od
door odagerritsma Oct 21, 2013 om 15:36
Elektronica & tv

Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen voor niet geleverde diensten?

Ik heb bij VoordeligDVDs.nl voor € 431,63 aan intkjetprintabel CD's en hoesjes gekocht op 21 september jl. bedrag per giro overgemaakt.
Tot op heden niets ontvangen en er wordt niet gereageerd op mails en telefoon.
Hoe kan ik mijn geld terugkrijgen?

5217 11 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 21, 2013 om 15:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ze hebben ook nog een adres in Nederland.

iraS Media bv

Newtonlaan 115, 3584BH Utrecht

Postbus 350, 3500 AJ Utrecht

Maar stuurt u eerst maar eens deze mail waarbij u de koop definitief ontbindt.

klik HIER

Hierna is het bedrijf verplicht u zo spoedig mogelijk uw geld terug te geven, maar in ieder geval binnen 30 dagen.

U kunt, om de zaak te bespoedigen, aankondigen dat als u niet gauw wat van ze verneemt, u het internet zult volkalken met klachten over dit bedrijf.
Gun ze nog even de tijd om zichzelf te 'herpakken'.

Het is toch altijd een behoorlijke klus om je geld terug te krijgen als de andere partij 'onwillig' is, dus probeer het eerst met druk zetten.

?

mahadma
door mahadma - Oct 21, 2013 om 16:08
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer Naam ondernemer: VoordeligDVDs.nl
15 Alexandra Corniche, Hythe Kent, CT21 5RW? Verenigd Koninkrijk? telefoon +44 871 315 44 33
fax +44 871 315 44 22

Wellicht een fax naar engeland sturen?

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2013 om 16:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Veel klachten over dit bedrijf: klik hier en klik hier, er zijn nog meer sites met klachten over dit bedrijf te vinden op internet.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2013 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Had u daar al eerder iets besteld en liep dat goed?

zoekster
door zoekster - Oct 21, 2013 om 16:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Oei, dit ziet er heel slecht uit als ik zo de klachten op Opgeletopinternet bekijk. Men heeft het zelfs over een faillissementsfraude.

Van de site

"Dit bedrijf wordt gezegd dat het eigendom van Matej Ltd, voordat Coolwick Ltd, maar met hetzelfde adres en alle andere informatie: [.] Kent, CT21 5RW, UK, telefoon: +44 871 315 44 33 en fax: +44 871 315 44 22, niets meer dan een normale straat zonder vennootschappen of ondernemingen, geen winkels, gewoon normale huizen, zie de foto van dezelfde

De rechtbank Den Haag heeft het faillissement van beide veroordeeld in 2011, maar de failliet. bedrijf en de persoon gaat nog steeds op alsof er niets is gebeurd, dit is een criminele daad en pure fraude en zogenaamde faillissementsfraude. Opvallend is dat een zogenaamde youngsters'pub in de gemeente Tiel / Holland, genaamd The Wiz, was eigendom van Pukkie BV, die failliet werd veroordeeld als goed en werd verkocht aan B229 BV, eigendom van fraudeur [edit-redactie], directeur van deze failliete onderneming. Het is mogelijk dat hij nog loopt zijn website www.voordeligdvds.nl in dit cafe.

Vreemd genoeg zijn bedrijven hadden verschillende namen: Bubbles, TBF Media CV, SkipDr, CleanDr, GameDr en MediaDr afgezien van VoordeligDVDs.nl. De curator is de advocaat van de heer [.] Advocaten, e-mail: [.], Deze advocaten vertelt, als je alle documenten van iets bestellen bij een van die failliete bedrijven en hebben betaald hetzelfde, om kopieën van hetzelfde om deze advocaat te sturen, zou het mogelijk zijn om het gehele bedrag, een deel van het bedrag en helaas niets terug helemaal niet, afhankelijk van de resterende middelen en de belangrijkste schuldeisers.

Toch kunt u nog naar de politie en een klacht van fraude door dit bedrijf. Echter, ons advies is nooit te loggen op zijn site www.voordeligdvds.nl, nooit iets te bestellen en nooit om iets te betalen, zul je gewoon een ontvangt een e-mail bericht dat alles is verzonden door DHL, met een nep-e -mailbericht van DHL"

Zie voor bron link @aurora1

Het is wat krom Nederlands, maar de strekking is mij wel duidelijk. Ik vrees het ergste voor @odagerritsma. Ergens anders las ik dat ze in mei dit jaar failliet zijn gegaan. Weet nu niet precies wat waar is, maar hoe dan ook ziet het er niet best uit.

Aangifte doen, maar of dat wat oplevert....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 21, 2013 om 16:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Stel ook even leaseweb.com op de hoogte.

od
door odagerritsma - Oct 21, 2013 om 17:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jullie reacties.

Ben inmiddels een stuk verder gekomen: Bedrijf is inderdaad failliet verklaard op 13 augustus jl. Heeft daarna via het buitenland de website gewoon weer actief gemaakt. Dit is fraude en oplichting.
Heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie, maar vrees helaas, dat ik mijn geld kwijt ben.

Mijn zoon had idd eerder hier iets besteld en wel gekregen wat hij had gevraagd, vandaar dat ik verwachtte dat dit een betrouwbaar bedrijf was.

N.B.: onderdeel van dit bedrijf is al eens in 2011 failliet verklaard, ook toen ging dit volgens internetgebruikers gepaard met oplichting.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2013 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel jammer dat u niet eerder gegoogled hebt.

zoekster
door zoekster - Oct 21, 2013 om 17:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 21 okt 2013, 16:53]Stel ook even leaseweb.com op de hoogte.
Dat heb ik maar voor mijn rekening genomen ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 21, 2013 om 17:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 21 okt 2013, 17:27][quote=lekkerisdat schreef op maandag 21 okt 2013, 16:53]Stel ook even leaseweb.com op de hoogte.
Dat heb ik maar voor mijn rekening genomen ;-)

Heel goed +1

ro
door robv88 - May 18, 2014 om 14:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruikte bank rekening nummer is 7238624