rj
door rjmarcusse Oct 17, 2014 om 14:28
Computers & telefonie

Hoe krijg ik Microsoft Office Starter terug?

Ik maak regelmatig gebruik van Microsoft Office Starter (Word Starter 2010) voor bijvoorbeeld het aanmaken van documenten. Sinds gisteren opent dit programma niet meer. Ik krijg de mededeling, dat het programma niet geopend kan worden en dat dit te herstellen is via het configuratiescherm. Als ik daar naartoe ga, weet ik niet welke optie ik moet gebruiken.
Maar ik heb inmiddels ook gehoord, dat Microsoft dit programma verwijderd na een gratis startperiode. Die heeft dan wel erg lang geduurd, want ik heb mijn laptop al zo'n jaar of vijf.
Wie kan mij helpen

17917 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 17, 2014 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het makkelijkste is om een systeemherstel te doen.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2014 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ro68ma,

Probeer eens systeemherstel met een datum vóór gisteren. Wie weet.

Suc6

ve
door verwijderd - Oct 17, 2014 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als hij al 5 jaar draait, heel knap, dan zou een schone installatie ook 'n keer geen overbodige luxe zijn.
En verder zijn er, prima -zelfs beter dan Word- alternatieven en helemaal gratis.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2014 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik doe alles in wordpad (windows+R en dan wordpad intiepen; of onder bureau-accesoires in je startmenu), dat is lekker simpel, gratis en werkt altijd :) . Om per se worddocumenten in te zien kan je wordviewer gratis downloaden bij microsoft ( http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=4 ) Je kan dan ook de tekst daaruit kopieren en in wordpad plakken. Inderdaad vreemd dat starter al 5 jaar werkt, volgens mij kon dat maar maximaal 90 dagen.

groetjes en succes

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Systeemherstel helpt niet. Dus is Microsoft Word Starter toch definitief verwijderd. Wel jammer. Ik heb dit probleem ook voorgelegd aan de PC-hulp van het Seniorweb. Het antwoord, dat ik kreeg, komt overeen met dat van jullie.
Wordpad ken. Misschien dat ik dat in het vervolg ga gebruiken.
Een ander alternatief is Libreoffice. Ik weet niet of jullie daarmee op de hoogte zijn'
Waar ik wel blij mee ben, is dat jullie de enorme spelfout in mijn vraag niet hebben gezien.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ro68ma,

.....Waar ik wel blij mee ben, is dat jullie de enorme spelfout in mijn vraag niet hebben gezien.....
Nou, dat had je gedacht. ;-)
Maar we zitten hier niet op Nederlandse les, dus verbeteren van taalfouten is niet aan de orde.
Iedereen vergist zich wel eens in de haast van het typen.

Jammer dat systeemherstel niet geholpen heeft.
En ja, we zijn op de hoogte van LibreOffice e.a.

Kijk ook maar eens hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

PS

En in je laatste reactie staat natuurlijk ook een aardige taalfout. ;-)
Lees maar eens goed.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees eens klik hier door en de daar gegeven link.
Anders WordPad gebruiken en als u een heel pakket wilt installeren dan is de door u genoemde Libre Office een prima alternatief : klik hier.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Office Starter werd gratis meegeleverd met veel Windows 7 computers en ik was er zelf een extreem groot liefhebber van. Als je het kwijt bent krijg je het niet meer terug (een reparatiewinkel heeft mijn exemplaar verwijderd).

Office Starter is onbeperkt houdbaar (niet tijdgebonden) en als u het nog heeft, (maar u spreekt over "definitief verwijderd") kunt u het altijd gemakkelijk repareren via het Configuratiescherm. Daar staan 2 opties: verwijderen en wijzigen (of herstellen). Als je wijzigen kiest gaat hij zichzelf repareren en dat werkt, want ik heb het meermaals gedaan.

Je kunt overigens nog wel een Engelstalige versie op het internet vinden maar die is minder fantastisch dan de Nederlandse versie.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2014 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens: als u een computer heeft met een herstelpartitie (recovery-mogelijkheid) dan komt Office Starter wèl weer terug als u de computer terugbrengt naar de fabrieksinstellingen.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2014 om 03:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf Office 365 voor 5 pc/laptoppen en nu verschijnt al twee weken lang dat er betaald moet worden, opnieuw activeren met een code voor één jaar.

Office starter wordt promotioneel bij een nieuwe pc/laptop meegeleverd om uit te proberen voor pakweg 60 dagen.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2014 om 07:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953 schreef op zondag 19 okt 2014, 03:48: Office starter wordt promotioneel bij een nieuwe pc/laptop meegeleverd om uit te proberen voor pakweg 60 dagen.

Klopt niet: Office Starter is niet tijdgebonden, er is geen proefperiode. Je kunt het onbeperkt gebruiken.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2014 om 09:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Microsoft Office Starter heeft geen beperkte "levensduur".

Je kunt het programma herstellen via het configuratiescherm, een programma verwijderen, je krijgt dan het scherm -Een programma verwijderen of wijzigen- Scroll naar Microsoft Office Starter 2010 Nederlands, ga daar op staan en klik met rechter muisknop.

Kies dan wijzigen, je krijgt nu het scherm - Office Starter Klik en Klaar herstellen, en klik op Ja.
Microsoft Office Starter wordt hersteld.

Succes
Bassie

ve
door verwijderd - Oct 19, 2014 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteindelijk is het gelukt en heb ik Microsoft Office Starter weer terug!
Met dank aan Varabas. Zijn aanwijzingen waren precies goed.
Toch simpeler dan ik had gedacht.
Hoe dan ook, iedereen bedankt voor de hulp.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2014 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

ltmvz schreef op zondag 19 okt 2014, 07:12:
1953 schreef op zondag 19 okt 2014, 03:48: Office starter wordt promotioneel bij een nieuwe pc/laptop meegeleverd om uit te proberen voor pakweg 60 dagen.

Klopt niet: Office Starter is niet tijdgebonden, er is geen proefperiode. Je kunt het onbeperkt gebruiken.

Dat is nieuw voor mij, meende echt dat het een tijdsgebonden product was met een proefperiode.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2014 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

varabas schreef op zondag 19 okt 2014, 09:35: Microsoft Office Starter heeft geen beperkte "levensduur".

Je kunt het programma herstellen via het configuratiescherm, een programma verwijderen, je krijgt dan het scherm -Een programma verwijderen of wijzigen- Scroll naar Microsoft Office Starter 2010 Nederlands, ga daar op staan en klik met rechter muisknop.

Kies dan wijzigen, je krijgt nu het scherm - Office Starter Klik en Klaar herstellen, en klik op Ja.
Microsoft Office Starter wordt hersteld.

Succes
Bassie

Zo, weer een topantwoord verdiend.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2014 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

1953 schreef op zondag 19 okt 2014, 15:00:
Dat is nieuw voor mij, meende echt dat het een tijdsgebonden product was met een proefperiode.

Je bent in de war met een trial versie van Office. Dat is een ander product.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2014 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil de discussie nu stoppen. Mijn probleem is tenslotte opgelost.
Ik heb er in ieder geval weer wat van geleerd.
Allemaal bedankt!