na
door naataalie Sep 27, 2011 om 14:20
Huishouden & energie

Hoe lang blijven vlooiendruppels giftig voor mensen

wij geven onze kat regelmatig vlooiendruppels in de nek. we wisselen regelmatig van merk omdat katten resistent kunnen worden van 1 merk. in iedere bijsluiter staat dat na het toedienen van de druppels de handen goed gewassen dienen te worden. maar wanneer kunnen we de plek waar de druppels zijn toegedient weer aanraken?
onze kinderen aaien de kat graag. wij hebben sochtends de druppels in de nek gedaan en toen ze smiddags uit school kwamen aaiden ze de kat. mijn zoon zag dat de kat weer gedruppeld was en dat ze hem dus eigenlijk niet mochten aaien, maar is dat wel zo? de plek was al droog, alleen een beetje hard van de opgedroogde druppels. ik heb ze wel de handen laten wassen voor de zekerheid

73604 19 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2011 om 14:24
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Staat (meestal) op de bijsluiter. Met pipet een uurtje niet aanraken, met druppeltjes iets langer wachten.

robtien
door robtien - Sep 27, 2011 om 14:31
269 Antwoorden / 10 Vragen

na mijn weten doe j altijd je handen wassen als je een huisdier geaait hebt,
en na 2 uur un je het gerust weer aaien mits iets anders in de bijsluiter staat

na
door naataalie - Sep 27, 2011 om 14:46
129 Antwoorden / 20 Vragen

er staat niets in de bijsluiter, alleen dat je handen moet wassen na het toedienen. het is logisch dat je de plek dan ook niet mag aanraken zolang deze nat is.
@tenormin het is een pipetje die je leeg moet knijpen op de huid, even de haren opzij doen.

tdehond
door tdehond - Sep 27, 2011 om 14:50
4744 Antwoorden / 9 Vragen

een half uur tot een uur na toediening.

Ik behandel liefst voor de nacht. Honden gaan dan in de bench en kunnen elkaar dan niet likken op de behandelde plaatsen. Dat vind ik ook veiliger naar kinderen toe.

Als u 1 kat heeft, heeft u niet het probleem dat een ander dier eraan likt.

Kinderen laat ik altijd hun handen wassen voordat ze wat te eten krijgen.

na
door naataalie - Sep 27, 2011 om 15:02
129 Antwoorden / 20 Vragen

ik hou dan voortaan minimaal een half uur aan.
meestal doen we het savonds als de kinderen al op bed liggen.
dat ze de handen moesten wassen was meer voor het wrijven in de ogen, neuspeuteren, nagelbijten enz. handen wassen voor het eten wist ik al ;-)

tdehond
door tdehond - Sep 27, 2011 om 15:27
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=naataalie schreef op dinsdag 27 sep 2011, 15:02]ik hou dan voortaan minimaal een half uur aan.
meestal doen we het savonds als de kinderen al op bed liggen.
dat ze de handen moesten wassen was meer voor het wrijven in de ogen, neuspeuteren, nagelbijten enz. handen wassen voor het eten wist ik al ;-)
< LOL >
Het is niet aan te bevelen om neus te peuteren zonder vooraf de handen te wassen. Slijmvliezen nemen de stoffen gemakkelijker op.
BTW
Ik doe zelf weggooibare plastic handschoenen aan als ik de druppels aan breng.

na
door naataalie - Sep 27, 2011 om 15:48
129 Antwoorden / 20 Vragen

haha ja kinderen..
tegeltjes wijsheid:
je kunt kinderen beter iets verbieden waar ze zich niet aan houden dan alles maar goed te vinden.
zo ook neuspeuteren

beve
door beve - Sep 30, 2011 om 13:08
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen idee hoe lang het duurt, meestal raak ik het 1 dag niet aan, en dat gaat goed. Hoewel het hier over katten gaat, is het bij honden natuurlijk niet anders.

Ik wil wel de gelegenheid te baat nemen om hondenbezitters te waarschuwen voor het met Advantix. Een van mijn honden heeft daarvan een brandblaar in zijn nek gekregen van een centimeter of 5 in doorsnee. Er zit een of ander giftig spul in dat dwars door de huid brandt. Ik ben het op internet gaan nazoeken en het probleem doet zich al heel lang voor, dus verbaas ik me er bijzonder over dat het o.a via de dierenarts wordt verkocht. Deze week trof ik het aan in het rek bij de Welkoop, en heb daar ook onmiddellijk gemeld wat mijn ervaringen ermee zijn. Mijn hond is er een week lang heel erg ziek van geweest.

audb
door audb - Sep 30, 2011 om 13:22
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Verschillende merken klinkt echt leuk maar het helpt weinig omdat vlooien ook via andere katten over springen op uw kat.

Eigenlijk is veel kammen en wassen de oplossing maar helaas niet iedere kat houd daar van.

Koop echter nooit de anti vloeien druppels van de kruidvat deze zijn wel erg goed maar zijn bedoeld om bijna onmiddellijk de vlooien te doden en werken maar een korte tijd.

En geef altijd gelijk een anti worm kuur meestal zou dit 1x per half jaar moeten gebeuren maar het wordt te vaak vergeten.

Vlooien zijn erg maar wormen zijn vele malen erger.

lu
door ludotje - Sep 30, 2011 om 13:22
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe lang werkt het middel tegen vlooien? Zo lang hebben die beesten er last van en is het dus giftig.

Groeten .... Ludo

traporgel
door traporgel - Sep 30, 2011 om 13:24
191 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=robtien schreef op dinsdag 27 sep 2011, 14:31]na mijn weten doe j altijd je handen wassen als je een huisdier geaait hebt,
en na 2 uur un je het gerust weer aaien mits iets anders in de bijsluiter staat

Dat moet een feestelijke boel zijn ten uwen huize. De poes loopt voorbij, krijgt een aai. Hup, naar de kraan. Kwartiertje later komt Lobbes, de New Foundler ongevraagd een kopje geven... Hup naar de badkamer..

Ik zou in mijn huishouden dus een dikke 50 keer per dag mijn handen moeten wassen. Kan ik de zeep dan bij de zorgverzekering claimen?

wvr77
door wvr77 - Sep 30, 2011 om 13:26
27 Antwoorden / 2 Vragen

Raadpleeg uw dierenarts hier over, of anders de fabrikant, deze kunnen wellicht meer vertellen.

wvr77
door wvr77 - Sep 30, 2011 om 13:34
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=beve schreef op vrijdag 30 sep 2011, 13:08]

Ik wil wel de gelegenheid te baat nemen om hondenbezitters te waarschuwen voor het met Advantix. Een van mijn honden heeft daarvan een brandblaar in zijn nek gekregen van een centimeter of 5 in doorsnee. Er zit een of ander giftig spul in dat dwars door de huid brandt. Ik ben het op internet gaan nazoeken en het probleem doet zich al heel lang voor, dus verbaas ik me er bijzonder over dat het o.a via de dierenarts wordt verkocht. Deze week trof ik het aan in het rek bij de Welkoop, en heb daar ook onmiddellijk gemeld wat mijn ervaringen ermee zijn. Mijn hond is er een week lang heel erg ziek van geweest.
Een van mijn katten heeft dit ook, dus zeer allergisch voor een bepaald bestanddeel. De "brandblaar" kan het gevolg zijn, dat het antivlooienmiddel eventueel met een ander middel is gemengt. (denk aan druppels van een wormenkuur)
Enige oplossing is tabletjes toe dienen voor uw hond.

johanna66
door johanna66 - Sep 30, 2011 om 13:51
48 Antwoorden / 6 Vragen

Deze week op tv een recept gehoord voor een volkomen veilig-,goedkoop-, gifloos- en milieuvriendelijk vlooienmiddel, t.w.
2-3 citroenen in een pan, onder water zetten, aan de kook brengen, gas uit en vervolgens een hele nacht laten staan. Volgende dag citroenen verwijderen, citroenvocht spuiten of met de handen de vacht mee insmeren.
Ik heb zelf 2 katten maar heb dit nog niet uitgeprobeerd. Ga ik zeker doen.

beve
door beve - Sep 30, 2011 om 14:56
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johanna66 schreef op vrijdag 30 sep 2011, 13:51]Deze week op tv een recept gehoord voor een volkomen veilig-,goedkoop-, gifloos- en milieuvriendelijk vlooienmiddel, t.w.
2-3 citroenen in een pan, onder water zetten, aan de kook brengen, gas uit en vervolgens een hele nacht laten staan. Volgende dag citroenen verwijderen, citroenvocht spuiten of met de handen de vacht mee insmeren.
Ik heb zelf 2 katten maar heb dit nog niet uitgeprobeerd. Ga ik zeker doen.

Ik heb Man Bijt Hond ook gezien, maar je gelooft toch niet dat dit werkt? Al die vlooienmiddeltjes zijn bedoeld om de totale cyclus van een vlo aan te pakken, de eitjes, de vruchtbaarheid, en de vlo zelf. Als je met dat citroensap de vlooien weghoudt, wat gebeurt er dan met de eitjes die door het hele huis liggen (en t.z.t. uitkomen).

Verder heb ik rode duim naar beneden gekregen op mijn waarschuwing. Misschien handig als degene die het niet mij eens is daar dan iets over zegt in plaats van een duim te geven... Dit is een FORUM, waar mensen met elkaar kunnen discussieren.

robtien
door robtien - Sep 30, 2011 om 15:48
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=traporgel schreef op vrijdag 30 sep 2011, 13:24][quote=robtien schreef op dinsdag 27 sep 2011, 14:31]na mijn weten doe j altijd je handen wassen als je een huisdier geaait hebt,
en na 2 uur un je het gerust weer aaien mits iets anders in de bijsluiter staat

Dat moet een feestelijke boel zijn ten uwen huize. De poes loopt voorbij, krijgt een aai. Hup, naar de kraan. Kwartiertje later komt Lobbes, de New Foundler ongevraagd een kopje geven... Hup naar de badkamer..

Ik zou in mijn huishouden dus een dikke 50 keer per dag mijn handen moeten wassen. Kan ik de zeep dan bij de zorgverzekering claimen?

hier zitten geen huisdieren in huis.

ja
door jack48 - Sep 30, 2011 om 18:15
2 Antwoorden / 0 Vragen

Doe U kat s,avonds als de kinderen in bed liggen een pipet frontline in de nek dan kunnen ze hem of haar s,morgens gewoon weer aaien.

hanedorp
door hanedorp - Sep 30, 2011 om 18:20
38 Antwoorden / 16 Vragen

Vlooien bij katten of honden kan een probleem zijn. Zelf heb ik 2 katten, maar gif gebruik ik nooit. Kammen is de beste remedie. Zet een oud schaaltje met water en een flinke scheut afwasmiddel en zit er een in de kam dan dumpen in het schaaltje.
Vlo is onmiddellijk dood. Even de kam schoonmaken met een stuk keukenpapier en
verder kammen tot je denkt het is even goed zo. Je neemt op deze manier gelijk de eitjes en de vlooien poep mee. De druppels zijn uiterst schadelijk voor mens en dier en de enige die hier belang bij heeft is de fabrikant en de leverancier.
Verder gebruik is - als het in de berm staat - boerenwormkruid - het is geel en lijken op knoopjes. Bloemetjes verkruimelen en de kat ermee inwrijven is een goed middel en je kunt de bloemen ook in de mand leggen.

keesstada
door keesstada - Oct 1, 2011 om 16:01
54 Antwoorden / 6 Vragen

En welke kat vindt spuiten met vloeistof fijn... veel mensen gebruiken juist de plantenspuit om iets af te leren, zoals op aanrecht springen.

=johanna66 schreef op vrijdag 30 sep 2011, 13:51: Deze week op tv een recept gehoord voor een volkomen veilig-,goedkoop-, gifloos- en milieuvriendelijk vlooienmiddel, t.w.
2-3 citroenen in een pan, onder water zetten, aan de kook brengen, gas uit en vervolgens een hele nacht laten staan. Volgende dag citroenen verwijderen, citroenvocht spuiten of met de handen de vacht mee insmeren.
Ik heb zelf 2 katten maar heb dit nog niet uitgeprobeerd. Ga ik zeker doen.