mi
door mikhail Apr 9, 2014 om 10:13
Computers & telefonie

Hoe lang moeten wij nog wachten?

Op 15 januari 2014 heb ik via internet een glasvezelabonnement (“Alles-in-1”) aangevraagd bij Telfort, met de gewenste activatiedatum 10 februari. Ik was in de veronderstelling dat het abonnement 3-4 weken zou gaan duren omdat de glasvezel was al bij ons aanwijzig was Maar de informatie op de website van Telfort misleidend was.
Op 21 maart heeft Telfort namelijk de glazvezelmodem bij ons thuis geïnstalleerd in de meterkast. Helaas is het zo dat de meterkast zich bevind in een openbare ruimte zonder stopkontakt. De verdere bekabeling van de glasvezelaansluiting in de meterkast is niet doorgetrokken naar mijn woning.
Ik heb in totaal 10 brieven en mailtjes naar Telfort in de laatste 13 weken al gestuurd. De dienst was op 4 april aangesloten maar de aansluiting werkt natuurlijk niet. Wel de eerste factuur is al bij ons thuis ligt. Dus, na bijna 3 maanden wachten hebben we niks bij Telfort opgeleeverd maar allen de problemen. Hoe lang moeten we nog wachten?

650 2 Rapporteer

me
door mein33 - Apr 9, 2014 om 12:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=mikhail schreef op woensdag 9 apr 2014, 10:13]

Op 21 maart heeft Telfort namelijk de glazvezelmodem bij ons thuis geïnstalleerd in de meterkast. Helaas is het zo dat de meterkast zich bevind in een openbare ruimte zonder stopkontakt. De verdere bekabeling van de glasvezelaansluiting in de meterkast is niet doorgetrokken naar mijn woning.

Het eigenlijke probleem ligt waarschijnlijk niet bij Telfort maar bij u.
Om het modem van de glasvezelverbinding te kunnen laten werken is een elektrische aansluiting noodzakelijk en die is er niet. U zult er dan eerst zelf voor moeten zorgen dat er een werkend stopcontact wordt geplaatst en daarna ook de bekabeling (als het niet draadloos kan) vanaf het modem tot in uw woning moeten verzorgen.

mi
door mikhail - Apr 9, 2014 om 14:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mein33 schreef op woensdag 9 apr 2014, 12:51][quote=mikhail schreef op woensdag 9 apr 2014, 10:13]

Op 21 maart heeft Telfort namelijk de glazvezelmodem bij ons thuis geïnstalleerd in de meterkast. Helaas is het zo dat de meterkast zich bevind in een openbare ruimte zonder stopkontakt. De verdere bekabeling van de glasvezelaansluiting in de meterkast is niet doorgetrokken naar mijn woning.

Het eigenlijke probleem ligt waarschijnlijk niet bij Telfort maar bij u.
Om het modem van de glasvezelverbinding te kunnen laten werken is een elektrische aansluiting noodzakelijk en die is er niet. U zult er dan eerst zelf voor moeten zorgen dat er een werkend stopcontact wordt geplaatst en daarna ook de bekabeling (als het niet draadloos kan) vanaf het modem tot in uw woning moeten verzorgen.

Bedankt voor u reactie.
1. Volgens de Algemene Voorwaarden
Elektronische Communicatie Diensten voor Telfort Glasvezel (4.3.) "TELFORT houdt bij de aanleg van Voorzieningen op de overeengekomen locatie waar
mogelijk rekening met redelijke wensen van de Klant."
2. De huurders van ons appartamentengebow zijn niet gerechtig wijzigingen in de voorzieningen van de openbaare ruimten aan te brengen (extra stopkontakten etc.).
3. Er zijn nog een appartament van de buuren en de andere meterkast tussendoor de kast met de glasvezelmodem en onze woning. Daarom kan ik niet de verdere bekabeling van de glasvezelaansluiting in de meterkast doorgetrokken naar mijn woning.
4. Volgens de Algemene Voorwaarden (6.1.) "TELFORT verhuurt aan de Klant de in de Overeenkomst vermelde Voorzieningen voor de duur van de Overeenkomst." Ik kan niet voor de glasvezelmodem in de openbaare ruimte zorgen of verantwordelijk zijn.
5. Op 27 maart de Telfort glasvezel klantenservice heeft mij opgebeld met de informatie dat de glasvezelmodem naar mij woning bij hun technische dienst z.s.m. verplaatsd moet worden.