wb
door wbroekhuis01 Dec 18, 2014 om 11:27
Computers & telefonie

Hoe nu verder?

Den Haag, 15-12-2014

Geachte redactie,

Het volgende betreft onze situatie aangaande onze PGB-uitkering en de Belastingdienst. Ik krijg PGB die ik aan mijn vrouw uitbetaal. Nu staat er in de brieven van het Zorgkantoor dat het volle bedrag van de PGB geheel aan mijn zorg moet worden besteed. Maar nu komt het: hoe is het dan mogelijk dat een groot gedeelte ervan door de Belastingdienst wordt opgeëist. Heeft de Belasting wel recht op het geld als alles aan mijn verzorging moet worden besteed.
Vanaf 16 september werd de uitkering, na een telefoongesprek van het CIZ met de dochter van mijn vouw van nog geen tien minuten, verlaagd met 2000 Euro per maand. Er werd voetstoots aangenomen wat de dochter zei. Zelf ben ik nog nooit gekeurd, niemand van het CIZ heeft mij ooit gezien. Wij nemen nog contact op met het Juridisch Loket maar daar verwachten wij niet veel van. Per Saldo geeft ook niet thuis.
Wij zijn benieuwd naar uw reactie.
Mvg,

436 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2014 om 12:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u aan uw echtgenote betaalt, is inkomen voor haar en daar moet zij belasting en premie ZVW over betalen.

Ik kan natuurlijk niet beoordelen wat het CIZ met de dochter heeft besproken. Lijkt me ook onjuist dat uw zaken met de dochter besproken worden.

Als u PGB verlaagd is, moet daar toch een beschikking over zijn afgegeven. Als u het daar niet mee eens bent, kunt u bezwaar aantekenen.

Niet te lang wachten, want daar staan volgens mij termijnen voor.

Dus direct contact opnemen met het JL om bezwaar te maken.

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2014 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

Wil geen discussie aangaan, maar ik lees het toch anders.

TS schrijft: .... Maar nu komt het: hoe is het dan mogelijk dat een groot gedeelte ervan door de Belastingdienst wordt opgeëist. Heeft de Belasting wel recht op het geld als alles aan mijn verzorging moet worden besteed......

Oftewel: de Belasting int bij TS.

Laat TS dit maar verduidelijken.

edrick3
door edrick3 - Dec 18, 2014 om 12:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wbroekhuis01,

.... Er werd voetstoots aangenomen wat de dochter zei......
En wat zou die dan gezegd moeten hebben dat de uitkering zo drastisch verlaagd is?

En zoals tijger1 al aangegeven heeft: dat gebeurt niet zomaar.

Lijkt me dat je verhaal niet volledig is.

En als je contact wilt met de redactie: klik onderaan de ze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.
Je zit nu op een openbaar forum.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2014 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga zeker geen discussie aan. Maar de Ts heeft het over "onze" PGB. Dat is dus al onjuist. Hij krijgt de PGB en betaalt dat aan zijn vrouw en zij moet dus weer aan de belastingdienst betalen. Dat de Ts denkt dat het bij hem geincasseerd wordt, schrijft hij niet, alleen dat er betaald moet worden.

Voor de rest is de gang van zaken vreemd te noemen. Het CIZ dat belt met een dochter? En dan de uitkering kort?

En dat alles terwijl hij nog nooit iemand van het CIZ gezien heeft?