miekmol
door miekmol Jul 25, 2012 om 18:06
Huishouden & energie

Hoe is kattenpis te verwijderen uit een vloerkleed?

Hallo,

Wie heeft de tip voor mij?

Misschien is dit al vaker aan de orde geweest maar ik heb geen enkel antwoord gevonden wat nu echt werkt!

Mijn oude kat van 18 jaar heeft op mijn roomkleurig-beige 6 cm. langharig wollen vloerkleed geplast. Niet op een plek maar op 3.
Ze had dit al vaker gedaan, zonder dat ik het wist en gezien had.
Allereerst heb ik de urine opgedept met keukenrol. Daarna met spul van Ecodor schoongemaakt, inmiddels al 2 liter gebruikt.
Opspuiten, afdekken met plastic, 2 uur laten intrekken en afnemen met schoon water.. al minstens 6 keer gedaan.
De geur bleef. Daarna heb ik het nog een aantal keren schoongemaakt met o.a. biotex, soda, vanish, dettol, en azijn. Dit waren alle tips die ik op internet kon vinden.
De geur blijft echter aanwezig.
Ik heb al diverse stomerijen gemaild maar niemand kan mij 100% garantie geven dat de geur echt is verdwenen, anders had ik mijn kleed al lang laten stomen voor 100 euro.
Het is zonde van het mooie kleed wat pas 3 jaar oud is.

Ik hoop echt dat er iemand is met de juiste tip.

groetjes Mieke

140564 108 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jul 25, 2012 om 18:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geur zal moeilijk te verwijderen, vooral omdat het tapijt zo'n hoge pool heeft. De pies zakt helemaal door naar onderen. Ook aan de onderkant van het tapijt schoon gemaakt?

Het is mooi weer, je kunt het tapijt ook zolang mogelijk buiten neer leggen in de frisse lucht. (Als er tenminste geen buitenkatten in je tuin lopen, anders gaan die er nog een x over heen.)

En weet je zeker dat ze niet iedere x opnieuw (als je weg bent bijv.) op het tapijt plast? Als ze daar eenmaal mee begonnen zijn, gebeurt het vaak opnieuw namelijk.

Mocht het je lukken de geur er uit te krijgen, zou ik het toch maar in de gaten houden, want katten ruiken stukken beter dan wij. Misschien verstandig om het tapijt dan tijdelijk te verwijderen uit de woning?

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2012 om 18:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heb ik ook gehad met een kleed. Sorry, maar niets helpt. Weggooien dat kleed.

miekmol
door miekmol - Jul 25, 2012 om 18:22
201 Antwoorden / 50 Vragen

@ Carola

Het kleed ligt nu buiten te drogen.
Natuurlijk heb ik ook de onderkant schoongemaakt, en afgespoten met een hoge drukreiniger.
Het kleed heeft al maanden in een schuurtje gestaan omdat ik het wilde laten reinigen.
De katten zitten bijna nooit in de huiskamer, meestal liggen ze op de trap of op de voorzolder.
Maar je hebt gelijk, als de geur niet helemaal weg is, ruiken ze dit en gaan er weer opnieuw zitten. Mijn parketvloer was ook al aangetast en zwart uitgebeten maar dat is inmiddels hersteld. Het ondertapijt heb ik al weggegooid.

mousy32
door mousy32 - Jul 25, 2012 om 18:39
179 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien dat je het nog proberen kan met blue wonder.

trend spray
door trend spray - Jul 25, 2012 om 18:54
217 Antwoorden / 5 Vragen

Miekmol,

Ik denk dat je het met GEDULD moet proberen. (serieus)
Zet het kleed weer terug in de schuur. Ik denk dat de kattengeur vanzelf vervliegt,

Als het van in de winter gaat sneeuwen kun je hem ook nog eens op de sneeuw leggen.

Cookies
door Cookies - Jul 25, 2012 om 18:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt zo'n beetje alle middelen al geprobeerd die je op een wollen kleed kunt gebruiken. Je zou nog een keer een poging kunnen wagen en dan houdt het vlg mij op.

Wat ik in jouw geval zou doen, is het kleed in de schuur laten staan totdat de kat er niet meer is en dan het kleed naar de stomerij brengen. Je kan boenen wat je wilt, de kat blijft het ruiken en blijft dus er op plassen. Zonde van al dat werk.

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2012 om 19:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag miekmol,
Heb je al reinigen met water en azijn geprobeerd en vervolgens lang buiten laten drogen en luchten?
Kijk anders ook nog eens Klik hier...

vr.gr.

pino123
door pino123 - Jul 25, 2012 om 19:56
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat je ook probeert het helpt niet, de penetrante ammoniakgeur zal je echt niet kunnen laten verdwijnen, maskeren, misschien, echt verdwijnen uit een dikke stog is bijna onmogelijk.

@trendspray,

Kittenpisgeur wat vervliegt, wordt alleen maar zwaarder als je er niets mee doet.

brainless
door brainless - Jul 25, 2012 om 20:10
324 Antwoorden / 0 Vragen

Spiritus!
Het stinkt dan nog wel enkele dagen ernaar, maar het haalt echt de kattenpislucht eruit.

trend spray
door trend spray - Jul 25, 2012 om 20:36
217 Antwoorden / 5 Vragen

Pino, gekke grote vogel :-),

Miekemol heeft al van alles gedaan. Schoon is het tapijt, maar de kattengeur blijft.
Ik heb het, na de reactie van ternormin, aan iemand gevraagd met veel katten en matten en ben ook niet echt wijzer geworden, alleen dat je het er zo snel mogelijk moet schoonmaken.

Maar ik vind het zo onwaarschijnlijk dat die geur niet meer verdwijnt.

miekmol
door miekmol - Jul 25, 2012 om 20:47
201 Antwoorden / 50 Vragen

Allemaal hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Het kleed ligt momenteel buiten te drogen, dit zal nog wel enkele dagen nodig hebben.
Zojuist heb ik het ingesprayd met pure azijn.
Ik ben benieuwd hoe het morgenvroeg zal ruiken.

Brandspiritus ga ik ook nog proberen als het nog ruikt!!

diumenge
door diumenge - Jul 25, 2012 om 20:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wel een paardenmiddel, maar misschien heb je wat aan Sirocco.

je
door jeannettek - Jul 27, 2012 om 12:08
12 Antwoorden / 0 Vragen

Drie opties:
1: Schoonmaakazijn ( kan jij kopen o.a. bij kruidvat/trekpleister),
2: Proper jetje tapijtreiniger ( geen grap, google maar!)
3: Urine-Off Kat tapijtreiniger 946 ml. http://www.urineoff.eu/huisdieren/katten-urine/

Met de laatste heb ik zelf geen ervaring.

Veel succes,
Jeannette.

raydep
door raydep - Jul 27, 2012 om 12:10
100 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een goede ervaring met UF2000
Klik

jo
door jofread - Jul 27, 2012 om 12:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer een spuitbus FEBREZE te vinden. Heeft bij mij zeer goed gewerkt, Ik heb die spuitbus overigens gekocht bij Walmart in de VS omdat ik het hier niet kon vinden. Succes

miekmol
door miekmol - Jul 27, 2012 om 12:33
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=raydep schreef op vrijdag 27 jul 2012, 12:10]Ik heb een goede ervaring met UF2000
Klik

Raydep,van UF2000 heb ik dus al 2 liter gebruikt, in totaal 6 keer.

Brandspiritus helpt ook niet.

Schoon is het kleed wel ondertussen maar de geur gaat dus echt niet weg.
Ik hoop dat het nog even droog blijft want momenteel ligt het al 3 dagen in de zon te drogen en het is nog steeds niet droog.

Ik heb de website van urine-off gekeken en zie daar als het kleed al is behandeld je nog een aantal behandelingen zal moeten doen. Dit kan niet, ik heb nergens ruimte, het kan alleen buiten als de zon schijnt en daar zijn we in Nederland niet zeker van...

ti
door tiemke_1 - Jul 27, 2012 om 12:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u het al eens geprobeerd met gedenaturaliseerde alcohol 98 %.Gewoon verkrijgbaar bij drogist.Hiermee insprenkelen voor en achterzijde,en laten drogen.
Heb hier ook geur van rotte vis uit auto gekregen.

go
door govaarts - Jul 27, 2012 om 12:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dat probleem heb ik ook gehad maar dan met hondenlucht. Toevallig was ik pas in Amerika geweest en dan breng ik altijd een groot pak Baking soda ( sodium bicarbonaat) mee van Arm and Hammer. Die kosten daar een paar centen en hier zijn ze behoorlijk aan de prijs, dus vandaar.
Ik heb de kleden waarin die hondenlucht zat buiten gelegd en gedurende een week iedere dag ingepoederd met de baking soda. Goed inborstelen en de dag erna kloppen of stofzuigen.
Na een week was de lucht eruit en de kleden liggen nog steeds reukloos bij mij in de huiskamer.
Ik weet niet of het gemakkelijk te krijgen zal zijn maar ik meen pakjes gezien te hebben bij de Red Wheel Toko.
Succes ermee.

ro
door roelfs - Jul 27, 2012 om 12:45
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ook ik heb zoiets gehad.
Wel niet op mijn kleed maar op mijn eettafel (jakkes)
Eerst detol geprobereerd maar de geur bleef toch wel ruiken.
Toen geprobeerd met spiritus en verdomd de geur is weg.
Echt proberen.
De tip met de sneeuw is ook goed maar ik denk dat het te lang duurt en dat de geur en dan niet meer uit te krijgen is. Succes.

ra
door ragdolletje - Jul 27, 2012 om 12:45
30 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon met Biotex!

In Biotex zitten enzymen en deze neutraliseren de pieslucht.
Ook Stalfis en Ecodor hebben dit effect, te koop bij Boeren-Bond en Welkoop.

Succes.

ra
door ragdolletje - Jul 27, 2012 om 12:47
30 Antwoorden / 2 Vragen

Wat trouwens ook werkt is Vanish, er is een fles als sprayflacon en die mag je op wol gebruiken.
Alles wordt brandschoon na behandeling.

http://www.vanish.nl/producten/vlekverwijdering-van-tapijten-en-vloerbekleding/vanish-oxi-action-spray/

audb
door audb - Jul 27, 2012 om 12:52
1668 Antwoorden / 5 Vragen

UF2000 gewoon laten intrekken en niets anders doen.
Dit enkele keren herhalen en dan gaat de meeste geur er echt wel uit.
UF2000 werk net als biotex met enzymen maar die moeten wel genoeg vocht hebben om te werken

miekmol
door miekmol - Jul 27, 2012 om 12:54
201 Antwoorden / 50 Vragen

@ Roels, ook met brandspiritus gaat de geur niet weg!

@ Govaarts, ik heb gewone soda geprobeerd, werkt niet

@ Tiemke, acohol van 98% heb ik nog niet geprobeerd..

=ragdolletje schreef op vrijdag 27 jul 2012, 12:45: Gewoon met Biotex!

In Biotex zitten enzymen en deze neutraliseren de pieslucht.
Ook Stalfis en Ecodor hebben dit effect, te koop bij Boeren-Bond en Welkoop.

Succes.

Ragdolletje, zoals je hebt kunnen lezen heb ik al die producten al gebruikt, evenals Vanish. Brandschoon is het wel maar de geur is niet weg.

to
door tomay - Jul 27, 2012 om 12:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

probeer het met azijn!
Vochtige doek en dan flink azijn gebruiken en goed wrijven.
Succes.

miekmol
door miekmol - Jul 27, 2012 om 13:00
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=audb schreef op vrijdag 27 jul 2012, 12:52]UF2000 gewoon laten intrekken en niets anders doen.
Dit enkele keren herhalen en dan gaat de meeste geur er echt wel uit.
UF2000 werk net als biotex met enzymen maar die moeten wel genoeg vocht hebben om te werken

UF2000 werkt dus niet. Ik heb dit vorig jaar ook al gebruikt op de overloop. Maar liefst weken mee bezig geweest, in totaal 8 keer gedaan. Ik heb zelfs contact gehad met de eigenaar, en precies gedaan wat hij zei. Ondertussen al wel 8 flessen UF2000 gekocht maar het mag niet baten.
Het werkt wel op een verse vlek maar niet meer op oude vlekken. Ik heb van armoede nieuwe laminaat op de overloop moeten leggen.
Het vloerkleed heb ik al 6 keer behandeld met UF2000, in totaal 2 liter.

Mijn 2 katten zijn oud, maar om ze nu op te ruimen voor een ongelukje? Neen dat kan ik dus echt niet doen!

raydep
door raydep - Jul 27, 2012 om 13:01
100 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=miekmol schreef op vrijdag 27 jul 2012, 12:33][quote=raydep schreef op vrijdag 27 jul 2012, 12:10]Ik heb een goede ervaring met UF2000
Klik

Raydep,van UF2000 heb ik dus al 2 liter gebruikt, in totaal 6 keer.

Jammer, ik had in mijn enthousiasme je bericht niet goed gelezen. Dat het spul hier wel goed werkt zal wel aan de kat liggen.

ir
door irobijn - Jul 27, 2012 om 13:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Miracle air van Chris Christensen breekt de amoniac af en is onschadelijk voor dieren. Vooral bij katten belangrijk omdat ze hun vachten likken. Dit is niet het geval met sommige middelen die hier al genoemd zijn, o.a. febreze is giftig voor dieren. Ik bestel het altijd bij Easy groom een beetje lastige site om wat te vinden maar kijk onder vachtverzorging, kies dan Chris Christensen, vervolgens health and comfort. Succes!

mi
door mineola - Jul 27, 2012 om 13:08
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ja met deze hitte wil de brandspiritus spontaan branden denk ik.
Maar ik zou het eerst proberen met schoonmaakazijn puur of iets verdund deppen

Vloerkleden worden ook mooi schoon in de sneeuw, maar dan moet je nog heel ff wachten tot het weer omslaat

ha
door handel reiziger - Jul 27, 2012 om 13:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

Voor echt smerige vlekken gebruik ik remreiniger , te verkrijgen in de autoshop en of ik gebruik St MARC een wonder was middel.

Wel in poedervorm gebruiken , die is (lijkt ) beter dan de vloeibaar verkrijgbare flacon.
Ook ten zeerste geschikt voor ontvetten muren voor het witten.

Motor olie vlekken krijg ik met beide middelen uit mijn kleding .

mi
door mimosa - Jul 27, 2012 om 13:11
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb heb positieve ervaringen met Ecopet geur en vlek weg. Na twee behandelingen (bank) was heel de geur verdwenen. Wel goed vochtig maken en langzaam aan de lucht laten drogen. Tussen de kussens bleef de lucht de eerste keer hangen, heb ik er was knijpers over dwars tussen gezet zodat er lucht bij kon.

Succes

shepu
door shepu - Jul 27, 2012 om 13:11
33 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben goede resultaten door de plek te deppen met verdunde amonia.
Dat werkt ook prima voor allerlei andere vlekken in de vloerbedekking.

bl
door blixum - Jul 27, 2012 om 13:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je al Capturine Pets geprobeerd? Bevat bacteriën die de geur afbreken. www.capturine.eu
Succes!

ro
door ronw - Jul 27, 2012 om 13:15
5 Antwoorden / 1 Vragen

Of de kat wegdoen??
Kattenbak??

ba
door barrus - Jul 27, 2012 om 13:19
15 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je het al geprobeerd met een goede stoomreiniger? Dat is wat ze bij de stomerij uiteindelijk ook doen. Bij mij heeft m'n kat ook gepiest op het zeil.
Ik heb er pure schoonmaakazijn opgedaan en de geur is volgens mij weg. Als je kat 'zomaar' ergens plast zou het kunnen dat ze een blaasontsteking heeft. Een oude kat plast nl niet zomaar ergens. Haal je het kleed weg zal de volgende keer een ander plekje gaan zoeken.
Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.

tk
door tkobes - Jul 27, 2012 om 13:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is geen urine wat je ruikt. Ik heb ditzelfde ook ondervonden.
Alles gedaan wat jij ook gedaan hebt. Geen resultaat. Totdat ik er achter kwam dat het de (jute) rug was die bleef stinken. Echt een paar maanden goed laten drogen en het is weg gegarandeerd. Sukses

miekmol
door miekmol - Jul 27, 2012 om 13:43
201 Antwoorden / 50 Vragen

Heel leuk..........dan krijg je ook nog persoonlijke mail van ene [edit redactie, naam verwijderd]
Beste Miekmol,

Er is een voortreffelijk middel om het kleed te reinigen.

Een biotechnologische oplossing.

zowel de pis als de geur verdwijnen voor 100%.

je kunt het ook preventief toepassen.

als je dat wil kunnen we je een sample toesturen.

dat kan je dan uitproberen.

zie onze website: [edit-red.]

[edit redactie, naam verwijderd]

.. klik ik daarop en heb een virus te pakken. (gelukkig alweer verwijderd)

@tenormin, ik denk dat je gelijk hebt!

trude
door trude - Jul 27, 2012 om 13:45
29 Antwoorden / 8 Vragen

Als je kat plast in huis op een vaste plek (of meerdere), doe 1 meerdere mottenballen in een washandje en leg deze op de plek. Katten houden niet van deze geur. Katten hebben een bloedhekel aan citrusvruchten. Je kunt ook een luchtverfrisser met een sensor neerzetten, deze gaat verstuiven als de kat in de buurt komt en dat zal de kat niet leuk vinden.
maar als de lucht er al heel lang inzit dan wordt het moeilijk en zul je het kleed toch echt moeten vervangen.

miekmol
door miekmol - Jul 27, 2012 om 13:46
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=tkobes schreef op vrijdag 27 jul 2012, 13:38]Het is geen urine wat je ruikt. Ik heb ditzelfde ook ondervonden.
Alles gedaan wat jij ook gedaan hebt. Geen resultaat. Totdat ik er achter kwam dat het de (jute) rug was die bleef stinken. Echt een paar maanden goed laten drogen en het is weg gegarandeerd. Sukses

@tkobes, ik heb geen jute rug onder mijn tapijt. Het is allemaal wol.
Ik heb draden van 6-7 cm lengte. Ze zijn 0,5 cm doorsnee en een stuk of 4 bijelkaar gepakt. Die zijn zowel horizontaal als verticaal en diagonaal in elkaar geweven. Ik zie dus aan de onderkant allemaal nopjes van 1,5 cm breed...

ti
door tineke b - Jul 27, 2012 om 13:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Naast alle andere adviezen heb ik er nog 1.
Leg mottenballen (geurballen - Kruidvat) op de plekken waar de kat(ten) hebben geplast. Afdekken met aluminiumfolie leg op de randen een paar keitjes of iets dergelijks, daar hebben katten sowieso een hekel aan.

ja
door jans2 - Jul 27, 2012 om 13:57
311 Antwoorden / 4 Vragen

Heb je al eens bij een dierenarts geinformeerd? De mijne raadt Urine Off aan, zelf heb ik er geen ervaring mee. Wat je ook zou kunnen proberen is bij de apotheek te vragen naar dat spul dat gebruikt wordt om , ja sorry, lijkengeur te bestrijden.
Ook kun je hier eens kijken:
http://www.pureayre.nl/index.phpaction=extra&extra=A_kattenpis_geur_verwijderen_&lang=NL&gclid=CMSYi6bkubECFYwhtAodmyoAYA

ga
door galsteen - Jul 27, 2012 om 13:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt voor dure middelen gaan, maar een ervaren kattenfokker zal je Biotex groen vloeibaar aanraden. (geen poeder!)
Helaas kun je het niet in iedere supermarkt vinden, probeer anders ook even de drogist, of anders heeft de webwinkel Annakat het wel.

Ik heb katten en een enkele keer 'vergist' er zich wel eentje, dus ik heb een spuitflacon staan met een oplossing.
Plaats lekker ruim inspuiten en paar uur met rust laten. De enzymen breken de eiwitten in de urine af. Daarna schoonmaken/uitwassen.
Werkt altijd, ook met de urine van m'n ongecastreerde kater.

Of het bij u nu nog werkt, na alle behandelingen, dat weet ik niet, maar ik zou het allicht proberen, voordat ik dure producten zou kopen die dezelfde werking hebben...

grace10
door grace10 - Jul 27, 2012 om 14:23
68 Antwoorden / 11 Vragen

Mijn dochters hebben ook katten en daar pas ik vaak op in mijn huis.
Het duurt erg lang voordat de stank weg is, maar zodra ik de plek vind
spuit ik er een goedkope parfum op. Tja, stinkt natuurlijk ook, maar de kat(ten)
gaan er niet meer zitten en uiteindelijk verdampt die lucht ook. (Desnoods in de schuur)
Daarna kan er altijd nog een lekker geurtje op. Een luchtverfrisser die afgaat
bij beweging helpt ook, maar dan moet je er wel om de 1 a 2 meter 1 neerzetten om ze tegen te houden....
Vind je een echte dierenliefhebber, petje af! Een mens wordt ook niet afgemaakt als hij incontinent is!

sjefdehaas
door sjefdehaas - Jul 27, 2012 om 14:34
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben ook 2 katten en soms plas er ook wel eens op onze kleed Mijn vrouw gebruikt dan HG Vlekkenspray (extra sterk) werk voor 90% dus altijd te proberen, en lat een geur achter waar de katten niet van houden, weet alleen niet of het ook bij oude vlekken werk, maar vgewoon opspuiten en niks er meer aan doen

pr
door pregunta - Jul 27, 2012 om 14:38
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ooit gekocht in de dierenwinkel: Geruchs-killer van Gimpet.
Heeft echt geholpen! De geur is weg.
Als je op google kijkt zie je wel meer positieve reacties.
Succes!

ni
door nikkee - Jul 27, 2012 om 14:41
25 Antwoorden / 6 Vragen

Vervelend als een kat plast in huis. Onze kat plaste altijd op de mat en daarbij hielp biotex of azijn goed om de geur te verdrijven. Maar ja, die mat was een stuk kleiner en kon ook gewoon een tijdje in een sopje liggen. Goed drogen is natuurlijk ook belangrijk.

Nou heb ik twee kinderen en een luieremmer (wat een overgang), maar die stinkt ook altijd erg. Iemand zei toen ook dat schoonmaakmiddel niet helpt tegen de geur, maar een nacht in de vrieskou doet super. Of een koffiepad in de emmer. Ruikt wel een tijdje naar de koffie, maar de geur is er nu inderdaad uit! Misschien kan het helpen bij jouw kleed? Kun je het kleed samenbinden en daarin een koffiepad doen?

Yv
door Yvonne_909 - Jul 27, 2012 om 15:41
42 Antwoorden / 2 Vragen

Heb ook af en toe last van een plassende (of sproeiende) kater.

Altijd leuk op net gewassen kussen of kleed op de bank ;(.

Alle huis-, tuin- en keukenmiddeltjes t.a.v. vloerkleed ook al eens geprobeerd. Weken buiten laten liggen in de frisse lucht en sneeuw (na Biotex etc.) heeft echt nooit nooit geholpen.

Het schijnt zelf zo te zijn dat als je allerlei middeltjes op je ondergeplaste spullen smeert/spuit, de kat het des te aantrekkelijker gaat vinden om daar weer overheen te gaan plassen.

Af en toe wordt ik er moedeloos van. Laatste keer geprobeerd met verdunde Dettol en geuren zijn nu wel helemaal weg. Ook redelijke ervaring met Spiritus.

Vloerkleed vorig jaar eens onder de douche gedaan met een vloeibaar wasmiddel van de Aldi. Werkte ook goed. Alleen veel geheister met groot kleed in te kleine badkamer en het duurde erg lang voor het helemaal droog was.

pe
door pepie29 - Jul 27, 2012 om 16:40
16 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de dierenwinkel verkopen ze een product van Beaubeau, weet niet meer precies hoe het heet. Heb ik zelf gebruikt nadat de poes een ongelukje op het bankstel had gehad. Je hoeft het alleen even in te spuiten, De geur was daarna weg.

pi
door pien500 - Jul 27, 2012 om 17:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik gehad dat een katertje tot 3x toe op de bank had geplast.
De hele woonkamer rook er naar.
Ik heb een karcher stoomreiniger en na een aantal dagen stomen was
de lucht helemaal verdwenen.
Tijdens het stomen komt de urine lucht er uit.
Wie weet is er iemand in uw omgeving van wie u een stoomreiniger kunt
lenen.

ma
door marielous - Jul 27, 2012 om 17:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb last gehad van een sproeiende (ex)kater die tegen mijn gestoffeerde fauteuil pieste.Alle middelen die hierboven zijn geadviseerd heb ik destijds ook wel geprobeerd zonder resultaat. Tot ik bedacht: in de wcruimte onderdrukt men stank meteen of andere sterkere geur, waarom niet een stoel? Ik heb toen een prettig geurend stuk zeep in de stoel gelegd, als ik er in ging zitten rook ik de zeep en niet de kattenpies.En geur van een kattenbak heb ik daarna ook met zo'n toiletspray onderdrukt.Advies: Zoek een of andere geuronderdrukker of parfum die je aangenaam vindt en spuit of druppel die op de aangedane plekken.

ma
door marco 149 - Jul 27, 2012 om 17:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mieke
Wij hebben thuis hetzelfde probleem gehad en echt DE oplossing gevonden om de geur eruit te krijgen om dat te doen moet je Pure ayre for all Pets kopen .
Geloof me het werkt echt. Alleen doet het niks aan het probleem van je kat maar ja de geur ben je kwijt nou nog zorgen dat je kat het niet nog eens doet en daarvoor heb ik geen oplossing.

edrick3
door edrick3 - Jul 27, 2012 om 17:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=pepie29 schreef op vrijdag 27 jul 2012, 16:40]Bij de dierenwinkel verkopen ze een product van Beaubeau, weet niet meer precies hoe het heet. Heb ik zelf gebruikt nadat de poes een ongelukje op het bankstel had gehad. Je hoeft het alleen even in te spuiten, De geur was daarna weg.

Bedoel je deze?

Met vr.gr.

ma
door malie - Jul 27, 2012 om 17:46
29 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb jarenlang een sproeiende kater in huis gehad. Altijd de plekken behandeld met alcohol 96% (bij drogist 2,95 een flesje). Geur is er gegarandeerd uit, ook al is hij wat ouder. Ikzelf zweer erbij. Daarvoor ook echt alles geprobeerd, maar alcohol was DE oplossing.

Succes!

groetjes,
Malie

di
door diskoe - Jul 27, 2012 om 18:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

100% de geur eruit halen kan.
met een schaar zorg dat u wel de goede plek neemd

he
door herfstmarkt - Jul 27, 2012 om 18:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zet in je huis bakjes gemalen koffie die je nat maakt met spiritus de koffie moet nat blijven. Dus iedere keer als de koffie droog begint te worden wat spiritus op doen en even doorroeren. Zonodig nieuwe koffie met spiritus hangt van de geur af. Als je dit een week volhoud zul je merken dat de geur minder word of weg is. Je doet dit zolang tot de geur weg is. Bij mij werkte het ik ben de geur kwijt.

Truus

pe
door pepie29 - Jul 27, 2012 om 19:27
16 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 27 jul 2012, 17:28][quote=pepie29 schreef op vrijdag 27 jul 2012, 16:40]Bij de dierenwinkel verkopen ze een product van Beaubeau, weet niet meer precies hoe het heet. Heb ik zelf gebruikt nadat de poes een ongelukje op het bankstel had gehad. Je hoeft het alleen even in te spuiten, De geur was daarna weg.

Bedoel je deze?

Met vr.gr.

Klopt die bedoel ik

miekmol
door miekmol - Jul 27, 2012 om 19:46
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=malie schreef op vrijdag 27 jul 2012, 17:46]Ik heb jarenlang een sproeiende kater in huis gehad. Altijd de plekken behandeld met alcohol 96% (bij drogist 2,95 een flesje). Geur is er gegarandeerd uit, ook al is hij wat ouder. Ikzelf zweer erbij. Daarvoor ook echt alles geprobeerd, maar alcohol was DE oplossing.

Succes!

groetjes,
Malie

Kan ik de alcohol er gewoon opspuiten?

ma
door malie - Jul 27, 2012 om 19:53
29 Antwoorden / 3 Vragen

@miekmol

Ik gooide er altijd gewoon een flinke plens overheen. (Kan geen kwaad op je wollen kleed hoor) laten opdrogen en klaar

fp
door fpo - Jul 27, 2012 om 20:00
87 Antwoorden / 3 Vragen

Al heel veel opties beschreven, maar de tijd zal leren of het allemaal voldoende gewerkt zal hebben.
Wat ik in de antwoorden nog niet ben tegen gekomen (alhoewel via een omweg), is dat in de urine van katten hormonen zitten, en die produceren die doordringende geur. Dat geldt zowel voor ongecastreerde katers als voor oude katten, in mindere mate voor vrouwtjeskatten. Bij deze dieren is de urinelucht makkelijker en sneller weg te krijgen. Hiervoor zijn al enkele nuttige tips weergegeven die de eiwitten afbreken, want als je het in die hoek zoekt, heb je meer kans van slagen.

Een ander punt wat ik ook gemist heb, is het behandelen van de oorzaak. Natuurlijk moet het kleed goed worden aangepakt en is het niet zinvol om die in huis te hebben zolang de kat in de buurt is, want hun neus ruikt de allerkleinste geursporen nog, waar onze neus allang bij afgehaakt zou zijn. Oude katten die in huis beginnen te plassen, hebben bijna altijd last van 'verkeerde' voeding. Ook bij katten verloopt het ouder worden niet zonder problemen. Dan is andere voeding, die het beste via de dierenarts te verkrijgen is, de beste oplossing, een soort seniorenvoeding. Een oud lichaam heeft immers een heel andere werking en daar zal de voeding op aangepast moeten worden. En, als u toch bij de dierenarts bent, laat hem eens onderzoeken op blaasproblemen. Hoe ouder de kat wordt, hoe groter de kans op blaasgruis of niersteentjes. Een geïrriteerde blaas nodigt uit tot plassen in huis. Vandaar dat ik het belangrijk vond om dit alles toch nog even te melden. Een kat die zich weer gezond begint te voelen, zal niet meer in huis willen plassen. Doe er uw voordeel mee, zou ik zeggen.....
Veel succes gewenst!

th
door theodorusme - Jul 27, 2012 om 20:39
111 Antwoorden / 7 Vragen

Kleed weg = stank weg. Alle andere oplossingen zijn lapmiddelen.

zerlina
door zerlina - Jul 27, 2012 om 22:58
19 Antwoorden / 0 Vragen

helaas heb ik geen afdoende oplossing, maar katten vinden azijn helemaal niet vies, en ook veel andere schoonmaakgeurtjes niet - b.v. ammoniak etc., in tegendeel. Volgens mij loop je het risico dat de geuren alleen maar nòg aantrekkelijker worden.
Ik vrees dat je het beste van je mooie tapijt af kunt zien voorlopig. Oude katten krijgen vaak 'rare' gewoontes. Blijf wel lief tegen het dier, hij kan er weinig aan doen, hij zal wat aderverkalking hebben...

snel0026
door snel0026 - Jul 27, 2012 om 23:32
61 Antwoorden / 4 Vragen

Ook wij hebben een maand geleden zoiets gehad met onze 17 jaar oude kat toen wij met vakantie waren.
Het hele huis stonk naar kattenpis. Plekken waren al ingedroogd.
Zowel de geur als de vlek zijn nu weg.

Wat hebben we gedaan:

1e besproeid met schoonmaakazijn, goed nat! Bestrooien met Biotex.
(Biotex hecht aan de azijn)
2e laten drogen (echt droog)
3e goed zuigen (de stofzuiger gaat wel een tijdje naar de pis ruiken)
4e het kleed goed met een tapijtreiniger behandelen

De geur was er bij ons nog niet helemaal uit.
Ik heb toen het kleed buiten opgehangen en van boven naar beneden met een hoge drukspuit afgespoeld en daarna een week buiten laten hangen (in weer en wind) en als laatste nogmaals met schoonmaakazijn besproeid en voila......de geur is verdwenen.

Ik hoop dat je iets hebt aan deze praktijktips.

Succes,
Wim

ca
door cathja - Jul 27, 2012 om 23:34
24 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Miekmol, misschien kan ik je iets verder helpen. Op het Kattenforum las ik een zelfde probleem, en één van de forumleden had Dettol gebruikt. Iemand anders gebruikte Vanish Oxi Action, en beide oplossingen waren afdoende.
Via Google kwam ik terecht bij UF 2000 van de fabrikant Ecodor. Uiteraard beveelt de fabrikant dit middel aan, maar enkele revieuws waren positief, vandaar dat ik de naam van dit middel maar aan je doorgeef.

Ik hoop dat je er iets mee kunt, want het is altijd jammer als mooie spullen verknald worden door kattenpies.

Ik wens je succes en hoop t.z.t. op een reactie van jouw kant.

M.vr.gr.,
Cathja.

esjelylo
door esjelylo - Jul 28, 2012 om 02:11
10 Antwoorden / 9 Vragen

Beste dappere dame van het kleed met de geur van kattepis.
Uw kat kan mogelijk een nierprobleem hebben.[Oude kat]
Advies van dierenarts voor medicijn of ander gespecialiseerd voer.
Dit i.v.m. verdere plasperikelen.

Wij hadden twee lieve dames die alles onder gepiest hadden na hun verhuizing naar hun huidige woonplaats.
Op advies van een kennis spoten we nadat we de kussens en de wollen kleden intensief gereinigd hadden 'Robijn Fress' op de spullen. Dat hielp.
Maar de eerlijkheid gebiedt om erbij te zeggen dat de dames wellicht door de inmiddels ingetreden rust en de sterilisatie nu niet meer plassen in huis. Alleen als de kattenbak niet naar wens is [dat kan snel zijn] geeft een van de meisjes nog gevolg aan de neiging binnenshuis te plassen.
Je hebt veel geprobeerd maar toch nog maar veel succes.
Esje

empyria
door empyria - Jul 28, 2012 om 03:57
504 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben bang dat je die kattepieslucht er nooit meer uitkrijgt.

Mede ook omdat het in je hoofd zit dat het naar kattenpies ruikt, dan ruik je het. Door je "geur-geheugen" als het ware.

Is tenminste mijn ervaring.

Ik heb vroeger toen ik kind was een kat gehad die al mijn Barbiekleding had ondergezeken (kreng!)
Zelfs na intensief reinigen en na jaren als ik weer die doos met kleertjes in m'n handen had rook ik die lucht.
Een ander niet!

vliegenderob
door vliegenderob - Jul 28, 2012 om 11:01
292 Antwoorden / 1 Vragen

na twaalf reacties van anderen die het ook niet weten of schrijven wat ze "denken", waar je niets aan hebt en waar dus geen oplossing bij staat omdat ze het nog nooit hebben meegemaakt en dus niet kunnen weten hoe dit op te lossen kijk eens op:

http://www.kattengedragcentrum.nl/38-Schoonmaken.html

Daar staat o.a. ook wat je vooral niet moet doen omdat bepaalde schoonmaakmiddelen de katten juist aanmoedigen om weer dezelfde locatie te gebruiken. Ook zag ik op Google toen ik intikte "verwijderen geur kattenurine" een bepaald middel van vier Euro per liter en een middel van acht Euro in een flacon dat gegarandeerd werkt. (zegt de verkoper)

miekmol
door miekmol - Jul 28, 2012 om 12:28
201 Antwoorden / 50 Vragen

Hartelijk dank aan iedereen die de moeite heeft genomen om mijn vraag te beantwoorden.

Allereerst wil ik zeggen dat mijn kat niet ziek is. Ik ga regelmatig op controle.
Als 2e wil ik zeggen dat ik de kattenbak elke dag schoonmaak!

Vorig jaar hebben ze het ( ik heb 2 dames) op de overloop gedaan toen ik op vakantie was.
En deze keer op mijn vloerkleed. Het kan best zijn dat Moortjehet gedaan heeft omdat ze antibiotica kreeg voor niesziekte, en daar had ze een hekel aan.
Maar goed, dat is het probleem nu niet.

U heeft kunnen lezen wat ik allemaal gedaan heb om het schoon en reukvrij te krijgen.
Als ik naar diverse sites ga, die hier worden omschreven, dan ben ik al te laat want dan had ik geen schoonmaakmiddelen mogen gebruiken.

Mijn kleed heeft ondertussen 3 dagen buiten in de zon gelegen en is nog steeds niet droog.
Nu ligt het in een vochtige berging (ik heb geen andere mogelijkheid) en dat zal het door en door drogen niet bevorderen. Het is een loeizwaar ding, ik kan het niet telkens versjouwen als de zon schijnt.

Vandaag ga ik alcohol kopen en ga dat erop spuiten. Eerst aan de onderkant en als het dan eindelijk droog is, aan de bovenkant, tussen de lange dikke haren van 6-7 cm.

Het zal nog weken in beslag nemen voordat ik erachter ben, of dit dan wel heeft geholpen. Het was een erg duur kleed, anders had ik niet alle moeite gedaan.

snel0026
door snel0026 - Jul 28, 2012 om 12:37
61 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op zaterdag 28 jul 2012, 11:01]na twaalf reacties van anderen die het ook niet weten of schrijven wat ze "denken", waar je niets aan hebt en waar dus geen oplossing bij staat omdat ze het nog nooit hebben meegemaakt en dus niet kunnen weten hoe dit op te lossen kijk eens op:

http://www.kattengedragcentrum.nl/38-Schoonmaken.html

Daar staat o.a. ook wat je vooral niet moet doen omdat bepaalde schoonmaakmiddelen de katten juist aanmoedigen om weer dezelfde locatie te gebruiken. Ook zag ik op Google toen ik intikte "verwijderen geur kattenurine" een bepaald middel van vier Euro per liter en een middel van acht Euro in een flacon dat gegarandeerd werkt. (zegt de verkoper)

Beste vliegende rob,
Voordat U reageert op reacties in een forum moet U wel eerst alle reactie lezen.

Bij de reacties zijn er vele die tips geven op basis van eigen ervaringen met kattenpisgeur.
En......er waren al veel meer reacties dan 12.

U geeft een oplossing die verwijst naar een middel dat "naar eigen zeggen van de verkoper moet helpen.", dus info van derden en niet van eigen ervaring.

Uw reactie draagt dus niets bij aan dit probleem.

.

vliegenderob
door vliegenderob - Jul 28, 2012 om 13:02
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=snel0026 schreef op zaterdag 28 jul 2012, 12:37][
En......er waren al veel meer reacties dan 12.
U geeft een oplossing die verwijst naar een middel dat "naar eigen zeggen van de verkoper moet helpen.", dus info van derden en niet van eigen ervaring.

.

Dat schreef ik toch ook, er zat door huiselijke beslommeringen nogal wat tijd tussen het schrijven van mijn reactie en de druk op de knop verzenden, sorry, inderdaad een beetje slordig van mij!

miekmol
door miekmol - Jul 28, 2012 om 14:54
201 Antwoorden / 50 Vragen

Het kleed is inmiddels besproeid met alcohol 96%.
Ik heb het wel verdund met water want anders had ik wel 10 flesjes nodig.

Nu maar afwachten tot het droog is.

Meer onkosten ga ik er niet aan maken, en ik steek er ook geen energie meer in, mijn rug is ondertussen gebroken.

os
door oska - Jul 28, 2012 om 16:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

Miekmol,
Heb nog een middel om de geur weg te krijgen, Nilodor.
Te bestellen bij de drogist.paar druppels op de plek, probeer het maar, wens je succes. Riek.

pa
door patertje - Jul 28, 2012 om 22:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer het eens met vanillesuiker!
grootmoedersmiddel tegen stankgeuren.
strooien, in laten trekken en alsje de kattengeur weer ruikt, de vanillesuiker goed uitzuigen en vernieuwen! net zolang tot de stank weg is.

os
door oska - Jul 28, 2012 om 23:04
5 Antwoorden / 0 Vragen

probeer het nu maar echt na al deze goede raadgevingen,iedereen wil je graag helpen, als het kleed niet zo duur was geweest,zoals je vertelde, dan had je zeker ook niet zoveel moeite gedaan. Het is in ieder geval te proberen,
Zelfs in een auto waar de lucht niet meer uit te krijgen was,ook kattenplas,!!
Heeft toen der tijd mijn collega een pluim gekregen van een klant! Had ook alles al uit geprobeerd. Zoals ik al vertelde, bij de drogist, het middel Nilodor.
Succes Riek.

os
door oska - Jul 28, 2012 om 23:50
5 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve Miekmol,
Een paar flinke druppels is al genoeg! Goed erop druppelen! Hoor nog van je,
En zelf niet met je neus er op, ik had er geen last van, maar als je niet tegen
de algemene geur van een ziekenhuis of steriel geurtje kan, gewoon even buiten laten liggen! Ik heb het gebruikt nadat onze Kater een paar dagen heel ziek
is geweest, en de geur nog dagen door het huis dwaalde. Onze Lieve kater heeft het helaas niet meer kunnen halen, ondanks de medicijnen.
Zelfs nu heb ik het nog in huis,(het middel) omdat mijn dochter ook een schat van een kater heeft, die ook weleens, als de Fam,op vakantie is, zijn plas ,voor dat ze thuis zijn, op een plek, in plaats van bloemen, hun verwelkomt. Groetjes Riek.

trend spray
door trend spray - Jul 29, 2012 om 00:05
217 Antwoorden / 5 Vragen

Oska,
Waar heeft U dat middel (Nilodor) gekocht?
Ik zie (tot nog toe), dat je het enkel online (?) kunt bestellen?
Ik kan ook de samenstelling van dat middel niet vinden.

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2012 om 00:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=trend spray schreef op zondag 29 jul 2012, 00:05]Oska,
Waar heeft U dat middel (Nilodor) gekocht?
Ik zie (tot nog toe), dat je het enkel online (?) kunt bestellen?
Ik kan ook de samenstelling van dat middel niet vinden.

Zie dat je dit middel bij apotheek kunt kopen. Staat vermeld o.a.voor thuiszorg patiënten die stinkend gips hebben ??. Ik kan me niet voorstellen dat er twee middelen met 1 naam bestaan met een totaal andere werking.

trend spray
door trend spray - Jul 29, 2012 om 00:42
217 Antwoorden / 5 Vragen

Tenormin,
Waar kan ik die informatie vinden? Http// ??
Ik wil weten of het eiwitten/stikstof af kan breken.

os
door oska - Jul 29, 2012 om 13:54
5 Antwoorden / 0 Vragen

lieve Mensen,
Ik heb het bij gewoon een drogist gekocht,Niet iedere drogist zal het in het schap hebben staan.Ze kunnen het bestellen voor u.Ik werkte bij een Drogist,en een collega heeft het toen voor een klant besteld, ook een kater had in de auto geplast. Met geen middel kreeg ze de geur uit de auto, net als Miekmol, boenen en nog eens alle geuren er in spuiten.Zie hier op de bijsluiter, Nilodor is een wetenschappelijk ontwikkeld ruimtedeodorant.het is geen maskerend parfum en verdoofd de reukzintuigen niet.Nilodor bevat geen giftige stoffen!
Nilodo, 1x daags een druppel voor ziekenkamers laboratoria, toiletten sectiekamers, a.p.-zakjes,luiermand etc.Er staat op het pakje Een druppel is voldoende voor om alle onaangename geuren snel en langdurig weg te nemen.
Manufacturer: Microtek Medical B.V. Zutphen nl.
Gebruik het zelf af en toe, in het huis als wij met vakantie zijn geweest en er na weken geen verse buitenlucht in huis is geweest. ,een muffe lucht in huis.
is. Maar niet gebruiken op rubber, waarom?Zie verder niet meer op het flesje wat de samenstelling is, paar keer nat geweest, wikkeltje onleesbaar. Mocht het voor u moeilijk zijn om het te krijgen, wil ik naar mijn vorige werkgever gaan om te vragen of het nog besteld kan worden gr Riek Hopende genoeg inf te hebben gegeven. Als ik ook maar een twijfel had ge had over de veiligheid, dan had ik er echt niet op gereageerd. Suc6.Riek.

door 10us - Jul 29, 2012 om 16:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo miekmol, ik heb een sproeiende poes thuis en had van alles geprobeerd tot ik dit ontdekte: UF2000. het is een spray en je kunt hem bestellen bij www.ecodor.nl
kijk maar eens op deze site naar antwoorden van mensen die ook alles hebben geprobeerd. succes!

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2012 om 17:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=trend spray schreef op zondag 29 jul 2012, 00:42]Tenormin,
Waar kan ik die informatie vinden? Http// ??
Ik wil weten of het eiwitten/stikstof af kan breken.

Kan die pagina (gewoon drogist) toch niet meer vinden!! Sorry.
www.globalcube.net/clients/beldico/content/medias
en dan weet ik niet eens of u er iets aan heeft en/of de juiste pagina komt. Nogmaals sorry.

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2012 om 17:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Trend spray, forget it, werkt niet. Neem aan dat u zelf Nilodor heeft gezocht? Ik kan me alleen niet meer herinneren wat ik exact heb ingetypt vannacht.

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2012 om 17:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

www.nilodor.com
O.A. over huisdieren en cleaning carpets. Dit is balen dat ik het niet meer kan vinden.

trend spray
door trend spray - Jul 29, 2012 om 17:56
217 Antwoorden / 5 Vragen

4 keer bedankt, Ternomin. Ik heb zelf ook al wat gevonden n.a.v. Uw bericht dat het in de thuiszorg werd gebruikt voor stinkend gips.
2 ziekenhuizen adviseren het ook voor o.a. stinkende gipsbroeken (b.v.voor de heupjes) voor kinderen. En zeggen ook ,dat het bij de drogist te verkrijgen is.

Ik kan alleen de samenstelling nog nergens vinden maar ga daarvoor naar een drogist.
Maar heel erg bedankt voor de moeite. ook Oska bedankt voor de informatie.
(ik probeer straks www.nolidor.com)

mo
door mostro - Jul 29, 2012 om 21:22
8 Antwoorden / 5 Vragen

Sjonge wat een hoeveelheid reacties. Ik zou zeggen probeer ze allemaal. Ik heb niet alles gelezen maar heb goede ervaring met peper. Zorg dat de lucht eruit is zodat je het zelf niet meer ruikt en goor er dan peper overheen. De kat heeft daar een hekel aan, want gaat er van niezen. Hij/zij blijft enige tijd weg van het kleed en het helpt want de kat leert opnieuw ergens anders te plassen.
Oude mensen worden incontinent en oude dieren helaas ook.
Veel succes.

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2012 om 21:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen

mostro, maar een oude kat kan je moeilijk een incontinentie luier aandoen.

os
door oska - Jul 29, 2012 om 21:42
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Miekmol,
Hoop wat van je te horen, Het is dus geen schoonmaakmiddel (,maar het haalt de geur weg). dat heb je al genoeg gedaan, zoals ik ook zou doen. Anders zou het niet gebruikt worden, voor geuren die met wat voor schoonmaakmiddelen je ook gebruikt, de geur niet weg gaat. En over een drogist? heb ook weleens bij een keten gevraagd om het middel, maar als ze het niet in hun bestand hebben staan ,kunnen ze het ook niet bestellen. Een Drogist, die nog voor zich zelf werkt, is vast wel te vinden in menige plaats.Koop het, na alles wat je al hebt gedaan.
Schaden zal het zeker niet. groeten Riek.

miekmol
door miekmol - Jul 29, 2012 om 21:43
201 Antwoorden / 50 Vragen

http://nilodor.wordpress.com/2011/11/03/how-to-remove-pet-urine-from-carpet-2/

http://nilodor.wordpress.com/2012/03/07/structured-by-nature-encapsulating-carpet-cleaners-vs-traditional-carpet-cleaners/

Ik heb bovenstaand filmpje bekeken. Ze deppen de urine op, gooien er een glas warm water op en zuigen dit op en wordt nogmaals herhaald.
Daarna spuiten ze het in.

Ik ga niet nog eens mijn kleed helemaal nat maken, dat heb ik dinsdag al gedaan.. het is nog niet droog en als ik de berging in kom dan ruik ik de kattenpiesgeur nog steeds, na talloze behandelingen. Daarnaast heb ik geen stofzuiger die water kan zuigen.

Ik moet iets hebben wat ik er op kan spuiten, een dun nevellaagje of iets wat ik kan druppelen. De alcohol die ik gisteren heb gesprayd is weer verdwenen, dus dat werkt ook niet.

Verder heb ik nog niks gevonden over Nilodor.. Riekske,

miekmol
door miekmol - Jul 29, 2012 om 22:02
201 Antwoorden / 50 Vragen

@Oska, ondertussen ben ik wat verder en zie dat het een soort van deodorant is.
Het is heel moeilijk..
Ik zal het uitleggen. Mijn kleed is 240 x 170 cm.
Op 2 gedeeltes over de breedte van 2.40 cm heeft de kat geplast. Het kleed heeft maanden opgerold in de berging gestaan.
Het gevolg was dat ik omgeveer 80 cm x 240 cm schoon heb moeten maken, de geur was door het oprollen overal ingetrokken.
Ik had er niet bij stilgestaan omdat ik het wilde laten stomen of reinigen maar omdat niemand de 100% garantie kan geven, ben ik er zelf aan begonnen.

Wat moet ik nu met een klein flesje Nilodor beginnen. Het druppelen werkt maar 24 uur. Ik kan wel een aantal liters gaan kopen. De meeste geur zit aan de onderkant van het kleed, dus dat schiet niet op als ik het telkens moet omdraaien, daarnaast wordt mijn parketvloer dan weer aangetast.

Ik weet het ook even echt niet meer...

ma
door malie - Jul 29, 2012 om 22:16
29 Antwoorden / 3 Vragen

Ik was er al bang voor dat de alcohol in verdunde oplossing niet zou werken. Ik had ook niet begrepen dat de geur in het hele kleed zat. Tsja..dan heb je inderdaad wel een aantal flesjes nodig. Maar ik garandeer je dat het daarna toch weg is....als je er dat nog voor over hebt. Wel eerst het kleed helemaal laten drogen.
Kan me wel voorstellen dat je er mismoedig van wordt hoor! Hoop dat je nog een oplossing vindt.

trend spray
door trend spray - Jul 29, 2012 om 22:40
217 Antwoorden / 5 Vragen

Miekmol,
Heb je elke keer als je een ander middel gebruikte, alleen ongeveer de helft van het kleed behandeld en de andere helft niet?

M.a.w. 1 helft van het kleed is droog en onbehandeld gebleven, al die tijd dat je ermee bezig bent geweest?

miekmol
door miekmol - Jul 29, 2012 om 22:44
201 Antwoorden / 50 Vragen

@ trendspray... JA dat is zo...

Cookies
door Cookies - Jul 29, 2012 om 22:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........ Het kleed heeft maanden opgerold in de berging gestaan.
Het gevolg was dat ik omgeveer 80 cm x 240 cm schoon heb moeten maken, de geur was door het oprollen overal ingetrokken........

En dat maandenlang. En zoals ik al eerder schreef, zelfs al ruik jij het niet meer, de katten wel.

Kleed weg en pas weer een nieuw kleed neer leggen als de katten er niet meer zijn. Weggegooide tijd en verspilde moeite allemaal.

miekmol
door miekmol - Jul 29, 2012 om 22:50
201 Antwoorden / 50 Vragen

Dit kreeg ik nog via de mail binnen..

Odor Guard 1ltr of doos van 12 flessen

reiniging en bestrijding urinegeur! Het enige middel dat de oorzaak van de stank aanpakt en dus niet het gevolg (de stank) Microben zetten ureum om in water en zuurstof. Dus ook goed voor het milieu!

www.jetty.nl

trend spray
door trend spray - Jul 29, 2012 om 23:09
217 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, Miekmol je moet inderdaad de oorzaak weten, dan kun je de oplossing vinden, maar ik moet ermee stoppen
Ik hoop voor je dat er iemand is, die naar het afbraakproduct wil kijken en als microben bacterien zijn, zou het misschien best weleens kunnen werken.

Redacteur
door Redacteur - Jul 30, 2012 om 13:36
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Uw redactie heeft dit topic opgeschoond met offtopic reacties van tenormin. Om gezellig te praten kunt u naar andere fora zoals die van de Libelle, Viva of Margriet!

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online

miekmol
door miekmol - Jul 30, 2012 om 13:54
201 Antwoorden / 50 Vragen

Ondertussen heb ik nog even telefonisch contact gehad met Jetty.nl oftewel Hans. Het middel Odor Guard zou wel werken als ik nog geen andere bacteriedodende middelen had gebruikt, wellicht zitten er nu nog resten van in het kleed.
Dus voor al degene die dit ook eens meemaken, kun je het beste dit middel meteen gaan gebruiken... voor mij is het echter te laat, helaas.

trend spray
door trend spray - Jul 30, 2012 om 14:06
217 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Miekmol,

Ik wilde het gisteren eigenlijk niet weten, maar ik vraag het toch maar.
Kan het zijn dat er kattenurine in de andere helft van het vloerkleed zit, welke U misschien over het hoofd hebt gezien?

miekmol
door miekmol - Jul 30, 2012 om 14:29
201 Antwoorden / 50 Vragen

Ha Trendspray, neen dat is niet zo... ik ben zojuist weer wezen snuffelen en de geur is wat gemaskeerd. Aan de bovenkant ruik ik het nog maar op 1 plek van ong. 20 cm. Dit heb ik zojuist weer gesprayd met alcohol...

Geduld moet ik hebben...

pino123
door pino123 - Jul 30, 2012 om 15:06
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=miekmol schreef op maandag 30 jul 2012, 14:29]Ha Trendspray, neen dat is niet zo... ik ben zojuist weer wezen snuffelen en de geur is wat gemaskeerd. Aan de bovenkant ruik ik het nog maar op 1 plek van ong. 20 cm. Dit heb ik zojuist weer gesprayd met alcohol...

Geduld moet ik hebben...

Voor alle tijd, energie en kosten had je inmiddels al een nieuw kleed kunnen kopen. Nog steeds, de middelen die je gebruikt maskeren een groot gedeelte van de geur, de maskeer geur wordt minder en de kattenpis geur komt weer boven.... Blijft een hopeloze zaak.

ma
door malie - Jul 30, 2012 om 15:43
29 Antwoorden / 3 Vragen

Voor alle tijd, energie en kosten had je inmiddels al een nieuw kleed kunnen kopen. Nog steeds, de middelen die je gebruikt maskeren een groot gedeelte van de geur, de maskeer geur wordt minder en de kattenpis geur komt weer boven.... Blijft een hopeloze zaak.

@Pino....als het waar zou zijn wat jij beweert, dan zou er geen mens meer in mijn huis willen binnenkomen. Mijn onzindelijke kater is nu 2 jaar weg en heeft echt op alle mogelijke en onmogelijke plekken geplast. Dus ik spreek uit ervaring.

miekmol
door miekmol - Jul 30, 2012 om 16:41
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=redacteur schreef op maandag 30 jul 2012, 13:36]Uw redactie heeft dit topic opgeschoond met offtopic reacties van tenormin. Om gezellig te praten kunt u naar andere fora zoals die van de Libelle, Viva of Margriet!

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online

Beste redacteur,

Ik begrijp echt niet waarom u de reacties van Tenormin heeft opgeschoond, hij leefde juist erg met me mee en heeft naar tal van oplossingen gezocht. Dat hij een keer een grapje maakte over dan steek je kleed maar in de fik, vind ik juist leuk. ... dit moet toch kunnen! Het ging om de brandspiritus die anderen gebruiken als oplossing. Brandspiritus gebruik je ook met de barbecue en ik moet zeggen dat dat goed fikt.
Tenormin verplaatste zich juist in mij, in mijn kleed en mijn lichamelijke klachten, hij ziet me tenminste als mens.
Er zijn een aantal andere antwoorden gegeven, die er in mijn ogen hadden moeten verdwijnen.. wat zegt u van zet er de schaar maar in van Diskoe. Ik heb dit zelfs aan de redactie gemeld, maar hieraan is geen gehoor gegeven!

li
door linwij53 - Jul 30, 2012 om 20:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens Ajax- limoen gewone allesreiniger(groen). Puur gebruiken op een doekje en inwrijven, eventueel naspoelen met schoon water. Helpt ook goed tegen kotsplekken. Verder werkt FEBREZE ook goed, maar is hier nergens meer te krijgen, is misschien ook maar beter want schijnt giftige stoffen te bevatten. Ook kan je bij de dierenarts vragen om een middel. Ik heb vroeger een spuitbus Antiodeur of Antiodor gehad, dat werkte ook heel goed. Maar nogmaals met Ajax krijg je het ook echt weg hoor. Veel succes!

pino123
door pino123 - Jul 30, 2012 om 21:16
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=malie schreef op maandag 30 jul 2012, 15:43]

Voor alle tijd, energie en kosten had je inmiddels al een nieuw kleed kunnen kopen. Nog steeds, de middelen die je gebruikt maskeren een groot gedeelte van de geur, de maskeer geur wordt minder en de kattenpis geur komt weer boven.... Blijft een hopeloze zaak.

@Pino....als het waar zou zijn wat jij beweert, dan zou er geen mens meer in mijn huis willen binnenkomen. Mijn onzindelijke kater is nu 2 jaar weg en heeft echt op alle mogelijke en onmogelijke plekken geplast. Dus ik spreek uit ervaring.

Ook mijn kater die langzamerhand dement werd heeft mijn oude huis onder gezeken. Ik heb ook op alle manieren de stank proberen te laten verdwijnen.... Hopeloze zaak, je verdoezelt de lucht, je haalt het er niet mee weg. Als mens raak je wat meer gewend aan de lucht, vreemden blijven de lucht ruiken.

ma
door malie - Jul 30, 2012 om 22:00
29 Antwoorden / 3 Vragen

@Pino.....heb jij ooit 96% alcohol gebruikt op de beplaste plekken? Ik wel en ik kan je verzekeren dat hier in huis niks te ruiken is/was. Denk jij voor mijn bezoek te kunnen spreken? Niemand heeft hier ooit een opmerking gemaakt over de lucht van kattenpies....en mijn familie en vrienden zouden dat heus niet achterhouden uit beleefdheid.

ve
door veryfr14 - Aug 20, 2012 om 07:05
2 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf wassen of naar Stomerij brengen en tijdje niet neerleggen daarna.

ka
door kattendokter - Mar 5, 2013 om 22:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem bij deze het risico beschuldigd te worden van sluikreclame, maar dat moet dan maar.
Als dierenarts voor katten word ik vaak met dit soort vragen geconfronteerd.
Wat u NIET moet doen: Reinigingsmiddelen op basis van chloor en/of ammonia.
Kattenurine bevat naast de voor ons zo hinderlijke kattenpisgeur ook nog zgn feromonen = biologische boodschapperstoffen die gedrag beinvloeden door ahw onbewust ruiken. En die moeten ook weg.
Overvloedig spoelen met gewoon water en evt. nabehandelen met Biotex en dan weer spoelen kan veel goed doen. Er is ook een product op de markt (via dierenartsen) en dat heet Urine Off. Dit neemt de geur weg, ook de feromonen. Mijn kat wil nog wel eens op mijn kussen plassen en dat slaapt niet lekker. Mbv Urine Off is het weer geurvrij.
ALTIJD EERST CHECKEN OP EEN ONZICHTBAAR HOEKJE OF ER GEEN ONGEWENSTE KLEUREFFECTEN OPTREDEN!!!!
Verder proberen uit te zoeken wat de reden is. Vaak zijn er problemen rond de kattenbak (plaats, soort strooisel, wel of geen kap) of heeft de kat door artroseklachten minder mogelijkheid om de bak goed te bereiken. Overleg eens met uw dierenats.
Hopelijk kunt u hier iets mee.

miekmol
door miekmol - Mar 5, 2013 om 23:11
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=kattendokter schreef op dinsdag 5 mrt 2013, 22:58]Ik neem bij deze het risico beschuldigd te worden van sluikreclame, maar dat moet dan maar.
Als dierenarts voor katten word ik vaak met dit soort vragen geconfronteerd.
Wat u NIET moet doen: Reinigingsmiddelen op basis van chloor en/of ammonia.
Kattenurine bevat naast de voor ons zo hinderlijke kattenpisgeur ook nog zgn feromonen = biologische boodschapperstoffen die gedrag beinvloeden door ahw onbewust ruiken. En die moeten ook weg.
Overvloedig spoelen met gewoon water en evt. nabehandelen met Biotex en dan weer spoelen kan veel goed doen. Er is ook een product op de markt (via dierenartsen) en dat heet Urine Off. Dit neemt de geur weg, ook de feromonen. Mijn kat wil nog wel eens op mijn kussen plassen en dat slaapt niet lekker. Mbv Urine Off is het weer geurvrij.
ALTIJD EERST CHECKEN OP EEN ONZICHTBAAR HOEKJE OF ER GEEN ONGEWENSTE KLEUREFFECTEN OPTREDEN!!!!
Verder proberen uit te zoeken wat de reden is. Vaak zijn er problemen rond de kattenbak (plaats, soort strooisel, wel of geen kap) of heeft de kat door artroseklachten minder mogelijkheid om de bak goed te bereiken. Overleg eens met uw dierenats.
Hopelijk kunt u hier iets mee.

Hallo Kattendokter,

Ondertussen ligt het kleed al ruim een half jaar weer binnen. Ik heb wel 10 middeltjes geprobeerd.
Het is elk geval schoon geworden door de biotex. De geur is verdwenen door regelmatig insprayen met alcohol. Daarnaast heeft het kleed ook maanden buiten en in een berging gelegen.
Ik zal het middeltje dat u opgeeft zeker onthouden. Mijn dierenarts zegt dat het komt door de stress en dat klopt denk ik ook wel. Het is altijd een zeer stressvolle poes geweest. Maar de laatste tijd heeft ze moeite met haar ontlasting. Ik geef haar nu al maanden Hills Feline I/D en daarnaast nog elke dag Isogel en wat zonnebloemolie door de brokjes. Nu kan ze weer goed poepen. Maar ze heeft ook chronische niesziekte. Daar is niks tegen te doen. We geven haar injecties met antibiotica en een injectie om de luchtwegen verder open te maken. Soms kan ze dan weer 3 maanden vooruit, maar soms is het ook na 3 weken alweer terug. De poes is oud. Ik heb er twee, een van 19 en degene waar het over gaat is 18 jaar. Als er ook maar iets in de weg zit, dan plast en poept ze binnen, zo geeft ze aan dat ze weer wat mankeert.

groet Mieke

ka
door kattendokter - Mar 5, 2013 om 23:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Evt. kattenbakken met lage instap maken. Gewoon beginnen met wat kartonnen doosjes waar je een lage instapopening uit snijdt. Werkt dat, dan de echte kattenbak te lijf gaan.
Tegen stress zijn er overigens goede voedingssupplementen. Ik verwijs naar je eigen dierenarts hiervoor, want anders krijg ik echt problemen met de reclame code commissie ;-)
Onderschat bij oude katten ook artrose niet als oorzaak van onzindelijkheid. Pijn is ook stress.
Je moet bij bejaarde katten niet nog allerlei medische hocus pocus uit gaan halen, maar je kunt tegen relatief lage kosten wel hun levenskwaliteit enorm verbeteren.
Vooruit dan, nog 1 tipje: www.fabcats.org. Engelstalige site, maar met een schat aan info over katten.

Groetjes, Frits

En dan te bedenken dat ik alleen maar op zoek was naar een tapijt met kattenpatroon voor in mijn kattenwachtkamer!

tenormin
door tenormin - Mar 6, 2013 om 00:05
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@mieke, wat leuk te lezen dat het je toch gelukt is met je kleed. Hart.gr. ....;-))