he
door herman1944 Mar 25, 2010 om 21:00
Huishouden & energie

Hoe maak ik mijn klinkers van mijn oprit schoon

hoe maak ik mijn klinkers van mijn oprit schoon en algen vrij.
graag tips

250004 73 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 25, 2010 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een hogedrukreiniger.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

•U kunt algen of mos tegengaan door bestrating slim aan te leggen en regelmatig onderhoud te plegen. Is een bestrijdingmiddel toch nodig,
kies dan een middel op basis van vetzuren -
dat belast het milieu het minst.

Slim aanleggen
De beste manier om onkruid te voorkomen is bij de aanleg van de bestrating schoon zand te gebruiken. Ook kunt u speciale voegvulling gebruiken die het kiemen van onkruid tegen gaat.

Tips tijdens onderhoud:
•Veeg regelmatig, dan maakt u het onkruid moeilijk om zich te vestigen.
•Goed wieden werkt ook: in tuincentra kunt u haakvormige handwiedertjes kopen tegen onkruid tussen stenen.
•Hardnekkig onkruid kunt u doden door er kokend water over te gieten.
•Zorg voor goede afwatering, zodat de bestrating kan drogen: vochtige tegels zijn de ideale omgeving voor algen en mos.
Bestrijdingsmiddelen
Bestrijdingsmiddelen zijn giftig voor waterleven, en kunnen schadelijk zijn voor de drinkwatervoorziening. Gebruik ze dus zo min mogelijk en zeker niet in de buurt van open water.

Als u toch kiest voor een bestrijdingsmiddel, gebruik dat dan alleen bij droog weer; zo spoelt het niet weg met de regen.

Milieuvriendelijk kiezen

Een bestrijdingsmiddel op basis van vetzuren werkt snel en is de meest milieuvriendelijke keuze. U moet de behandeling wel regelmatig herhalen.

Minder milieuvriendelijk zijn middelen op basis van glyfosaat. Deze zijn geschikt voor zeer hardnekkig onkruid, omdat ook de ondergrondse delen van de plant worden gedood.

Daarnaast zijn er middelen op basis van glufosinaat-ammonium, of quaternaire ammoniumverbindingen. Middelen op basis van glufosinaat-ammonium bestrijden veel onkruid, maar zijn niet toegestaan in gebieden waar grondwaterbescherming geldt. Bestrijdingsmiddelen op basis van zogeheten quaternaire ammoniumverbindingen zijn vooral effectief tegen algen en mos. Dit type bestrijdingsmiddelen is zeer giftig voor waterdieren; gebruik ze dus niet in de buurt van vijvers.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 07:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Herman, als ik al het bovenstaande zo lees kan je beter die klinkers vervangen door stoeptegels,mocht je de klinkers toch willen houden dan is idd een hogedrukspuit een uitkomst gebruik hierbij dan wel een vuilfrees.

mvrgrt

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

knoop4x9 schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 07:03: Hallo Herman, als ik al het bovenstaande zo lees kan je beter die klinkers vervangen door stoeptegels,mocht je de klinkers toch willen houden dan is idd een hogedrukspuit een uitkomst gebruik hierbij dan wel een vuilfrees.

mvrgrt

Wat lees jij dan hierboven waaruit je concludeert dat de TS beter stoeptegels kan neerleggen? Deze worden niet vies na een periode?

Beste herman,

Ik gebruik ook de hogedrukspuit, werkt prima!

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

een hogedrukspuit met terrasreiniger koop je al van af 60 euro ,en is bij uitstek geschikt voor terrassen .

mvg

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja een jaarlijks terug kerend probleem waar iedereen een hekel aan heeft.
Het werkt het zelfde als gewone stoep tegels.

Eerst als het droog is pure azijn erop sproeien en 2 a 3 dagen in laten trekken. Dan zie je al dat ze minder groen worden en daarna met de hoge druk reiniger alles schoon boenen.
Dat is het meest makkelijke. En goedkoper dan al die algen vrij producten.
En eventueel hoog onkruid wat tussen de klinkers zit helaas op de knoeien en weg krabben met een aardappelschilmesje.

Suc6 en mvg Irene

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

met een sproeispuit,1 liter water mengen met 1 liter schoonmaak azijn, een dagje laten zitten en weg spuiten en klaar is keer.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een goedkope en effectieve manier om de klinkers van de oprit of het terras te reinigen is met gewone schoonmaakazijn (€ 0,47 p/liter)

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

De allerbeste oplossing is: klinkers er uit,gras erin,en eens in de zoveel weken een beetje maaien.Je bent van alle ellende af. En het staat best mooi. En is vooral erg goedkoop.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Herman,

Ik maak mijn straat altijd schoon met schoonmaakazijn, met een borstel . Het is even werk, maar het is een goedkope en zeer effectieve oplossing,

Groetjes Ashley

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de hogedrukspuit spuit je het zand tussen de klinkers of tegels weg, is ook geen ideale oplossing.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon caustic soda gebruiken is te koop bij de drogisterij,oplossen in heet water en daarna met de gieter behandelen,twee vliegen in een klap je hoeft niet na te spoelen maar en het onkruid is weg en de stoep is als nieuw ,doe dit zowel in het voorjaar als net voor de winter,pas op ,draag wel laarzen en oude kleding ook niet inademen en uitkijken met de vaste beplanting,een ouderwets goedkoop middel wat nog altijd super werkt,succes

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen ervaring met schoonmaakazijn maar zal de tip ook zeker proberen.
Het gedeelte waar we afgelopen winter strooizout gebruikt hebben over de grinttegels is 'brandschoon' en helder. Gewoon keukenzout helpt misschien ook wel.
Groetjes Irene

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Halllo,

Ik heb vorig jaar het ei van columbus ontdekt, niet duur en effectief.
Met schoonmaakzijn je gehele pad spuiten, en niet te dun, dan blijft je onkruid helemaal weg en de groene aanslag verdwijnt.
Ik ga het zelf in april weer doen, en dan kijken of het voor de winter nog 'n keertje moet.
Ik heb een groot pad en dan krabbelen ieder naadje is een crime, dit is n machtige oplossing, en het werkt perfect.
Succes van Anneke

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onkruid kun je ook verwijderen met kokend water, algen met soda.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Herman,
wij maken al jaren het terras, klinkers en tegels, schoon met puur azijn,
dit werkt prima,met een spuit bij voorkeur tegen de avond,alles goed inspuiten en na enkele dagen begin alle aanslag weg te trekken,het werkt prima,is goedkoop
en millieuvriendelijk,succes,
Peter

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij droog weer flink wat azijn sproeien, dan na twee dagen met een hogedruk spuit alles goed afspuiten. En klaar is kees.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de aardappels gaar zijn, het kookvocht over de tegels gieten twee uur in laten trekken, bezem erover en de tegel is schoon.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt de stenen heel gemakkelijk schoonkrijgen door gewone schoonmaakazijn in een "Gloria" tuinsproeier over de staatstenen te verdelen. Ik doe dit al jaren en heb meerdere liters azijn nodig.ook een heel lange oprit tot mijn domein.. Het hoeft maar één keer,elk voorjaar en je bent het hele jaar klaar.
Succes, het kost maar heel weinig,een liter azijn plm.€0,50/

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Allemaal,

Al die huis tuin en keukenreinigers ten spijt het beste werkt gewoon het zeer omstreden middeltje van de welkoop. Delco Form.
Het is ontsmettend en werkt snel en langdurig. Als je het (1:20 opgelost in water ) erop uitsmeert op een droge dag zonder hard boenen(!) dan goed laat drogen, dan zul je een paar dagen later zien dat het vuil en de algen vanzelf weggaan. De hele zomer heb je een schone stoep.

De welkoop verkoopt het aan boeren om hun schoenen en laarzen te ontsmetten, het heet Delco Form en is op basis van formaldehyde. Formaldehyde is een ongezonde stof.
Je moet het zeker niet te veel inademen, net als gloor dat is ook niet gezond.

Ik breng het 's avonds aan en sluit dan mijn deuren en ramen omdat het stinkt. De volgende dag ruik je niks meer.
Het is wel zaak dat je het op een droge vloer uitsmeert, gebruik 0,5 liter Delco Form, oplossen in 10 liter water. Giet het met een grote gieter op de tegels en veeg het zachtjes met je schrobber uit. Zorg ervoor dat je het niet binnen krijgt. Gebruik handschoenen en houd kinderen zeker uit de buurt.

Ga er net zo mee om als met gloor. Het bijt niet in je kleren maar het is niet onschuldig. Krijg het niet in je ogen of mond en draag handschoenen. Zet je laarzen na gebruik in de schuur.

Je bent de hele zomer klaar met 1 liter op 20 liter water.
Het kost ongeveer 5 euro.

veel plezier ermee

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Ik maak mijn klinkers elk voorjaar schoon met DASTY ontvetter van de Wibra
Inspuiten 1 a 2 dagen wachten stenen zijn weer als nieuw

mvg

Gerrit

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klinker ka je schoon maken op vele manieren, maar wat na vele jaren gebeurt is dat de kleur minder wordt, ondanks schoonmaken. Een hele handige tip en dan ligt het straatje weer netjes; ALLES OMDRAAIEN!!
De onderkant is vaak hetzelfde bij getrommelde klinkers, maar wel schoon en als nieuw!

Groeten, Henk

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

goosman schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 17:21: Klinker ka je schoon maken op vele manieren, maar wat na vele jaren gebeurt is dat de kleur minder wordt, ondanks schoonmaken. Een hele handige tip en dan ligt het straatje weer netjes; ALLES OMDRAAIEN!!
De onderkant is vaak hetzelfde bij getrommelde klinkers, maar wel schoon en als nieuw!

Groeten, Henk

Tegels en klinkers hebben aan de zijkanten allemaal een schuine kant!....maar aan de ondere kant niet, dus....niet echt mooi!

Azijn, licht verdund met een schuitje afwasmiddel is heel goed en effectief. Maar ondanks voor al die goeden bedoelingen, het moet enkele keren in de zomer herhaald worden!!!
Wij gebruiken industrie chloor! het werkt echt perfect, maar er mag niet gaan regenen, anders gaat alles in de grond, en is minder goed.
Gebruiken van alle middels is aan te bevelen met een spuit te doen bij droge weer.

Hoge drukreiniger veeg het zand weg en worden de oprit/pad etc...onstabiel en heeft u nog meer onkruid. Belangrijk bij hoge druk reinigen is witzand te strooien tegen de leegte tussen de tegels/klinkers.

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

met een tuinspuit de klinkers regelmatig besproeien met schoonmaakazijn
dan blijven de klinkers schoon en vrij van mos
Deze handeling zal je drie keer in een week moeten doen bij sterke vervuiling
daarna is behandeling per twee a drie maanden voldoende.
een andere oplossing is als je na een paar behandelingen het gewenste resultaat hebt behaald de klinkers behandelen met beton impregneer dan blijven algen en mos langer weg en blijft de pad langer schoon.
Het gebruik van een hogedrukreininger is opzich ook goed het nadeel is dat je de klinkers dan open spuit waardoor er sneller alg en mos terug komt dus na een hogedrukreiniger behandeling zou ik het impregneren zeker aanraden.

groetjes ,

Alex

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Duidelijk antwoord met mogelijkheden.
Ga zo door.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

knoop4x9 schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 07:03: Hallo Herman, als ik al het bovenstaande zo lees kan je beter die klinkers vervangen door stoeptegels,mocht je de klinkers toch willen houden dan is idd een hogedrukspuit een uitkomst gebruik hierbij dan wel een vuilfrees.

mvrgrt
O
pino123 schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 09:18:
knoop4x9 schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 07:03: Hallo Herman, als ik al het bovenstaande zo lees kan je beter die klinkers vervangen door stoeptegels,mocht je de klinkers toch willen houden dan is idd een hogedrukspuit een uitkomst gebruik hierbij dan wel een vuilfrees.

mvrgrt

Wat lees jij dan hierboven waaruit je concludeert dat de TS beter stoeptegels kan neerleggen? Deze worden niet vies na een periode?

Beste herman,

Ik gebruik ook de hogedrukspuit, werkt prima!

Beste Herman;
Worden stoeptegels niet groen soms?? moet je hier elk jaar eens kijken.
vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Soda of Biotex. Wel eerst nat maken en een paar uur laten intrekken. Onschadelijk voor het milieu en werkt ouderwets goed.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

mocht je olievlekken hebben van iemand die op je oprit heeft geparkeerd, dan kun je die prima verwijderen met zg. remreiniger. Dit is een grote spuitbus, die in garages wordt gebruikt. Kost ca. 10/20 euro. Even spuiten op de olievlek, laten intrekken en foetsie.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Frans Rosink :
Simpel, schraap de mos eraf als die erop zit, koop de goedkoopste schoonmaakazijn die er is en schrob daar de klinkers meein, paar dagen laten weken en dan een beetje afspuiten.
mvg Frans.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik maak ze altijd schoon met een kilo zout en een halve fles gloor op een emmer water.Dan heb je het hele jaar er geen omkijken weer na.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mileuvriendelijk en doeltreffend middeltje komt gewoon uit de keuken.
Kook aardappelen in een grote pan water. Goed doorkoken. Giet het water ( wat troebel geworden is ), hierna over in een gieter. Indien het nog warm is werkt het beter. Giet het over de tegels heen, en onkruid en groene aanslag verdwijnen na enkele dagen. Niet slecht voor het milieu en aardappels eten we toch.
Echt het werkt! succes

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schoonmaakazijn in een gieter, klein beetje verdunnen met water. Je kan de schoonmaakazijn er ook puur opspuiten door middel van een drukspuitje voor op de schouder van 5 liter. Groenland schoonmaakazijn is niet duur (Jumbo). Ongeveer 40 eurocent per liter. Als je 10 flessen koopt, spuit je voor 4 euro alles schoon! Er is ook schoonmaakazijn met een lavendelgeur. Kost wel een paar eurocent meer per liter.

Als het droog is en de zon schijnt niet te hard aanbrengen op het terras, niet schrobben. Het wordt vanzelf schoon door de eerst volgende regenbui.
Het helpt ook tegen mos en ander onkruid.

Wat je ook nog kan gebruiken is formaline, dit is een ontsmettingsmiddel voor stallen. Het is niet overal verkrijgbaar, en best wel irriterend voor de ogen.
Daarom moet je er uiterst voorzichtig mee omgaan.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2010 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga ergens zwembadgloor halen en vermeng het een op een met water. pak een gieter en sproei het over de klinkers.
laat het een half uur in werken.
maak het daarna schoon met water.
je weet niet wat je ziet.
je heb nieuwe klinkers.
groetjes.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf maak ik ze schoon met schoonmaakazijn....1 fles op een gieter en dan uitsproeien....2/3 dgn later is het schoon....zelfs tussen de stenen.
Wel gebruiken bij droog weer. Werkt perfect ! Succes

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Absoluut niet met hogedruk spuit werken om groen of onkruid weg te halen.
De tegels worden steeds maar grovver en dan worden ze daardoor elk jaar nog veel groener.Je zandstraalt als het ware je mooie tegels.

Groene zeepoplossing (of azijn met scheut afwasmiddel) en daarmee schrobben (mijn man schrobt en ik er meteen achteraan vegen met de waterslang ) duurt wel even maar werkt het best. En daarbij vindt ik een klein beetje groen niet erg, da's de natuur. Bovendien als de zon er op schijnt worden de tegels vanzelf (ontgroent :) schoon na verloop van een week.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

meisie schreef op zaterdag 27 mrt 2010, 12:45: Absoluut niet met hogedruk spuit werken om groen of onkruid weg te halen.
De tegels worden steeds maar grovver en dan worden ze daardoor elk jaar nog veel groener.Je zandstraalt als het ware je mooie tegels.

Groene zeepoplossing (of azijn met scheut afwasmiddel) en daarmee schrobben (mijn man schrobt en ik er meteen achteraan vegen met de waterslang ) duurt wel even maar werkt het best. En daarbij vindt ik een klein beetje groen niet erg, da's de natuur. Bovendien als de zon er op schijnt worden de tegels vanzelf (ontgroent :) schoon na verloop van een week.

Oh ja, en ook dit nog!!! Gebruik a.u.b. milieuvriendelijke middelen en géén chloor of caustic soda o.i.d. zoals sommigen als antoord gevn

ve
door verwijderd - Mar 27, 2010 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Algen moet je zeker niet bestrijden met een hogedrukreiniger. Komt het alg des te harder terug omdat je er zuurstof bij spuit. Het beste is om je straatwerk in te spuiten met biomos, biologisch afbreekbaar. 1x in het voorjaar en indien nodig eind augustus / begin september. Doe ik ook en binnen een paar uur zie je het effect. Werkt ook tegen mos, alleen moet je er dan meer opspuiten. Na een dag even vegen en klaar.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2010 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

elenay schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 00:03: •U kunt algen of mos tegengaan door bestrating slim aan te leggen en regelmatig onderhoud te plegen. Is een bestrijdingmiddel toch nodig,
kies dan een middel op basis van vetzuren -
dat belast het milieu het minst.

Slim aanleggen
De beste manier om onkruid te voorkomen is bij de aanleg van de bestrating schoon zand te gebruiken. Ook kunt u speciale voegvulling gebruiken die het kiemen van onkruid tegen gaat.

Tips tijdens onderhoud:
•Veeg regelmatig, dan maakt u het onkruid moeilijk om zich te vestigen.
•Goed wieden werkt ook: in tuincentra kunt u haakvormige handwiedertjes kopen tegen onkruid tussen stenen.
•Hardnekkig onkruid kunt u doden door er kokend water over te gieten.
•Zorg voor goede afwatering, zodat de bestrating kan drogen: vochtige tegels zijn de ideale omgeving voor algen en mos.
Bestrijdingsmiddelen
Bestrijdingsmiddelen zijn giftig voor waterleven, en kunnen schadelijk zijn voor de drinkwatervoorziening. Gebruik ze dus zo min mogelijk en zeker niet in de buurt van open water.

Als u toch kiest voor een bestrijdingsmiddel, gebruik dat dan alleen bij droog weer; zo spoelt het niet weg met de regen.

Milieuvriendelijk kiezen

Een bestrijdingsmiddel op basis van vetzuren werkt snel en is de meest milieuvriendelijke keuze. U moet de behandeling wel regelmatig herhalen.

Minder milieuvriendelijk zijn middelen op basis van glyfosaat. Deze zijn geschikt voor zeer hardnekkig onkruid, omdat ook de ondergrondse delen van de plant worden gedood.

Daarnaast zijn er middelen op basis van glufosinaat-ammonium, of quaternaire ammoniumverbindingen. Middelen op basis van glufosinaat-ammonium bestrijden veel onkruid, maar zijn niet toegestaan in gebieden waar grondwaterbescherming geldt. Bestrijdingsmiddelen op basis van zogeheten quaternaire ammoniumverbindingen zijn vooral effectief tegen algen en mos. Dit type bestrijdingsmiddelen is zeer giftig voor waterdieren; gebruik ze dus niet in de buurt van vijvers.

elenay schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 00:03: •U kunt algen of mos tegengaan door bestrating slim aan te leggen en regelmatig onderhoud te plegen. Is een bestrijdingmiddel toch nodig,
kies dan een middel op basis van vetzuren -
dat belast het milieu het minst.

Slim aanleggen
De beste manier om onkruid te voorkomen is bij de aanleg van de bestrating schoon zand te gebruiken. Ook kunt u speciale voegvulling gebruiken die het kiemen van onkruid tegen gaat.

Tips tijdens onderhoud:
•Veeg regelmatig, dan maakt u het onkruid moeilijk om zich te vestigen.
•Goed wieden werkt ook: in tuincentra kunt u haakvormige handwiedertjes kopen tegen onkruid tussen stenen.
•Hardnekkig onkruid kunt u doden door er kokend water over te gieten.
•Zorg voor goede afwatering, zodat de bestrating kan drogen: vochtige tegels zijn de ideale omgeving voor algen en mos.
Bestrijdingsmiddelen
Bestrijdingsmiddelen zijn giftig voor waterleven, en kunnen schadelijk zijn voor de drinkwatervoorziening. Gebruik ze dus zo min mogelijk en zeker niet in de buurt van open water.

Als u toch kiest voor een bestrijdingsmiddel, gebruik dat dan alleen bij droog weer; zo spoelt het niet weg met de regen.

Milieuvriendelijk kiezen

Een bestrijdingsmiddel op basis van vetzuren werkt snel en is de meest milieuvriendelijke keuze. U moet de behandeling wel regelmatig herhalen.

Minder milieuvriendelijk zijn middelen op basis van glyfosaat. Deze zijn geschikt voor zeer hardnekkig onkruid, omdat ook de ondergrondse delen van de plant worden gedood.

Daarnaast zijn er middelen op basis van glufosinaat-ammonium, of quaternaire ammoniumverbindingen. Middelen op basis van glufosinaat-ammonium bestrijden veel onkruid, maar zijn niet toegestaan in gebieden waar grondwaterbescherming geldt. Bestrijdingsmiddelen op basis van zogeheten quaternaire ammoniumverbindingen zijn vooral effectief tegen algen en mos. Dit type bestrijdingsmiddelen is zeer giftig voor waterdieren; gebruik ze dus niet in de buurt van vijvers.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2010 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zeer goede ervaringen met schoonmaakazijn. Kost bijna niets en werkt prima. Ik koop de schoonmaakazijn met de 10 flessen tegelijk bij de super, doe de inhoud onverduns in een hogedrukplantenspuit en spuit daarmee de klinkers in bij droog, enogszins zonnig weer. Dit doe ik elk voorjaar kort na de winter. Na enkele dagen is al het groen verdwenen voor de rest van het jaar. Bij mijn weten is schoonmaakazijn niet slecht voor de natuur en ook niet giftig.
Succes ermee!

ve
door verwijderd - Mar 28, 2010 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier komt de gouden tip:

Schoonmaakazijn....!

Of was dat al eens geroepen....?

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Los flink wat zout op in water. Gooi dit over de bestrating. Schrob er even overheen en laat het zo een nacht. Als het is opgedroogd, het beste dus als er de volgende dag een zonnige dag is, kun je alles er afvegen. Zelfs het onkruid tussen de bestrating veeg je ermee weg. Het droogt namelijk uit door het hoge zoutgehalte. Probeer het anders een keer op een klein stukje bestrating. Resultaat gegarandeerd!

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

met champignonchloor,haal je bij de boerenbond,op nevelen laten intrekken,daarna of spuiten of een bui regen het werk laten doen

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pfff, blijkbaar een dag om oude topics naar voren te halen!!!

ve
door verwijderd - Sep 18, 2011 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op zondag 18 sep 2011, 13:56: Pfff, blijkbaar een dag om oude topics naar voren te halen!!!

Ja die robtien is ook druk bezig met oudere topics en onzin antwoorden.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2012 om 01:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het voorjaar (maart) bij droog weer met natuurazijn alles inspuiten. Dan heb je maanden geen last van onkruid e.d.

ve
door verwijderd - Nov 19, 2012 om 09:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

fabianlovesyou schreef op maandag 19 nov 2012, 01:47: In het voorjaar (maart) bij droog weer met natuurazijn alles inspuiten. Dan heb je maanden geen last van onkruid e.d.

Dag Fabian,

welkom op deze site.
Even een tip: voordat u een (dergelijke) reactie plaatst..... lees even de voorgaande reacties.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 19, 2012 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

fabianlovesyou schreef op maandag 19 nov 2012, 01:47: In het voorjaar (maart) bij droog weer met natuurazijn alles inspuiten. Dan heb je maanden geen last van onkruid e.d.

Het is al zóóóó lang geleden dat die vraag gesteld is door herman1944, die heeft allang de boel geasfalteerd hoor...
Op 19 November 2012 reageren op een vraag van donderdag 25 mrt 2010 staat niet erg slim, en dan ook nog een advies geven die al lang gegeven is komt zelfs héél erg dom over, vind je zelf ook niet?

ve
door verwijderd - Apr 2, 2013 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

gebruik azijn in water,schrobben,is ook goed tegen onkruid!!

ve
door verwijderd - Apr 8, 2013 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Herman

Wat je ook ge woon kan doen is hg antigroen gebruikrn werkt als een trien .

Hou wel goed rekening mee dat er 6 uur na de tijd broog blijft is voor de werking beter

ve
door verwijderd - Nov 16, 2013 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan je oprit eerst met ammoniak schoon schrobben en de hoge drukreiniger eroverheen. Dat is het beste, helaas moet je steeds weer je tegels schoon maken. Dus 2x per jaar de hoge drukreiniger is de best optie.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2013 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

deedee23 schreef op zaterdag 16 nov 2013, 20:14: Dus 2x per jaar de hoge drukreiniger is de best optie.

Een hogedrukreiniger gebruiken is dus de slechtste optie.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2013 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Best kans dat TS al verhuisd is ... Topic Start maart 2010.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2013 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, hij heeft het laten asfalteren.

ve
door verwijderd - Feb 4, 2014 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

WIj mengen 1l azijn met 1 l bleekwater samen met 8 l water.
Erop sproeien en klaar is kees.
Ev met de hogedrukreiniger nog eens over gaan.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2014 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag chgacha,

Je gaat vast reacties krijgen over de ouderdom van de vraag etc., maar die krijg ik dan nu vast ook. Bleekwater is niet erg milieuvriendelijk. Ik gebruik zelf liever het kokend afgietsel van aardappelen zoals hier geadviseerd wordt.

Jannet

ve
door verwijderd - Feb 6, 2014 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Chloor werkt het beste, maar azijn is milieuvriendelijker en lekker goedkoop.
Gebruik het ook voor de onderkant van een muurtje , echt het probleem oplossen doet het niet, maar een tijdje wel.
Algen en mos gedijen in vochtige omstandigheden met weinig zonlicht, denk dat het altijd wel zo zal blijven.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2014 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Reclame maken door bedrijven op deze site is niet volgens de regels. Item uit 2010, 4 jaar geleden???????

ve
door verwijderd - Mar 9, 2014 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het bedrijfje dat hier sinds 9 maart 2014 reclame maakt voor het reinigen van terrassen e.d. maakt gebruikt van een hogedrukreiniger.

Een hogedrukreiniger is het slechtste wat men kan gebruiken voor het reinigen van terrassen, opritten e.d.

Het spoelt namelijk o.a. ook cementdeeltjes weg, waardoor de oppervlakte nog meer/eerder vatbaar wordt voor algen en mos. In eerste instantie ziet het er redelijk uit, hoewel smaken verschillen. Daarna zal men steeds eerder weer moeten schoonmaken. Ook het gebruik van hulpmiddelen bij een hogedrukreiniger verandert hier niets aan.

Pas dus hiervoor op!!! Bezint eer ge begint.

ve
door verwijderd - Mar 22, 2014 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie reclame]

ve
door verwijderd - Mar 31, 2014 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

het mengen van huishoud middeltjes zoals chloor en schoonmaakazijn kan gevaarlijke reactie geven 1 foutje en je plat op je terras !!!
terrasreinigen met een product als Dimanin werkt eenvoudig en snel sprayen vegen en klaar ben al jaren fan van .
was ook best getest in 2010 of 11 of zoiets.
het is in ieder geval veilig en dat vind als vader van twee kinderen heel belangrijk die spelen tenslotte op de tgels in de tuin en dat wil ik graag zo houden.
of is chloor en azijn veilig voor kinderen dacht het niet.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2015 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

schoonmaak azijn of groene aanslagverwijderaar en dat even laten inwerken dan met een hogedrukspuit schoonspuiten of met de hogedruk borstel schoonborstelen.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2015 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@johnalards,

Denk dat vraagsteller na bijna 5 jaar de klinkers wel schoon zal hebben. ;-)

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 20:10: @johnalards,

Denk dat vraagsteller na bijna 5 jaar de klinkers wel schoon zal hebben. ;-)

Nee hoor, dit komt ieder jaar weer terug. Het wordt weer voorjaar!!

ve
door verwijderd - Feb 25, 2015 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb wèl ervaring met azijn. Eénmaal jaarlijks een fles azijn en een fles kraanwater in de tuingieter en vol over de klinkers gieten, zodat alle klinkers goed nat worden. Afhankelijk van de oppervlakte steeds weer herhalen tot alles goed nat is.
Voordeel naast het opkleuren van de klinkers is, dat alle onkruidplantjes en mos ook verdwijnen. Met de hogedrukspuit spuit je het zand tussen de klinkers weg.

Kosten € 0.70 per twee liter + twee liter water en bijna geen moeite!
Nieuw opkomend onkruid door aanvliegende zaadjes partieel met pure azijn in het hart gieten is nog wel nodig.....of per hand verwijderen.

Suc6

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

drie liter chloorwater, en als je kloar bent, drie liter bier

ve
door verwijderd - Mar 16, 2015 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

stijnwerink schreef op maandag 16 mrt 2015, 13:36: drie liter chloorwater, en als je kloar bent, drie liter bier

O.T.

Dit verdient het predicaat van Topantwoord.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2015 om 10:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerritgr schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 17:15: Hallo

Ik maak mijn klinkers elk voorjaar schoon met DASTY ontvetter van de Wibra
Inspuiten 1 a 2 dagen wachten stenen zijn weer als nieuw

mvg

Gerrit

Ik heb dit middel ook gekocht voor het terras, gebruik je dit puur of met water en hoeveel m2 doe je ongeveer met een liter.

Hoor het graag...

ve
door verwijderd - Apr 12, 2015 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

ray1967 schreef op zondag 12 apr 2015, 10:56:
gerritgr schreef op vrijdag 26 mrt 2010, 17:15: Hallo

Ik maak mijn klinkers elk voorjaar schoon met DASTY ontvetter van de Wibra
Inspuiten 1 a 2 dagen wachten stenen zijn weer als nieuw

mvg

Gerrit

Ik heb dit middel ook gekocht voor het terras, gebruik je dit puur of met water en hoeveel m2 doe je ongeveer met een liter.

Hoor het graag...

Ik zou het maar verdunnen. Een op vijf bijvoorbeeld, anders blijft u flessen Dasty kopen.;-))

ve
door verwijderd - Apr 12, 2015 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geritgr heeft er goede ervaring mee zo te lezen, en zal vast de verhouding weten, als die nog actief is op dit forum daar het onderwerp al wat gedateerd is.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2015 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe kom ik van deze meldingen af, na vier jaar weet ik het nu wel.
Ik kan geen afmelden vinden voor dit gesprek.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2015 om 18:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

lutgerink schreef op zondag 12 apr 2015, 18:32: Hoe kom ik van deze meldingen af, na vier jaar weet ik het nu wel.
Ik kan geen afmelden vinden voor dit gesprek.

Het vinkje bij notificaties wegklikken en op verzend klikken en u bent er van af.;-))

ve
door verwijderd - Apr 12, 2015 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja dat is het hele probleem daar staat geen vinkje

ve
door verwijderd - Sep 8, 2015 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Herman 1944.

Geduld; geduld. Wacht tot er weer sneeuw gevallen is. Schuif ; veeg en borstel uw oprit.
En de oude straatkleuren worden weer zichtbaar. is mijn ervaring.

[verwijderd door redactie]