de
door dede0 Apr 14, 2013 om 03:33
Voeding & gezondheid

Hoe lang zijn baby-olie en witte vaseline houdbaar?

Op mijn flacon baby-olie en op de doos witte vaseline staat geen houdbaarheidsdatum. Hoe lang kan ik beide veilig gebruiken?

21756 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2013 om 10:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jaren en jaren is geen probleem.

bi
door biels - Apr 14, 2013 om 11:47
55 Antwoorden / 0 Vragen

Tot het op is.

de
door dede0 - Apr 14, 2013 om 13:59
27 Antwoorden / 26 Vragen

Tijger en Biels

Hartelijk bedankt! Ik ben nu gerustgesteld en ga door met beide. Dede0

richard83
door richard83 - Apr 14, 2013 om 14:19
386 Antwoorden / 28 Vragen

Misschien een raare vraag! Staat er ook een kleine teken zo als een potje op met een maand aanduiding?

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2013 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dedeO

Als het mogelijk is de spullen in het donker bewaren. Dus badkamerkastje of laatje. Dan blijft dat prima.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 14, 2013 om 20:34
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Meer hierover lees je hier

Maar persoonlijk zou ook ik van de antwoorden hierboven uitgaan. Met als toevoeging; veranderen de eigenschappen van 'n product nu aanzienlijk zou ik het wel weggooien. Voorbeeld; tandpasta kan na verloop van tijd hard worden, niet handig/prettig.

zoekster
door zoekster - Apr 14, 2013 om 20:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk ook heel lang, alleen moet je dan wel met brandschone handen die vaseline gebruiken. Een tube is wat dat betreft in mijn ogen hygiënischer.

djbierdrager
door djbierdrager - Apr 15, 2013 om 12:32
12 Antwoorden / 2 Vragen

Zullen we zeggen net zo lang tot het sterk gaat ruiken.

blok
door blok - Apr 15, 2013 om 14:07
79 Antwoorden / 8 Vragen

ik ruik altijd aan dingen waarin olie verwerkt is.
(huidcremes, bodylotion, enz.)
als de olie ranzig gaat ruiken, dan gebruik ik t niet / koop ik het niet.
dan is t ge-oxideerd.

po
door postil - Apr 15, 2013 om 14:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi dedeO, ik heb zopas nog baby olie gebruikt voor ´n droog voorhoofd, die was nog van mijn dochtertje. Die werd onlangs 36 jaar. Bijde ruiken nog fris!

wong
door wong - Apr 15, 2013 om 14:22
33 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval tot uw eigen expiratiedatum verlopen is.

br
door brekemol - Apr 15, 2013 om 14:31
5 Antwoorden / 7 Vragen

De laatste jaren staan op de meeste potjes crème, zonnebrandspul enz. een afbeelding van een potje met een geopende deksel en daar staat dan een aantal maanden bij. Dit betekent dat de inhoud van het potje ná opening nog het aantal maanden wat op het potje vermeld staat gegarandderd goed is te gebruiken. Je moet er natuurlijk, en dat is logisch, hygiënisch mee omgaan. Maar inderdaad vaseline en baby-olie heb ik ook al heel lang in gebruik.
Succes!

wimmi20
door wimmi20 - Apr 15, 2013 om 15:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Advies van Wimmi:

u kunt de vaseline minstens gebruiken tot de baby 50 jaar oud is.
Vaseline is een afvalproduct van aardolie, en bederft niet.
De samenstelling van babyolie kan zijn dat er noten in verwerkt zijn.
Na langere tijd kan deze olie veranderen.
U maakt zich zorgen om de houdbaarheidsdatum, hoeveel jaar bent u van plan uw kind
in te smeren ?
Heeft u nog een rest van de olie over, en u bent van plan een volgend kind ermee in te smeren, bewaar het dan in de koelkast.
Dat houdt het verouderingsproces tegen.
Wel eerst even voor gebruik in de hand opwarmen.
Anders kan uw baby meedoen in de funny home movies.

En het advies hier gegeven om goed de handen te wassen voordat u vaseline op de poepert smeert begrijp ik niet.
Ik zou mijn handen daarna wassen.
En het advies om vaseline uit een tube te gebruiken uit hygienisch oogpunt snap ik helemaal geen snars van.
Als je het uit een tube knijpt dan moet je het toch ook met de hand inwrijven ?

ja
door jangmcoolen - Apr 15, 2013 om 16:04
77 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb de firma die op het product staat gebeld en dan zul je zien dat er symbolen op staan waaruit de uiterste gebruiksdatum is af te leiden
Zelf ook iets doen en vooral koppie gebruiken!!!!!!!

ha
door harryromijn - Apr 16, 2013 om 10:20
272 Antwoorden / 0 Vragen

Op heel erg veel producten wordt een "commerciële" houdbaarheidsdatum vermeld, ofwel: de fabrikant beperkt zijn aansprakelijkheid tot.. 2 jaar na productiedatum. Er zit echt geen chip in, die het product exact om middernacht omzet in een dodelijk gif. Conserven werden in Berlijn als strategische buffer opgeslagen en na 5 of 10 jaar afgestoten. Die kwamen dan voor een habbekrats in de supermarkt.
Olien en vetten kunnen - mits aan de lucht = zuurstof blootgesteld, ranzig worden. Bij een dicht potje kan dat dus wel een generatie meegaan. Water.. is al enkele miljarden jaren op de aarde, dus dat die in fles na.. 2 jaar niet meer goed zou zijn.. nah, dan was er nooit enig leven op aarde ontstaan. Rijst, mihoen enz, dus puur rijstebloem met een beetje water, houdt het ook wel een 10-tal jaren uit.
Ofwel: de meetapparatuur gebruiken, die wel al duizenden generaties hebben: neus, tong, ogen. Of natuurlijk de commerciële THT volgen: weggooien en nieuw kopen. Laat daar nu juist die commerciële THT voor uitgedacht zijn !