di
door dikkie23 Sep 8, 2012 om 16:42
Computers & telefonie

Hoe zet ik apps op de SD-kaart van de Samsung Galaxy Ace?

Ik heb in februari de Samsung Galaxy Ace aangeschaft. Een micro-sd kaart wordt hierbij geleverd.
Ik heb nu 6 apps op de telefoon gedownload via de PlayStore met in totaal ongeveer 48mb. Nu zegt de telefoon constant dat er nog maar weinig geheugen beschikbaar is en dat ik apps moet verwijderen.

Nu staat er heel erg veel op de telefoon waar ik niks mee doe, zoals de agenda, maar de standaard apps kun je niet verwijderen van de telefoon, alleen de apps die zijn gedownload.

Nu zit er een micro sd kaart bij, maar ik krijg geen enkele app op die kaart. Wat is nu het nut van die sd kaart?
Volgens mij heb ik niet zoveel mb aan apps erop staan maar toch krijg ik constant die melding in beeld en wordt er een beetje flauw van.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder apps te verwijderen? Of hoe ik dingen op de sd kaart kan zetten?

163087 32 Rapporteer

zinook
door zinook - Sep 8, 2012 om 18:56
261 Antwoorden / 7 Vragen

Download de volgende app: App 2 SD free. Eenmaal deze gedownload geeft hij aan welke app's je kunt verplaatsen naar de SD kaart. Let op! Niet alle app's kunnen verplaatst worden.

Ook kun je bij je instellingen gaan naar 'toepassingen' en dan 'toepassingen beheren'. Daar krijg je al je app's te zien. Klik op een van de toepassingen en daar kun je "verplaats naar USB opslag" aanklikken mits deze opgelicht is. Is deze donker, dan kun je deze App niet verplaatsen. Ik moet er wel even bijzeggen dat ik geen Samsung Ace heb maar een Samsung Galaxy. Het kan dus zijn dat alles net een ander naampje heeft bij jou. Dan is het makkelijkst om de App 2 SD free te downloaden.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb. Veel succes!

zinook
door zinook - Sep 8, 2012 om 18:58
261 Antwoorden / 7 Vragen

Sorry, ik heb een Samsung Galaxy S en geen Samsung Galaxy Ace......kan helaas mijn bericht achteraf niet meer corrigeren, bijwerken....

sepke2008
door sepke2008 - Sep 9, 2012 om 11:12
191 Antwoorden / 47 Vragen

Zoals zinook aangeeft kun je bepaalde apps verplaatsen. Om je vraag te beantwoorden wat het nut van een sd kaart is het volgende:

Je kunt naast apps natuurlijk nog veel meer op de sd kaart plaatsen zoals foto's, documenten enz. dus een sd kaart heeft wel degelijk nut afhankelijk wat je allemaal op je telefoon plaatst.

m.v.g. Sepke

chris74
door chris74 - Sep 9, 2012 om 17:31
564 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=zinook schreef op zaterdag 8 sep 2012, 18:56]Download de volgende app: App 2 SD free. Eenmaal deze gedownload geeft hij aan welke app's je kunt verplaatsen naar de SD kaart. Let op! Niet alle app's kunnen verplaatst worden.

Ook kun je bij je instellingen gaan naar 'toepassingen' en dan 'toepassingen beheren'. Daar krijg je al je app's te zien. Klik op een van de toepassingen en daar kun je "verplaats naar USB opslag" aanklikken mits deze opgelicht is. Is deze donker, dan kun je deze App niet verplaatsen. Ik moet er wel even bijzeggen dat ik geen Samsung Ace heb maar een Samsung Galaxy. Het kan dus zijn dat alles net een ander naampje heeft bij jou. Dan is het makkelijkst om de App 2 SD free te downloaden.

Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb. Veel succes!

Met de app 2 sd free kan je de apps alleen maar verplaatsen naar de internde SD en niet naar de externe micro SD.

Als je zoiets wilt dan moet je de telefoon rooten dan kan je via een app de apps uitschakelen om zo geheugen vrij te krijgen en de apps die je download op de micro SD zetten.

snah
door snah - Sep 9, 2012 om 17:48
654 Antwoorden / 61 Vragen

Inderdaad de galaxy moet je rooten , je wordt dan de baas over je samsung en er zijn dan nagenoeg geen beperkingen .

Hoe je dat doet vind je HIER

Ook kan je op youtube kijken of er een filmpje is waar dat uitgelegd word .

snah
door snah - Sep 9, 2012 om 17:51
654 Antwoorden / 61 Vragen
sepke2008
door sepke2008 - Sep 9, 2012 om 20:33
191 Antwoorden / 47 Vragen

Dag snah,

Ik ben zelf ook in het bezit v.e. Samsung galaxy ace en geen kennis van android.
Als ik nu via instellingen-aplicaties-aplicaties beheren en dan een gedownloade app aanklik zie ik de mogelijkheid “verpl. Naar telefoon” . Als leek denk ik dan dat deze app. Nu op de externe sd kaart staat.
Kun je mij dit als leek uitleggen?

M.v.g. Sepke

snah
door snah - Sep 9, 2012 om 20:49
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo sepke ,

Dan is jouw toestel dus niet geroot .
Je hebt een telefoongeheugen ( = klein ) , je hebt een intern sd geheugen ( = groter ) en als jij een extern sd kaartje hebt geplaatst heb jij ook een extern sd geheugen ( bij mij door het kaartje 32 GB , waar dus al mijn apps op staan ongeveer 100 )

Klik op mijn eerste link en voer jouw toestel in voor meer info .

Hans

snah
door snah - Sep 9, 2012 om 20:52
654 Antwoorden / 61 Vragen

Wat ik ervan weet is verplaatsen van apps naar een extern sd kaartje alleen mogelijk als het toestel geroot is .

zinook
door zinook - Sep 9, 2012 om 21:43
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=snah schreef op zondag 9 sep 2012, 20:52]Wat ik ervan weet is verplaatsen van apps naar een extern sd kaartje alleen mogelijk als het toestel geroot is .

Nee hoor, mijn telefoon is niet geroot en ik gebruik App 2 SD zoals ieder ander. Alle apps gaan naar mijn 32 gb kaartje en niet op mijn intern geheugen van mijn Samsung.

Dus bovenstaande gewoon negeren, APP 2 SD downloaden en alles wordt verplaats naar je SD kaartje...

En als leek heb je helemaal gelijk. Terug verplaatsen naar je telefoon is inderdaad van je SD kaart terug naar je telefoon.

chris74
door chris74 - Sep 9, 2012 om 22:44
564 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=zinook schreef op zondag 9 sep 2012, 21:43][quote=snah schreef op zondag 9 sep 2012, 20:52]Wat ik ervan weet is verplaatsen van apps naar een extern sd kaartje alleen mogelijk als het toestel geroot is .

Nee hoor, mijn telefoon is niet geroot en ik gebruik App 2 SD zoals ieder ander. Alle apps gaan naar mijn 32 gb kaartje en niet op mijn intern geheugen van mijn Samsung.

Dus bovenstaande gewoon negeren, APP 2 SD downloaden en alles wordt verplaats naar je SD kaartje...

En als leek heb je helemaal gelijk. Terug verplaatsen naar je telefoon is inderdaad van je SD kaart terug naar je telefoon.

Heb de gratis app daarvan gedownload en gekeken hoe het in elkaar zit. Maar hij geeft aan dat mijn telefoon en intern geheugen hetzelfde is en extern geheugen is de oorspronkelijke intern geheugen, dus dat gaat niet op. Het gaat hier wel om de gratis versie. Was niet van plan om ervoor te betalen.
Dus dan mag jij eens gaan uitleggen. Dat programmetje verplaatst van telefoon naar intern en niet naar extern sd

aurora1
door aurora1 - Sep 9, 2012 om 23:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kom tot dezelfde conclusie als chris74. In het instructiefilmpje is ook te zien dat een aantal apps niet naar de externe sd kaart verplaatst kunnen worden, ook niet met 2sd.
De app doet niet meer dan wat je zelf via Instellingen en applicaties beheren kunt doen, dus die 2sd installeren neemt alleen meer geheugen in beslag. Ik vind het een overbodige app. Bij de recensies van de app kun je dat ook lezen.
@sepke, als er staat dat je een app naar de telefoon kunt verplaatsen dan staat die app op de sd kaart. Dat denk je dus goed "als leek"... Via instellingen kun je ook zien welke android versie op je telefoon staat bij de informatie over het toestel.

Voor cache geheugen legen kun je bijv. de Easy cache cleaner gebruiken, heb je 2sd niet voor nodig. Verder kun je als je bijv. de gratis Dolphin browser gebruikt met het afsluiten geschiedenis en cache cleanen.

zinook
door zinook - Sep 10, 2012 om 06:52
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 9 sep 2012, 23:20]Ik kom tot dezelfde conclusie als chris74. In het instructiefilmpje is ook te zien dat een aantal apps niet naar de externe sd kaart verplaatst kunnen worden, ook niet met 2sd.
De app doet niet meer dan wat je zelf via Instellingen en applicaties beheren kunt doen, dus die 2sd installeren neemt alleen meer geheugen in beslag. Ik vind het een overbodige app. Bij de recensies van de app kun je dat ook lezen.
@sepke, als er staat dat je een app naar de telefoon kunt verplaatsen dan staat die app op de sd kaart. Dat denk je dus goed "als leek"... Via instellingen kun je ook zien welke android versie op je telefoon staat bij de informatie over het toestel.

Voor cache geheugen legen kun je bijv. de Easy cache cleaner gebruiken, heb je 2sd niet voor nodig. Verder kun je als je bijv. de gratis Dolphin browser gebruikt met het afsluiten geschiedenis en cache cleanen.

Als ik mijn SD kaart eruit haalt, zijn ook mijn appjes 'verdwenen'. Dus ze staan wel degelijk op de SD kaart en niet op mijn intern geheugen van mijn telefoon. Dus rara...

zinook
door zinook - Sep 10, 2012 om 06:59
261 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=chris74 schreef op zondag 9 sep 2012, 22:44][quote=zinook schreef op zondag 9 sep 2012, 21:43][quote=snah schreef op zondag 9 sep 2012, 20:52]Wat ik ervan weet is verplaatsen van apps naar een extern sd kaartje alleen mogelijk als het toestel geroot is .

Nee hoor, mijn telefoon is niet geroot en ik gebruik App 2 SD zoals ieder ander. Alle apps gaan naar mijn 32 gb kaartje en niet op mijn intern geheugen van mijn Samsung.

Dus bovenstaande gewoon negeren, APP 2 SD downloaden en alles wordt verplaats naar je SD kaartje...

En als leek heb je helemaal gelijk. Terug verplaatsen naar je telefoon is inderdaad van je SD kaart terug naar je telefoon.

Heb de gratis app daarvan gedownload en gekeken hoe het in elkaar zit. Maar hij geeft aan dat mijn telefoon en intern geheugen hetzelfde is en extern geheugen is de oorspronkelijke intern geheugen, dus dat gaat niet op. Het gaat hier wel om de gratis versie. Was niet van plan om ervoor te betalen.
Dus dan mag jij eens gaan uitleggen. Dat programmetje verplaatst van telefoon naar intern en niet naar extern sd

@Chris74, zie mijn reactie hierboven: Als ik mijn SD kaart eruit haalt, zijn ook mijn appjes 'verdwenen'. Dus ze staan wel degelijk op de SD kaart en niet op mijn intern geheugen van mijn telefoon. Dus rara...

By the way: Als je naar 'toepassingen beheren' gaat en je klikt dan op 'SD kaart, dan zie je ook dat APP2SD alles keurig verplaatst heeft naar de SD kaart en niet naar mijn USB opslag. USB opslag en SD kaart zijn bij de Samsung Galaxy S 2 verschillende dingen. En ja, ik heb de gratis versie.

En Aurora, sorry dat ik je gequote heb, dit was niet de bedoeling. Ik reageerde op Chris74.

chris74
door chris74 - Sep 10, 2012 om 17:34
564 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=zinook schreef op maandag 10 sep 2012, 06:59][quote=chris74 schreef op zondag 9 sep 2012, 22:44][quote=zinook schreef op zondag 9 sep 2012, 21:43][quote=snah schreef op zondag 9 sep 2012, 20:52]Wat ik ervan weet is verplaatsen van apps naar een extern sd kaartje alleen mogelijk als het toestel geroot is .

Nee hoor, mijn telefoon is niet geroot en ik gebruik App 2 SD zoals ieder ander. Alle apps gaan naar mijn 32 gb kaartje en niet op mijn intern geheugen van mijn Samsung.

Dus bovenstaande gewoon negeren, APP 2 SD downloaden en alles wordt verplaats naar je SD kaartje...

En als leek heb je helemaal gelijk. Terug verplaatsen naar je telefoon is inderdaad van je SD kaart terug naar je telefoon.

Heb de gratis app daarvan gedownload en gekeken hoe het in elkaar zit. Maar hij geeft aan dat mijn telefoon en intern geheugen hetzelfde is en extern geheugen is de oorspronkelijke intern geheugen, dus dat gaat niet op. Het gaat hier wel om de gratis versie. Was niet van plan om ervoor te betalen.
Dus dan mag jij eens gaan uitleggen. Dat programmetje verplaatst van telefoon naar intern en niet naar extern sd

@Chris74, zie mijn reactie hierboven: Als ik mijn SD kaart eruit haalt, zijn ook mijn appjes 'verdwenen'. Dus ze staan wel degelijk op de SD kaart en niet op mijn intern geheugen van mijn telefoon. Dus rara...

By the way: Als je naar 'toepassingen beheren' gaat en je klikt dan op 'SD kaart, dan zie je ook dat APP2SD alles keurig verplaatst heeft naar de SD kaart en niet naar mijn USB opslag. USB opslag en SD kaart zijn bij de Samsung Galaxy S 2 verschillende dingen. En ja, ik heb de gratis versie.

En Aurora, sorry dat ik je gequote heb, dit was niet de bedoeling. Ik reageerde op Chris74.

Als ik mijn Micro SD kaart eruit haal en opstart dan kan ik mijn spellen gewoon spelen dus bij mij staan ze op de interne sd kaart en niet de externe. Daarvoor moet je eerst rooten.

ba
door bamikanarie007 - Oct 21, 2012 om 16:37
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje late reactie maar misschien leest iemand dit nog :-)
Deze app heeft geen zin meer..
In android 4xx is de functie verdwenen om apps te verplaatsen..althans...ik kan geen enkele app verplaatsen!!
Ook niet met dit programma...heb de galaxy 3.
Waarschijnlijk kan het idd wel als je je telefoon gaar rooten, maar ga hier niet zomaar aan beginnen!!
Rooten leverd een aantal voordelen op maar als je niet bekend met dit soort dingen kun je je telefoon aardig naar de klote helpen, en erger nog...je garantie vervalt!! Dus weet wel waar je aan begint.
Neem anders liever een mobiel met een flink intern geheugen..dan heb je niet zo snel last als je veeeeeeeeel apps download.

ro
door ronaldo13 - Sep 9, 2014 om 21:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Even een vraag, hoeveel interne geheugen heeft de telefoon, het kan zijn dat de apps bij het systeem gedeelte wordt geplaatst zoals whatsapp als je dan een aantal contacten hebt is het al te veel. Deze kan je niet verplaatsen naar je SD kaart.

jo
door jolleke316 - Oct 7, 2014 om 20:46
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

WTF is rooten?????? Geen enkele link werkt trouwens! En om even te verduidelijken vroeg men om het uit te leggen voor leken.
Een fucking app downloaden?.....mag ik eventjes zeggen dat dat niet gaat als je geen plaats hebt!!!!!
Gewoon het feit dat er geen simpele instellingswijziging is om dit te verhelpen, zegt genoeg over de uitwerking van Samsung. Inderdaad wat is het nut van een externe sd-kaart als je hem van Samsung nog niet ten volle mag gebruiken.
En om hem enkel voor muziek en foto's te gebruiken...??? Ten eerste heb ik nog niet zoveel op mijn computer staan aan gegevens en ten tweede is het probleem dan nog niet weg dat je geen apps kan downloaden.

Dus voor al degene die geen bruikbaar antwoord hebben, antwoord dan gewoon niet he!!!!

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2014 om 21:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jolleke316

Omdat u het zo vriendelijk vraagt, krijgt u geen bruikbaar antwoord. Het topic is ook al twee jaar oud.

jo
door jolleke316 - Oct 7, 2014 om 23:05
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 7 okt 2014, 21:29]@jolleke316

Omdat u het zo vriendelijk vraagt, krijgt u geen bruikbaar antwoord. Het topic is ook al twee jaar oud.

Dat verklaart veel...in 2012 had men nog niet gehoord van relevante en nuttige antwoorden...?

En dat ik geen bruikbaar antwoord ging krijgen, had ik al door. Daar heeft men al 2 jaar de tijd voor gekregen!

De reden dat ik gefrustreerd word, is wat ik eerder schreef. Geen nuttig antwoord? Schrijf het dan gewoon niet.
Ik neem morgen contact op met Samsung zelf en zal wel even laten weten of dot iets heeft opgeleverd. Vermitsik een hekel heb aan topics met 20 antwoorden die naar niets leiden.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2014 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is toch prima? Waarom hebt u dat niet meteen gedaan?

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2014 om 01:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@jolleke316, u bent toch niet de vraagsteller? U breekt in op de vraag van een ander kennelijk met eigen problemen en ook nog met een dergelijk taalgebruik en deze toon. Ik was direct naar Samsung gestapt en had vooral ook zo'n houding aangenomen want daar komt u ver mee.
Had u zich speciaal aangemeld hiervoor? Als u de jolleke316 bent die ook op andere sites actief is: daar is uw toon toch wel anders.
De links werken overigens nog steeds prima op mijn pc.
Succes bij Samsung morgen....

ba
door bamikanarie007 - Oct 9, 2014 om 20:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry " JOLLEKE" als ik Niet duidelijk was...maar ik probeer teminste een antwoord te geven! ik kan ook zeggen: ga maar lekker ff googelen!
Over het rooten: ok dat was misschien te veel info. Maar zou wel eens DE oplossing kunnen zijn. En wie weet kan Samsung ook nog wat voor je betekenen.
Ik denk trouwens dat het overzetten van apps op een sd kaart niet specifiek met Samsung te maken heeft maar meer met het besturings systeem: Android.

ba
door bamikanarie007 - Oct 9, 2014 om 20:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens: in je instelingen staat: aplicatie beheerdeer.
Daar staan al je apps..als je die aanklikt zie je een overzicht waarbij bij sommige apps ( niet alle dus !) Een vermelding staat: verplaatsen naar sd kaart ! Dat zou moeten lukken.

jo
door jolleke316 - Oct 9, 2014 om 22:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo doe eens normaal. Ik heb reden om gefrustreerd te zijn!
Ik had gedacht dat er mensen waren die reeds eerder het probleem hadden voorgehad en er dus ook al een oplossing voor hadden gevonden.
Ik heb samsung trouwens ondertussen na veel gedoe gecontacteerd. Daar waren ze alles behalve hulpvaardig. Ze gaven een contactcenter door. Die zeiden me dat het gewoon onmogelijk is om apps op je sdkaart te zetten. Of toch niet helemaal. Dus met een mini intern heheugen is dat dus gewoon echte kutzooi!
Dus maw ik ben gewoon in het zak gezet door Samsung!
Ja ik ben echt helemaal gefrustreerd nu.

Zeker omdat men dan nog mijn profielen begint te zoeken op andete sites...
Ik ben nog altijd maar een mens. En ik heb recht van meningsuiting.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2014 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jolleke

Als u zulke taal gebruikt hebt tegen de klantenservice van Samsung, verwondert het mij dat ze er niet meteen de telefoon opgegooid hebben. En schuttingtaal op een site is helemaal niet gepast, hoe gefrustreerd u ook bent. Geen opvoeding genoten?

jo
door jolleke316 - Oct 9, 2014 om 23:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

Joepie, wat voelt u zich nu goed dat u mij een standje heeft kunnen geven over mijn taalgebruik...
Ik hoop voor u dat u alsnog in de hemel terecht komt wanneer u liegt over het feit dat u nooit schuttingstaal gebruikt wanneer u gefrustreerd bent.... ahum

Als kasa vara dit toch zo erg zouden vinden dan mogen ze mij er gerust afgooien.
Dan wel graag met zij die het blijkbaar nodig vinden om inbreuk te plegen om de privacy van anderen (zoals het googlen van deze mensen in de hoop er een of ander profiel van te vinden...)
Daar ik dat dus ook even kon doen, ocharme die persoon die ik gevonden heb...

En neen ik heb uiteraard niet zo gereageerd tegen Samsung, dat zou inderdaad nogal dom zijn. Daarenboven kan je hen niet niet telefonisch over zoiets contacteren. Dat gebeurd allemaal via e-mail.
Veel gedoe en weinig resultaat.

Dus in mijn ogen kan je gewoon stellen, dat wie geen groot intern geheugen heeft, gewoon pech heeft. Het antwoord op de vraag:
Het gaat niet, althans niet volledig.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2014 om 23:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou iemand u niet mogen googlen op internet als u op diverse fora staat? Internet is openbaar, dus dat heeft niets met inbreuk op uw privacy van doen.

Ik hoop niet dat u dan schuttingtaal in uw mail gebruikt hebt naar Samsung.

Kassa gooit hier niemand uit zichzelf er af. Zij volgen dit nauwelijks.

aurora1
door aurora1 - Oct 9, 2014 om 23:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft er wel erg lang over gedaan om daar achter te komen, want dat is al jaren bekend.

Cookies
door Cookies - Oct 10, 2014 om 00:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jouw klacht heeft niks met Samsung te maken. Ook op andere merken smartphones kun je diverse apps niet verplaatsen naar de sd card. Vaak alleen de apps die je later zelf installeert, zoals games e.d.

N.B. Als je erg gesteld bent op je privacy, moet je er voor zorgen dat niemand je op het www kan vinden. Overal dezelfde gebruikersnaam gebruiken, is in zo'n geval bepaald niet bijdehand!

ki
door kimdusoleil - Nov 8, 2014 om 21:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi! Nog even over waar de vraag over ging: ik heb het hele topic gelezen, en heb mijn mobiel succesvol geroot, na bijna een mislukking

ki
door kimdusoleil - Nov 8, 2014 om 21:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi! Nog even over waar de vraag over ging: ik heb het hele topic gelezen, en heb mijn mobiel succesvol geroot, na bijna een mislukking