go
door gotovina Nov 24, 2015 om 16:15
Voeding & gezondheid

Hoe houd ik de broodkorst knapperig?

Beste forumleden,
Ik woon alleen en koop altijd een half brood. De eerste dag is het lekker, maar de volgende dag is de broodkorst erg zacht en vind ik het een stuk minder lekker. Ik heb geen vriezer waar ik het overige in kan bewaren. Is er een maniertje om de korst (van sneetjes brood) knapperig te houden? Alvast bedankt! Groetjes

16859 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 24, 2015 om 16:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gotovina,

Brood kan het beste bewaard blijven in een afgesloten broodtrommel in een plastic zak. Hierdoor blijft het brood het langst zacht en mals. Voor mensen die van brood houden met een krokante korst is het raadzaam het brood in een papieren broodzak te bewaren. Men dient er wel voor te zorgen dat de broodtrommel schoon is, dus zonder kruimels en condens.
(Bron)

Met vr.gr.

marita567
door marita567 - Nov 24, 2015 om 16:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

beste gotovina ,

Hier is een tip klik.
Zoek eens op google er zijn zoveel bruikbare tips .

vr,gr.

mahadma
door mahadma - Nov 24, 2015 om 16:52
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Portioneren in zakjes, in de diepvries, een uur voor eten open op de broodplank, klaar

edrick3
door edrick3 - Nov 24, 2015 om 16:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mahadma,

Even lezen!
TS schrijft: ..... Ik heb geen vriezer ....

mahadma
door mahadma - Nov 24, 2015 om 16:59
11537 Antwoorden / 51 Vragen

sh@t, over het hoofd gezien, stom stom stom.

di
door digioma - Nov 24, 2015 om 17:44
646 Antwoorden / 29 Vragen

Niet van tevoren snijden, maar gewoon een heel brood (en een broodmes; hoeft niet elektrisch te zijn) kopen.
Bewaren in papieren zak op niet al te warme plaats (niet naast je gasstel/kookplaat).
Voor het snijden heel vluchtig de bovenkant/korst vochtig maken... nee, niet onder de kraan houden, maar een paar spettertjes met je hand.
Dan vlak voor gebruik even ronddraaien boven het gasstel (echte vlam is wel een vereiste) eventueel aan een barbecue-pen of zo en dan pas snijden.
Wij doen het al jaren zo en alleen al van de geur van het gebakken brood krijg je al trek. Succes.

eenwarmbericht
door eenwarmbericht - Nov 24, 2015 om 17:49
57 Antwoorden / 0 Vragen

Broodrooster!

pi
door pieterwolters - Nov 24, 2015 om 18:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Echt knapperig lukt nooit (dat is het alleen op de eerste dag), maar de kwaliteit van het brood bepaalt wel heel veel. Maar dan is het prijsverschil weer zo groot dat je bij wijze van spreken iedere dag vers "normaal" brood kunt kopen en wat je over hebt weggooien.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 24, 2015 om 19:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee daar isa geen oplossing voor of misschien even in een hete oven, probeer het eens.

we
door weethet - Nov 25, 2015 om 11:24
107 Antwoorden / 2 Vragen

ik bak zelf en dat blijft perfect. Wel in plastic zak in koelast bewaren! Veel lekkerder en geen E nr erin!

kacy@xs4all.nl
door kacy@xs4all.nl - Nov 25, 2015 om 13:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

De methode voor het maken van paneelmeel zou kunnen helpen, alleen wordt de hele boterham knapperig. Leg op een zo hoog mogelijke plank in de keuken de boterhammen of de broodjes, eventueel in een grote mand. Niet afdekken. Het brood droogt op deze manier helemaal uit, er komt geen schimmel op, omdat er geen vocht bij komt. Je kunt het tot weken later eten, net toast, maak er ook paneelmeel van maken door het in een blender te stoppen, of de deegroller er overheen laten gaan.

haarp
door haarp - Nov 25, 2015 om 18:22
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=eenwarmbericht schreef op dinsdag 24 nov 2015, 17:49]Broodrooster!

Idd. de broodrooster. Hier kun je de tijd traploos instellen en is je broodkorst altijd knapperig.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 25, 2015 om 19:51
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Niet waar,
in een broodrooster wordt de korst niet knapperig.
Het enige wat een broodrooster doet is het vocht verdampen en de hele boterham schroeien.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++====

=haarp schreef op woensdag 25 nov 2015, 18:22:
=eenwarmbericht schreef op dinsdag 24 nov 2015, 17:49: Broodrooster!

Idd. de broodrooster. Hier kun je de tijd traploos instellen en is je broodkorst altijd knapperig.

wi
door wim.bosboom - Nov 25, 2015 om 22:03
11 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal weer lekker zitten googlen?
Nou, dat had TS zelf ook wel kunnen doen.
De ultieme oplossing die niet op Google staat, daar gaat het over, toch?
Gewoon een combi-magnetron of een oven, dan wordt alle broodspul weer lekker. Kost wel tijd, eerst 15 minuten voorverwarmen, Dan hebben we het dus over warme-oven, magnetron uit laten!

wimmi20
door wimmi20 - Nov 25, 2015 om 22:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wim Bosboom,
u verkoopt kletskoek met slappe korst.
Als u de vraag goed had gelezen dan had u gezien dat het over gesneden brood gaat.
En als je sneetjes brood in een oven heet maakt droogt de hele boterham uit, niet alleen de korst.
Hetzelfde effect als in een broodrooster.
En een oven 15 minuten voorverwarmen ?
Haha, de mijne is in 2 minuten 220 graden !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

=wim.bosboom schreef op woensdag 25 nov 2015, 22:03: Allemaal weer lekker zitten googlen?
Nou, dat had TS zelf ook wel kunnen doen.
De ultieme oplossing die niet op Google staat, daar gaat het over, toch?
Gewoon een combi-magnetron of een oven, dan wordt alle broodspul weer lekker. Kost wel tijd, eerst 15 minuten voorverwarmen, Dan hebben we het dus over warme-oven, magnetron uit laten!

door 1953 - Nov 25, 2015 om 22:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 24 nov 2015, 16:52]Portioneren in zakjes, in de diepvries, een uur voor eten open op de broodplank, klaar

Snuggere! Ts schreef al dat het geen diepvries heeft.

door 1953 - Nov 25, 2015 om 22:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Iedereen heeft weer een visie hierover het probleem van ts, het begint aardig weer op een discussie te gelijken. Is ts daarmee geholpen?

edison
door edison - Nov 26, 2015 om 10:23
64 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 25 nov 2015, 22:34]Iedereen heeft weer een visie hierover het probleem van ts, het begint aardig weer op een discussie te gelijken. Is ts daarmee geholpen?

Inderdaad lange discussie, maar iets wat je niet hebt kun je misschien toch kopen, een vriezer.
Zijn kleine te koop als je weinig ruimte hebt, want soms moet je concessies doen voor een bevredigende oplossing.