d
door d en e Mar 23, 2015 om 11:45
Geldzaken & recht

Hoe krijg ik mijn geld terug van Media Markt webshop?

Op 7-1-2015 bestelden we online bij Media Markt een televisie. Keurig betaald per Ideal. De levering zou de volgende dag plaatsvinden. Na twee dagen nog niets. Op de site van hun transporteur konden we lezen dat er een sorteerfout was gemaakt en dat de levering niet uitgevoerd kon worden. Vervolgens hebben we verzocht om een nieuwe levering. Dit kon niet want eerst moest de televisie gelokaliseerd worden en teruggeboekt zijn in hun voorraadsysteem. Daarna hebben we gemeld dat we de koop wilden annuleren. Dit kon wel maar we konden ons geld pas terugkrijgen zodra de televisie teruggevonden was en weer was ingeboekt in hun voorraadsysteem. Bellen en mailen met Media Markt zelf haalt niks uit, je komt niet voorbij het Front Office waarvan de medewerkers alleen maar mogen zeggen dat het Back Office de zaak nog in onderzoek heeft. Hoezo onderzoek? Dat apparaat is weg, en daar hebben wij niets mee te maken! Wij willen gewoon ons geld (bijna 500 euro) terug. Het is nu bijna eind maart en zelfs de rechtsbijstand krijgt het niet voor elkaar. Dus nu zet ik het hele internet vol met mijn klacht. We hebben onze klacht ook gemeld bij de geschillencommissie. Kopen bij Media Markt: je moet wel gek zijn.....
Maar.... hoe krijgen we nu ons geld terug...?

5295 10 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Mar 23, 2015 om 11:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je klacht deponeren op alle mogelijke klachtensite's die er zijn, dat is de meest directe weg en levert het meeste resultaat op en dat is ook de enigste taal die ze begrijpen, openlijke negatieve klachten
Hier een paar:

Klik hier-> De grootste klachtensite van Nederland

Klik hier-> Klachtenkompas

ho
door hopetobehelping - Mar 23, 2015 om 12:01
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste d en e,

u heeft al het nodige geprobeerd om uw geld terug te krijgen.
Erg bijzonder hoe Media Markt reageert en dat zelfs uw rechtsbijstandsverzekering het niet voor elkaar krijgt.
Als u de koop ontbind dan moet Media Markt binnen 2 weken het geld op uw rekening terugstorten.
Zie ook de volgende informatie op consuwijzer (heeft u waarschijnlijk al gezien): klik hier.

U kunt Media Markt nogmaals hierop wijzen, Media Markt houd zich niet aan de wet. Volgende stap zou zijn naar de geschillencommissie maar dat heeft u al gedaan.
Uiteindelijk zou u naar de rechter kunnen stappen om uw geld terug te eisen, wellicht dat uw rechtsbijstandsverzekering u daar nog advies over kan geven.

Cookies
door Cookies - Mar 23, 2015 om 12:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou ten 1e beginnen met je klacht indienen via/bij Thuiswinkel.org, tenslotte is MM daar bij aangesloten. Meer info klik hier. Dan kunnen zij MM op de vingers tikken. Bij veel klachten kunnen zij hun lidmaatschap kwijt raken.

Ten 2e kun je ook een klacht over deze gang van zaken indienen bij Consuwijzer klik hier.

Ronduit schandalig dat MM zich op geen enkele manier aan de wettelijke regelgeving houdt!

zoekster
door zoekster - Mar 23, 2015 om 13:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ben het met volledig met voorgaande forumleden eens. Dit is een schandalige manier van doen van MM>

Met de voorgaande verwijzingen komt het echt wel voor elkaar dat u uw geld terug krijgt. Als u al geld heeft uitgegeven aan de geschillencommissie kunt u dat ook terugvorderen van MM.

zoekster
door zoekster - Mar 23, 2015 om 13:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik u was zou ik ook nog even een link geven naar deze pagina van de Kassasite via het contactformulier.

klik HIER

gompy2
door gompy2 - Mar 23, 2015 om 13:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

117 Bladzijden Media Markt ellende bij Klachtenkompas , klik-> Hier

24 Flinke bladzijden Media Markt ellende bij Klacht.nl, klik-> Hier

Op deze manier is het slagingspercentage het hoogst denk ik, maar desondanks ook de andere wegen als aangegeven bewandelen.

do
door don-chriz - Mar 24, 2015 om 23:15
26 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie hier mijn twijfels over "goedkoper" internet shoppen steeds meer worden bevestigd..... Gaat er iets fout dan gaat het goed fout. Ook ik heb mijzelf eens laten verleiden en daardoor een slechte ervaring meegemaakt maar er van geleerd. In mijn geval niets om wakker over te liggen maar toch... teleurstelling. Maar ja... het was goedkoper hé? Domme ik.... Wat let een weldenkende consument om voortaan weer naar een fysieke winkel te gaan was mijn volgende gedachte. Niets meer eigenlijk want daar krijg ik wel wat ik zie. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is in veel gevallen makkelijker gezegd dan gedaan blijkt uit de onthutsende cijfers betreffende internet aankopen en de problemen/ risico's die het met zich meebrengt. Nee hoor ik betaal gewoon iets meer maar heb wel een aanspreekpunt en krijg een probleemoplossing ter plekke mocht er iets fout gaan. Recht hebben en krijgen is een groot verschil via internet merken we allemaal. "Talk to the robot" is het dan. De "meerwaarde" van een fysieke winkel is mij wel duidelijk geworden. Is goedkoop dan toch duurkoop? Succes in ieder geval voor iedereen met tegenvallende resultaten.....

door 1953 - Mar 25, 2015 om 03:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Conform de wet van 13 juni 2014, dient de verkopende partij binnen 14 dagen te moeten terugbetalen aan u.

U moet MM schriftelijke in gebrekestellen van het verzuim dat u bovenop nog eens € 40,00 aanmaningskosten berekend.

Cookies
door Cookies - Mar 25, 2015 om 10:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=don-chriz schreef op dinsdag 24 mrt 2015, 23:15]Ik zie hier mijn twijfels over "goedkoper" internet shoppen steeds meer worden bevestigd..... Gaat er iets fout dan gaat het goed fout. Ook ik heb mijzelf eens laten verleiden en daardoor een slechte ervaring meegemaakt maar er van geleerd. In mijn geval niets om wakker over te liggen maar toch... teleurstelling. Maar ja... het was goedkoper hé? Domme ik.... Wat let een weldenkende consument om voortaan weer naar een fysieke winkel te gaan was mijn volgende gedachte. Niets meer eigenlijk want daar krijg ik wel wat ik zie. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is in veel gevallen makkelijker gezegd dan gedaan blijkt uit de onthutsende cijfers betreffende internet aankopen en de problemen/ risico's die het met zich meebrengt. Nee hoor ik betaal gewoon iets meer maar heb wel een aanspreekpunt en krijg een probleemoplossing ter plekke mocht er iets fout gaan. Recht hebben en krijgen is een groot verschil via internet merken we allemaal. "Talk to the robot" is het dan. De "meerwaarde" van een fysieke winkel is mij wel duidelijk geworden. Is goedkoop dan toch duurkoop? Succes in ieder geval voor iedereen met tegenvallende resultaten.....

Had je ook nog een antwoord op de vraag? Of wil je gewoon je eigen verhaaltje even kwijt?

gompy2
door gompy2 - Mar 25, 2015 om 10:25
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=don-chriz schreef op dinsdag 24 mrt 2015, 23:15]Ik zie hier mijn twijfels over "goedkoper" internet shoppen steeds meer worden bevestigd..... Gaat er iets fout dan gaat het goed fout. Ook ik heb mijzelf eens laten verleiden en daardoor een slechte ervaring meegemaakt maar er van geleerd. In mijn geval niets om wakker over te liggen maar toch... teleurstelling. Maar ja... het was goedkoper hé?
****knip geneuzel****

Ik koop al jaar en dag online, ook internationaal, nog nooit iets fout gegaan, alleen een keer een telefoon-accu uit China voor goed 5 Euro, inclusief vervoerskosten, die niet deugde, en dat had ik kunnen verwachten voor die prijs.
Is dat een maatstaf?

In 2014 is er voor bijna 14 miljard Euro online omgezet in Nederland, denk je dan dat er nooit eens iets fout gaat?

Klik-> Nederlanders besteden in 2014 bijna 14 miljard euro online

De Nederlandse consument heeft in het afgelopen jaar voor circa 390 miljoen euro aankopen gedaan bij niet-Nederlandse websites, zo heeft marktonderzoeker GfK becijferd. Ongeveer een op de vijf Nederlanders van vijftien jaar of ouder winkelt op buitenlandse websites.

Klik-> Een op vijf Nederlanders kocht in 2014 via buitenlandse webshop

Uiteraard zullen er wel ergens problemen zijn bij al die online aankopen, maar hoe wordt het opgelost, daar gaat het om.
En doet men eerst terdege onderzoek voordat men een online aankoop doet?

Een groot deel van de klachten op dit forum betreft aankopen gedaan in fysieke, dus stenen winkels.
Is dat een maatstaf?
Deugen daarom de stenen winkels niet?