jd
door jdbeste1 Mar 30, 2014 om 19:16
Elektronica & tv

Hoe kom ik aan een petroleumstelletje

Wie weet waar je een petroleumstelletje kan kopen of gaat dit vandaag de dag alleen nog maar via sites als marktplaats enz? Graag hoor ik het. Ik ga het puur gebruiken in de keuken voor stoofschotels ed. Of weet iemand een beter idee?

9769 11 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2014 om 19:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heel soms zijn ze in kringloopwinkels te koop en dan vaak vrij prijzig.
U zou eventueel annonces bij supermarkten kunnen plaatsen. Op gewone markten kijken bijv. bij stands die gevarieerd allerlei hebben, op vlooienmarkten kijken enz.
Als u met een beter idee bedoelt stoven anders dan op een petroleumstel, dan zo'n (zwart) vlamverdeel plaatje op de kleinste pit op de laagste stand gebruiken?

tenormin
door tenormin - Mar 30, 2014 om 19:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, het is inderdaad wel tweedehands wat op de kop te tikken is. Zie ze inderdaad ook nog veel op braderieën en kringloop (minder). "Of een beter idee"? Ja, ik heb wel een beter idee: de moderne crock pot. Geen gemeur van petroleum (hoewel men dat tegenwoordig ook al reukloos kan kopen). Gebruik Google eens op Crockpot. Gebruik het al jaren, heerlijke stoofpotjes maken - het bekende draadjesvlees b.v. - en het kan gerust wel 10 uur opstaan, indien nodig. Succes hoor.

tenormin
door tenormin - Mar 30, 2014 om 19:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik bedoel (de mijne heet crockpot) een Slowcooker.

Ja
door JanvanAlles - Mar 30, 2014 om 21:11
321 Antwoorden / 1 Vragen

Camping en caravanwinkels hebben die comfoortjes.

Google even op in uw buurt voor zulke winkels.

mahadma
door mahadma - Mar 31, 2014 om 08:15
11520 Antwoorden / 51 Vragen
tenormin
door tenormin - Mar 31, 2014 om 10:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@mahadma, Een hooikist kan veel, maar er een stoofpotje in gaar krijgen: mij lijkt dat echt onmogelijk. Ik herinner me dat mijn moeder vroeger zo'n kist had, maar dat was voor rijst en dat soort producten. Als ze er een modernere versie van gemaakt hebben, (lees: elektrisch) heb ik niks geschreven hoor, maar dit lijkt me niet geschikt voor een stoofpot.

me
door mein33 - Mar 31, 2014 om 10:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Kijkt u even op Google bij: emaille petroleumstellen
dan even scrollen naar: emaillekeukengerei.webklik.nl

pv
door pvdkrk10 - Apr 9, 2014 om 17:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

In Loenen, op de Veluwe, zit een winkeltje dat nieuwe peteroliestellen verkoopt in alle kleuren en maten. Ook de lonten. De winkel is alleen op vrijdag open.

jodidijk
door jodidijk - Apr 9, 2014 om 18:47
24 Antwoorden / 2 Vragen

naast caming winkels heb je ook nog mogelijkheden bij een scheepsvaart winkel

sl
door slobberbone - Apr 9, 2014 om 19:13
508 Antwoorden / 2 Vragen

Je ziet het steeds meer ook bij die bezuinigblogs maar ik vraag mij af of het wel goedkoper is dan koken op gas.

Ik denk het namelijk niet.

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2014 om 19:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=slobberbone schreef op woensdag 9 apr 2014, 19:13]Je ziet het steeds meer ook bij die bezuinigblogs maar ik vraag mij af of het wel goedkoper is dan koken op gas.

Ik denk het namelijk niet.

Denk niet dat het zozeer over de kosten gaat maar over het sudderen van vlees en/of stoofpotjes maken. Is gewoon lekker(der). Zou zelf niet meer voor zo'n petroleumstelletje kiezen maar dat is persoonlijk.