diamond
door diamond Aug 16, 2014 om 13:55
Geldzaken & recht

Hoe kom je af van <a href="//huurbegeleiding.nl" target="_blank">www.huurbegeleiding.nl</a> ?!

Hoi allemaal..

Ook ik ben erin getrapt..
Ik was op zoek naar woningen,en dacht mij bij www.huurbegeleiding.nl gratis te kunnen inschrijven.
Ik kreeg een mailtje(7aug), dat ze mij hebben geprobeerd 'telefonisch' te bereiken ( nooit gebeurd) en dat ze extra info nodig hebben om te zoeken naar een woonruimte.
Hierop reageerde ik, nadat ik zag, dat het mij maandelijks geld kost, dat ik er dus vanaf wil.
Hierop kreeg ik dat dat dus niet kan(13aug). Op 16 juli had ik mij aangemeld, stond er, en dat ik 14dagen de tijd gehad had om het te annuleren.
Nou, ik was druk bezig, dus lees niet altijd mijn mails op tijd.
Daarop reageerde ik dus weer, dat ik er toch echt vanaf wil!
Waarop ik weer kreeg dat ik het wel kon afkopen!!!! 350euro kon ik overmaken.(Binnen 7 kalenderdagen!!) of gebruik maken van 19,95eu per maand dienstverlening..

Ook staat er in de eerste mailtjes, dat ze een bevestiging per mail sturen waar ook de annuleringsperiode in vermeld wordt. Ook deze heb ik niet gehad.

Vanmorgen kreeg ik een factuur, na zoveel mailtjes op en neer!
Wat moet ik nu ingodsnaam doen?!

3814 32 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2014 om 14:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo diamond,

Lees de reacties bij deze vraag.

Suc6

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2014 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt uw verhaal al bij twee andere topics over dit onderwerp geplaatst. Lees de daar gegeven reacties en u weet wat u moet doen.

U bent er niet in getrapt, maar u hebt de site niet gelezen.

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2014 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men gaat niet "onwetend" akkoord, want dit staat op hun site.

Ik ga akkoord met de voorwaarden en ben op de hoogte van de inhoud van deze website. Ik heb toestemming om het huurbegeleidings traject naar nieuwe woonruimte over vierentwintig maanden gespreid te mogen betalen. Ik ontvang maandelijks een factuur per email van slechts €19,95 en betaal verder geen kosten. Indien ik binnen 2 jaar geen andere woonruimte heb gevonden dan kan ik deze kosten, conform voorwaarden, terugvorderen zodat ik niets verschuldigd ben!

Maar er zijn genoeg andere redenen, waarom de Ts niets verschuldigd is, maar dat kan hij lezen in alle reacties die al gegeven zijn bij dezelfde topics.

diamond
door diamond - Aug 16, 2014 om 17:32
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=natural schreef op zaterdag 16 aug 2014, 16:20]Het feit dat er veel meer mensen zijn die 'hierin trappen', blijkt dat de site niet duidelijk genoeg is over het verschaffen van informatie over de kosten.
Want er zijn GENOEG sites die diensten verschaffen en waar geen topic van is aangemaakt op kassa.vara.nl. ;)
Dit zegt dus meer over de onduidelijkheid van de site, dan over de mensen die onwetend met een betaalde dienst akkoord gaan.

Precies, gelijk heb je!
Als ik dat had gelezen, had ik het natuurlijk nooit aangevinkt.
Probleem is, dat het nu 14dagen is, en geen 8 dagen bedenktijd.
Ik heb zojuist nog twee mailtjes gestuurd, dat ik geen gebruik wil maken van hun diensten.
Hopelijk is dit genoeg, ik ben er bang voor.
Moet ik nu echt naar een advocaat? Of kun jij nog wat dingen herinneren die ik zou kunnen mailen, van toen jij het zelfde probleem had?
De dingen zijn alleen veranderd zoals dus de 14 dagen ipv 8.. etc..

na
door natural - Aug 16, 2014 om 17:32
27 Antwoorden / 0 Vragen

Het feit dat er veel meer mensen zijn die 'hierin trappen', blijkt dat de site niet duidelijk genoeg is over het verschaffen van informatie over de kosten.
Want er zijn GENOEG sites die diensten verschaffen en waar geen topic van is aangemaakt op kassa.vara.nl. ;)
Dit zegt dus meer over de onduidelijkheid van de site, dan over de mensen die onwetend met een betaalde dienst akkoord gaan.

na
door natural - Aug 16, 2014 om 17:33
27 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn mensen die nu lol hebben omdat u zich in het nauw gedreven voelt.
Laat ze ervan genieten, maar zolang u geen diensten hebt afgenomen, kunnen ze u niets maken, alleen maar bluffen. Zolang ze niets voor u hebben betekent, bent u deze mensen geen geld verschuldigd.

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2014 om 19:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo diamond,

Het is natuurlijk wel aardig dat natural een paar reacties geeft die precies in jouw straatje passen, maar dat neemt niet weg dat je gewoon iets aangeklikt hebt zonder goed te lezen wat de gevolgen daarvan zijn.

.....Nou, ik was druk bezig, dus lees niet altijd mijn mails op tijd. ....
Tja, dat is dan jouw probleem.

Neemt niet weg dat ik voor je hoop dat je er nog vanaf kunt komen.

Suc6

diamond
door diamond - Aug 16, 2014 om 19:28
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 16 aug 2014, 19:15]Hallo diamond,

Het is natuurlijk wel aardig dat natural een paar reacties geeft die precies in jouw straatje passen, maar dat neemt niet weg dat je gewoon iets aangeklikt hebt zonder goed te lezen wat de gevolgen daarvan zijn.

.....Nou, ik was druk bezig, dus lees niet altijd mijn mails op tijd. ....
Tja, dat is dan jouw probleem.

Neemt niet weg dat ik voor je hoop dat je er nog vanaf kunt komen.

Suc6

Zoals hier boven te lezen is, staat er dat het inderdaad dom was. Dus daarop hoef ik niet meer gewezen te worden.
En nee, niet iedereen heeft de tijd om mails te lezen.
Daar ging de vraag ook niet om. Het gaat zich erom hoe ik er vanaf kom. Dat ik niet had moeten klikken begrijp ik...

sg
door sgrootje - Aug 17, 2014 om 17:45
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ok, dus iemand verleend een dienst (het zoeken naar een passende woning omdat u dat zelf niet wilt) en verwacht dat dat gratis gaat ;), zo werkt het helaas niet. Tevens staat er heel duidelijk dat de diesnt 19,95 kost.

En er staat al helemaal nergens dat het gratis en voor niks is. Je hebt als consument ook gewoon onderzoeksplicht.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 16:44
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diamond schreef op zaterdag 16 aug 2014, 13:55]
Ik kreeg een mailtje(7aug), dat ze mij hebben geprobeerd 'telefonisch' te bereiken ( nooit gebeurd) en dat ze extra info nodig hebben om te zoeken naar een woonruimte.
Hierop reageerde ik, nadat ik zag, dat het mij maandelijks geld kost, dat ik er dus vanaf wil.

Volgens mij is er nooit een overeenkomst tot stand gekomen.
Uit de bevestiging per mail en de reactie daarop blijken 2 zaken:

1. dat ze extra info nodig hebben om de dienst te kunnen leveren
2. dat TS gezien de kosten er alsnog vanaf zag

1. Als er extra gegevens nodig zijn, dan is de deal dus nog niet rond. Misschien wil TS die gegevens helemaal niet leveren en kan zij dus niet aan de voorwaarden voldoen om de dienst aan te schaffen.
2. Ze heeft de aanvraag op internet niet bevestigd, dus er is geen overeenkomst. Daarbij gaan die 14 dagen pas in bij sluiten van het contract, niet bij aanvraag op een website.

Het is ook niet zo dat met het invullen van wat gegevens en het aanvinken van een vakje je meteen aan van alles en nog wat vast zit. Als dat zo zou zijn, dan kun je iedere buurman of kennis mooi van alles aansmeren. De overeenkomst komt pas tot stand nadat deze schriftelijk is bevestigd en de aanvrager daarmee akkoord gaat.

Kortom, geen overeenkomst, dus geen verplichtingen tot wat dan ook.
Stuur ze een mail dat je na je aanvraag hebt afgezien van hun aanbieding en verder geen gebruik wenst te maken van hun diensten, zoals je bij het eerste e-mail contact al had aangegeven. Vraag ze verder te stoppen met stalken.

Klaar, punt, uit.

Wacht het incassobureau dan maar af, die hebben verder ook geen rechten.
Bewaar wel al je communicatie.

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 16:55
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 00:26][quote=diamond schreef op zaterdag 16 aug 2014, 13:55]
Ik kreeg een mailtje(7aug), dat ze mij hebben geprobeerd 'telefonisch' te bereiken ( nooit gebeurd) en dat ze extra info nodig hebben om te zoeken naar een woonruimte.
Hierop reageerde ik, nadat ik zag, dat het mij maandelijks geld kost, dat ik er dus vanaf wil.

Volgens mij is er nooit een overeenkomst tot stand gekomen.
Uit de bevestiging per mail en de reactie daarop blijken 2 zaken:

1. dat ze extra info nodig hebben om de dienst te kunnen leveren
2. dat TS gezien de kosten er alsnog vanaf zag

1. Als er extra gegevens nodig zijn, dan is de deal dus nog niet rond. Misschien wil TS die gegevens helemaal niet leveren en kan zij dus niet aan de voorwaarden voldoen om de dienst aan te schaffen.
2. Ze heeft de aanvraag op internet niet bevestigd, dus er is geen overeenkomst. Daarbij gaan die 14 dagen pas in bij sluiten van het contract, niet bij aanvraag op een website.

Het is ook niet zo dat met het invullen van wat gegevens en het aanvinken van een vakje je meteen aan van alles en nog wat vast zit. Als dat zo zou zijn, dan kun je iedere buurman of kennis mooi van alles aansmeren. De overeenkomst komt pas tot stand nadat deze schriftelijk is bevestigd en de aanvrager daarmee akkoord gaat.

Kortom, geen overeenkomst, dus geen verplichtingen tot wat dan ook.
Stuur ze een mail dat je na je aanvraag hebt afgezien van hun aanbieding en verder geen gebruik wenst te maken van hun diensten, zoals je bij het eerste e-mail contact al had aangegeven. Vraag ze verder te stoppen met stalken.

Klaar, punt, uit.

Wacht het incassobureau dan maar af, die hebben verder ook geen rechten.
Bewaar wel al je communicatie.

Beste,

Hartstikke bedankt voor uw reactie! Erg fijn dat er toch nog mensen zijn die met me meedenken, en helpen hoe ik van deze ..... af kom.

Ik heb werkelijk bijna alles geprobeerd, 100 x op en neer gemaild, heb zelfs vandaag een brief verstuurd.
Maar, helaas, ze blijven maar zeggen dat ik me zelf heb aangemeld en dus akkoord ging met de 19,95 per maand etc,.
Ik denk, dat ik er dus niet meer onder uit ga komen!
Ik heb inderdaad alleen maar mijn gegevens etc ingevuld, en verder geen handtekening of gesprek oid. gehad, waardoor ik mijn ' akkoord' gaf.
Dus, nee inderdaad, ze weten totaal niet wat mijn woonwensen zijn, ze weten eigenlijk niks.
Ik heb al vanaf het begin af aan(na 1e mail) gezegd, dat ik er gelijk vanaf wil. ( dit was de eerste mail die ik ontving, en waarin zij vroegen of ik contact kon opnemen om de woonwensen etc te bespreken. Hierop zei ik dus gelijk dat ik er van af wilde!)
Maar, helaas, hier namen ze geen genoegen mee.
Ik heb dus niets bevestigd (buiten het aangevinkte hokje+gegevens op de site)
Ik vind, dat als ik, geen interesse heb, dat ze mij gewoon met rust moeten laten,zoals elke woning ouwvereniging zou doen..
Verder heb ik ook geen idee meer,wat ik zou kunnen zeggen, om et duidelijk te maken.
Heb zover alles wel geprobeerd..
Zaterdag(eergister) kreeg ik dus mijn eerste factuur.
Hierop natuurlijk gelijk weer gereageerd, dat ik geen interesse etc heb.
Maar, je raad het al.. dezelfde avond, kreeg ik er nog een!
Met een verschillend factuurnummer nog wel..
Hieraan zie je toch al, dat deze mensen je oplichten waar jezelf bij staat. verschrikkelijk.
Ik ga er echt alles aan doen, om alsnog het ' niet getekende contract' te ontbinden.
Voor 6sept moet ik betaald hebben.. Ik ben dus erg benieuwd.
Ik wil een nieuwe mail gaan opstellen, alleen nog even bedenken wat ik ga zeggen.
In de laatste mail, stuurde ze er de bevestigingsmail bij, die ze mij NIET gestuurd hebben.
Dit was even ter bevestiging, zodat ik natuurlijk niet kan zeggen dat ik niet gelezen heb dat je af kunt zeggen binnen 14 dagen.
Ik heb de mail niet ontvangen, dit moest blijkbaar de 1e mail zijn.
Als ik deze ontvangen had, had ik natuurlijk gelijk geannuleerd, en geen 2 weken gewacht..

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 17:02
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb je op het andere topic een reactie gegeven. Moet je daar maar even kijken.

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 17:04
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sgrootje schreef op zondag 17 aug 2014, 17:45]Ok, dus iemand verleend een dienst (het zoeken naar een passende woning omdat u dat zelf niet wilt) en verwacht dat dat gratis gaat ;), zo werkt het helaas niet. Tevens staat er heel duidelijk dat de diesnt 19,95 kost.

En er staat al helemaal nergens dat het gratis en voor niks is. Je hebt als consument ook gewoon onderzoeksplicht.

Ja, sommige mensen vergissen zich wel eens ja.
Overkomt blijkbaar nooit iemand, hé?
Daar heb ik het ook niet over, want daar vroeg ik niet om.
Zoals ik schreef, had ik graag wat advies en tips, hoe hier mee om te gaan.
Niet om mij nog even de les te lezen, denk je nou echt dat ik zelf niet vind dat het dom was om niet goed te lezen en dan te klikken?

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 17:09
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Je moet niet steeds overal op reageren, dat is compleet zinloos.

1 keer goed duidelijk maken dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen en je geen gebruik wenst te maken van hun diensten. Verder aangeven dat voor jou daarmee de zaak af is en je geen correspondentie in welke vorm dan ook meer van hen wenst.

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kun je daarmee contact opnemen, die kunnen jouw kant behartigen en een goede brief voor je schrijven.

Je loopt wel kans dat ze een incassobureau op je dak sturen, maar daar zou ik me niet druk om maken. Ze zullen naar de rechter moeten stappen om hun gelijk te halen.
Maar als ik je zo inschat sta je zelf niet erg sterk in je schoenen, je maakt je al druk om een factuurdatum. Je moet de strijd wel aandurven natuurlijk en je leven er niet te veel door laten beïnvloeden. Die lui zijn het niet waard.

sg
door sgrootje - Aug 18, 2014 om 18:56
12 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 17:04][quote=sgrootje schreef op zondag 17 aug 2014, 17:45]Ok, dus iemand verleend een dienst (het zoeken naar een passende woning omdat u dat zelf niet wilt) en verwacht dat dat gratis gaat ;), zo werkt het helaas niet. Tevens staat er heel duidelijk dat de diesnt 19,95 kost.

En er staat al helemaal nergens dat het gratis en voor niks is. Je hebt als consument ook gewoon onderzoeksplicht.

Ja, sommige mensen vergissen zich wel eens ja.
Overkomt blijkbaar nooit iemand, hé?
Daar heb ik het ook niet over, want daar vroeg ik niet om.
Zoals ik schreef, had ik graag wat advies en tips, hoe hier mee om te gaan.
Niet om mij nog even de les te lezen, denk je nou echt dat ik zelf niet vind dat het dom was om niet goed te lezen en dan te klikken?

hmm ik heb je nergens dom genoemd en ik hoop dat je ervanaf kan komen, simpelweg omdat ik het sowiezo hele vreemde dienstverlening vindt. Het vreemde vind ik wel dat soms mensen maar blind alles accepteren (en tekenen) zonder te weten waarvoor. Ik heb laatst iemand recht in zijn gezicht uitgelachen die een formulier invulde voor een bepaalde website, en er later achter kwam dat er geld was geincasseerd. Ik denk wel 2x na voor ik ergens mijn rekeninnummer achter laat.

Verder on topic: Mijn alarmbellen gingen meteen af bij het zien van deze website.

- Inkomenseisen voor een huurwoning zijn ook deels voor jezelf (als je meer dan de helft alleen al aan huur betaald, houd je wienig over voor gas, licht, eten etc).
- Waarom zou ik door een website 19,95 te geven, opeens niet meer een inkomenseis hoeven hebben? Al zou het direct bij de werkgever opgeeist worden, blijven je andere rekeningen ook doorlopen. Je snijd jezelf dus in de vingers.
- Het vinkje dat je 19,95 gaat betalen

Vergissen is menselijk, maar probeer ook een beetje kritisch te zijn naar wat je de cloud inpompt. Ze kunnen alleen een factuur en duurwaarder sturen naar het adres dat jezelf hebt opgegeven.

Ik hoop overigens wel echt voor je dat van zcar zegt gaat werken, omdat het een beetje vreemd eruit ziet allemaal. Het belangrijkste is dat je voor jezelf een dossier gaat opbouwen waarin je alles bijhoud wat je met die gasten correspondeerd. En probeer hun te laten aantonen dat JIJ degene bent geweest die het is aangegaan, en niet toevallig een buurman die een geintje wilde uithalen (ook die dingen gebeuren, ooit heeft iemand mij aangemeld voor een Senioren-pretpakket - ben net 25 - was een leuke grap, maar een drama om er weer vanaf te komen omdat er nog een addertje onder het gras zat)

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 19:46
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 17:09]
Je moet niet steeds overal op reageren, dat is compleet zinloos.

1 keer goed duidelijk maken dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen en je geen gebruik wenst te maken van hun diensten. Verder aangeven dat voor jou daarmee de zaak af is en je geen correspondentie in welke vorm dan ook meer van hen wenst.

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt kun je daarmee contact opnemen, die kunnen jouw kant behartigen en een goede brief voor je schrijven.

Je loopt wel kans dat ze een incassobureau op je dak sturen, maar daar zou ik me niet druk om maken. Ze zullen naar de rechter moeten stappen om hun gelijk te halen.
Maar als ik je zo inschat sta je zelf niet erg sterk in je schoenen, je maakt je al druk om een factuurdatum. Je moet de strijd wel aandurven natuurlijk en je leven er niet te veel door laten beïnvloeden. Die lui zijn het niet waard.

Bedankt voor het advies, het is niet dat ik me echt druk maak, maar ik hoopte eigenlijk dat ik iets zou hebben, als ze twee facturen op een dag sturen met een verschillend nummer..
Ik dacht dat het misschien iets zou zijn, een fout vanuit hun..
Maar, ik wilde inderdaad al gaan bellen naar rechtsbijstandverzekering, als ik deze week geen fatsoenlijke mail heb gekregen waarin ze mijn ' contract' ontbinden.
Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik ga kijken of het lukt!

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 19:55
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sgrootje schreef op maandag 18 aug 2014, 18:56][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 17:04][quote=sgrootje schreef op zondag 17 aug 2014, 17:45]Ok, dus iemand verleend een dienst (het zoeken naar een passende woning omdat u dat zelf niet wilt) en verwacht dat dat gratis gaat ;), zo werkt het helaas niet. Tevens staat er heel duidelijk dat de diesnt 19,95 kost.

En er staat al helemaal nergens dat het gratis en voor niks is. Je hebt als consument ook gewoon onderzoeksplicht.

Ja, sommige mensen vergissen zich wel eens ja.
Overkomt blijkbaar nooit iemand, hé?
Daar heb ik het ook niet over, want daar vroeg ik niet om.
Zoals ik schreef, had ik graag wat advies en tips, hoe hier mee om te gaan.
Niet om mij nog even de les te lezen, denk je nou echt dat ik zelf niet vind dat het dom was om niet goed te lezen en dan te klikken?

hmm ik heb je nergens dom genoemd en ik hoop dat je ervanaf kan komen, simpelweg omdat ik het sowiezo hele vreemde dienstverlening vindt. Het vreemde vind ik wel dat soms mensen maar blind alles accepteren (en tekenen) zonder te weten waarvoor. Ik heb laatst iemand recht in zijn gezicht uitgelachen die een formulier invulde voor een bepaalde website, en er later achter kwam dat er geld was geincasseerd. Ik denk wel 2x na voor ik ergens mijn rekeninnummer achter laat.

Verder on topic: Mijn alarmbellen gingen meteen af bij het zien van deze website.

- Inkomenseisen voor een huurwoning zijn ook deels voor jezelf (als je meer dan de helft alleen al aan huur betaald, houd je wienig over voor gas, licht, eten etc).
- Waarom zou ik door een website 19,95 te geven, opeens niet meer een inkomenseis hoeven hebben? Al zou het direct bij de werkgever opgeeist worden, blijven je andere rekeningen ook doorlopen. Je snijd jezelf dus in de vingers.
- Het vinkje dat je 19,95 gaat betalen

Vergissen is menselijk, maar probeer ook een beetje kritisch te zijn naar wat je de cloud inpompt. Ze kunnen alleen een factuur en duurwaarder sturen naar het adres dat jezelf hebt opgegeven.

Ik hoop overigens wel echt voor je dat van zcar zegt gaat werken, omdat het een beetje vreemd eruit ziet allemaal. Het belangrijkste is dat je voor jezelf een dossier gaat opbouwen waarin je alles bijhoud wat je met die gasten correspondeerd. En probeer hun te laten aantonen dat JIJ degene bent geweest die het is aangegaan, en niet toevallig een buurman die een geintje wilde uithalen (ook die dingen gebeuren, ooit heeft iemand mij aangemeld voor een Senioren-pretpakket - ben net 25 - was een leuke grap, maar een drama om er weer vanaf te komen omdat er nog een addertje onder het gras zat)

Hoi,
Ik begrijp je helemaal, maar ik had zelf nooit gedacht dat ik zo stom zou zijn.
Ik heb het gewoonweg niet gelezen, omdat ik te druk bezig was met een woning te zoeken.
En, omdat je bij de meeste websites, je rekeningnummer moet invullen, wat ik dus al nooit doe, dacht ik, dit kan geen kwaad.
Want hierbij stond alleen dat je je naam,adres,postcode,etc. moest invullen.
Niks van een rekeningnummer. Daarom had ik ook niet nagedacht bij een factuur die ik via email zou krijgen.. maargoed..
Hopen dat het alsnog gaat lukken..
Bedankt voor je reactie!:)

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 19:58
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 19:46]Bedankt voor het advies, het is niet dat ik me echt druk maak, maar ik hoopte eigenlijk dat ik iets zou hebben, als ze twee facturen op een dag sturen met een verschillend nummer..

Zijn beide facturen voor een abonnement over dezelfde periode?
Staat er op de laatste factuur geen negatief bedrag?

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 20:02
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 19:58][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 19:46]Bedankt voor het advies, het is niet dat ik me echt druk maak, maar ik hoopte eigenlijk dat ik iets zou hebben, als ze twee facturen op een dag sturen met een verschillend nummer..

Zijn beide facturen voor een abonnement over dezelfde periode?
Staat er op de laatste factuur geen negatief bedrag?

Hoi,

Boven beide facturen staat:

Zaltbommel,16-08-2014.

De facturen verschillen niets van elkaar, alleen het factuurnummer....

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 20:05
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:02][quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 19:58][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 19:46]Bedankt voor het advies, het is niet dat ik me echt druk maak, maar ik hoopte eigenlijk dat ik iets zou hebben, als ze twee facturen op een dag sturen met een verschillend nummer..

Zijn beide facturen voor een abonnement over dezelfde periode?
Staat er op de laatste factuur geen negatief bedrag?

Hoi,

Boven beide facturen staat:

Zaltbommel,16-08-2014.

De facturen verschillen niets van elkaar, alleen het factuurnummer....

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 20:08
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:02]De facturen verschillen niets van elkaar, alleen het factuurnummer....
Jammer, ik had even gehoopt dat ze een debet hadden aangemaakt.
Ja, dat is wel vreemd, staat er wel op waarvoor je moet betalen? Welke periode je in rekening is gebracht? Oftewel: wat is het product dat ze in rekening brengen?

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 20:44
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 20:08][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:02]De facturen verschillen niets van elkaar, alleen het factuurnummer....
Jammer, ik had even gehoopt dat ze een debet hadden aangemaakt.
Ja, dat is wel vreemd, staat er wel op waarvoor je moet betalen? Welke periode je in rekening is gebracht? Oftewel: wat is het product dat ze in rekening brengen?

Ik kan de factuur wel openen, maar niet kopieren, jammer genoeg! wel de mail,waarin ik de factuur kreeg:

Zaltbommel, 16-08-2014

Beste heer,

Onlangs heeft u bij Huurbegeleiding.nl een Opdracht tot dienstverlening verstrekt, inzake hulp met het vinden van een geschikte woning en juridische bijstand voor woongerelateerde zaken. In de bijlage vindt u de bijbehorende maandelijkse factuur voor uw gespreide maandbetaling ad. € 19,95 inclusief € 4,19 BTW (21%), met factuurnummer 2660.

Wij verzoeken u vriendelijk deze factuur, welke tevens als bijlage is toegevoegd, voor 06-09-2014 te voldoen op rekeningnummer NL39 INGB 0006 2084 82 ten name van Huurbegeleiding.nl.

Indien u vragen heeft kunt u tijdens kantoortijden contact opnemen met onze klantenservice via support@huurbegeleiding.nl of telefonisch op 0900-2222299.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Huurbegeleiding.nl

Wij zijn gevestigd op industrieterrein de Ooijk in het bedrijvenverzamelgebouw aan de Toepadweg 10 te Zaltbommel waar we vanuit ons datacenter duizenden zoekopdrachten per dag van woningzoekenden verwerken.

Wilt u langs komen op kantoor? Bel of mail even van te voren om een afspraak in te plannen. Wij zorgen dat de koffie voor u klaar staat!

Correspondentieadres:
Postbus 2030
5300 CA Zaltbommel

KvK nummer: 57416613
BTW: NL852570727B01

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 20:53
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:44]In de bijlage vindt u de bijbehorende maandelijkse factuur voor uw gespreide maandbetaling ad. € 19,95 inclusief € 4,19 BTW (21%), met factuurnummer 2660.

En in de factuur zelf staat niet de maand genoemd waarop de factuur betrekking heeft ?
De factuurdatum doet niet echt ter zake.

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 20:56
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 20:53][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:44]In de bijlage vindt u de bijbehorende maandelijkse factuur voor uw gespreide maandbetaling ad. € 19,95 inclusief € 4,19 BTW (21%), met factuurnummer 2660.

En in de factuur zelf staat niet de maand genoemd waarop de factuur betrekking heeft ?
De factuurdatum doet niet echt ter zake.

Nee,alleen dat ik een maandelijkse bijhorende factuur ontvang....

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 21:01
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:56][quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 20:53][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:44]In de bijlage vindt u de bijbehorende maandelijkse factuur voor uw gespreide maandbetaling ad. € 19,95 inclusief € 4,19 BTW (21%), met factuurnummer 2660.

En in de factuur zelf staat niet de maand genoemd waarop de factuur betrekking heeft ?
De factuurdatum doet niet echt ter zake.

Nee,alleen dat ik een maandelijkse bijhorende factuur ontvang....

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 21:17
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:56]Nee,alleen dat ik een maandelijkse bijhorende factuur ontvang....

Slechte zaak. Dan wordt het wel heel moeilijk te bepalen welke maand je wel en welke maand je niet hebt betaald. Het enige waar je het dan aan kunt zien is de factuurdatum, maar je hebt nu 2 verschillende facturen met dezelfde factuurdatum.

De factuur voldoet dan ook niet aan de regels van de belastingdienst KLIK
Voor een abonnement geldt KLIK.
Kortom ze moeten de periode wel degelijk noemen.
Een factuur is een officieel document, geen vrijblijvende kennisgeving.

Ik zou er niet op reageren en beide facturen bewaren.
Heb je mooi wat in handen voor later.
Neem gewoon contact op met je rechtsbijstand en geef hen wel door dat je 2 vage facturen hebt ontvangen waarbij het lijkt alsof je een dubbele rekening hebt ontvangen.

diamond
door diamond - Aug 18, 2014 om 21:33
25 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 21:17][quote=diamond schreef op maandag 18 aug 2014, 20:56]Nee,alleen dat ik een maandelijkse bijhorende factuur ontvang....

Slechte zaak. Dan wordt het wel heel moeilijk te bepalen welke maand je wel en welke maand je niet hebt betaald. Het enige waar je het dan aan kunt zien is de factuurdatum, maar je hebt nu 2 verschillende facturen met dezelfde factuurdatum.

De factuur voldoet dan ook niet aan de regels van de belastingdienst KLIK
Voor een abonnement geldt KLIK.
Kortom ze moeten de periode wel degelijk noemen.
Een factuur is een officieel document, geen vrijblijvende kennisgeving.

Ik zou er niet op reageren en beide facturen bewaren.
Heb je mooi wat in handen voor later.
Neem gewoon contact op met je rechtsbijstand en geef hen wel door dat je 2 vage facturen hebt ontvangen waarbij het lijkt alsof je een dubbele rekening hebt ontvangen.

Super, hartstikke bedankt!
Er staat inderdaad geen datum in, dus dit kan best wel eens wat zijn!
Ik ga morgen bellen met de rechtsbijstand.
Dankje!:)

dy
door dylanharms - Jan 14, 2015 om 11:37
6 Antwoorden / 1 Vragen

Goedemiddag Allemaal,

Ik ben ook te grazen genomen.
Jij ook?

Mail mij: Dylanharms@live.nl

Dan vechten we gezamenlijk ertegen.
Samen staan we sterker.

Gr, Dylan

st
door stophuurfraude - May 19, 2015 om 15:14
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hier nog iemand die erin is getrapt. Ik voel me onwijs dom maar ik ga het er niet bij laten zitten. Ik heb al contact gelegd met mijn advocaat die hun al een eerste brief gaat sturen. Maar ik betwijfel of ze er gehoor aan zullen geven en dit moet nu echt voor de rechter komen zodat ze niet nog meer mensen kunnen duperen.

Ik ben in ieder geval niet bereid om een cent aan hun te betalen. Het gaat er niet om of ik het kan betalen of niet. Dit mag gewoon niet gebeuren in Nederland en daar moeten we iets tegen doen.

Ik stel dus voor om krachten te bundelen en met alle gedupeerden naar de rechtbank te gaan. Ik ga zelf in ieder geval wel, alleen of met anderen. Iedereen die zich hier aan wilt voegen is welkom.

Ik heb een e-mail adres aangemaakt voor mensen die hier aan willen meedoen.

stophuurbegeleiding@hotmail.com

Groeten,

Gedupeerde nummer 982902843902

beau en sandy
door beau en sandy - Aug 4, 2015 om 12:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diamond schreef op zaterdag 16 aug 2014, 13:55]Hoi allemaal..

Ook ik ben erin getrapt..
Ik was op zoek naar woningen,en dacht mij bij www.huurbegeleiding.nl gratis te kunnen inschrijven.
Ik kreeg een mailtje(7aug), dat ze mij hebben geprobeerd 'telefonisch' te bereiken ( nooit gebeurd) en dat ze extra info nodig hebben om te zoeken naar een woonruimte.
Hierop reageerde ik, nadat ik zag, dat het mij maandelijks geld kost, dat ik er dus vanaf wil.
Hierop kreeg ik dat dat dus niet kan(13aug). Op 16 juli had ik mij aangemeld, stond er, en dat ik 14dagen de tijd gehad had om het te annuleren.
Nou, ik was druk bezig, dus lees niet altijd mijn mails op tijd.
Daarop reageerde ik dus weer, dat ik er toch echt vanaf wil!
Waarop ik weer kreeg dat ik het wel kon afkopen!!!! 350euro kon ik overmaken.(Binnen 7 kalenderdagen!!) of gebruik maken van 19,95eu per maand dienstverlening..

Ook staat er in de eerste mailtjes, dat ze een bevestiging per mail sturen waar ook de annuleringsperiode in vermeld wordt. Ook deze heb ik niet gehad.

Vanmorgen kreeg ik een factuur, na zoveel mailtjes op en neer!
Wat moet ik nu ingodsnaam doen?!

beau en sandy
door beau en sandy - Aug 4, 2015 om 12:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

=diamond schreef op zaterdag 16 aug 2014, 13:55: Hoi allemaal..

Ook ik ben erin getrapt..
Ik was op zoek naar woningen,en dacht mij bij www.huurbegeleiding.nl gratis te kunnen inschrijven.
Ik kreeg een mailtje(7aug), dat ze mij hebben geprobeerd 'telefonisch' te bereiken ( nooit gebeurd) en dat ze extra info nodig hebben om te zoeken naar een woonruimte.
Hierop reageerde ik, nadat ik zag, dat het mij maandelijks geld kost, dat ik er dus vanaf wil.
Hierop kreeg ik dat dat dus niet kan(13aug). Op 16 juli had ik mij aangemeld, stond er, en dat ik 14dagen de tijd gehad had om het te annuleren.
Nou, ik was druk bezig, dus lees niet altijd mijn mails op tijd.
Daarop reageerde ik dus weer, dat ik er toch echt vanaf wil!
Waarop ik weer kreeg dat ik het wel kon afkopen!!!! 350euro kon ik overmaken.(Binnen 7 kalenderdagen!!) of gebruik maken van 19,95eu per maand dienstverlening..

Ook staat er in de eerste mailtjes, dat ze een bevestiging per mail sturen waar ook de annuleringsperiode in vermeld wordt. Ook deze heb ik niet gehad.

Vanmorgen kreeg ik een factuur, na zoveel mailtjes op en neer!
Wat moet ik nu ingodsnaam doen?!

Ikzelf ben in hetzelfde beland als jij Diamond, en ik wile er ook vanaf, ik heb hun meerdere malen afgemeld toch reageren ze niet, wel dreigen met incasso....ik heb nu 2 maal betaald maar ik betaal niks meer en dreig terug nu, met gerechtelijke stappen te ondernemen. Ik heb alle mails nog en ik ben het zat om afgeperst te worden, we moeten hard werken voor onze centen, alleen moeten we in de toekomst maar beter uitkijken met wat we doen. Wel is alle raad welkom!!
grts
beau en sandy

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2015 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u twee keer betaald hebt, geeft u daarmee aan de overeenkomst te zijn aangegaan.