ou
door oumalkabir Aug 16, 2007 om 10:21
Vrije tijd & tuin

Hoe houd ik katten uit mijn tuin?

Mijn tuintje van 7 x 10 meter staat in z’n geheel binnen de rooilijn van een groot park. Om het tuintje heen uiteraard een schutting (2 x 7m, 1 x 10m, dus 24 strekkende meter schutting).

In het tuintje o.m. een vijvertje met kikkers. En met mooi weer ook ik.

Als ik er niet ben dan komen er vaak katten vanuit het park in de tuin

Zelf ben ik zeer allergisch voor diverse huisdieren en zeker voor katten. Bovendien pissen ze in mijn tuin en ze houden ook nog van mij: ik vind geregeld gesloopte muizen of vogeltjes bij mijn achterdeur! Nu worden die katten nog gemener: ze vangen mijn schattige zelf gekweekte kikkers en peuzelen ze op!

Het moge duidelijk zijn: Ik wil dus geen katten in mijn tuin.

De dure strooisels uit de tuincentra (kattenschrik o.i.d.) doen helemaal niets.

Ik wil geen prikkeldraad op de schutting leggen want vaak zit er ook even een vogeltje en bovendien wil ik de katten niet ernstig verwonden maar alleen uit mijn tuin houden.

Ben na lang zoeken op internet tegen de producent van (zachte plastic) duivenpennen aangelopen die zo’n 180.—euro wil vangen voor het leveren van zijn product. ‘tuurlijk, die man moet ook leven. Maarree... kan het simpeler en goedkoper en minstens zo effectief?

Ik vertrouw op jullie gezamenlijke denk- en weetkrachten.

Bij voorbaat dank.

14174 47 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

deze vraag komt vaker langs, wacht even op stacey (of eventueel een ander) die een verwijzing geeft naar zo'n eerdere vraag. Mijn antwoord: het zal niet gemakkelijk zijn en span in ieder geval een net. Overigens heeft prikkeldraad op een schtting geen effect voor een vogel of wel geeft geen hinder voor vogels. het kan dus wel degelijk een oplossing voor u zijn.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hij is en blijft goed bezig, maar wordt wat oud nu.

Een plantenspuit helpt ook, duurt een tijdje maar ze leren het wel, groet,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

unclewilly@ mogeklijk leuk bedoeld, ik schakel de vraag uit want wil niet ook een lading reacties. Hoe jammer mogelijk voor sommigen, op katten schieten is strafbaar/dierenmishandeling.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Andere vraag betrof geloof ik katten Binnen schutting houden, maar kon ik zo gauw niet vinden.

Simpele oplossing is je schutting te laten begroeien met bv klimop,

ze zullen er dan niet op/over durven klimmen.

Je zou ook een plank overdwars op de schutting spijkeren kunnen proberen waardoor klimmen/ springen voor katten ook niet aantrekkelijk is, of plantenbakken eraanhangen met planten die erboven uitkomen.

Ook een gespannen stuk touw op de schutting (ipv schrikdraad) zal wel werken verwacht ik.

Genoeg goedkope mogelijkheden die je uit kunt proberen lijkt me.

Succes,

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovenin , links ziet u een optie zoeken. Typ daar eens het woord "katten" in en u ziet een veelheid van vragen en nog veel meer antwoorden. (katten zonder de aanhalingstekens)

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Uncle Willy-    Als je die bij het hek zet blijvendie katten  vast ook wel weg..........hahaha  ;-)

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Offtopic
Ben jij de baas hier Gerrit? Het lijkt onderhand wel zo!

En mijn naam schrijf je als Uncle Willy en dan zonder dat malle ding achter mijn naam, waarom dat er altijd staat snap ik ook niet.

Ontopic
En voor de vraagsteller, het andere plaatje komt wel weer terug en een hogedrukspuit helpt echt,
Niet te boos worden op de katten, op de eigenaren is beter maar haalt nu eenmaal ook niets uit.
Groet en rustig aan,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@unclewilly

Dat rare ding achter of voor jou naam wil zeggen dat re een raectie op een reactie van  jou word gegeven en niet aan de vragen steller.

Wapens zijn een symbool van geweld en moeten niet in komisch bedoelde afbeeldingen gebruikt worden, gerrit dacht waarschijnlijk het zelfde als ik!

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Offtopic,
Dat weet ik wel Krook alleen GerritA gebruikt dit te pas en te onpas.

Het plaatje komt later wel terug en je moet gewoon de humor ervan inzien, ik weet niet welke je nu ziet en de eerste komt uit een topic van hier, dus is inderdaad al oud.
Of zou het een echte foto zijn?

Groet,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze topic had ooit dit plaatje, helaas is ie weg.
Maar wie wat bewaard heeft wat.

katten overlast

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het (tot nu toe) laatste mailtje van unclewilly met de link erin was veruit het beste.

Merci, merci!

Allen die echt hebben meegedacht eveneens hartelijk bedankt. (Een aantal heeft erover heen gelezen, dat de katten in mijn tuin komen als ik er NIET ben. Wie moet dan met de waterspuit aan de gang? De kikkerjtes? *smile

Diegenen die deze site alleen gebruiken om te dissen: weet wel dat je mensen die echt met een probleem zitten op die manier wegjaagt.

Groeten aan allen,

Oumalkabir

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad krook@ met daarbij: als iemand van de PvdDieren dit leest kan ook nog weer lastig worden gedaan naar Kassa (aanzetten tot dierenmishandeling). Hoewel wij als vrijwilligers antwoorden is en blijft de Kassa-on-line redactie verantwoordelijk en het tgebeurt ook wel eens dat ze worden aangesproken op iets wat dan volgens de klachtindiener niet kan/mag.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry als dit al bekend is, heb namelijk niet echt de tijd om het helemaal door te lezen.

Mijn buurman zijn zoon had ook last van katten in de tuin en die hadden
een kastje bij een tuincentrum gekocht. Dit kastje geeft om de zoveel
tijd piepjes af die voor mensen amper of niet is te horen en daar
houden katten niet van. Dit kastje schijnt iets van € 40 te kosten. Ik
heb helaas geen naam of merk van dit kastje.... Maar ik hoop wel dat je
er iets mee kan!!!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag, mij is eens geadviseerd om op de schutting(en) een paar bezemstelen of iets dunnere ronde latten te bevestigen, via ronde oogjes of haken. Hierdoor draait de bezemsteel rond op het moment dat de kat zijn of haar pootjes erop zet.
Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd maar vond het wel logisch klinken.

Succes verder!

Miek

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beste methode is zelf een kat te nemen, die z'n territorium beschermd. Bij allergie een lastige optie, al hoewel je je altijd kan laten desensibiliseren. Adopteren van een van de bezoekers, volgens mijn buurman hou je op deze manier ook vreemde katten uit je tuin. Het speciale schrikdraad (kleine huisdieren) helpt maar tijdelijk. Een slimme kat merkt, wanneer hij snel genoeg is weinig last van de schok te hebben. Andere katten zullen snel volgen.Soms wordt koffiedrab aangeraden. Katten zouden dit smerig aan de poten vinden. Je moet dan wel expressobars e.d. langs om voldoende te hebben om de hele tuin te bedekken.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi hoi
ome wil wilt u mij de oplosing met foto toesturen
ik krijg hem niet bij u antw
mvg     roloni

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat probleem had ik ook, ik heb visdraad gebruikt en deze op 2 hoogtes in het midden van de bovenkant van de schutting vast gemaakt. je kunt ook van die katten/ inbraak strips kopen maar die zijn wel erg prijzig, verder kun je prikkeldraad boven je schutting aanbrengen (wel aan de binnenkant van je schuting. anders ben je strafbaar). het helpt.

Veel succes

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

jongens wat een gezever deze man vraagt om hulp ,,en wat doen jullie over en weer zeiken
geef een oplossing of reageer niet
bij het tuincentrum zijn zat oplossingen net zoals het vorige antwoord
een kastje met pieptoon ,schrikdraad (helpt echt ik heb het ook)of een kastje dat water spuit als ze binnen de infrarood straal heen lopen
succes verders
mvg  roloni

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit is een heel moeilijk probleem , mijn ervaring hiermee is dat er prakties niets helpt , ik heb zelf op een gegeven moment tijdens mijn vakanctie met de waterslang alle katten uit mijn tuin gespoten en dat was het enige wat op den duur een beetje helpte , heb echt alles geprobeert met geurtjes en plantjes waar katten niet zo dol op zijn enz. maar met de waterslang lukte het het beste , ze liepen op een gegeven moment met een boog om mijn tuin heen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het goed is zou de vraag anders gesteld moeten worden, nl. "Hoe houd ik mijn katten in mijn eigen tuin?" Het antwoord daarop is makkelijk: gewoon een omheining maken met er bovenop een binnenwaarts gevormde afrastering. Kattenbezitters hebben er mogelijk geen idee van hoeveel overlast hun lievelingen veroorzaken in buurmans c.q. -vrouws tuin of vinden dat het maar moet kunnen dat anderen de dupe zijn van de poep en roofzucht van hun huisdier. Vaak zijn het mensen die hun mond vol hebben over hondenpoep op straat. Ik heb geprobeerd katten, die het op mijn siervissen in de tuinvijver van mijn vorige huis voorzien hadden, met de tuinslang te verjagen. Dat hielp niet, zelfs niet toen een kat na de onwelkome douche van schrik in de vijver sprong. Die was binnen de kortste keren weer terug. Probeer het eens met koffieprut op de aarde te gooien. Cacaodoppen worden aanbevolen, maar ik heb daar geen ervaring mee. Ze zijn te koop bij tuincentra, daar kun je ook navraag doen naar planten waar katten een hekel aan hebben. Sukses!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kippengaas schuin boven op de schuting plaatsen dan kunnen ze niet in de tuin komen.

Tegen plassen in de tuin blijkt uien of nog beter knoflook in de tuin zetten daar houden ze niet van.

Bleek cq gloor is een sterke afrader daar katten daar juist van blijken te houden (?)

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een waarschuwing, bij Radar wordt motten ballen genoemd maar wie dat doet kan wel eens flink in de problemen komen.

Mottenballen zijn ZWAAR GIFTIG! dat staat ook duidelijk vermeld op de verpakking, leg deze nooit open en bloot in de tuin altijd in een plastiek fles met daar in op zo 10 cm hoogte enkele gaten zodat het niet in contaktkomt met de grond/aarde of planten het gaat om de geur

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat een apparaat dat op sensoren werkt, zodra de kat de tuin betreed en door of wel langs de sensor loopt begint een sproeier te sproeien. Katten hebben nu eenmaal een hekel aan water.
Het is niet goedkoop, heb  nl. zelf ooit eens overwogen het te kopen toen ik nog een vijver had. De katten belaagden mijn vissen en vraten ze op.Je kunt zoeken op een vijversite, daar kennen ze het vast wel.
Nu ik geen vijver meer heb is het katten bezoek ook enorm teruggelopen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

De meest vriendelijke manier om katten uit de tuin te houden is naar de dierentuin te gaan en daar leeuwen/tijgerpoep te halen. Als u dat in uw tuin her en der verspreidt, blijven de katten weg. Succes!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoihoi,

Ik heb eens gehoord dat er iemand boven de schutting, rollen had geplaatst, zodat de katten er niet in of uit konden. Lijkt mij een heel mooie, millieu en katvriendelijke oplossing. Wel zorgen dat ze rond kunnen draaien natuurlijk. Hopelijk heeft u er iets aan. Heel veel succes ermee.

Groetjes Kruumeltje

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben zelf drie katten en deze mogen van ons de tuin niet uit. Wij willen katten en een ander hoeft daar geen last van te hebben. Ook willen wij niet het risico lopen dat er iets met ze gebeurd. Op de schutting hebben wij een gazenrand naar binnentoe gezet. Gevolg: poezen komen niet in onze tuin en eigen katten gaan er niet uit. Bij de bouwmarkt grote plankendragers kopen en geplastificeerd gaas. Plankendrager moet men wel verbuigen.  Weinig onkosten en efectief. Op verzoek kan ik een foto mailen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wierookplantjes helpen heel goed tegen de katten in de tuin.       Zijn niet duur en bij elk tuincentrum verkrijgbaar. Kunnen geen kwaad aanrichten als er kinderen in de buurt spelen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een hond houd de katten erg goed uit de tuin.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koffiedik in de tuin strooien, dus koffiedik sparen. Vooral om de vijver. Ze krijgen dan koffiedik de eerste keer aan hun pootjes, en laten het de volgende keer om naar die plek te gaan. Maar na enige regenbuien, wel weer nieuwe nemen.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Katten bakenen hun territorium af met geurvlaggen.Ze piesen uw tuin onder en markeren hiermee aan dat dit hun gebied is.U moet hetzelfde doen met uw geurvlaggen en zodoende uw territorium afbakenen met uw lucht.Men neme wat menselijke urine en gooie dit rondom uw tuin et voila geen katten meer.Na een flinke regenbui wel herhalen!T stinks even ,maar de katten herkennen uw territorium.Een enkele kat zal niet onder de indruk zijn van uw geurvlaggen in het begin,maar ik weet een nog sterkere tip: Ga naar de dierentuin.Ik weet dat Blijdorp een emmertje Zoopoop aanbiedvoor ik dacht 5 euro.Dit is stront van de leeuwen.Ik denk dat als u dit rond uw terrein aanbrengt elke buurtkat onder de indruk is!

Succes!

ve
door verwijderd - Aug 17, 2007 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hadden veel last van de katten van e buren. Kattenrschrif helpt inderdaad niet, alleen de fabrikant wordt er beter van omdat hij schandalig hoge prijzen vraagt.

Eerst heb ik koffiedrab gestrooid, helpt even maar als het regent is het foetsie. Daarna peper, maar ook hier na regen is het weg.

Toen ben ik erg boos geworden en heb satestokjes in onze bloemperken gestoopt. Als ze zich een paar maal geprikt hebben (maar niet verwond) blijven ze een tijdje weg. Maar ook dit is maar even, ze zijn erg brutaal en gebruikten onze tuin als kattebak.

Uiteindelijk hebben wij het gras en de bloemperken en helemaal uitgegooid en de heleboel betegeld en vol met bloembakken gezet. Hier blijven ze gelukkig uit en het is nu mooier als van tevoren.

Ik ben bang dat er niets echt helpt tegen die katten, het zijn lieve beesten maar ze moeten op hun eigen terrein of binnen blijven. Maar dat is helaas niet mogelijk, dus we zullen er mee moeten leren leven ben ik bang.

Veel succes en ik hoop dat iemand een "gouden idee" heeft voor jou

Gerda

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

haal de afrastering maar weg. Weet waar ze ongeveer de tuin betreden. hang in deze omgeving een aantal ouderwetse stroopvliegenvangers tussen de beplanting, en ga genieten. Als ze dit spul in hun vacht krijgen, raken ze erin verstrikt, raken ze niet meer kwijt, en worden er stapelgek van. Succes verzekerd. Ze komen nooit meer terug, al leg je ook een vijver met vissen aan.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden ook vaak katten van buren in de tuin. Sinds een aantal jaen heb ik een REX konijn. Ze loopt los in de tuin. Elker kat die er in komt grijpt ze en nu komt er geen kat meer in. Nadeel is wel dat het aantal planten dat over blijft erg beperkt is.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is echt moeilijk om katten buiten te houden

Het enige wat helpt, is het goed aanbrengen van schrikdraad ,speciaal voor huisdieren

Kosten van een set is ongeveer 150 euro.

Wij hebben dit al 5 jaar en het resutaat is 100% gebleken.

laszlo

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ben ik blij met de dieren partij, ze zijn pas weer getraind ,in een of ander gehucht in het Noorden van het land .Zodat ik en al mijn  poezenvriendjes weer veilig zijn .We gaan weer lekker aan de gang om de tuinen te vervuilen.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,ik ben een zeer grote katten liefhebber,ik heb er 8,maar ze kunnen in en uit,maar dan wel in een groot verblijf buiten in de tuin.

Vroeger zag je overal loslopende honden,misschien dat de katten nu ook vastgehouden moeten worden,of ook een buitenverblijf aanschaffen,dan voorkom je veel leed en last.

enny

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb daar de perfecte oplossing voor.

Ik heb nl ook 2 katten en ik wilde dat hun in mijn tuin bleven en vreemde katten buiten houden. Mijn katten zijn nl mijn huisdieren en niet van de buren.

Oplossing: Ik heb op de schutting (en waar dat niet op de schutting kon, zo hoog mogelijk, want anders springt de kat erover) een stoomdraadje gespannen (oorspronkelijk bedoeld voor volieres). Als een kat dan tegen het schrikdraadje loopt dat krijgt hij een klein schokje, wat niet schadelijk is voor het diertje en ook niet voor de mens. Let wel op bij bloemen en planten of bomen schroeien bij aanraking met het draadje dus tijdig snoeien.

Het is een setje wat je moet kopen. Je kunt het apparaat zelf aan- en uitschakelen (voor bijv. snoeien of de tuin doen). Bij de winkel kunnen ze precies zeggen wat je moet hebben. Ik wil geen reclame maken, maar ik heb mijn set gekocht bij de boerenbond.

Succes ermee! Bij mij helpt het heel goed.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u niet allerisch voor pluimvee bent:
Neem een paar kippen + haan
Bij voorkeur een "wilde" soort zoals de Friese Hoen.
De haan zal het territorium verdedigen en katten zijn normaal gesproken erg beducht voor een niet-op-zijn-mondje-gevallen haan.

Vrgr. AF

<script type="text/javascript">

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook met dat probleem geworsteld,één kat terrorisserde mijn tuin dag en nacht.Uiteindelijk heb ik een setje schrikdraad aangeschaft, dat kostte ±35.- en ik heb totaal geen last meer.

Het is een zwarte draad, dus weinig opvallend

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zat met het zelfde euvel.één kat van de velen terrorisserde mijn hele tuin.Van alles beprobeerd, maar geen succes.Toen las ik een advertentie over schrikdraad dat kostte ongeveer €35.- en geloof me dat helpt.Een onopvallende zwarte draad, die je heel flexibel kunt toepassen.Geen kat meer te zien....

koos

ve
door verwijderd - Aug 18, 2007 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet niet hoe je dat moet doen, water is in ieder geval een aardig middel, hebben ze een hekel aan. We hebben zelf 2 katten, maar die komen niet onze tuin uit, door een aantal maatregelen. Zo heeft in ieder geval de buurt geen last va onze katten. Als iedereen dit zou doen ...

ve
door verwijderd - Aug 20, 2007 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf één nemen is geen optie en een hond ook niet, planten helpen ook niet. Draadjes een tijdelijke oplossing (sommige exemplaren zijn heel slim. Gooi zelf regelmatig emmer met dettol in de voortuin neer, helpt ook wel.

Vroeger loslopende honden opstraat?! Oplossing: hondenbelasting niet een ieder neemt meer een hond, want dat kost geld, misschien een hélé goede oplossing voor katten die los lopen op straat?!

Hoop dat katten eigenaren ook inzien dat een teveel aan katten , net als ratten ook ziekten kunnen verspreiden en beter op hun beestjes gaan passen op eigen terrein en de overlast daardoor meer kunnen beperken.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2007 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook last gehad van katten .

Wij hebben knoflookpoeder door de tuin gestrooit en dat help wel even een tijdje katten schijnen dat een vieze geur te vinden .

Je kan bij de toko`s grote hoeveelheden krijgen dus hoef je niet van die kleine potjes te kopen  .

ve
door verwijderd - Aug 28, 2007 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring met katten is, dat ze niet van koffiedik houden. Strooi een hoeveelheid koffiedik  in uw tuin. Probeer bij een grootverbruiker koffiedik te krijgen. Lukt dat niet dan moet u het doen met uw eigen koffiedik. Het helpt echt!!!

ve
door verwijderd - Sep 17, 2011 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mensen,

Er zit hier een bedrieger mijn naam te gebruiken !
zijn naam is malle gerrit ! hij beweerd dat hij mij is ?

wie hem tegen komt, hem niet geloven graag !

ik zal mijn naam natuurlijk nooit veranderen voor een ander !

deze persoon denkt mij belachelijk te maken door zichzelf malle gerrit te noemen en op die manier mij belachelijk te maken door mijn naam onder zijn tekst te zetten.

Het moet hier niet gekker worden !

De Vrije Vogel