haagskwartier
door haagskwartier Sep 16, 2014 om 11:58
Voeding & gezondheid

Hoelang duurt een gemiddelde gezichtspuist?

Hallo,

Een week geleden merkte ik dat er een rode plek op mijn wang ontstond. Het leek een beetje op een allergische reactie. Niets beangstigends dus..

Langzaam maar zeker groeide het plekje uit tot een niet al te spits bobbeltje. Inmiddels is de plek uitgegroeid tot een puist.

Enig idee na hoelang een puist verdwijnt?

Cliffs:
1 week geleden: begin plek
3-4 dagen geleden: uitgegroeid tot puist
??? : wanneer is ie weg?

26399 20 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2014 om 12:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo denhaagnl,

Is dat nu een consumentenvraag?

Dat is voor iedereen verschillend.
Oorzaak?
Vetheid van de huid?
Algemene gezondheid?
Etc.
Mocht je er last van hebben ..... naar de dokter!

Cookies
door Cookies - Sep 16, 2014 om 12:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eind v/h jaar is je puist zeker wel weg.

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2014 om 12:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u jong bent, kan er binnen de kortste keren op andere plekken ook zo'n puist komen.

Oftewel acne.

tenormin
door tenormin - Sep 16, 2014 om 13:01
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Google eens op hoe ziet een puit in je gezicht eruit krijg je een heleboel foto's. Kijk, vergelijk en ga dan naar de dokter, die heeft dan waarschijnlijk geen Google nodig! ?

tenormin
door tenormin - Sep 16, 2014 om 13:01
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry: PUIST!

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2014 om 13:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als hij aan het eind van het jaar nog niet weg is, of eerder dan zou ik maar naar de dokter gaan. Is dit een consumentenvraag? Bent u er al uit met die banaan die in de tas verkleurt?

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 16, 2014 om 13:47
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo denhaagnl,
een gemiddelde gezichtspuist gewoon op laten drogen, duur:ca 1week maar het kan ook een steenpuist zijn en daar moet voorzichtig mee worden omgegaan om besmetting met omliggend huid te voorkomen.
Diagnose kan de huisarts stellen.
Vr. gr.

to
door tomkommer - Sep 16, 2014 om 13:52
14 Antwoorden / 5 Vragen

Beter even Clearasil gebruiken, helpt altijd volgens de reclames.

fr
door fryslnboppe - Sep 16, 2014 om 14:23
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet hoe lang zo'n puist blijft zitten, maar wellicht heeft u hier iets aan.

costnix
door costnix - Sep 16, 2014 om 15:59
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hier is meer te vinden over een steenpuist.

komsja
door komsja - Sep 16, 2014 om 16:48
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het hele puist gebeuren ken ik gelukkig niet zo ook in m,n jeugd niet maar als er dan eens eentje de kop op stak dan word hij gelijk (met schone vingers) uitgedrukt dat doet wel effe pijn maar dan istie wel weg en dan met schone watjes de zut en het bloed weghalen en er voor de nacht even een pleistertje op plakken.
Ps: het uitdrukken moet wel op een zodanige manier gedaan worden dat je niet je huid beschadigd.

gompy2
door gompy2 - Sep 16, 2014 om 17:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 12:13]Eind v/h jaar is je puist zeker wel weg. Ik had eens een buurman, die had ook zo'n puist als de topicstarter beschrijft, die buurman was opeens verdwenen, nóóóóit meer wat van weergezien...

Cookies
door Cookies - Sep 16, 2014 om 17:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 17:30][quote=carola.83 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 12:13]Eind v/h jaar is je puist zeker wel weg. Ik had eens een buurman, die had ook zo'n puist als de topicstarter beschrijft, die buurman was opeens verdwenen, nóóóóit meer wat van weergezien...

Dan WAS hij waarschijnlijk een puist;-)

Cookies
door Cookies - Sep 16, 2014 om 17:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 13:06]Bent u er al uit met die banaan die in de tas verkleurt?

Hoe werden voor het www eigenlijk deze wereld problemen opgelost?

tenormin
door tenormin - Sep 16, 2014 om 18:37
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 17:59]
Hoe werden voor het www eigenlijk deze wereld problemen opgelost?

Met bananen!

gompy2
door gompy2 - Sep 16, 2014 om 18:41
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 16 sep 2014, 18:37][quote=carola.83 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 17:59]
Hoe werden voor het www eigenlijk deze wereld problemen opgelost?

Met bananen!
Ojaaa?
Vertel, vertel vertel...

Ik heb jouw nick gezien op Tros-Radar, gááf hoor, wereldberoemd ben je nu, onze Tenormin ???

tenormin
door tenormin - Sep 16, 2014 om 18:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gompy2 schreef op dinsdag 16 sep 2014, 18:41]
Ik heb jouw nick gezien op Tros-Radar, gááf hoor, wereldberoemd ben je nu, onze Tenormin ???

Ja, en dat nota bene zonder mijn toestemming! Mijn PB box stroomt over daar.

@komsja, vind het wel vies eigenlijk wat jij doet, de omschrijving dan. Doe dan maar de (link) advertentie van Clearasil.

komsja
door komsja - Sep 16, 2014 om 18:52
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Maar was het nou de banaan of die puist

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2014 om 18:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat een OT gechat weer allemaal.

komsja
door komsja - Sep 16, 2014 om 19:00
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tenormin
is inderdaad wel een vies praatje maar zukke dingen moet je ook doen als je alleen bent maar voor de eventuele kijkers zijn er goede veiligheids brillen te verkrijgen want wie weet waar de inhoud heen gaat.
Maar we zitten hier nou wel te ouwehoeren en te geinen maar je zal maar zo,n dikke unit met zo,n gele punt op je neus hebben en dan lijkt het me niet leuk om dan uitgemaakt te worden als pinokkio