mathijs_b
door mathijs_b Oct 31, 2015 om 09:52
Computers & telefonie

Hoe kan ik binnenkomend telefoonnummer blokkeren

Ik word de laatste tijd vaak gebeld door 0094 31929488.
Hackertelefoon uit Sri Lanka.
Hoe kan ik dat stoppen?
Misschien idee... als iedereen die dit leest dat nummer regelmatig even belt (lukt dat?) en één maal laat overgaan, worden die lui aan de andere kant van de lijn misschien wel gestoord van ons. Maar let op! Wel nummerweergave uitzetten anders hebben ze daar je nummer en wordt het misschien nog erger.
Meer info? Google dat nummer maar eens, dan wordt het duidelijk.

41483 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blokkeren heeft geen enkele zin, ze gebruiken 'tig' telefoonnummers. En met z'n allen dat nr. gaan bellen, is ook zinloos.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook je antwoordapparaat aanzetten en opnemen als je hoort wie er aan de lijn is.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Brljant idee. Als iedereen nou eens dat nummer belt, dan weet het bedrijfje de bevestiging dat het nummer bestaat.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

- Gebruik een app die nummers blokkeert.
- Gebruik een eigen 'voip-centrale' waarin je nummers kunt blokkeren.
- Neem 3x op en dien een klacht in bij jouw provider.

Maar dat is natuurlijk weer teveel moeite ;-).

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een mobiele telefoon kan je nr's blokkeren of "stil" laten bellen.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

...... Neem 3x op en dien een klacht in bij jouw provider........

Die daar niks tegen kunnen doen. Maar dat weet jij ook wel.

.......- Gebruik een app die nummers blokkeert.........

Wedden dat topicstarter het over een vaste telefoon heeft? Met de Gigaset kun je nrs. blokkeren, maar wat voor zin heeft dat als zij honderden verschillende tel.nrs. gebruiken?

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op zaterdag 31 okt 2015, 10:33: Brljant idee. Als iedereen nou eens dat nummer belt, dan weet het bedrijfje de bevestiging dat het nummer bestaat.

Ik zei: Nummerweergave uitschakelen!

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

mathijs_b schreef op zaterdag 31 okt 2015, 12:35:

Ik zei: Nummerweergave uitschakelen!

Inderdaad. ;-)

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet of er gebeld word naar een mobieltje of naar een vaste lijn. Bij een mobieltje is de oplossing simpel. Sla het nummer op in het telefoonboek en hang hier een "lege" ringtone aan.
Dat is een MP3-tje van 2 seconden zonder geluid. Te maken met iedere PC, gewoon geluid opnemen van de microfoon zonder een aan te sluiten. Als je nu gebeld word door dit nummer gaat de telefoon gewoon over, echter er is geen ringtone te horen vanwege die ringtone zonder geluid.
ieder ander nummer U gewoon bereiken. Doe ik al jaren. werkt uitstekend en kost niets.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mathijs_b,

ontvangt u de ongewenste telefoontjes op uw mobiele telefoon of op uw vaste lijn ?
Als het uw mobiele telefoon betreft dan zou u (mits uw telefoon deze mogelijkheid heeft) dit nummer kunnen 'Toevoegen aan weigerlijst' (mijn telefoon heeft die optie).

Mocht u het niet kunnen blokkeren en het is altijd hetzelfde nummer dan zou ik als ik u was contact opnemen met uw telecomaanbieder met het verzoek om dit nummer te blokkeren.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op zaterdag 31 okt 2015, 10:33: Brljant idee. Als iedereen nou eens dat nummer belt, dan weet het bedrijfje de bevestiging dat het nummer bestaat.

En het is nog maar de vraag of dat nummer überhaupt bereikbaar is. Vaak zijn outbound call centers niet beschikbaar voor inbound gesprekken.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2015 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

mathijs_b schreef op zaterdag 31 okt 2015, 09:52: Google dat nummer maar eens, dan wordt het duidelijk.

Dan krijg ik dit topic bij de eerste 2 zoekresultaten....