di
door dilia25 Aug 27, 2014 om 19:33
Voeding & gezondheid

Hoe kom ik van contract Solay af?

Sinds november 2013 probeert mijn vriendin onder de overeenkomst met Solayuit te komen. Zij heeft ze gebeld na de eerste proef levering en aangegeven dat ze niet tevreden was met de vitamines. Ze zijn te groot en ze kan ze niet slikken. Na het proefpakket zijn ze gewoon pakketten blijven sturen. Door haar persoonlijke situatie was mevrouw niet in staat of communicatief genoeg vaardig om dit te laten stoppen. Enkele brieven later, waarop Solay weigert te reageren, ontvangt ze nog steeds pakketten, die ze moet betalen. Hoe lossen we dit op?

529 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Aug 27, 2014 om 22:49
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Stuur een aangetekend schrijven naar klik HIER.

Of een gewone brief en een email dezelfde dag, dezelfde brief met een duidelijke opzegging of probeer het tel nummer. Dit abo moet met één of max 3 maanden (hangt van de verzendfrequentie af) gestopt kunnen worden. Succes. Vraag wel een bevestiging van de opzegging op papier/per email.

mahadma
door mahadma - Aug 27, 2014 om 22:51
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Stel in die brief dat u de volgende zendingen retour stuurt en dat de auto incasso gestorneerd wordt en het rek nr bij de bank geblokt wordt.

19
door 1953 - Aug 28, 2014 om 03:04
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Schriftelijk aagetekend aan Solay dat de (vermeende) overeenkomst (bepaalde duur*) met ingang van .. november 2014 van rechtswege wordt ontbonden.

*Overeenkomst bepaalde duur is meestal minimaal 1 jaar of 12 maanden en wordt na deze periode omgezet naar overeenkomst onbepaalde duur met een minimale opzegtermijn van 1 maand.

Uit de algemene voorwaarden van Solay Nederland BV wort niet gerept over een overeenkomst (on)bepaalde duur. wel dat er een overeenkomst tussen Solay Nederland en de klant plaatsvindt per geleverde zending - zie verderop over artikel 10 van de algemene voorwaarden qua annuleren. Solay Nederland BV heeft het weliswaar over 'annulering' edoch dit woord bestaat niet in de Nederlandse taal, daar heeft men het over 'annuleren'!

Waarom nu pas hier de vraag gesteld? De overeenkomst kan binnenkort worden beëindigd.

Klachtenkompas.nl m.b.t. Solay Nederland BV

Solay Nederland BV algemene voorwaarden: Algemene voorwaarden Solay Nederland BV

"Artikel 10 - Annulering
10.1 De Klant heeft het recht om de bestelling van de Producten zonder opgaaf van reden te annuleren gedurende veertien dagen na ontvangst van het kennismakings pakket. De annulering kan telefonisch dan wel per e-mailbericht, worden doorgegeven.

10.2 Tijdens deze termijn zal de Klant zorgvuldig opgaan met het product en de verpakking. De Klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of de Klant het product wenst te behouden.

10.3 Ten aanzien van de vervolgafleveringen is de klant uitsluitend gerechtigd deze te annuleren via een emailbericht of telefonische mededeling aan Solay Nederland, met inachtneming van een termijn van twee weken (14 dagen) na ontvangst van het kennismakingspakket.

10.4 Indien de annulering van een bestelling zoals omschreven in artikel 10.1 van deze algemene voorwaarden, plaatsvindt nadat betaling door de Klant reeds is verricht, leidt dit tot een terugstortingsplicht van de kostprijs van de bestelde Producten aan de Klant. Solay Nederland zal het onverschuldigd betaalde bedrag binnen 30 werkdagen na de datum van annulering terugstorten op de rekening van Klant, inclusief de kosten van toezending indien de Klant de gehele bestelling retourneert.

10.5 De kosten voor het terugzenden van het reeds ontvangen Product zijn voor de Klant. Behoudens het geval waarbij het reeds geleverde Product een vervangend Product betreft, zoals genoemd in artikel 6.4 van deze algemene voorwaarden."

czar
door czar - Aug 28, 2014 om 10:09
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0


1. vitamine-tabletten zijn totaal zinloos
2. gewoon stoppen met betalen

19
door 1953 - Aug 30, 2014 om 02:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=czar schreef op donderdag 28 aug 2014, 10:09]
1. vitamine-tabletten zijn totaal zinloos
2. gewoon stoppen met betalen


Punt 2! Daar schiet topicstarter niks mee op, hoogstens de incassospook!

czar
door czar - Aug 30, 2014 om 02:28
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

[quote=1953 schreef op zaterdag 30 aug 2014, 02:15][Punt 2! Daar schiet topicstarter niks mee op, hoogstens de incassospook!

U heeft gelijk.
TS is een beetje onduidelijk of het nu om een proefzending ging of over een overeenkomst.
In geval van proefzending: niet betalen
In geval van overeenkomst: wel betalen

TS kan het in geval van overeenkomst oplossen door de overeenkomst op te zeggen per eerste datum, dus waarschijnlijk per november 2014. Dat dient TS dan wel op tijd, dus spoedig, te doen.

Onder een overeenkomst kun je niet zomaar uit, en zeker niet na meer dan een half jaar.
Was het een proefbestelling, dan gewoon niet betalen voor vervolgzendingen. De leverancier dient aan te tonen dat er een overeenkomst was.

19
door 1953 - Aug 31, 2014 om 16:06
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=czar schreef op zaterdag 30 aug 2014, 02:28][quote=1953 schreef op zaterdag 30 aug 2014, 02:15][Punt 2! Daar schiet topicstarter niks mee op, hoogstens de incassospook!

U heeft gelijk.
TS is een beetje onduidelijk of het nu om een proefzending ging of over een overeenkomst.
In geval van proefzending: niet betalen
In geval van overeenkomst: wel betalen

TS kan het in geval van overeenkomst oplossen door de overeenkomst op te zeggen per eerste datum, dus waarschijnlijk per november 2014. Dat dient TS dan wel op tijd, dus spoedig, te doen.

Onder een overeenkomst kun je niet zomaar uit, en zeker niet na meer dan een half jaar.
Was het een proefbestelling, dan gewoon niet betalen voor vervolgzendingen. De leverancier dient aan te tonen dat er een overeenkomst was.


Artikel 10.1 is er duidelijk in: annuleren kan ook met een normale zending. Er wordt nimmer gesproken in het artikel 10.1 dat het om 'proefzending' moet gaan. Dus staat topicstarter in het gelijk als het de zending annuleert en retourzendt naar Solay Nederland BV - wel aangetekend doen om betwisting te elimineren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer