ci
door cin1000 Jun 19, 2015 om 11:30
Auto & vervoer

Hoe zorg ik ervoor dat CarTribal mijn geld teruggeeft?

Ik heb een tijdje geleden weer bloemenstickers besteld voor mijn auto. Dit keer bestelde ik ze bij CarTribal, omdat zij bloemen hadden die ik nog niet had en óók nog eens relatief goedkoop bleken te zijn.

Ze werden netjes op tijd geleverd, maar over de kwaliteit was ik niet zo te spreken. De stickers waren flinterdun en zonder laklaagje, dus die zouden er met 1 goede hagelbui niet goed vanaf komen.
Dus ik belde de webshop om te vragen hoe ik ze terug kon sturen.

Dat kon volgens de eigenaar niet zomaar. Daar waren voorwaarden aan verbonden. Hij kon mij niet vertellen aan welke voorwaarde ik niet voldeed en verwees hiervoor naar de voorwaarden op zijn website.

Die heb ik bekeken en ik kon niets vinden waar ik niet aan voldeed.

Ik belde hem opnieuw en hij vroeg me mijn telefoonnummer en emailadres. Hij zou me terugbellen.

Een paar dagen later spraken we elkaar weer.
Hij zei dat mijn stickers speciaal voor mij gemaakt waren en ik ze daarom niet mocht retourneren. Dat was grote onzin, want de pakketten stonden gewoon als paketten op zijn website. Ik kon geen kleur, maat of ander aantal kiezen en nergens stond vermeld dat ze custom made waren.
Uiteindelijk mocht ik ze terugsturen.

Ik heb dat aangetekend gedaan.

Vandaag was dat meer dan een maand geleden en mijn geld was nog niet teruggestort, dus belde ik hem om te vragen waar dat bleef.

Als antwoord kreeg ik dat het in behandeling was. Ik vroeg wat dat betekende en hij herhaalde eigenlijk alleen dat het in behandeling was en dat het aan mij lag wanneer het behandeld zou worden. Wat ik dan zou moeten doen, zei hij niet. Alleen dat ik allang blij mocht zijn dat ik ze terug mocht sturen.

Ik krijg mijn geld dus niet terug. Ja, óóit, maar niet binnen de wettelijke termijn.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij eerst wacht tot hij de pakketten weer verkocht heeft, want die staan nu met 20% korting op zijn website.

Ik wil heel graag weten hoe ik nu toch aan mijn geld kom. Ik vind dit écht niet kunnen. Als ik iets uit een winkel steel, kan men aangifte tegen mij doen. Als een winkel van mij steelt, moet ik dat toch ook kunnen doen?

1471 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2015 om 11:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cin1000,

Wat een gedoe allemaal.

De verkoper moet het aankoopbedrag terugbetalen, ook de bezorgkosten

Hebt u de verkoper laten weten dat u gebruik maakt van de bedenktijd? Dan moet de verkoper alles wat u al betaald hebt binnen veertien dagen terugbetalen. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis geleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen. De verkoper mag geen kosten in rekening brengen voor het ongedaan maken van de aankoop.
(Bron: Consuwijzer)

Moet u lang wachten op uw geld? Gebruik dan deze voorbeeldbrief.

Suc6

zoekster
door zoekster - Jun 19, 2015 om 11:46
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het hangt van het bedrag af dat u van hem terugkrijgt of het de moeite waard is om hier eventueel een incassobureau of een jurist voor in te schakelen.
Dit soort schorriemorrie heeft vaak maling aan de (aangetekende) brief/mail van een klant. Hij is niet aangesloten bij een keurmerk.
Zijn aankopen bestelt hij waarschijnlijk goedkoop uit Verweggistan (misschien wel per klant) en dan zit hij met de rommel opgescheept als de aangeboden waar de klant niet bevalt.

Het enige wat je dan nog kunt doen is veel kabaal maken op internet.
Denk aan
klacht.nl
klachtenkompas.nl
trustpilot.com

Misschien levert dat nog wat op.

ci
door cin1000 - Jun 19, 2015 om 11:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou he en voor wát? Uiteindelijk levert het hem niets op, behalve dan een heleboel negatieve publiciteit en als hij heel veel geluk heeft 80 euro.

Ik ga die brief nu sturen. Mocht hij daar niet op reageren, ga ik toch eens uitzoeken of ik er een incassobureau op kan zetten, ook al gaat dit om een laag bedrag. Ik kan me nl niet voorstellen dat je helemaal niets kunt doen.

Als ik iets uit zijn winkel zou stelen, kan hij aangifte doen. Nu steelt hij van mij en dan zou ik nergens mijn recht kunnen halen?

Bij de 3 die jij noemde, Zoekster, heb ik nog niets neergelegd, dus dat ga ik zo ook even doen. Ik heb wel al een klacht/adviesvraag hier, bij Radar en bij Consuwijzer neergelegd.

Het gaat me nu vooral om het principe. Zo ga je niet met mensen om.

Als die vent toen had gezegd dat voor een noodlijdend eenmanszaakje het een strop zou zijn als hij 80 euro terug zou moeten betalen, was ik waarschíjnlijk nog zo'n softie geweest dat ik had gezegd: Weet je, hóú maar ;) Ik plak die stickers wel op mijn fiets of op mijn meterkastdeur en ik hoop dat je je kop boven water kunt houden.
Maar op déze manier? Héll no :P

zoekster
door zoekster - Jun 19, 2015 om 11:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=cin1000 schreef op vrijdag 19 jun 2015, 11:53]Nou he en voor wát? Uiteindelijk levert het hem niets op, behalve dan een heleboel negatieve publiciteit en als hij heel veel geluk heeft 80 euro.

Ik ga die brief nu sturen. Mocht hij daar niet op reageren, ga ik toch eens uitzoeken of ik er een incassobureau op kan zetten, ook al gaat dit om een laag bedrag. Ik kan me nl niet voorstellen dat je helemaal niets kunt doen.

Als ik iets uit zijn winkel zou stelen, kan hij aangifte doen. Nu steelt hij van mij en dan zou ik nergens mijn recht kunnen halen?

Bij de 3 die jij noemde, Zoekster, heb ik nog niets neergelegd, dus dat ga ik zo ook even doen. Ik heb wel al een klacht/adviesvraag hier, bij Radar en bij Consuwijzer neergelegd.

Het gaat me nu vooral om het principe. Zo ga je niet met mensen om.

Als die vent toen had gezegd dat voor een noodlijdend eenmanszaakje het een strop zou zijn als hij 80 euro terug zou moeten betalen, was ik waarschíjnlijk nog zo'n softie geweest dat ik had gezegd: Weet je, hóú maar ;) Ik plak die stickers wel op mijn fiets of op mijn meterkastdeur en ik hoop dat je je kop boven water kunt houden.
Maar op déze manier? Héll no :P

Groot gelijk. Schakel je een incassobureau in, doe het dan op no cure no pay basis en vraag hoeveel er voor je overblijft als er wel een 'cure' is.