jo
door jose123 Sep 15, 2010 om 20:28
Geldzaken & recht

Hoelang duurt het traject van hypotheekgesprek tot notaris?

Weet iemand hier hoe lang het traject van het hypotheekgesprek bij de bank tot het passeren van de hypotheek bij de notaris duurt ? Ik heb daar maximaal 4 weken de tijd voor, zou dat kunnen lukken?

11801 6 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Sep 15, 2010 om 21:15
827 Antwoorden / 2 Vragen

Da's wel heel erg krap! Ben bang dat dat never nooit gaat lukken, maar je kunt altijd even een hypotheek-adviesburo bellen....
Een week of 8 is realistich.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 16, 2010 om 02:24
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag José,

De enige die dit kan beantwoorden is een notaris.

Jij hebt als koper zelf de keuze van notaris. Bel een stel notarissen af, ook in omliggende plaatsen, of dit kan en vraag dan meteen naar de kosten all-in. Want de notaristarieven zijn vrij en er kan wel 30 % verschil zitten in het tarief van de ene met de andere notaris.

Hardware ERror MAN.

bobmalooga
door bobmalooga - Sep 16, 2010 om 09:34
229 Antwoorden / 7 Vragen

Meestal is niet de Notaris maar de bank degene die veel tijd nodig heeft. Zorg dat je zo snel mogelijk de financiering rond hebt, met de Notaris kun je gewoon een afspraak maken.

co
door courier - Sep 16, 2010 om 11:33
226 Antwoorden / 2 Vragen

Jose 123 daar valt pas iets zinnigs over te zeggen, niet na het 1e hypotheekgesprek maar na de door jullie voor accoord ondertekende hypotheekofferte. Stel die vraag vervolgens aan de hypotheekadviseur, want als er ook een levensverzekering gesloten wordt dan heb je ook te maken met hun interne procedures. De notaris gaat pas aan de slag nadat hij van de bank een gerichte opdracht heeft gekregen.

ru
door rubberenrobbie - Sep 17, 2010 om 19:36
4 Antwoorden / 0 Vragen

@Jose 123: 4 weken is mogelijk, is wel een zeer minimale termijn. Je hebt geen tijd meer voor vergelijken van hypotheekoffertes, en je bent min of meer afhankelijk van die éne bank, die toezegt het te kunnen in die 4 weken. Is mij door geknoei (onkunde) van een tussenpersoon ook een keer overkomen. Koopacte reeds ondertekend, alle ontbindende voorwaarden 'gepasseerd'; hypotheek 'geregeld' (dacht ik dus), maar dát bleek op 4 weken voor het "moment sûpréme" niet zo te zijn. Gaf heel veel stress en slapeloze nachten en heeft veel geld gekost. Als je het enigszins kunt voorkomen , voorkom dit dan !!!

den dries
door den dries - Sep 19, 2010 om 10:57
62 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zo'n haast met het schuld verzamelen voor de komende 30 jaar?
Bezint eer gij begint.
U koopt namelijk geen bezit maar 30 schuld met alle spanningen vandien.