Hoe kom ik van Telfort af?
Hallo mensen, ik heb even een lastig probleem (naar mijns inziens).
Beetje geschiedenis: (namen gewijzigd ivm privacy)
Ik woon sinds zes jaar nu in mijn eigen woning. Vanaf het begin was Telfort mijn internet provider, en daar ben ik altijd dik tevreden over geweest.
Rond februari 2014 echter is hier de postbode langs geweest met een modem pakket van Telfort, voor een heer O. Peters, op mijn adres. Die ken ik niet, dus netjes verteld dat ze bij het verkeerde adres zijn en het pakket laten retourneren naar Telfort. Een tijdje later ontvang ik een brief geäddresseerd aan diezelfde O. Peters, maar met "ontvanger niet bekend op dit adres" geretourneerd aan Telfort.
Tussen februari en mei nog altijd post ontvangen voor meneer O. Peters, maar enfin, verder niet echt veel last van gehad, en altijd netjes op tijd Telfort betaalt dus geen reden om überhaubt zorgen over te maken.
In juni echter een onaangename verrassing. Internet verbinding door Telfort afgesloten, met het bericht in de browser dat meneer O. Peters a.u.b. de rekening moest betalen. Daarna direct weer verbinding hersteld. Ik dus bellen, want dat is helemaal niet de bedoeling, en ja, foutje Telfort, ze zouden contact opnemen met O. Peters.
Begin juli was het echter raak. Internet permanent afgesloten wegens wanbetaling door O. Peters. Onmiddelijk opnieuw gebeld met Telfort, uitgelegd dat meneer O. Peters helemaal niet op mijn adres woont, nooit gewoond heeft ook, en dat ik wel naar vind dat ze mijn internet verbinding zomaar afsloten.
Kan kloppen, wordt me verteld, maar bijhouden of hun klanten daadwerkelijk op het adres wonen is niet hun taak. Dan moet ik maar naar de gemeente gaan en uittreksels van het register opsturen met waar O. Peters dan wel woont. Ja, inderdaad wat raar dat er twee internet verbinding op hetzelfde adres waren besteld, maar goed, klant is koning, daar gaan ze verder niet over. Als ik internet van Telfort wil, dan moet ik er maar voor zorgen dat O. Peters de internet verbinding betaalt. Kan ze niets schelen dat ik zelf wel netjes de rekening betaal, ze sluiten gewoon een adres af en niet een bepaalde klant.
Ze waren het ook nog wel eens dat de modem was teruggezonden en dat dat wat raar was, maar omdat ik een modem had konden ze gewoon leveren, dus dat hebben ze dan maar gedaan. Tot op dat moment, daarna sloten ze gewoon iedereen op het adres af.
Gelukkig had ik in mei al overgestapt richting Ziggo, dus die begon begin juli met leveren en verder geen last meer. Alleen ontvang ik nog steeds post voor meneer O. Peters. Retourneren werkt niet, dus vandaag maar een brief open gemaakt, met daarin dreigementen van incassobureaus.
Daar zit ik al helemaal niet op te wachten, maar ik ben ook niet van plan om geld en energie te steken in uitzoeken waar O. Peters wel woont, en Telfort bellen kost ook een fortuin.
Mijn vraag is dan ook:
Hoe kom ik van Telfort af? Welke stappen kan ik ondernemen dat ze toch echt zeker zelf gaan uitzoeken waar hun geliefde klant woont? Ik begin er nu beu van te worden en sta niet te springen om straks ook gerotzooi met deurwaarders te krijgen.
Het beste kunt u overal op internet uw klacht over Telfort neerzetten.
Op de klachtenkompas.nl van de consumentenbond heeft u de meeste kans dat de problemen snel worden opgelost.
Verder klacht.nl en het Radarforum
En natuurlijk facebook en twitter van Telfort.
Dan komt het vanzelf goed.
Daar u inmiddels bent overgestapt en dus geen ongemak van onterechte afsluiting meer kunt hebben, laat ze in hun sop gaar koken. U bent niet de persoon waar ze een probleem mee hebben.
[quote=diumenge schreef op zondag 7 sep 2014, 22:17]Daar u inmiddels bent overgestapt en dus geen ongemak van onterechte afsluiting meer kunt hebben, laat ze in hun sop gaar koken. U bent niet de persoon waar ze een probleem mee hebben.
Geheel met u eens, ware het niet dat er binnenkort wellicht deurwaarders voor de deur staan van Telfort. Ik heb (weliswaar enigszins ondeugend) de laatste brief aan Peters geopend waarin zo'n dreigement te vinden is.
Vooralsnog heb ik een bericht geplaatst op klachtenkompas in de hoop dat Telfort dan uiteindelijk toch wél voor een oplossing kan zorgen, maar het is zorgelijk dat iemand zomaar mijn adres kan opgeven en dan vervolgens mijn internet afgesloten krijgt door vervolgens nooit te betalen.
Het kan wellicht geen kwaad om een kopie van de laatste door u geopende brief van de deurwaarder zonder vermelding van uw naam, tel nr en verdere gegevens cadeau te geven, dat meneer o peters niet op uw adres woont. In dezelfde enveloppe retour afzender.
U dient alle aan O. Peters gestuurde post consequent retour afzender te sturen met op de envelop "onbekend op dit adres".
Het is we verstandig om bij de gemeente uit te zoeken of O. Peeters zich niet stiekem heeft ingeschreven op uw adres.
@2631 Maar u bent die Peters niet, dus ook die deurwaarder heeft geen enkel recht om iets te doen.
@swat1500 Eens, maar het is wel raar dat iemand zich op een adres zou inschrijven waar hij/zij niet woont om daar internet aan te vragen waar ze dan niet bij kunnen. Dan zou het een pest actie zijn.
Meest waarschijnlijk is dat iemand een verkeerd adres heeft opgegeven. Telfort doet geen enkel controle en maakt er vervolgens een puinhoop van.
U kunt zonder veel moeite een googelen/telefoonboek gebruiken (internet) of deze meneer bestaat daar, het kan zomaar zijn dat het huisnummer niet correct gelezen is door telfort.
Meestal na 'n tijdje stoppen incassobureaus met lastigvallen* als ze het idee krijgen toch geen centjes te krijgen.
Wat je kunt doen is éénmaal, per mail, het incassobureau laten weten dat je niet gaat betalen en in één regel waarom niet.
Doe hierbij geen enkele persoonlijke info cadeau (ook niet jouw naam)! Maak zelfs even hiervoor 'n nieuw mailadres aan bij Ziggo (met 3 klikken heb je 'n nieuw adres), die je na afloop eventueel weer kunt verwijderen.
*uitgezonderd Lindorff, maar dat is dan ook geen incassobureau ;-).
Waarom zou je reageren op een brief die niet voor jou is bedoeld (en die je eigenlijk ook niet mag openmaken)? Telfort moet dit gewoon zelf oplossen.
Ik zag overigens op de klachtenkompas dat KPN/Telfort hiermee aan de slag gaat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer