grace10
door grace10 Dec 28, 2013 om 19:50
Geldzaken & recht

Hoe kom ik van Swiss Dermocare af?

Via internet heb ik een gratis (!) proef tubetje aangevraagd bij Swiss Dermocare. Al snel bleek dat er bijna 4 euro verzendkosten bij kwamen, maar vooruit. Pas na het invullen van de bestellijst kwam er een heel verhaal over hun unieke service, elk kwartaal automatisch een pakket. Of je kon kiezen voor elk half jaar. Niet nodig? Geen probleem! Gewoon aangeven dat er geen bestelling meer hoefde te komen. Ik heb dit alles ter kennisgeving doorgelezen en niks besteld. Dacht ik!!! Vanmorgen op de mail een bericht dat het pakket onderweg is. Ik had immers 12 dagen een proef gehad en omdat ik binnen die tijd niet had gebeld om af te zeggen komt het pakket van bijna 80 euro eraan. Ik ben weer op die site gaan kijken en zag toen helemaal onderaan (Inderdaad: de kleine lettertjes!) het woordje voorwaarde, disclaimer enz staan. Daarin staat dus wel duidelijk dat je eraan vast zit. Kan ik hier nog onderuit???

18844 117 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 19:54
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Nee. " Ik heb dit alles ter kennisgeving doorgelezen" Maar dus niet gereageerd, terwijl u ook schrijft dat u het een en ander gelezen heeft (daar zijn ze dus niet op te pakken) maar gewoon niets gedaan heeft en dus nu zo snel mogelijk moet opzeggen op de juiste manier.

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 19:59
11539 Antwoorden / 51 Vragen

"Actievoorwaarden Swiss DermoCare Anti-Aging V.I.P abonnement: U kunt zich twee weken lang overtuigen van de kwaliteit van onze producten, hiervoor betaalt u enkel de verzend- en verpakkingskosten van € 3,99. De leverdatum van uw proefpakket met daarin een tube van 10 ML Swiss DermoCare Anti-Aging wordt per e-mail gecommuniceerd en is tevens de ingangsdatum van de probeerperiode welke 14 dagen telt. Aan het einde van de probeerperiode ontvangt u automatisch de eerste kwartaalzending (bevat 2 tubes Swiss DermoCare Anti-Aging van 30ML t.w.v. € 100,-) voor slechts € 79.99. Wanneer u geen vervolgzending wenst te ontvangen kunt u onze klantenservice hiervan tijdens uw proefperiode op de hoogte stellen. Dit kan via onze website www.swissdermocare.com of tijdens kantooruren op 085-4009090. Tot wederopzegging geeft u Swiss DermoCare toestemming om bedragen voor geleverde goederen automatisch van uw rekening af te schrijven."

Doe dit zo snel mogelijk, immers u heeft niet gereageerd, dus is deze zending niet meer te stoppen, en betalen zal u moeten doen, ga niet storneren, want je krijgt problemen.

grace10
door grace10 - Dec 28, 2013 om 20:01
68 Antwoorden / 11 Vragen

De verzend datum is vastgesteld op 12-12-2013 + 14 dagen is tweede kerstdag.
Hebben ze mooi geregeld. Nou zit ik er mooi aan vast!

aurora1
door aurora1 - Dec 28, 2013 om 20:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook nog even klik hier.

tijger1
door tijger1 - Dec 28, 2013 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mail werk ook met de kerstdagen.

Nooit meer "GRATIS" spullen bestellen.

grace10
door grace10 - Dec 28, 2013 om 20:19
68 Antwoorden / 11 Vragen

Je kunt ze niet mailen. Alleen bij een afgeleverde bestelling met factuur van 80 euro zit een inlogcode, waarmee je contact kunt opnemen. Verder is er alleen een telefoon nummer.

grace10
door grace10 - Dec 28, 2013 om 20:26
68 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 28 dec 2013, 19:59]Tot wederopzegging geeft u Swiss DermoCare toestemming om bedragen voor geleverde goederen automatisch van uw rekening af te schrijven

Ik heb betaald via iDeal en nooit een machtiging tot afschrijven gegeven, mag dat zomaar?

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 20:33
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Uit de voorwaarden: "Tot wederopzegging geeft u Swiss DermoCare toestemming om bedragen voor geleverde goederen automatisch van uw rekening af te schrijven." De laatste regel van mijn bericht 19.59 uur.

U bent dus door te bestellen met de voorwaarden akkoord gegaan, en dus ook akkoord met een machtiging om van uw rekening af te schrijven.

U heeft via ideal betaald, dus ze kennen uw rekening nummer. Als ze dus geen afschrijving doen, zullen ze u in elk geval een rekening sturen, en die moet u dan betalen, anders wordt het een gedwongen betaling met extra kosten.

Meldt u asap af.

grace10
door grace10 - Dec 28, 2013 om 21:16
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb de zending overigens nog niet ontvangen, moet ik het wel aannemen?

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 21:26
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Als u weigert aan te nemen, heeft u toch een betalingsverplichting, dus dit lijkt mij niet verstandig. U heeft niet binnen 12 dagen, dus 12-12 + dagen = 24-12 gereageerd, dus u heeft een kwartaalzending besteld. En die moet gewoon betaald worden. Of u aanneemt of niet.

grace10
door grace10 - Dec 28, 2013 om 22:01
68 Antwoorden / 11 Vragen

Mahadma, ik vind het toch allemaal erg verwarrend. Als ik al die linkjes doorlees dan zie ik toch iets anders. Ze mogen sowieso geen geld van mijn rekening halen zonder toestemming via een incasso van mij. Ook staat er dat ik volgens de wet nog 7 dagen bedenktijd heb na de zending. Het is voor mij moeilijk uit te vinden wat nu wel of niet kan.

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 22:52
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Volgens de wet heb je 7 dagen bedenktijd, klopt bij aankoop van een normaal artikel. Je hebt een gratis proef besteld en alleen de verzendkosten betaald.
Als de onderwegzijnde zending de eerste echte bestelling was, dan had je gelijk met je 7 dagen norm. Maar je eerste zending was het proefpakketje. De onderwegzijnde zending is een gevolg van een kwartaalabonnement.

Als ze geen geld van je rekening kunnen halen, dan krijg je een factuur. En die moet je gewoon betalen. Je hebt immers niet afgebeld voor vervolgzendingen. Dus heb je een kwartaalabonnement. En dàt komen ze of goedschiks of kwaadschiks bij je halen.

grace10
door grace10 - Dec 28, 2013 om 22:57
68 Antwoorden / 11 Vragen

Wordt er bang van...

mahadma
door mahadma - Dec 28, 2013 om 23:01
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Niet bang bedoeld, Grace10, maar je ontkomt niet aan deze lieden. Ze zijn gehaaid en gaan ervan uit dat "men" niet oplet. En het vervelende van het geheel is, dat ze betere kaarten hebben als "de klant". Gewoon, hoe vervelend het is, je verlies nemen, afbellen zodra dat kan, en opletten "in the future".

zoekster
door zoekster - Dec 28, 2013 om 23:31
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind dit een vreemde firma.
Via de algemene voorwaarden zie ik dit staan

Premium Plus International AG
Frimennummer CH-170.3.038.240-2
6330 CHAM
Zwitserland

En dan staat eronder

Let op! Dit is geen bezoek, post of communicatie adres. Wat is het dan wel?

Hoe ben je op deze site terecht gekomen, gewoon via de site of via facebook?

Ik zou hier niet zomaar mee akkoord gaan als ik jou was. En wanneer heb je dat pakketje binnen gekregen, dat is immers de leverdatum en vanaf dat moment heb je 14 dagen bedenktijd. Je hebt dus meer dan 7 werkdagen omdat in de betere voorwaarden staan, dat mag volgens de wet en daarmee vervallen die 7 werkdagen.

grace10
door grace10 - Dec 28, 2013 om 23:34
68 Antwoorden / 11 Vragen

Het is begonnen met het gratis proefmonster. Veertien dagen later zat ik tot mijn grote schrik aan de volgende zending vast, die heb ik nog niet binnen. Ze hebben het allemaal ontzettend gemeen in elkaar gezet!

zoekster
door zoekster - Dec 28, 2013 om 23:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, wees duidelijk. Hoe ben je aan dat gratis proefmonster gekomen. Via welke site. Als je geholpen wilt worden moet je open kaart spelen.

Wanneer heb je dat proefmonster binnen gekregen?

Of het gemeen is of niet is ook irrelevant. Nuchter je mogelijkheden bekijken, dat je onverstandig hebt gehandeld is me al helemaal duidelijk.

grace10
door grace10 - Dec 28, 2013 om 23:44
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ik zag het via reclame op een site, dat kan goed Facebook geweest zijn, ik weet het niet meer.
De precieze datum van ontvangst weet ik ook niet meer. Hun stellen de verzend datum op 12-12-2013. Ik heb daar weinig aandacht aan besteed, omdat ik nog steeds dacht dat het maar een proefmonster was.

zoekster
door zoekster - Dec 29, 2013 om 00:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou nog maar eens goed in mijn geheugen graven over de precieze datum van levering. Tenslotte moeten zij kunnen bewijzen dat jij dat spul 14 dagen geleden bij jou hebben afgeleverd.

Maar waar ik het op zou gooien is dat bij verkoop op afstand de ondernemer volgens de Nederlandse wet zijn bezoekadres moet vermelden voor of tijdens de orderbevestiging. Dat is de informatieplicht van de ondernemer art 46c lid 2c van het BW 7. (burgerlijk wetboek 7)
Geeft een ondernemer dat niet dan vervalt de 7 werkdagen bedenktijd en wordt het automatisch drie maanden, omdat de ondernemer niet aan de informatieplicht heeft voldaan.

grace10
door grace10 - Dec 29, 2013 om 00:39
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ik graaf nog steeds, maar ik kom er niet uit.

Dit is weer heel nieuw voor mij, ik ga daar meer over opzoeken!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 29, 2013 om 12:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit voldoet echt niet aan de huidige wetgeving, heb je ook nog de reden van zoekster, waarschijnlijk nog 8 anderen..

Gevalletje never nooit niet betalen en bij de kantonrechter heb je geen advocaat nodig, die veegt dit overigens direct van tafel.
En ieder incassobureau die deze claim aanneemt zijn simpelweg niet voor reden vatbaar.

grace10
door grace10 - Dec 29, 2013 om 13:03
68 Antwoorden / 11 Vragen

Op bovenstaande site (link) kun je een nep adres aanmaken en dan klikken op verder gaan met bestellen. Dan zie je dat het bankrekening nummer ingevuld moet worden. Pas daarna komt allerlei informatie.

grace10
door grace10 - Dec 29, 2013 om 21:49
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb het proefpakketje overigens op een andere naam besteld dan met de naam die op de bankrekening staat. Kan ik daar nog iets mee?

mahadma
door mahadma - Dec 29, 2013 om 22:16
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb het proefpakketje overigens op een andere naam besteld dan met de naam die op de bankrekening staat. Kan ik daar nog iets mee?

Ik denk van niet. Ik betaal ook wel iets voor mijn vriendin en zij voor mij op één adres.

grace10
door grace10 - Dec 30, 2013 om 10:25
68 Antwoorden / 11 Vragen

Vanmorgen maar weer eens gebeld. 12 minuten een bandje: "Alle telefonistes bezet en u moet uw klantnummer bij de hand houden, die staat op de begeleidende brief IN het pakket" Zucht...

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2013 om 10:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom stuurt u geen brief?

grace10
door grace10 - Dec 30, 2013 om 10:31
68 Antwoorden / 11 Vragen

Waar naartoe???? Geen bezoek, mail en post adres.

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2013 om 10:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Swiss DermoCare Nederland
Postbus 312
3330 AH Zwijndrecht

Hier naartoe.

grace10
door grace10 - Dec 30, 2013 om 10:36
68 Antwoorden / 11 Vragen

Hoe komt u daaraan????
Had ik dat maar eerder geweten, bedankt!

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2013 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=grace10 schreef op maandag 30 dec 2013, 10:36]Hoe komt u daaraan????
Had ik dat maar eerder geweten, bedankt!

Stond toch gisteren al in de link van Lekkerisdat?

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2013 om 10:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb overigens een idee wie er achter deze site zit. Zeer toevallig komt een beroemde of beruchte ondernemer die ook altijd met die proefpakketten in de weer is uit Zwijndrecht.
Verder heb ik nog veel meer vermoedens, dat CH nummer (een soort KvK adres op zijn Zwitsers) is gelinkt aan een adres waar tientallen bedrijven staan ingeschreven, een soort pakhuis van bedrijven kun je wel zeggen. Ik vermoed dat 'iemand' zich ook daar heeft ingeschreven, maar daar helemaal niet zit en gewoon vanuit Nederland opereert.

Verder kan ik er niet veel over zeggen, omdat je vermoedens wel hard moet kunnen maken.

Verstuur de brief aangetekend. Ik zou mij beroepen op de informatieplicht waaraan niet is voldaan en dat er bovendien geen normale manier was om het vervolgpakket op te zeggen, omdat de telefoon niet wordt opgenomen.
Vermeld uitdrukkelijk dat je geen verdere zendingen wenst en dat je die ook niet zult aannemen als ze worden bezorgd. Dat er geen automatische incasso's mogen worden gedaan, want daar moet je uitdrukkelijk toestemming voor geven. Dat mag niet in de Alg Voorw. staan.

Verzoek om een schriftelijke reactie binnen 14 dagen.

Je kunt dan nog wel wat incassobureaugeweld over je heen krijgen. Maar dan moet je gewoon je poot stijf houden. Het komt nooit voor de rechter. Daar heeft lekkerisdat groot gelijk in.

Succes!

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2013 om 10:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wordt er toch geld van je rekening gehaald, storneren. Je kunt nu ook al het bankrekeningnummer van SD blokkeren, daarvoor moet je contact met je bank opnemen.

grace10
door grace10 - Dec 30, 2013 om 10:54
68 Antwoorden / 11 Vragen

In alle consternatie heb ik daar kennelijk overheen gelezen, wat jammer!
Ik ben nu met een brief bezig en ik hoop dat het pakket niet door de bezorger aan anderen in de straat wordt afgegeven.

grace10
door grace10 - Dec 30, 2013 om 10:56
68 Antwoorden / 11 Vragen

Het kan ook zijn dat er een factuur bij zit, ook dat maken ze niet helemaal duidelijk.
Toch ga ik er meteen achteraan. Bedankt voor de uitleg!

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2013 om 11:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=grace10 schreef op maandag 30 dec 2013, 10:54]In alle consternatie heb ik daar kennelijk overheen gelezen, wat jammer!
Ik ben nu met een brief bezig en ik hoop dat het pakket niet door de bezorger aan anderen in de straat wordt afgegeven.
Het stond ook niet op iedere site van SD dus je kunt het makkelijk hebben gemist. Als het toch bij je via buren wordt bezorgd, dan stuur je het pakket gewoon retour naar die postbus.

Op de site vermelden ze in de actievoorwaarden
Tot wederopzegging geeft u Swiss DermoCare toestemming om bedragen voor geleverde goederen automatisch van uw rekening af te schrijven.

Dus reken maar dat ze dat gaan doen.

grace10
door grace10 - Dec 30, 2013 om 11:02
68 Antwoorden / 11 Vragen

Daar reken ik helaas ook op.....

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2013 om 11:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dat is toch niet erg? Je storneert en blokkeert en ze kunnen niet meer bij je geld komen. Daar werkt een bank gewoon aan mee.

grace10
door grace10 - Dec 30, 2013 om 11:05
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ga ik allemaal achteraan! Bedankt!

ib
door ibouwmans - Dec 30, 2013 om 11:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb proef pakketje aangevraagd en wil geen verdere zendingen ontvangen. Loop ook tegen telefonische onbereikbaarheid en mail met noreply mail adres. Schandelijke manier van zaken doen. Product is duur en maakt absoluut de verwachtingen niet waar! Heb nu een brief gestuurd naar Postbusadres in Zwijndrecht. Het zal mij benieuwen, in ieder geval een bedrijf waar ik dus absoluut geen producten meer van af zal nemen.

Nogmaals adres: Swiss DermoCare Nederland, Postbus 312 3330 AH Zwijndrecht

grace10
door grace10 - Dec 30, 2013 om 11:41
68 Antwoorden / 11 Vragen

Heb zojuist de bank gebeld, ze kunnen niet eerder terugstorten of blokkeren als er niet minstens 1 keer afgeschreven is en dat is nog niet gebeurd. Ik denk dat er dus een factuur bij de bestelling zit.
iBouwmans, succes!

zoekster
door zoekster - Dec 30, 2013 om 11:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=grace10 schreef op maandag 30 dec 2013, 11:41]Heb zojuist de bank gebeld, ze kunnen niet eerder terugstorten of blokkeren als er niet minstens 1 keer afgeschreven is en dat is nog niet gebeurd. Ik denk dat er dus een factuur bij de bestelling zit.
iBouwmans, succes!
Het zit zo. Er wordt een dezer dagen een bedrag van je rekening afgehaald, je moet dus je afschriften goed in de gaten houden. Dan moet je gaan storneren. En dan kun je ook meteen het rekeningnummer blokkeren.
Er kan best een factuur bij je pakket zitten, maar SD gaat niet wachten totdat jij het bedrag gaat overmaken, daar zorgen ze zelf wel voor.
Als ik jou was zou ik het pakket ongeopend terugsturen.

grace10
door grace10 - Dec 30, 2013 om 11:53
68 Antwoorden / 11 Vragen

Er worden nogal verschillende meningen gegeven hier.
Toch ga ik er voor vechten, opgeven kan altijd nog.
Ik kan nu wel zeggen: betalen en ik heb mijn lesje geleerd,
maar ik zit in de bijstand (vraag niet voor niks goedkope proefpakketjes aan)
en 80 euro kan ik een week van leven.
Ik ga eruit halen wat erin zit!

tijger1
door tijger1 - Dec 30, 2013 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@grace10

Voor de goede orde, er is niets gratis of goedkoop aan die proefpakketten. Ten eerste werkt het helemaal niet dat anti-aging en ten tweede kost een pot dagcrème bij de Aldi of Lidl minder dan dat "gratis" tubetje crème en heeft ook nog veel meer inhoud.

Niet te vergeten alle ellende die u zich er mee op de hals haalt. Alstublieft, nooit meer doen.

lu
door lukash_1 - Dec 31, 2013 om 09:28
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Grace10, een vervelende kwestie! wil je het ook eens aan een jurist voorleggen dan kun je je vraag posten op . Op die website geven ze - vrijblijvend en gratis - antwoord op juridische vragen. Succes!

grace10
door grace10 - Dec 31, 2013 om 09:30
68 Antwoorden / 11 Vragen

Er staat helaas geen link, wil je die alsnog plaatsen?

be
door bettyg - Jan 3, 2014 om 18:56
14 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik ben de boot ingegaan vanmiddag werd er een pakketje met 2 tubbes door de brievenbus gegooid ik dacht wat is dat nou
ik had ook niet meer gereageerd na dat eerste tubbetje
dus ik vanmiddag gebeld ruim 1 uur in de wacht gestaan er werd gezegd dat het telefoneren gratis is ik hoop dat dan ook
toen zei die dame vandaar dat ik ook een machtiging had gegeven wat ik mij niet kan herinneren
ik heb gezegd dat ik een nieuwsbrief van kassa had gekregen en dat daar heel veel klachten van hun in staan toen zei ze ik zal u een email terug sturen zodat ik kanzien dat ik afgemeld ben en als het bedrag is afgehouden dan kan ik het terug laten storten
toen ik over kassa begon begon ze zich aardig in te binden nu wacht ik maar af ik stuur het pakje morgen terug met een kopi dat ik afgemeld ben

grace10
door grace10 - Jan 3, 2014 om 21:07
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ook ik had het pakketje bij thuiskomst op de mat liggen. De beloofde factuur met inlogcode zit er niet bij. Ook geen mailadres. Alleen een gebruiksaanwijzingsboekje met een 0800 nummer. Die ga ik morgen ook bellen. Bovendien is er (nog) niks van mijn rekening afgeschreven en ik kan er volgens de bank pas wat aan doen als dat gebeurt is.
Ook zal ik een kopie van mijn aangetekende brief aan hun bijsluiten en een nieuwe brief erbij.......

grace10
door grace10 - Jan 4, 2014 om 11:08
68 Antwoorden / 11 Vragen

Het pakket ligt (met brief) klaar ter verzending. Ik wou ook nog even bellen, maar het gratis telefoon nummer is niet meer in gebruik.......
Tot nu toe is er nog niks van mijn rekening afgeschreven.

an
door anya59 - Jan 4, 2014 om 12:32
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben er ook met mijn grote voeten ingetrapt!
Inmiddels het pakketje met twee tubes ontvangen. Ik heb wel meteen via de website swissdermocare ingelogd om meteen het vermeende abonnement op te zeggen. Je inlogcode staat op het pakketje. Gecheckt via de site en het ziet er naar uit dat mijn zgn. abonnement op deactief staat. Maar vertrouwen doe ik het niet.
Vraag is of ik het nu nog kan terugsturen. Ik wil deze tubes helemaal niet hebben en kan me niet herinneren dat ik er uberhaupt een machtiging voor heb gegeven. Ik heb nog wel een factuur van de eerste levering van het proeftubetje, er staat niets van dat alles op.
Wat is nu wijshied om te doen? Ik begrijp niet zoveel van bovenstaande abtwoorden en hoe moet zo'n brief er uit zien waar men het hier over heeft?

Vast dank!

mahadma
door mahadma - Jan 4, 2014 om 12:34
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Lees alle voorgaande posten en linken eens goed door. Dan merk je dat er al luid en duidelijk alle antwoorden op gegeven zijn.

an
door anya59 - Jan 4, 2014 om 12:48
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=grace10 schreef op maandag 30 dec 2013, 11:41]Heb zojuist de bank gebeld, ze kunnen niet eerder terugstorten of blokkeren als er niet minstens 1 keer afgeschreven is en dat is nog niet gebeurd. Ik denk dat er dus een factuur bij de bestelling zit.
iBouwmans, succes![/quote
Nee er zit geen factuur bij de levering van de twee tubes....slecht een gebruiksaanwijzingsfoldertje..

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2014 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bettyg

Was het dan een 0800 nummer dat u gebeld hebt?

an
door anya59 - Jan 4, 2014 om 13:20
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 4 jan 2014, 12:59]@bettyg

Was het dan een 0800 nummer dat u gebeld hebt?

Nee, evia de website van swissdermocare en dan kopje contact. Er wordt een inlogcode gevraagd; die staat net boven de streepjescode op het pakketje, begint met CU. Ook wordt een wachtwoord gevraagd, dat kun je dan eerst opvragen. Als je dat allemaal hebt kom je op je persoonlijke pagina. Daar kun je je abbo wijzigen/ opzeggen. Ik kreeg zojuist ook een bevestiging per mail...Ga nu wel kijken of ik de tubes kan retourneren zonder te betalen..

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2014 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=anya59 schreef op zaterdag 4 jan 2014, 13:20][quote=tijger1 schreef op zaterdag 4 jan 2014, 12:59]@bettyg

Was het dan een 0800 nummer dat u gebeld hebt?

Nee, evia de website van swissdermocare en dan kopje contact. Er wordt een inlogcode gevraagd; die staat net boven de streepjescode op het pakketje, begint met CU. Ook wordt een wachtwoord gevraagd, dat kun je dan eerst opvragen. Als je dat allemaal hebt kom je op je persoonlijke pagina. Daar kun je je abbo wijzigen/ opzeggen. Ik kreeg zojuist ook een bevestiging per mail...Ga nu wel kijken of ik de tubes kan retourneren zonder te betalen..

Maar @bettyg heeft gebeld en een uur in de wacht gestaan en zij veronderstelt dat dat bellen gratis was. Dus ben benieuwd welk nummer zij gebeld heeft.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 4, 2014 om 13:32
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=bettyg schreef op vrijdag 3 jan 2014, 18:56]dus ik vanmiddag gebeld ruim 1 uur in de wacht gestaan er werd gezegd dat het telefoneren gratis is ik hoop dat dan ook

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 4 jan 2014, 12:59]@bettyg

Was het dan een 0800 nummer dat u gebeld hebt?

[quote=anya59 schreef op zaterdag 4 jan 2014, 13:20]

Nee

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 4 jan 2014, 13:26]Maar @bettyg heeft gebeld en een uur in de wacht gestaan en zij veronderstelt dat dat bellen gratis was. Dus ben benieuwd welk nummer zij gebeld heeft.

Dat zou ik nu ook wel willen weten.

Echter op de site staat 'n 085 nummer, geen idee hoe providers, sinds de laatste wetswijzing, dit berekenen. Zou mij niks verbazen als ze hiervoor dubbel tarief bereken, kom je al gauw op 18 cent per minuut maal 60 minuten..

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2014 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lekkerisdat

Het nummer 085 schijnt als een normaal nummer berekend te worden. Maar natuurlijk niet gratis.

Wat is wel gratis;-) die flut tubetjes.

ja
door jacolien1 - Jan 4, 2014 om 14:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben dus ook zo stom geweest om een "gratis" proefmonster te bestellen en jawel gisteren kwam ook het pakket binnen met de tubes voor 80€. Ik had alle reacties hier eens gelezen en heb het pakket ongeopend geretourneerd naar de afzender. Tevens heb ik een aangetekende brief gestuurd voor opzegging en me beroepen op de info plicht etc. Alles wat hiervoor eigenlijk is benoemd. Ik heb ook mijn bank gebeld en gevraagd of ze een zgn. selectieve incasso blokkade op mijn rekening willen plaatsen voor het rekeningnummer van SD. Het is nu afwachten op het vervolg. Ik ga met deze oplichtingspraktijken absoluut niet zomaar akkoord!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 4, 2014 om 14:12
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 4 jan 2014, 13:51]Het nummer 085 schijnt als een normaal nummer berekend te worden. Maar natuurlijk niet gratis.
Bedankt wist ik niet, schandalig eigenlijk bezit/gebruik zelf zo'n nummer..

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 4 jan 2014, 13:51]Wat is wel gratis ;-) die flut tubetjes.Rofl.
Veel beter koop je dit dat is de WD40 onder de crèmes.

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2014 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het staat toch echt allemaal duidelijk op hun site, vóórdat je bestelt.

De VIP-Club biedt je de mogelijkheid om op een regelmatige basis je nieuwe voorraad Swiss Dermocare Anti-Aging crème thuisgestuurd te krijgen, zonder omkijken. Maar je blijft natuurlijk zelf in control. Bij ons instapmodel ontvang je eerst een 10ml tube om het product 14 dagen lang te testen. Als je niet tevreden bent kun je binnen deze termijn je lidmaatschap kosteloos annuleren via deze website of onze klantservice. Als je wel tevreden bent ontvang je ieder kwartaal 2 x een 30ml tube twv €99,98 voor slechts €79,99. Dit betekend dus een korting van 20%! Je krijgt het pakket automatisch thuisgestuurd en het bedrag wordt ook automatisch afgeschreven van je rekening. Na de eerste zending is er altijd de mogelijkheid om de vervolgzending stop te zetten of een andere datum van de nieuwe zending in te stellen via deze website of onze klantenservice
.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 4, 2014 om 14:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jacolien1 schreef op zaterdag 4 jan 2014, 14:07]Ik ga met deze oplichtingspraktijken absoluut niet zomaar akkoord!
Het is geen oplichting. Zie de tekst van tijger1 het staat er wel degelijk te lezen.
Echter, mijn inziens, voldoet de site niet aan de huidige wetgeving. Lees en vergelijk zou ik zeggen.
Persoonlijk zou ik dit gewoon op 'n rechtszaak aandurven laten komen (ook wetende dat ze dit toch niet doen).

mahadma
door mahadma - Jan 4, 2014 om 14:27
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Met alle respect, Tijger, men leest wel GRATIS, maar niet het vervolg, en dat zal altijd wel zo blijven. Daarom een welgemeende TIP aan alle lezers van dit forum: als er gratis staat. zit er geen geen addertje onder het gras, maar een hele kudde boa constictors. Gratis krijg je alleen het weer!

zoekster
door zoekster - Jan 4, 2014 om 14:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 4 jan 2014, 14:14]Het staat toch echt allemaal duidelijk op hun site, vóórdat je bestelt.

De VIP-Club biedt je de mogelijkheid om op een regelmatige basis je nieuwe voorraad Swiss Dermocare Anti-Aging crème thuisgestuurd te krijgen, zonder omkijken. Maar je blijft natuurlijk zelf in control. Bij ons instapmodel ontvang je eerst een 10ml tube om het product 14 dagen lang te testen. Als je niet tevreden bent kun je binnen deze termijn je lidmaatschap kosteloos annuleren via deze website of onze klantservice. Als je wel tevreden bent ontvang je ieder kwartaal 2 x een 30ml tube twv €99,98 voor slechts €79,99. Dit betekend dus een korting van 20%! Je krijgt het pakket automatisch thuisgestuurd en het bedrag wordt ook automatisch afgeschreven van je rekening. Na de eerste zending is er altijd de mogelijkheid om de vervolgzending stop te zetten of een andere datum van de nieuwe zending in te stellen via deze website of onze klantenservice
.

Nee, zo mag dat niet, voor een automatische incasso moet je bij de bestelling toestemming geven.
Dus iets in de trant van Ja, ik geef toestemming om maandelijks/eenmalig xxx bedrag van mijn bankrekening af te schrijven. Hier wordt per Ideal betaald en daarna willen ze automatisch gaan afschrijven.
Alleen een aankondiging dat ze dat gaan doen is niet genoeg.

En ze voldoen ook niet aan de informatieplicht, nl een bezoekadres, daarmee wordt de bedenktijd automatisch 3 maanden. Staat gewoon in de wet.

tu
door tuitert - Jan 4, 2014 om 15:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik was zo dom om een gratis proeftubbetje aan te vragen bij Swiss Dermocare. maar ik heb 3 dgn na ontvangst gereageerd en hun een E mail gestuurd waarin ik mij afmeldde voor vervolgzendingen. Hier werdt niet op gereageerd en ik kreeg toch gewoon een vervolgzending die ik heb teruggestuurd. zij hebben mij nooit een klantnummer gegeven dus via www kan ik niet reageren. Wat nu ? ik ben er inmiddels doodziek van! Van deze firma krijg je pas rimpels !

grace10
door grace10 - Jan 4, 2014 om 16:01
68 Antwoorden / 11 Vragen

Er staan allerlei nummers op de adres sticker van het pakket, maar nergens staat dat het een inlogcode is. In het pakket zit een gebruiksaanwijzing en daar staat het 0800 gratis nummer in.

grace10
door grace10 - Jan 4, 2014 om 16:13
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ps Zoals ik al schreef is dat nummer nu buiten gebruik.........

zoekster
door zoekster - Jan 4, 2014 om 16:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tuitert schreef op zaterdag 4 jan 2014, 15:41]ook ik was zo dom om een gratis proeftubbetje aan te vragen bij Swiss Dermocare. maar ik heb 3 dgn na ontvangst gereageerd en hun een E mail gestuurd waarin ik mij afmeldde voor vervolgzendingen. Hier werdt niet op gereageerd en ik kreeg toch gewoon een vervolgzending die ik heb teruggestuurd. zij hebben mij nooit een klantnummer gegeven dus via www kan ik niet reageren. Wat nu ? ik ben er inmiddels doodziek van! Van deze firma krijg je pas rimpels !
Hou nu maar gewoon je poot stijf. Er gebeurt niets.
Natuurlijk is het een grote val en ze wachten tot iemand erin trapt.
Het enige waar je tegen bestand moet zijn is bedreigingen van een incassobureau. Het zou me niets verbazen als Alektum of Jansen&Jansen worden ingeschakeld.

Wel jammer van die rimpels. Maar die schijnen je gezicht 'karakter' te geven ;-)

an
door anya59 - Jan 5, 2014 om 12:51
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels de brief klaar en wil het pakketje retourneren incl. brief. Wat raden jullie me aan? Pakketje van postzegels voorzien, niets er op of aantekenen?

grace10
door grace10 - Jan 5, 2014 om 12:54
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ik zie dus wel op tegen een incasso bureau, weet ook niet wat ik daar van moet verwachten....

zoekster
door zoekster - Jan 5, 2014 om 12:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als je helemaal safe wilt zitten, dan stuur je het aangetekend terug.

zoekster
door zoekster - Jan 5, 2014 om 13:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=grace10 schreef op zondag 5 jan 2014, 12:54]Ik zie dus wel op tegen een incasso bureau, weet ook niet wat ik daar van moet verwachten....
Incasso bureau gaat je eerst een brief sturen met dat je nog 14 dagen de tijd hebt om te betalen, doe je dat niet dan komt er op de som nog 40 euro incassokosten. Meer mag ook niet, wettelijk gezien. Heel boos en dreigend doen ze dan. En ook dat ze gerechtelijke stappen niet zullen schuwen en dat ze alle kosten op je zullen verhalen.
Ze zijn er een meester in om je angst in te jagen. Dat is nu eenmaal hun beroep. Vervolgens stuur jij een mail naar het incassobureau (never nooit geef je je telefoonnummer of hebben ze dat al?) dat je in je recht staat om niet te betalen en dat ze het dan maar voor moeten laten komen.
Zonder een vonnis van de rechter kunnen ze gewoonweg niets beginnen.

Dat wacht je dan rustig af, gebeurt niets. Ik heb nog nooit gehoord van een rechtszaak van de proefpakketten industrie. Ze hopen het meeste binnen te halen van mensen die zwichten onder de druk.

grace10
door grace10 - Jan 5, 2014 om 13:06
68 Antwoorden / 11 Vragen

Dank je, dan ben ik een beetje op de hoogte van wat er op me af komt!

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jan 5, 2014 om 13:18
355 Antwoorden / 1 Vragen

Uitzendingen, berichten in kranten, op fora over gratis proefpakketjes van bijv.:
Paris pure, laboratoires Rochelles, Dutch Pharma ( tubetje crème, afslankpillen, vitaminepillen, witte tanden) enz. hebben dus heel weinig effect.
De ene firma is nog maar net gestopt, de andere begint en het hele circus begint weer van voren af aan.

grace10
door grace10 - Jan 5, 2014 om 13:20
68 Antwoorden / 11 Vragen

ALS Swiss dan maar stopt....

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 13:28
11539 Antwoorden / 51 Vragen

ALS Swiss dan maar stopt....

reken daar maar niet, deze lieden hebben harde platen voor hun kop.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 13:37
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Off Topi en toch wel On Topic: Nu wordt er weer met groen thee geadverteerd op internet met een gratis proefpakketje ....... en je vinkt even aan bij deze tekst:
Ik ga akkoord met de actievoorwaarden en ontvang na het proefpakket zolang ik wil elk kwartaal dit product. Ik kan altijd eenvoudig stoppen of uitstellen. Ook ontvang ik graag geselecteerde aanbiedingen van derden.

Wakker blijven aub!

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2014 om 13:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goede waarschuwing mahadma alleen jammer dat de mensen altijd pas ná bestellen van de 'gratis' producten en de confrontatie met de vervolgzendingen gaan zoeken en op de consumentenfora terecht komen.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2014 om 13:52
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Ook net weer een aanbieding van mango afslank kuurtje met dezelfde voorwaarden gezien.

ALGEMENE WAARSCHUWING:

Als u een gratis proefpakketje aangeboden krijgt LEES dan eerst en ga niet als een blind paard met het woord Gratis in je hoofd verder, ze zijn er ALTIJD op uit om aan je te verdienen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 5, 2014 om 16:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 5 jan 2014, 13:52]Ook net weer een aanbieding van mango afslank kuurtje met dezelfde voorwaarden gezien.

ALGEMENE WAARSCHUWING:

Als u een gratis proefpakketje aangeboden krijgt LEES dan eerst en ga niet als een blind paard met het woord Gratis in je hoofd verder, ze zijn er ALTIJD op uit om aan je te verdienen.
Vergeet het maar hoor dat ze jouw tekst wel lezen ;-).

Verder moeten mensen ook niet overal hun echte gegevens invullen.

Voorbeeld; nu dan gratis 3 weken de Telegraaf (handig om de open haard aan te maken)
Ze willen daar ook een hoop van je weten (geslacht, geboortedatum waarvoor?), enkel adres vul ik correct in de rest gaat ze niets aan.
Zo voorkom je dat ze onophoudelijk blijven bellen (aangezien ik geen onbekende nummers opneem), overigens hiervoor geef je toestemming, dat staat er gewoon heel duidelijk. En qua mailadres bij je provider kun je 'n hoop (in mijn geval 30) adressen aanmaken, zo voorkom je spam (uiteraard kun je ook 'n wegwerpmailadres gebruiken enkel ze controleren gegevens handmatig bij de Telegraaf dan moet je alsnog zelf aanmaakblokjes gaan kopen).
Plus dat je voorkomt dat je eeuwig daar in hun bestand blijft staan, daarvoor moet je eerst 'n alu-hoedje opzetten om daar de gevolgen van in te kunnen zien.

grace10
door grace10 - Jan 5, 2014 om 17:56
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ook ik heb onder een andere naam besteld en via een emailadres dat ik alleen voor bepaalde dingen gebruik. Zelfs mijn telefoonnummer klopt niet.
Wat helpt me dit met dit alles?????

justice27
door justice27 - Jan 7, 2014 om 09:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb alles met belangstelling gelezen, ik zit momenteel af te wachten: ik had een proeftubetje aangevraagd en ontvangen en, na veel zoeken op internet naar een correspondentie adres omdat de door hen aangegeven telefoonummers geen van alle werken, een brief gestuurd naar een postbusdres in Zwijndrecht dat ik vond dat ik geen verdere zendingen wilde ontvangen. Nooit een bevestiging ontvangen.

Je raadt het al: afgelopen week twee tubes in de bus. Alleen twee tubes in een doosje, niets erbij. Geen adres, geen briefje, niets. Weer gaan zoeken op internet naar een manier om iemand te pakken te krijgen en een mailadres gevonden. Mail verstuurd en geen reactie. Er zat geen factuur bij de tubes en er is tot op heden nog niets van mijn rekening afgeschreven, maar ik houd het in de gaten. Wat een praktijken!!!

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2014 om 10:27
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Eigenlijk moet je als er gratis staat jezelf afvragen: "Hoe gratis is dat gratis?". Er is geen enkel bedrijf wat wat weggeeft zonder winstoogmerk. En lees de voorwaarden in plaats van simpelweg het vinkje: ik ga accoord met de voorwaarden aan te vinken. En dit is niet alleen dit bedrijf maar ook vele andere werken op die manier. GRATIS betekent in de praktijk UITKIJKEN. ALARM.

zoekster
door zoekster - Jan 7, 2014 om 10:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Proefpakketjes.

Zoals mijn leraar Duits tegen ons zei:

Es ist eine alte geschichte doch bleibt sie immer neu

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2014 om 12:57
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Vandaag weer binnen gekomen: GRATIS PROEFPAKKET. Klik HIER.

Zie de voorwaarden en huiver, anders gezegd: Niet doen,

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 7, 2014 om 13:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"An error occurend: Invalid emailaddress"

Belachelijk kan het niet bestellen!

grace10
door grace10 - Jan 7, 2014 om 13:35
68 Antwoorden / 11 Vragen

Hier staat het er tenminste nog onder. Bij Swiss staat dat je die mogelijkheid hebt, totdat je alles ingevuld hebt en op de voorwaarden moet klikken.

Ik heb gezien dat er inmiddels een tweede klacht staat op klachtenkompas. Misschien moeten alle gedupeerden reageren. Tot nu toe is er nog geen geld van mijn rekening afgeschreven.

grace10
door grace10 - Jan 7, 2014 om 13:39
68 Antwoorden / 11 Vragen

Kijk nou wat er in mijn mailbox zit!!!! Of ik voor de eerste zending nog moet betalen weet ik dus niet.

Swiss Dermocare

08:50 (4 uur geleden)

aan mij

Geachte ,

Wij hebben uw opzegging van het Swiss Dermocare abonnement op 07-01-2014 in goede orde ontvangen. U bent per direct uitgeschreven.

Met vriendelijke groet,

Swiss Dermocare Nederland

Dit is een automatisch gegenereerde e-mail, u kunt hier niet op reageren.

premium plus

08:49 (4 uur geleden)

aan mij

Geachte heer/mevrouw V,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Het lidmaatschap is stopgezet, zoals u reeds inmiddels bevestigd heeft gekregen in een seperate e-mail.

Met vriendelijke groet,

de Klantenservice

justice27
door justice27 - Jan 7, 2014 om 14:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hem ook gekregen! Ik ben benieuwd of er nog kosten komen........

En ik heb bevestigd gekregen dat dit adres van hen klopt:

Swiss Dermo Nederland
Postbus 312
3330 AH Zwijndrecht

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2014 om 14:27
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Zouden ze u toch echt wakker geworden zijn of .................

grace10
door grace10 - Jan 7, 2014 om 14:47
68 Antwoorden / 11 Vragen

Tja, Mahadma het is toch het proberen waard..........

an
door anya59 - Jan 7, 2014 om 16:22
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een bevestiging gekregen per mail. Hebben jullie het pakket teruggestuurd? Of gehouden?

ib
door ibouwmans - Jan 7, 2014 om 17:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist bevestiging ontvangen stopzetten zendingen: vanaf email adres klantenservicepremiumplus@gmail.com.

Alle andere email adressen zijn noreply adressen, die de bevestiging van proefbestelling mailen. Daar zit overigens netjes een nota bij, echter zonder klantnummer.

Mijn mail naar Dermocare was absoluut niet vriendelijk. Ik vind het nl., te gek voor woorden dat er gerefereerd wordt aan een klantnummer om aan te loggen op de site. Klantnummer heb ik bij de proefzending niet ontvangen en niet bij de vervolgzending. Wat absoluut niet professioneel is dat de klantenservice (zowel op 085-4009090 nummer en op 0800) niet te bereiken is. Heb dit in de mail gezet, met wat voor een bedrijf heb ik hier te maken ?

De reeds ontvangen vervolgzending mag ik retour zenden, wat ik dus ga doen. Product is duur en maakt belofte niet waar.

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2014 om 17:24
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Lekker bedrijf, met een Gmailadres? Effe gauw aangemaakt?

grace10
door grace10 - Jan 7, 2014 om 20:16
68 Antwoorden / 11 Vragen

Ik heb het pakket aangetekend terug gezonden met daarin alle documentatie die ik vinden kon en een klachten/opzeg brief die te downloaden is op de site van klachtenkompas. Dat gmailadres van Premium heb ik nog dezelfde dag aangeschreven toen ik het mailtje binnen kreeg. Dus nog voordat ik het pakket binnen had en de aangetekende brief verzonden heb. Dat mailadres vond ik op een site die allerlei proefpakketjes bespreekt, maar ik had geen idee of die er wat mee te maken hadden. Nu blijkt dus dat dit wel zo is.

grace10
door grace10 - Jan 16, 2014 om 12:53
68 Antwoorden / 11 Vragen

Tot op heden nog niks van de bank afgeschreven en nog geen deurwaarder gezien.
Duim, duim, duim.....

ma
door mare73 - Feb 7, 2014 om 09:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelfde gehad. Proefpakket ontvangen. Enkele weken later, dat was gister dus, 2 tubes ontvangen zonder factuur of wat dan ook, en tot mijn schrik euro 79,99 afgeschreven. Ik heb gelijk via de bank het bedrag gestorneerd, en hun rekeningnummer laten blokkeren. Ik woest dat ze op deze manier zaken doen, en ik er ingetuind ben!! Mocht er een deurwaarder komen, laat die maar komen, ik ben er klaar voor. wat denken ze wel niet.

Hun site opgezocht, afmelden kan heel simpel via hun site, stond geschreven.. niet dus...
Vanmorgen vroeg gebeld met het nummer klantenservice...klantnummer bij de hand houden, had ik dus niet. Na 5 min. kreeg ik de telefoniste aan de lijn, valt weer mee. Ik heb duidelijk mijn ongenoegen geuit en laten merken dat ik zeker niet blij ben met de gang van zaken. Ze vroeg mn postcode en huisnummer, en het klopte inderdaad, volgens haar, dat de verlening/abonnement niet gestopt is, en dat heeft ze per direct gedaan. Ze vroeg me nog heb je bedrag gestorneerd en wil je dan de tubes zo snel mogelijk terug sturen. Natuurlijk, graag zelfs! ( Ik doe er dan nog wel even een briefje bij..) Ik heb nog wel aangegeven dat ik geen factuur er bij ontvangen had.. en dat klopte volgens haar. (Hoe vreemd is dat?) Ik denk dat mevrouw zo vroeg in de ochtend geen zin meer had in discussie met een boos iemand, heeft ze vast de hele week al wel gehad...en dus maar gelijk akkoord ging.

En nu maar hopen ik er inderdaad vanaf ben...
Waardeloos bedrijf! Oplichters!! Voor mij ook geen "gratis proefmonsters" meer.

ma
door mare73 - Feb 7, 2014 om 09:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zo kijk eens aan... ook nog eens net een mail ivm opzeggen ontvangen, maar wel zonder hun mailadres of andere gegevens: zie onder:

Geachte

Wij hebben uw opzegging van het Swiss Dermocare abonnement op 07-02-2014 in goede orde ontvangen. U bent per direct uitgeschreven.

Met vriendelijke groet,

Swiss Dermocare Nederland

Dit is een automatisch gegenereerde e-mail, u kunt hier niet op reageren.

grace10
door grace10 - Feb 7, 2014 om 12:03
68 Antwoorden / 11 Vragen

Tot nu toe heb ik ook nog steeds niks gehoord. (Afkloppen!)
Ik had toch echt gehoopt dat ze na alle klachten gestopt waren...

sw
door swissdermocare - Feb 14, 2014 om 10:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen,

In de reacties kunnen wij opmaken dat de mensen die zich aanmelden niet goed de voorwaarden lezen. Hierin wordt duidelijk gemaakt dat als er geen annulering komt er automatisch een kwartaal pakket wordt verstuurd en het geld hiervoor wordt geïncasseerd.
Deze voorwaarden staan op de site, in de bevestigingsmail van de bestelling, bevestigingsmail van de betaling en in de folder die u ontvangt in het geleverde pakket.
Daarom nogmaals de voorwaarden:

Actievoorwaarden Swiss DermoCare Anti-Aging V.I.P abonnement: U kunt zich twee weken lang overtuigen van de kwaliteit van onze producten, hiervoor betaalt u enkel de verzend- en verpakkingskosten van € 3,99. De leverdatum van uw proefpakket met daarin een tube van 10 ML Swiss DermoCare Anti-Aging wordt per e-mail gecommuniceerd en is tevens de ingangsdatum van de probeerperiode welke 14 dagen telt. Aan het einde van de probeerperiode ontvangt u automatisch de eerste kwartaalzending (bevat 2 tubes Swiss DermoCare Anti-Aging van 30ML t.w.v. € 100,-) voor slechts € 79.99. Wanneer u geen vervolgzending wenst te ontvangen kunt u onze klantenservice hiervan tijdens uw proefperiode op de hoogte stellen. Dit kan via onze website www.swissdermocare.com of tijdens kantooruren op 085-4009090. Tot wederopzegging geeft u Swiss DermoCare toestemming om bedragen voor geleverde goederen automatisch van uw rekening af te schrijven.

Voor vragen en opzeggingen kunt u ons bereiken via het volgende nummer: 085-400 90 90. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 08:30 - 13:00 uur en 13:30 - 17:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice

grace10
door grace10 - Feb 14, 2014 om 12:40
68 Antwoorden / 11 Vragen

WIE leest er hier nou niet goed????????????

bv
door bvleer - Feb 14, 2014 om 15:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste SwissDermoCare,

Dat u klantonvriendelijk handelt door essentiële zaken in kleine lettertjes weg te moffelen is nog tot daar aan toe, maar u mag niet bedragen van een rekening afschrijven waarvoor nooit expliciet toestemming is gegeven. En een betaling van portokosten aan uw organisatie is alles behalve gelijk aan een toestemming om te incasseren van dezelfde rekening. Dat is gelijk aan diefstal.

bv
door bvleer - Feb 14, 2014 om 15:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Daarnaast komt een overeenkomst tot stand door aan te geven dat de overeenkomst gewenst is. Een overeenkomst komt niet tot stand door er van uit te gaan dat de overeenkomst tot stand is gekomen, tenzij er binnen een bepaalde periode geannuleerd wordt. Te gek voor woorden, en dat ook nog proberen om dit goed te lullen op dit forum, onverbeterlijk.

pc
door pckt - Apr 16, 2014 om 16:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Gratis proefpakket en vervolgzendingen tegen betaling

Hebt u via internet een bestelbon ingevuld? Of bent u telefonisch of op straat benaderd voor een gratis proefpakket? Consuwijzer geeft u in dit Consumententhema informatie over de verschillende situaties die kunnen ontstaan als u een proefpakket besteld hebt.

Ik heb een proefpakket ontvangen en nu krijg ik vervolgzendingen. Moet ik betalen?

U hoeft alleen iets te betalen als u ook akkoord bent gegaan met vervolgzendingen. Het gaat dus om de vraag: wat bent u overeengekomen? Hieronder leggen wij u twee verschillende situaties uit.

U hebt geen toestemming gegeven voor vervolgzendingen

Hebt u alleen toestemming gegeven voor een gratis proefpakket? En niet voor vervolgzendingen? Dan hoeft u de vervolgzendingen niet te betalen. De vervolgzendingen zijn in dit geval geen onderdeel van de overeenkomst die u met de ondernemer hebt. U hebt alleen een overeenkomst over het proefpakket. Zegt de ondernemer dat er wel een overeenkomst is voor de vervolgzendingen? Dan moet de ondernemer bewijzen dat u hebt ingestemd met die vervolgzendingen.

De ondernemer verwijst naar een brief of naar zijn algemene voorwaarden. Hierin zou staan dat ik vervolgzendingen zou krijgen. Moet ik nu toch betalen?

Soms ontvangt u bij het proefpakket een brief. In deze brief staat bijvoorbeeld dat u contact moet opnemen als u geen vervolgzendingen wilt. U moet het de ondernemer dan zeggen dat u niets meer wilt ontvangen. Dit mag niet. U hoeft alleen akkoord te gaan met de vervolgzendingen als u daarmee nadrukkelijk hebt ingestemd.

Het kan ook zijn dat de ondernemer naar zijn algemene voorwaarden verwijst. In de algemene voorwaarden staat dan bijvoorbeeld dat u ook vervolgzendingen krijgt. Ook dit is niet voldoende. Ook niet als u een vinkje hebt gezet op een website dat u de algemene voorwaarden hebt gelezen. Of als u hebt aangevinkt dat u akkoord ging met die voorwaarden. De vervolgzendingen moeten echt onderdeel uitgemaakt hebben van het aanbod waar u op in bent gegaan.

Ik heb een machtiging afgegeven voor de verzendkosten van het gratis proefpakket. Mag de ondernemer hiermee ook andere bedragen afschrijven?

Nee, de ondernemer mag de machtiging alleen gebruiken waarvoor u toestemming hebt gegeven. Hij mag de machtiging dus niet gebruiken voor vervolgzendingen. Gebruikt de ondernemer uw machtiging toch om ook het bedrag voor de vervolgzendingen af te schrijven? Neem dan contact op met uw bank. En vraag uw bank om het geld voor u terug te halen.

Meer informatie over automatische incasso en de regels die daarbij gelden

Wat kan ik doen als ik toch opeens vervolgzendingen krijg?

U bent niet verplicht om iets te doen. Maar het is wel verstandig om de ondernemer toch te laten weten dat u het niet eens bent met de vervolgzendingen. En dat u daarom de rekening niet betaalt. U kunt hiervoor de volgende voorbeeldbrief gebruiken.

Voorbeeldbrief - Ontkennen van totstandkoming van overeenkomst

Ik ben wel akkoord gegaan met vervolgzendingen na ontvangst van het proefpakket

Hebt u wel toestemming gegeven voor vervolgzendingen? Bijvoorbeeld tijdens het telefoongesprek of op de bestelbon voor het gratis proefpakket? Dan zijn de vervolgzendingen onderdeel van de overeenkomst die u met de ondernemer hebt. De ondernemer kan u daaraan houden. Maar u hebt vaak nog wel een mogelijkheid om hier vanaf te komen. Omdat u het proefpakket via de telefoon of via een bestelbon hebt besteld, geldt de wet kopen op afstand.

U hebt dan in veel gevallen een bedenktijd van 7 werkdagen. U kunt dan binnen de bedenktijd kosteloos van de overeenkomst af. Ook moet de ondernemer u hier informatie over geven.

Let op: de bedenktijd geldt niet voor alle producten die u bestelt. Eten en drinken of abonnementen op kranten vallen hier bijvoorbeeld niet onder.

Meer informatie over de bedenktijd bij Koop op afstand

Wat kan ik het beste doen als ik toch van de vervolgzendingen af wil komen?

Hebt u recht op bedenktijd? En wilt u binnen de 7 werkdagen de overeenkomst stoppen? Dan kunt u dit het beste per brief aan de ondernemer laten weten. Gebruik onze voorbeeldbrief.

Voorbeeldbrief - Ontbinding van koop of dienst tijdens de bedenktijd

Kijk anders zelf op de site consuwijzer.nl

Succes iedereen, ik hoop dat dit bedrijf snel wordt aangepakt!

sh
door shariframboos - Aug 26, 2014 om 22:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier ook een vraag over...
Ik heb mijn gegevens wel ingevuld, maar toen ik bij het venster kwam waar bleek dat ik verzendkosten moest betalen heb ik het afgebroken. (Ik heb dus niks betaald!)
Krijg ik dan nog steeds het pakket opgestuurd? (Ik hoop het niet!)

door 1953 - Aug 27, 2014 om 03:09
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=shariframboos schreef op dinsdag 26 aug 2014, 22:50]Ik heb hier ook een vraag over...
Ik heb mijn gegevens wel ingevuld, maar toen ik bij het venster kwam waar bleek dat ik verzendkosten moest betalen heb ik het afgebroken. (Ik heb dus niks betaald!)
Krijg ik dan nog steeds het pakket opgestuurd? (Ik hoop het niet!)

Als u een eigen vraag hierover heeft, dan kunt u een eigen topic starten in 'Vraag & beantwoord'! Het is niet toegestaan om een eigen probleem in een bestaande topic te plaatsen.

Het probleem van de huidige topistarter zou best al eens opgelost kunnen zijn.

Antwoord: neen!

he
door hennyhuber - Nov 4, 2014 om 15:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 27 aug 2014, 03:09][quote=shariframboos schreef op dinsdag 26 aug 2014, 22:50]Ik heb hier ook een vraag over...
Ik heb mijn gegevens wel ingevuld, maar toen ik bij het venster kwam waar bleek dat ik verzendkosten moest betalen heb ik het afgebroken. (Ik heb dus niks betaald!)
Krijg ik dan nog steeds het pakket opgestuurd? (Ik hoop het niet!)

Als u een eigen vraag hierover heeft, dan kunt u een eigen topic starten in 'Vraag & beantwoord'! Het is niet toegestaan om een eigen probleem in een bestaande topic te plaatsen.

Het probleem van de huidige topistarter zou best al eens opgelost kunnen zijn.

Antwoord: neen!

grace10
door grace10 - Nov 4, 2014 om 21:45
68 Antwoorden / 11 Vragen

Voor de duidelijkheid: ik heb persoonlijk nooit meer iets van hun gehoord en ook niks betaald!

an
door annekeruys1 - Nov 29, 2014 om 15:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb me ook laten misleiden door Swiss Dermocare. Je bestelt een proefpakket tegen de betaling van verzendkosten. Daarna gaan ze gewoon zonder vragen over tot de verzending van een nieuw pakket wat je helemaal niet betaald hebt. Dat heb ik dan ook meteen teruggestuurd. Toch ging er een bedrag van 79.99 van mijn rekening af. Omdat verschillende mails niet hielpen heb ik het bedrag laten storneren en het onmogelijk gemaakt dat ze verder hun gang kunnen gaan. Vandaag kreeg ik weer een aanmaning van ze en ik ben niet van plan te betalen. Deze lieden overtreden de wet en dat moet toch niet zomaar kunnen? Kan hier niks tegen gedaan worden?

an
door annekeruys1 - Nov 29, 2014 om 15:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb me ook laten misleiden door Swiss Dermocare. Je bestelt een proefpakket tegen de betaling van verzendkosten. Daarna gaan ze gewoon zonder vragen over tot de verzending van een pakket wat je helemaal niet besteld hebt. Dat heb ik meteen teruggestuurd. Toch ging er een bedrag van 79.99 van mijn rekening af. Omdat verschillende mails niet hielpen heb ik het bedrag laten storneren en het onmogelijk gemaakt dat ze verder hun gang kunnen gaan. Vandaag kreeg ik weer een aanmaning van ze en ik ben niet van plan te betalen. Deze lieden overtreden de wet en dat moet toch niet zomaar kunnen? Kan hier niks tegen gedaan worden?

mahadma
door mahadma - Nov 29, 2014 om 15:37
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Toets rechtsbovenaan in het ZOEK vakje in: Swiss Dermocare en je hebt uren leesvoer.

pr
door priscillabadloe - Jan 29, 2015 om 15:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb meteen gebeld na het binnenkrijgen van mijn pakketje. Ze hebben het meteen stop gezet en ter bevestiging heb ik daar ook nog een e-mail over gekregen. Netjes afgehandelt dus als je binnen het aangegeven termijn reageert.

ba
door bart95 - Mar 5, 2015 om 11:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb me ook aangemeld voor een gratis proefpakket. Kreeg daarna een email dat ik ook automatisch ben aangemeld bij Stichting Foundation Docdata Payments. Elk kwartaal zouden er pakketjes naar mij toegezonden worden tot wederopzegging. Gelijk gebeld naar het bedrijf, bleek dat mijn testpakket + 2 andere pakketjes (à 40,- p.s.) al naar mij onderweg zijn. Meteen mijn 'abonnement' stopgezet. Wanneer ik de 2 pakketjes weer retour stuur, wordt de 80 euro niet van mijn rekening afgeschreven. Gelukkig ben ik hier op tijd achter gekomen, anders had dit me flink wat geld gekost.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2015 om 11:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men moet ook geen "GRATIS" proefpakketten bestellen.

grace10
door grace10 - Mar 5, 2015 om 14:00
68 Antwoorden / 11 Vragen

Onbegrijpelijk dat die "gekken" nog steeds door kunnen gaan! Ik ben het helemaal met Anneke Ruys eens, hier moet wat tegen gedaan kunnen worden!!!

mahadma
door mahadma - Mar 5, 2015 om 14:03
11539 Antwoorden / 51 Vragen

@Grace10, de manier waarop er wat aan gedaan moet worden is dat MEN leert lezen, en niet als een blind paard alleen maar het woord GRATIS leest en dan meteen een bankrekening invult. Een spreekwoord zegt: Verder kijken dan je neus lang is.

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2015 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=grace10 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 14:00]Onbegrijpelijk dat die "gekken" nog steeds door kunnen gaan! Ik ben het helemaal met Anneke Ruys eens, hier moet wat tegen gedaan kunnen worden!!!

Maar u kunt er ook wat tegen doen hoor. Geen "GRATIS" proefpakketjes meer bestellen. En u hebt helemaal geen last van die "gekken".

tijger1
door tijger1 - Mar 5, 2015 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En het wonderlijke is, dat men dat gratis pakketje wil hebben, maar de vervolgzendingen niet. Terwijl men niet eens weet of het helpt tegen het een of het ander.

Dus het is gewoon hebberigheid.

hutch
door hutch - Mar 5, 2015 om 15:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=bart95 schreef op donderdag 5 mrt 2015, 11:46]Wanneer ik de 2 pakketjes weer retour stuur, wordt de 80 euro niet van mijn rekening afgeschreven.
Bart,
let maar heel goed op uw rekening.
Het zou mij verbazen als dat malafide clubje haar woord houdt.......