ar
door arie draai Nov 17, 2014 om 10:41
Huishouden & energie

Hoe kan je je recht halen bij eneco?

Hoe krijg ik mijn geld terug van Eneco?
door een fout van een Eneco telefoniste moet ik nu aan het eind van het jaar bijna 700euro teveel aan mijn afrekening
betalen,in mijn nieuwe woning zit een krachtstroom aansluiting (3X35A) toen wij in 2013 in het huis gingen wonen
hebben wij contact opgenomen met Eneco of de krachtstroom aansluiting extra geld kost,waarop wij als
antwoord kregen "nee hoor zolang u het niet gebruikt zijn er geen extra kosten aan verbonden" nu na een jaar krijgen wij de afrekening met een hoog bedrag aan transport kosten(965euro iplv 245euro) nu is er bij Eneco na vele telefoontjes niemand thuis.

8630 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2014 om 10:46
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Hoe krijg ik mijn geld terug van Eneco? Zal een probleem worden, zoniet onmogelijk zijn.

antwoord kregen "nee hoor zolang u het niet gebruikt zijn er geen extra kosten aan verbonden"
Vanwege gebrek aan dit reële bewijs zal u bot vangen.

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2014 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helaas is het zo, wie eist, bewijst. Dus als u geen schriftelijke bevestiging hebt, houdt het op.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 17, 2014 om 11:13
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer, volgende keer niet bellen maar E mail sturen, dan heb je bewijs van misleiding en krijg je het via eventueel rechtszaak wel terug.

Elk antwoord wat bewijsbaar fout is is hun verantwoording dus doe meer per E mail want hun antwoord kun je zwart op wit printen!

zoekster
door zoekster - Nov 17, 2014 om 11:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nooit zomaar opgeven. Gewoon overal uw klacht neerplempen.

denk aan klacht.nl

klachtenkompas.nl

Radarforum

energieervaringen.nl

Men wil nog wel eens zwichten voor druk via het internet.

En ook de klacht nog eens via het klachtenformulier indienen bij Eneco. U bent misleid.

he
door heijden47 - Nov 17, 2014 om 13:33
9 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien is het neerleggen van de klacht bij de Geschillencommissie succesvol.
Ik heb dat destijds ook gedaan (had wel een centimeter dikke stapel papier met alle mails), en mijn geld (ruim € 400,-) teruggekregen.
Aan het traject daarvoor kunnen het beste zo weinig mogelijk woorden worden verspild. De (klanten-) service van Eneco is bar slecht. En aan het geheugen van wat er gezegd is, mankeert van alles oftewel men verdraait de woorden totdat ze het best in het straatje van Eneco passen.
In ieder geval heel veel succes!

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2014 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@heijden47

De klantenservice is helemaal niet bar slecht. En mocht ik al iets te vragen hebben, dan doe ik dat per mail en krijg keurig antwoord.

be
door bennodev - Nov 17, 2014 om 14:32
6 Antwoorden / 0 Vragen

laat het mensen weten via facebook; lijkt me slecvhte reclame voor Eneco

zw
door zwaardvis - Nov 17, 2014 om 14:35
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Van Eneco kreeg u indertijd misschien ook geen extra kosten in rekening. Toen betaalde u de netwerkbeheerder apart. (Enexis, Stedin, Liander). En de netwerkbeheerder hanteert die verhoogde tarieven, niet de stroomleverancier. Vanaf 1 augustus 2013, wordt de rekening van de netwerkbeheerder wel via Eneco afgewikkeld.

ru
door ruitenboer - Nov 17, 2014 om 14:53
64 Antwoorden / 1 Vragen

Eneco heeft hier eigenlijk niets mee te maken. De is slechts leverancier van de energie.

Dit zijn zaken die de netbeheerder uitvoert. Eneco krijgt van de netbeheerder alleen een overzicht welke kosten ze bij u in rekening moeten brengen. Zaken als meterhuur en transportkosten.

Overigens loopt deze discussie over de grootte van de aansluiting voor gas en elektra al een paar jaar.

Voor gas is dat G4 of G6 en voor elektra 3 x 25 A.
http://www.gaslicht.com/energie-informatie/aansluiting-stroom-gas

ma
door marianluc - Nov 17, 2014 om 14:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=arie draai schreef op maandag 17 nov 2014, 10:41]Hoe krijg ik mijn geld terug van Eneco?
door een fout van een Eneco telefoniste moet ik nu aan het eind van het jaar bijna 700euro teveel aan mijn afrekening
betalen,in mijn nieuwe woning zit een krachtstroom aansluiting (3X35A) toen wij in 2013 in het huis gingen wonen
hebben wij contact opgenomen met Eneco of de krachtstroom aansluiting extra geld kost,waarop wij als
antwoord kregen "nee hoor zolang u het niet gebruikt zijn er geen extra kosten aan verbonden" nu na een jaar krijgen wij de afrekening met een hoog bedrag aan transport kosten(965euro iplv 245euro) nu is er bij Eneco na vele telefoontjes niemand thuis.

ma
door marianluc - Nov 17, 2014 om 15:02
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=arie draai schreef op maandag 17 nov 2014, 10:41]Hoe krijg ik mijn geld terug van Eneco?
door een fout van een Eneco telefoniste moet ik nu aan het eind van het jaar bijna 700euro teveel aan mijn afrekening
betalen,in mijn nieuwe woning zit een krachtstroom aansluiting (3X35A) toen wij in 2013 in het huis gingen wonen
hebben wij contact opgenomen met Eneco of de krachtstroom aansluiting extra geld kost,waarop wij als
antwoord kregen "nee hoor zolang u het niet gebruikt zijn er geen extra kosten aan verbonden" nu na een jaar krijgen wij de afrekening met een hoog bedrag aan transport kosten(965euro iplv 245euro) nu is er bij Eneco na vele telefoontjes niemand thuis.

ja ik heb ook 3jaar een hoop gelazer gehad bij eneco dubbele rekeningen meter standen die niet klopte, ben tenslotte overgestapt naar energie direct nooit geen problemen mee

pi
door pinkelpap - Nov 17, 2014 om 15:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Eneco dat zijn de grootste oplichters die er bestaan.
Ik betaalde € 2000 teveel aan hun terwijl het helemaal niet nodig was.
Later lachten ze me gewoon uit dat ik dat toch betaald had.
Het was volgens hun ook niet nodig geweest.
Mond vol over groen en milieu.
Maar klanten gewoon besodemieteren.

ma
door marianluc - Nov 17, 2014 om 16:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pinkelpap schreef op maandag 17 nov 2014, 15:53]Eneco dat zijn de grootste oplichters die er bestaan.
Ik betaalde € 2000 teveel aan hun terwijl het helemaal niet nodig was.
Later lachten ze me gewoon uit dat ik dat toch betaald had.
Het was volgens hun ook niet nodig geweest.
Mond vol over groen en milieu.
Maar klanten gewoon besodemieteren.

ben benieuwd of u het ook terug heeft gekregen

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2014 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin verhalen weer.

jo
door jo-an - Nov 17, 2014 om 19:22
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb in gevecht gelegen met eneco , het is een vreselijk bedrijf met mensen die geen kennis van zaken hebben .
Ik heb gedreigd met van alles en nog wat maar trok uiteindelijk toch aan het korste eind
Dus ik ben bang dat ook u ( zonder bewijs ) aan het korste eind trekt .
En noem het luiheid maar ik zit nog steeds bij eneco , ondanks dat ik het een slecht bedrijf vind .

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2014 om 19:45
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Een paar jaar geleden had een familie lid iets soortgelijks ervaren. Doordat er in het huurhuis "plantjes" waren gekweekt, was de bewoner er uit gezet en alles was afgesloten.

Eerst wilde Eneco nog dat de nieuwe bewoner de schulden van de "plantjesliefhebber" zou betalen, maar na bewijs dat er een nieuwe bewoner was, is dat uiteraard teruggedraaid en is de heraansluiting volledig zonder kosten verricht.

zoekster
door zoekster - Nov 17, 2014 om 19:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 17 nov 2014, 19:45]Een paar jaar geleden had een familie lid iets soortgelijks ervaren. Doordat er in het huurhuis "plantjes" waren gekweekt, was de bewoner er uit gezet en alles was afgesloten.

Eerst wilde Eneco nog dat de nieuwe bewoner de schulden van de "plantjesliefhebber" zou betalen, maar na bewijs dat er een nieuwe bewoner was, is dat uiteraard teruggedraaid en is de heraansluiting volledig zonder kosten verricht.
Je zit bij het verkeerde topic.

mahadma
door mahadma - Nov 17, 2014 om 19:51
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Excusio.