen wij ook kijken .

Hans

as
door ashley2 - Dec 21, 2010 om 20:53
77 Antwoorden / 19 Vragen

ik denk dat hij te groot is

=snah schreef op dinsdag 21 dec 2010, 20:47: Kan die lijst niet hier geplaatst worden , kunnen wij ook kijken .

Hans

snah
door snah - Dec 21, 2010 om 20:55
654 Antwoorden / 61 Vragen

Probeer het eens , ben toch wel nieuwschierig .

Hans

vladja
door vladja - Dec 21, 2010 om 21:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nu goed ontvangen.

Vladja

vladja
door vladja - Dec 22, 2010 om 18:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De lijst, die je gekregen heb, is een algemene lijst met de punten waaraan bij de bezichtiging aandacht aan besteed wordt en wat je eventueel alvast kan "aanpassen/herstellen" mocht er iets mee mis mee zijn. Het is dus geen opdrachtlijst. De makelaar komt namens de wbv de inspectie/opleveringsstaat opnemen. Dat is een vervelende constructie. Als de woningbouwvereniging erbij is, kan je gelijk eventueel tegengas of afspraken maken. Of de makelaar maakt ter plaatse een lijst en vraag dan onmiddellijk een kopie mee (kan er niets meer aan toegevoegd worden) òf eis dat je omgaand schriftelijk de tekortkomingen zwart op wit in handen krijgt, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Ga naar huurgeschil.nl.... In het kopje staat Oplevering niet apart genoemd. Dat komt wel voor en staat als volgende onder: "Opzegging dringend eigen gebruik". Via die link en dan naar beneden scrollen.

40 jaar geleden werden de huizen niet met behangklare (kale) muren geleverd. Dat mocht je zelf uitzoeken. Bovendien vraag mij af of er nog wel een opnamestaat is van het moment dat de woning verhuurd werd. Mocht die er nog zijn, eis dan een kopie van die staat op.

Vladja

as
door ashley2 - Dec 22, 2010 om 19:06
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo Vladja,

Allereerst heel erg bedankt voor alle moeite. Het kan zijn dat het een algemene lijst is, dat geloof ik gelijk van je. Maar behang trekken eisen ze gewoon. De benedenburen hebben het moeten laten doen, dat kostte hen 1500 euro. En ik vind alle mankementen die er zijn, zoals een tolilet die niet doorloopt, toch voor kosten van de verhuurder is. Of zie ik dat verkeerd? Ik voel het gewoon zo....dat zij winst willen slaan , om zo het huis voor een goede prijs te kunnen verkopen.
Maar ik zal idd. een kopie van alles vragen, zoals je aanraadde. Nogmaals bedankt.
Gr. Ashle

=vladja schreef op woensdag 22 dec 2010, 18:52: De lijst, die je gekregen heb, is een algemene lijst met de punten waaraan bij de bezichtiging aandacht aan besteed wordt en wat je eventueel alvast kan "aanpassen/herstellen" mocht er iets mee mis mee zijn. Het is dus geen opdrachtlijst. De makelaar komt namens de wbv de inspectie/opleveringsstaat opnemen. Dat is een vervelende constructie. Als de woningbouwvereniging erbij is, kan je gelijk eventueel tegengas of afspraken maken. Of de makelaar maakt ter plaatse een lijst en vraag dan onmiddellijk een kopie mee (kan er niets meer aan toegevoegd worden) òf eis dat je omgaand schriftelijk de tekortkomingen zwart op wit in handen krijgt, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Ga naar huurgeschil.nl.... In het kopje staat Oplevering niet apart genoemd. Dat komt wel voor en staat als volgende onder: "Opzegging dringend eigen gebruik". Via die link en dan naar beneden scrollen.

40 jaar geleden werden de huizen niet met behangklare (kale) muren geleverd. Dat mocht je zelf uitzoeken. Bovendien vraag mij af of er nog wel een opnamestaat is van het moment dat de woning verhuurd werd. Mocht die er nog zijn, eis dan een kopie van die staat op.

Vladja

vladja
door vladja - Dec 22, 2010 om 19:10
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ze kunnen een hoop eisen, maar of ze daarbij gelijk hebben is een ander verhaal.

Als je zeker weet dat ze dat eisen van het behang omdat ze dat bij de buren ook gedaan hebben, dan is aanval de beste verdediging.

Ik loop nog eens die lijst door en kom er op terug.

Vladja

snah
door snah - Dec 22, 2010 om 19:29
654 Antwoorden / 61 Vragen

Het behang afhalen lijkt mij een eis van de makelaar , zodat hij goed kan zien of er scheuren of andere onregelmatigheden in de muren zitten .

En aan vladja , moet de woning niet opgeleverd worden zoals de opleveringseisen 40 jaar geleden waren , toen het contract werd getekend , als TS dit niet meer heeft kan zij dan niet een kopie hiervan opvragen bij de wbv .
Staan die eisen ook in een huidig huurcontract .

Hans

vladja
door vladja - Dec 22, 2010 om 20:31
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het vervelende is, dat voor oude huurcontracten het volgende geldt:

Voor alle contracten die tot en met 1 augustus 2003 zijn gesloten, geldt nog dat de huurder moet bewijzen dat hij woning heeft achtergelaten zoals hij hem heeft aangetroffen. Dus als uw verhuurder een klacht heeft over hoe u de woning hebt achtergelaten, moet u deze klacht verhelpen, tenzij u kunt bewijzen dat het gebrek er voor uw komst al was.

Een toilet en andere verstoppingen, slecht lopende afvoeren: huurder.

Alle gaten dichten: huurder. Trucje: pluggen kunnen er met een schroefje dtukje indraaien er gemakkelijk uitgetrokken worden of, als het boorgat dieper is, in de muur getikt worden en daarna afgesmeerd. Doe dat afsmeren niet langer dan een dag of een paar dagen voordat de makelaar het huis opneemt. Hoe langer het smeersel zit, des te makkelijker het er gedroogd (gekrompen) weer uit kan vallen. Laat hem tekenen voor het accepteren van het dichten.

Vloerbedekkingen (+resten) en gordijnrails (+bevestiging) verwijderen: huurder.

Deuren vervangen, die in de loop van de jaren zijn kromgetrokken: verhuurder. Bovendien zijn deuren van 40 jaar oud afgeschreven en aan vervanging toe. Afgezaagd is een ander verhaal.

Kroonsteentjes plaatsen: huurder.

Vervangen van een kraanleertje (lekkende kraan): huurder. Vervangen van een kraan (niet meer repareerbaar) wegens ouderdom: verhuurder.

Stickers verwijderen + lijmresten: huurder.

Als de keuken meer dan 20 jaar oud is, is deze afgeschreven en aan vervanging toe. Als de keuken nooit vervangen is in de afgelopen 40 jaar: verhuurder.

Later maak ik een brief - voor op voorhand - te zenden aan de woningbouw. Daarin komt ook het behang aan de orde.

Overigens is het huis van de buren verkocht of opnieuw verhuurd? Hebben de buren het behang er zelf laten afhalen voor die € 1500,-- of heeft de woningbouw dat gedaan en de rekening gestuurd? En was er inderdaad al het behang afgehaald toen de nieuwe bewoners erin kwamen? Ik vind die € 1500,-- zo’n raar rond bedrag. Normaal worden werkzaamheden berekend à X euro per uur + BTW. Dan komt er nooit zo’n mooi bedrag uit.

Vladja

snah
door snah - Dec 22, 2010 om 20:42
654 Antwoorden / 61 Vragen

Simpel gezegd Ashley wordt genaaid en mi. door wbv en makelaar.

Ook is mij nog niet geheel duidelijk of Ashley de erfenis heeft aanvaard , indien nee hoeft zij zich geen zorgen te maken.

Hans

as
door ashley2 - Dec 22, 2010 om 20:48
77 Antwoorden / 19 Vragen

Volgens mij hebben de buren het door de woningbouw laten doen. Dat weet ik niet zeker. Maar is idd. een mooi rond getal. Ik dacht dat ik ergens gelezen had, dat als er geen papieren meer zijn, waarin staat hoe het huis eruit zag, dat er dan gewoon aangenomen wordt, dat het eruit zag zoals het er nu uit ziet.Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Groetjes Ashle

=vladja schreef op woensdag 22 dec 2010, 20:31: Het vervelende is, dat voor oude huurcontracten het volgende geldt:

Voor alle contracten die tot en met 1 augustus 2003 zijn gesloten, geldt nog dat de huurder moet bewijzen dat hij woning heeft achtergelaten zoals hij hem heeft aangetroffen. Dus als uw verhuurder een klacht heeft over hoe u de woning hebt achtergelaten, moet u deze klacht verhelpen, tenzij u kunt bewijzen dat het gebrek er voor uw komst al was.

Een toilet en andere verstoppingen, slecht lopende afvoeren: huurder.

Alle gaten dichten: huurder. Trucje: pluggen kunnen er met een schroefje dtukje indraaien er gemakkelijk uitgetrokken worden of, als het boorgat dieper is, in de muur getikt worden en daarna afgesmeerd. Doe dat afsmeren niet langer dan een dag of een paar dagen voordat de makelaar het huis opneemt. Hoe langer het smeersel zit, des te makkelijker het er gedroogd (gekrompen) weer uit kan vallen. Laat hem tekenen voor het accepteren van het dichten.

Vloerbedekkingen (+resten) en gordijnrails (+bevestiging) verwijderen: huurder.

Deuren vervangen, die in de loop van de jaren zijn kromgetrokken: verhuurder. Bovendien zijn deuren van 40 jaar oud afgeschreven en aan vervanging toe. Afgezaagd is een ander verhaal.

Kroonsteentjes plaatsen: huurder.

Vervangen van een kraanleertje (lekkende kraan): huurder. Vervangen van een kraan (niet meer repareerbaar) wegens ouderdom: verhuurder.

Stickers verwijderen + lijmresten: huurder.

Als de keuken meer dan 20 jaar oud is, is deze afgeschreven en aan vervanging toe. Als de keuken nooit vervangen is in de afgelopen 40 jaar: verhuurder.

Later maak ik een brief - voor op voorhand - te zenden aan de woningbouw. Daarin komt ook het behang aan de orde.

Overigens is het huis van de buren verkocht of opnieuw verhuurd? Hebben de buren het behang er zelf laten afhalen voor die € 1500,-- of heeft de woningbouw dat gedaan en de rekening gestuurd? En was er inderdaad al het behang afgehaald toen de nieuwe bewoners erin kwamen? Ik vind die € 1500,-- zo’n raar rond bedrag. Normaal worden werkzaamheden berekend à X euro per uur + BTW. Dan komt er nooit zo’n mooi bedrag uit.

Vladja

as
door ashley2 - Dec 22, 2010 om 20:50
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hi snah,

We hebben toen wel iets getekend bij de notaris, toen mijn schoonmoeder overleed, alleen nu mijn schoonvader is overleden, is er niets meer om te erven, alleen de mankementen van de huurwoning waarschijnlijk.

Groetjes Ashle

=snah schreef op woensdag 22 dec 2010, 20:42: Simpel gezegd Ashley wordt genaaid en mi. door wbv en makelaar.

Ook is mij nog niet geheel duidelijk of Ashley de erfenis heeft aanvaard , indien nee hoeft zij zich geen zorgen te maken.

Hans

snah
door snah - Dec 22, 2010 om 20:51
654 Antwoorden / 61 Vragen

Die 1500 euro kan ook een standaardbedrag zijn .

Hans

as
door ashley2 - Dec 22, 2010 om 20:52
77 Antwoorden / 19 Vragen

Ik vergeet nog iets te antwoorden, die huizen gaan allemaal in de verkoop, ze noemen het ook verkoopklaarmaken wat wij moeten doen

=vladja schreef op woensdag 22 dec 2010, 20:31: Het vervelende is, dat voor oude huurcontracten het volgende geldt:

Voor alle contracten die tot en met 1 augustus 2003 zijn gesloten, geldt nog dat de huurder moet bewijzen dat hij woning heeft achtergelaten zoals hij hem heeft aangetroffen. Dus als uw verhuurder een klacht heeft over hoe u de woning hebt achtergelaten, moet u deze klacht verhelpen, tenzij u kunt bewijzen dat het gebrek er voor uw komst al was.

Een toilet en andere verstoppingen, slecht lopende afvoeren: huurder.

Alle gaten dichten: huurder. Trucje: pluggen kunnen er met een schroefje dtukje indraaien er gemakkelijk uitgetrokken worden of, als het boorgat dieper is, in de muur getikt worden en daarna afgesmeerd. Doe dat afsmeren niet langer dan een dag of een paar dagen voordat de makelaar het huis opneemt. Hoe langer het smeersel zit, des te makkelijker het er gedroogd (gekrompen) weer uit kan vallen. Laat hem tekenen voor het accepteren van het dichten.

Vloerbedekkingen (+resten) en gordijnrails (+bevestiging) verwijderen: huurder.

Deuren vervangen, die in de loop van de jaren zijn kromgetrokken: verhuurder. Bovendien zijn deuren van 40 jaar oud afgeschreven en aan vervanging toe. Afgezaagd is een ander verhaal.

Kroonsteentjes plaatsen: huurder.

Vervangen van een kraanleertje (lekkende kraan): huurder. Vervangen van een kraan (niet meer repareerbaar) wegens ouderdom: verhuurder.

Stickers verwijderen + lijmresten: huurder.

Als de keuken meer dan 20 jaar oud is, is deze afgeschreven en aan vervanging toe. Als de keuken nooit vervangen is in de afgelopen 40 jaar: verhuurder.

Later maak ik een brief - voor op voorhand - te zenden aan de woningbouw. Daarin komt ook het behang aan de orde.

Overigens is het huis van de buren verkocht of opnieuw verhuurd? Hebben de buren het behang er zelf laten afhalen voor die € 1500,-- of heeft de woningbouw dat gedaan en de rekening gestuurd? En was er inderdaad al het behang afgehaald toen de nieuwe bewoners erin kwamen? Ik vind die € 1500,-- zo’n raar rond bedrag. Normaal worden werkzaamheden berekend à X euro per uur + BTW. Dan komt er nooit zo’n mooi bedrag uit.

Vladja

snah
door snah - Dec 22, 2010 om 21:04
654 Antwoorden / 61 Vragen

Sorry hoor , maar dat de huurder verantwoordelijk is voor het verkoopklaarmaken van de woning , gaat er bij mij niet in .

En nomaals , als u de erfenis van de langslevende ouder(s) of schoonouder(s) niet heeft geaccepteerd , dan hoeft u ook niet voor de schulden op te draaien , wat mi. inhoud dat u de wbv niets hoeft te betalen. En dat u dan zelfs de woning vuil kan opleveren.

Hans

as
door ashley2 - Dec 22, 2010 om 21:06
77 Antwoorden / 19 Vragen

Ik denk wel dat we de erfenis geaccepteerd hebben,er is toen getekend.

=snah schreef op woensdag 22 dec 2010, 21:04: Sorry hoor , maar dat de huurder verantwoordelijk is voor het verkoopklaarmaken van de woning , gaat er bij mij niet in .

En nomaals , als u de erfenis van de langslevende ouder(s) of schoonouder(s) niet heeft geaccepteerd , dan hoeft u ook niet voor de schulden op te draaien , wat mi. inhoud dat u de wbv niets hoeft te betalen. En dat u dan zelfs de woning vuil kan opleveren.

Hans

snah
door snah - Dec 22, 2010 om 21:14
654 Antwoorden / 61 Vragen

U heeft getekend bij het overlijden van uw schoonmoeder , aannemend dat het hier ging over het feit dat alles naar uw schoonvader ging , maar heeft u ook de erfenis van uw schoonvader geaccepteerd toen deze was overleden ?

Hans

as
door ashley2 - Dec 22, 2010 om 21:17
77 Antwoorden / 19 Vragen

We zijn nog niet naar de notaris geweest. Dus heb dan idd. niet getekend, er komt zoveel op je af, heb ik nog niet over nagedacht eigenlijk. Zal wel bericht van de notaris krijgen denk ik

=snah schreef op woensdag 22 dec 2010, 21:14: U heeft getekend bij het overlijden van uw schoonmoeder , aannemend dat het hier ging over het feit dat alles naar uw schoonvader ging , maar heeft u ook de erfenis van uw schoonvader geaccepteerd toen deze was overleden ?

Hans

snah
door snah - Dec 22, 2010 om 21:22
654 Antwoorden / 61 Vragen

Dat veranderd de zaak , effe wachten op een reactie van vladja

Hans

elenay
door elenay - Dec 22, 2010 om 22:51
1031 Antwoorden / 142 Vragen

In het huurcontract staat hoe de woning moet worden opgeleverd.
Met of zonder behang.
Gaten dichtmaken is altijd zo.
Ook schoon opleveren hoort erbij.

Maar andere zaken vervangen die allang zijn afgeschreven dat klopt niet.

Wij moeten hier bijvoorbeeld ook tegels vervangen als er een gat in is geboord, want dichtsmeren vinden ze niet afdoende.

U kunt misschien eens aanbellen bij een andere huurder, die er nog niet zolang woont en vragen hoe zij hun woning hebben geaccepteerd. Dan geeft u dat ook weer meer inzicht.

as
door ashley2 - Dec 23, 2010 om 06:54
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo Elenay,

Wij hebben helaas het huurcontract niet gevonden Mijn schoonvader is 90 jaar geworden en had er zogezegd een rommeltje van gemaakt. En na 40 jaar kan ik me dat ook wel voorstellen. En bij de andere buren informeren heeft helaas geen zin, want dat zijn ook huurders. De woningen worden nu verkocht en moeten verkoopklaar worden gemaakt.

Gr. Ashle

=elenay schreef op woensdag 22 dec 2010, 22:51: In het huurcontract staat hoe de woning moet worden opgeleverd.
Met of zonder behang.
Gaten dichtmaken is altijd zo.
Ook schoon opleveren hoort erbij.

Maar andere zaken vervangen die allang zijn afgeschreven dat klopt niet.

Wij moeten hier bijvoorbeeld ook tegels vervangen als er een gat in is geboord, want dichtsmeren vinden ze niet afdoende.

U kunt misschien eens aanbellen bij een andere huurder, die er nog niet zolang woont en vragen hoe zij hun woning hebben geaccepteerd. Dan geeft u dat ook weer meer inzicht.

as
door ashley2 - Jan 24, 2011 om 19:50
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo vladja en iedereen die mij teruggeschreven heeft,

Vandaag is de makelaar geweest en wij hadden hem helemaal aan onze kant, we hoeven al die eisen van de woningstichting niet te doen, alleen schoonmaken en vloerbedekking trekken, nou dat moet overal. jullie hebben geen idee hoe opgelucht ik ben, de woningstichting heeft het gewoon willen proberen, maar is hun niet gelukt. Nogmaals bedankt voor alle reakties die ik van iedereen mocht ontvangen,.

Gr,. Ashle

=vladja schreef op zaterdag 18 dec 2010, 18:34: Als je nog hulp bij de brief wil en de lijst wil inscannen, laat het dan even weten, dan geef ik een tijdelijk e-mail adres door om 'm toe te sturen.

Trouwens al dat werk voor maar € 1500,-- ? Zou een koopje zijn, dus daar zit een luchtje aan.

Vladja

vladja
door vladja - Jan 24, 2011 om 19:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Mooi dat het met een sisser afgelopen is. Bedankt voor het terugmelden.

Vladja

ikbenik
door ikbenik - Jan 24, 2011 om 22:26
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Gefeliciteerd met de goede afloop!

as
door ashley2 - Jan 25, 2011 om 06:27
77 Antwoorden / 19 Vragen

Dank je wel. Gr. Ashle

=ikbenik schreef op maandag 24 jan 2011, 22:26: Gefeliciteerd met de goede afloop!

marcel75
door marcel75 - Jan 25, 2011 om 09:34
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Beetje mosterd na de maaltijd (zie vandaag dit topic pas), maar ik zie dat er vragen zijn over de erfenis. Door de huur op te zeggen heb je de nalatenschap feitelijk al zuiver aanvaardt. Daar kun je dus al niet meer onderuit. Nu is het gelukkig goed afgelopen met de makelaar, maar toch.

Van de notaris krijg je zeker geen automatisch bericht. Je zult zelf contact moeten opnemen met een notaris als je een verklaring van erfrecht nodig hebt. Die kan door een bank gevraagd worden om een geblokkeerde rekening vrij te geven. De notaris krijgt namelijk niet automatisch bericht dat iemand overleden is. Ook kan hij niet de nabestaanden van iedereen waarvan hij gelezen dat die persoon overleden is en hij een testament van in de kluis heeft aanschrijven. Het kan namelijk zijn dat er naderhand nog een testament bij een andere notaris is opgesteld.

as
door ashley2 - Jan 25, 2011 om 16:26
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo Marcel,

Bedankt voor je bericht en medeleven. Bij de notaris is alles in kannen en kruiken,dat wordt binnenkort verder afgehandeld.Gr. ashle

=marcel75 schreef op dinsdag 25 jan 2011, 09:34: Beetje mosterd na de maaltijd (zie vandaag dit topic pas), maar ik zie dat er vragen zijn over de erfenis. Door de huur op te zeggen heb je de nalatenschap feitelijk al zuiver aanvaardt. Daar kun je dus al niet meer onderuit. Nu is het gelukkig goed afgelopen met de makelaar, maar toch.

Van de notaris krijg je zeker geen automatisch bericht. Je zult zelf contact moeten opnemen met een notaris als je een verklaring van erfrecht nodig hebt. Die kan door een bank gevraagd worden om een geblokkeerde rekening vrij te geven. De notaris krijgt namelijk niet automatisch bericht dat iemand overleden is. Ook kan hij niet de nabestaanden van iedereen waarvan hij gelezen dat die persoon overleden is en hij een testament van in de kluis heeft aanschrijven. Het kan namelijk zijn dat er naderhand nog een testament bij een andere notaris is opgesteld.