ma
door marjaa Jul 21, 2014 om 10:54
Computers & telefonie

Hoe kan ik op 2 ipads in 1x ontvangen mails verwijderen?

Goedemorgen, ik heb 2 ipads. Op beide ontvang ik mails op dezelfde emailadressen. Kan ik iets instellen, zodat ik maar 1x mails hoef te verwijderen? Ben nu handmatig 500 mails aan het verwijderen op de ipad, die ik een paar maanden niet heb gebruikt. De andere ipad gebruik ik dagelijks in mijn vakantiehuis, omdat daar mobiel internet op zit. Sommige andere dingen komen wel automatisch op beide ipads.

Groet, marjaa

4356 41 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt op die andere I-pad uw mail account sluiten, dan komen ze daar niet meer binnen.

Maar die er op staan moet u even verwijderen. Dus verplaatsen naar prullenbak.

mahadma
door mahadma - Jul 21, 2014 om 11:44
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Een vinkje uitzetten, zie uw gebruiksaanwijzing.

Dus verplaatsen naar prullenbak en die effe legen.

ma
door marjaa - Jul 21, 2014 om 11:48
152 Antwoorden / 44 Vragen

@tijger1: bedankt voor je reactie, maar dat is niet mijn bedoeling. Als ik in mijn vakantiehuisje ben gebruik ik iPad2 ivm mobiel internet. Als ik thuis ben gebruik ik ipad4, die vind ik prettiger dan ipad2 (maar heeft geen mobiel internet). Mede n.a.v. jouw advies een tijd geleden heb ik voor vakantiehuisje toch voor mobiel internet gekozen. Was met "gratis" ipad2 bij abonnement. (Helaas alleen slecht gprs bereik Vodafone in het huisje).

Groet, marjaa

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je op je I-pad gaat naar de mail, kan je bovenaan op terug klikken en dan staat daar het lijstje onder Postbussen.

Je kunt dan "inkomend" helemaal verwijderen.

Ik weet dan niet precies wat er gebeurt, want ik heb daar mails instaan die ik nog nodig heb, dus kan het niet even uitproberen.

Maar dan hoeft u, denk ik, niet alle mails naar de prullenbak te verplaatsen.

Maar in het vervolg kunt u dan voor vertrek naar het huisje, op die ene het mail account even sluiten.

Geen idee of als u het na terugkomst weer opent ze dan toch nog binnenkomen. Dat hangt, denk ik, af van de instellingen bij uw web-mail.

duif2
door duif2 - Jul 21, 2014 om 12:05
371 Antwoorden / 116 Vragen

Ik heb een Iphone en een Ipad en op beide komt dezelfde mail binnen.
En als ik het op de een verwijder verdwijnt het op de andere ook.
Ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb maar het was iets bij instellingen en synchroniseren.
Misschien even op een Apple forum zoeken?
Het lijkt mij dat het zo ook kan werken tussen 2 ipads.
succes er mee!

ph
door philip36 - Jul 21, 2014 om 12:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt op ipad naar uw email account gaan.
Onder Geavanceerd kunt u kiezen na hoeveel dagen de berichten op de ipad verwijderd moeten worden.
Ook kunt u hier instellen hoelang de berichten op de server bewaard moeten blijven.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@philip36

Onder geavanceerd kan men alleen kiezen na hoeveel dagen "verwijderde" berichten geheel verwijderd worden. Dus niet de inkomende.

ma
door marjaa - Jul 21, 2014 om 13:52
152 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt voor de reactie's.
@tijger1: HOE verwijder ik dat dan? Aanvinken helpt niet. Zie dan nergens verwijderen. En tevens prullenbak aanvinken helpt ook niet.
Tijdelijk afsluiten email, dan krijg ik ze later alsnog denk ik. Is tenminste ook zo als ik na paar maanden die iPad weer ga gebruiken.

@duif2: gezocht op forum, maar dat gaat niet over mail. Bv. apps komen wel automatisch op beide ipads bij mij.
En ik kan op mijn iPad niet vinden hoe ik verder nog iets (mail dus) zou kunnen synchroniseren.

Groet, marjaa

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Account tijdelijk uitschakelen.

Instellingen
Mail
Accounts
Bovenaan de pagina staat het schuifje op groen
Naar links zetten

Account(tijdelijk) uitgeschakeld

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inkomend verwijderen

Ga naar mail

Klik op inkomend
Klik op postbussen
Klik op wijzig
Voor inkomend staat dan blauw vinkje
Ik denk dat als u daar op klikt, het dan kunt verwijderen.
Durf dat zelf even niet aan.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 14:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ls u dus niet wilt dat mails na zo'n lange tijd nog op de ongebruikte I-pad binnenkomen, moet u op de andere aangeven, dat ze na ontvangst van de server verwijderd worden.

Instellingen
Mail account
Geavanceerd
Verwijder van server

Kies bijvoorbeeld één week.

ma
door marjaa - Jul 21, 2014 om 14:14
152 Antwoorden / 44 Vragen

@tijger1: ja, het eerste wist ik en het tweede had en heb ik zo gedaan, maar dan gebeurt er niets. Althans, je komt op volgend scherm waar dan alleen inkomend staat, maar klik je daar weer op wijzig dan ga je terug naar alle onderdelen. Nergens kun je aangeven dat je het wilt verwijderen

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt dus twee dingen doen. Op de I-pad die u in gebruik hebt aangeven dat mails na een dag of een week of zo van de server verwijderd moeten worden, dan kunnen die niet meer binnenkomen op de andere.

Of het account sluiten op de I-pad die u niet in gebruik hebt.

Maar als u bijvoorbeeld aangegeven hebt dat de mails, na het binnenhalen van de server, NOOIT verwijderd moeten worden, schiet u daar niets mee op, want dan komen ze na het inschakelen van die ene daar ook weer binnen.

Om wellicht Inkomend te verwijderen.

U moet dan niet op Inkomend klikken maar op Postbussen en dan op wijzig dan ziet u een blauw vinkje voor Inkomen.

Maar ik zou dat zelf niet doen, weet niet wat en of er iets gebeurt.

U zult nu de binnengekomen mailtjes allemaal handmatig moeten verwijderen en op de andere dus de bewaartermijn op de server.

ma
door marjaa - Jul 21, 2014 om 14:25
152 Antwoorden / 44 Vragen

@tijger1: tot en met geavanceerd duidelijk en gedaan. Helaas zie ik dan niet verwijder van server.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geavanceerd

Dan 6e regel van boven onder het hoofd Inkomende instellingen

Verwijder van server

ma
door marjaa - Jul 21, 2014 om 14:45
152 Antwoorden / 44 Vragen

@tijger1: Geavanceerd

Dan 6e regel van boven onder het hoofd Inkomende instellingen

Verwijder van server

Staat er bij mij niet. Staat: gebruik ssl
Voorvoegsel imap/pad
Serverpoort 993

Vwb wijzig inkomend postbussen - zo had ik het ook gedaan.

ph
door philip36 - Jul 21, 2014 om 14:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt die wijziging ook via uw ipad4 doen.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 14:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mij staat:

Inkomend-instellingen

Gebruik SSL
Identiteitscontrole
Verwijder van server
Serverpoort

Als dat bij u niet zo staat, dan heb ik helaas verder geen idee.

Dan maar wachten tot u bij uw andere bent, en het daar invoeren.

ma
door marjaa - Jul 21, 2014 om 19:37
152 Antwoorden / 44 Vragen

@tijger1 en @philip36: ook bij mijn andere ipad krijg ik precies hetzelfde, en dus niet verwijder van server. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groet, marjaa

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 19:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wellicht heeft het er mee van doen welk mail programma u gebruikt. Of beter gezegd, u gebruikt natuurlijk de mail van de I-pad maar is dat wel via een provider? Ik heb geen idee als men bijvoorbeeld Hotmail of Gmail gebruikt, er dan het zelfde moet staan.

Maar dat heb ik niet, dus als dat de oorzaak is, kan ik u niet verder raden.

ma
door marjaa - Jul 21, 2014 om 19:47
152 Antwoorden / 44 Vragen

.... En wat me net opvalt bij het per mail verwijderen van al die mails: de mails die ik op de andere ipad (2) had gelezen staan ook op deze ipad (4) als gelezen gemarkeerd. Dus ze zijn wel gesynchroniseerd zou je zeggen ....... Maar worden niet automatisch ook verwijderd.

ma
door marjaa - Jul 21, 2014 om 19:48
152 Antwoorden / 44 Vragen

@tiger1: nee hoor, ik gebruik icloud niet of nauwelijks. Ik gebruik gmail.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ontvang mijn mails op mijn I-pad en op mijn desktop computer. Op mijn computer heb ik ingesteld dat de mails, na het binnenhalen, van de server verwijderd moeten worden. Want ik haal ze altijd eerst binnen op mijn padje.

Maar ik heb geen synchronisatie tussen die twee.

Ik vind het een heerlijk apparaat, maar verder strekt mijn kennis niet, helaas. ;-)

Er is volgens mij een forum met vragen over de I-pad, misschien wordt u daar wijzer.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
ma
door marjaa - Jul 21, 2014 om 20:04
152 Antwoorden / 44 Vragen

@tijger1: op het forum had ik al gekeken, dat gaat vooral over apps op meerdere pads gebruiken. Ik kan me goed voorstellen dat je het verwijderen op een laptop wel kunt instellen. En daarvoor is het wel een goed idee, want ik heb ook nog een laptop, die ik al een tijd alleen gebruik voor het maken van fotoboeken. Daar zullen ook wel heel veel mails op staan, maar die zijn sws veel handiger te verwijderen, omdat je ze niet per mail hoeft aan te klikken. Nogmaals bedankt voor het meedenken. En ja, ik vind de ipad ook een heerlijk apparaat, vooral ook snel, en zo handig met allerlei apps.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u kunt toch ook zelf een vraag stellen op dat forum?

En met dat verwijderen, bedoel ik van de server, NIET van mijn desktop.

Ik ben niet op de hoogte van G mail, of je dat als een server kunt beschouwen en of je daar zelf iets aan kunt instellen.

Maar succes met uw verdere zoektocht.

aurora1
door aurora1 - Jul 21, 2014 om 22:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik weet niet of het ergens al staat, maar kunt u op de pad waarop u geen mails wilt ontvangen via het Gmail-account - accountinstellingen - niet het automatisch synchroniseren uitzetten en eventueel ook op de achtergrond synchroniseren? Anders het account er (tijdelijk) uit verwijderen?
Mogelijk heeft u klik hier nog iets aan? Of klik hier?

macwouter
door macwouter - Jul 21, 2014 om 22:43
825 Antwoorden / 9 Vragen

De meeste mensen die 2 iPads bezitten hebben altijd thuis ook een PC of Laptop. Open op je PC of Laptop je mailaccount en in maar liefst 2 klikken is al je mail weg op je beide iPads. Hoe moeilijk kan het zijn. Mails die niet weg mogen plaatst men eerst in het archief of privemap voordat je alles gaat verwijderen natuurlijk.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 22:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@macwouter

Maar niet als ze al binnengehaald zijn op de I-pads.

@aurora1

Je hoeft dat account niet te verwijderen, ook niet tijdelijk. Je kunt het met een schuifje op : niet actief zetten.

aurora1
door aurora1 - Jul 21, 2014 om 23:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ow, dank @tijger1, mijn android is niet zo geavanceerd met Gmail...

macwouter
door macwouter - Jul 21, 2014 om 23:41
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 21 jul 2014, 22:58]@macwouter

Maar niet als ze al binnengehaald zijn op de I-pads.

.

Jawel hoor probeer het maar. Op mijn iMac net geprobeerd en alles weg van de afgelopen week. Op iPhone en iPad is nu mijn mailbox totaal leeg.

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2014 om 00:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb geen Mac, kan daar dus niet over oordelen. Gebruik ook geen G mail.

De Ts heeft daarnaast nog een laptop, voor fotobewerking, zal dus ook niet van Apple zijn.

macwouter
door macwouter - Jul 22, 2014 om 00:14
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denkt niet dat het uitmaakt wat voor soort PC je hebt. Maar wat op je mobiel in de mail app staat komt allemaal via je hotmail of gmail account en dat is nou eenmaal beter en sneller te bedienen via de PC of Laptop. IOS 7, Android of Windows Phone dat maakt niets uit. Als je je postvak in leeg maakt in Hotmail of Gmail via de PC is het overal weg.

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2014 om 00:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dan moet de Ts dat dus maar proberen.

door 1953 - Jul 22, 2014 om 01:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Je zou in Outlook de instellingen kunnen wijzigen zodat u nog slechts 1 e-mail ontvangt.

ma
door marjaa - Jul 22, 2014 om 19:29
152 Antwoorden / 44 Vragen

@macwouter e.a.: bedankt voor het reageren. Ik zal dat via de laptop, inderdaad geen Mac, binnenkort eens proberen en laat het hier nog weten of dat gelukt is.

Groet, marjaa

ma
door marjaa - Jul 25, 2014 om 22:20
152 Antwoorden / 44 Vragen

@macwouter, @tijger1: ...... Hoe moeilijk kan het zijn .... Aangezien ik mijn laptop al ruim een jaar alleen nog gebruik voor het maken van fotoboeken, heb ik ook sinds die tijd daarop geen mail meer binnengehaald. Via de ipads krijg ik gmail zo binnen, op de laptop niet. Bovendien vind ik de blijkbaar gewijzigde opzet van gmail op de laptop zeer onduidelijk. Volgens de laptop heb ik niets staan in postzak in. Dat is onjuist, maar na een uur wachten op het laden vind ik het wel best.

Groet, marjaa

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marjaa

Zoals eerder gezegd heb ik in het geheel geen ervaring met G mail.

Dus als u van huis gaat, kunt u het beste op de thuisblijven I-pad het account, voor email, tijdelijk non actief maken.

(Denk ik)

ma
door marjaa - Jul 25, 2014 om 22:54
152 Antwoorden / 44 Vragen

@tijger1: mijn reactie voor jou was alleen ter info, omdat je ook op macwouter had gereageerd.
Bedankt voor je advies.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2014 om 23:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marjaa

Prima hoor. Misschien kunt u toch nog eens uw vraag voorleggen op dat I-pad forum. En anders maar klikken en verwijderen. Er zit niets anders op.

Veel plezier met de padjes.

aurora1
door aurora1 - Jul 26, 2014 om 00:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als je veel mails tegelijk wilt verwijderen in Gmail kun je het beste conversaties verwijderen. Hoe dat te doen staat in de 2e link van mijn eerder gegeven reactie.