bi
door bieslook Aug 27, 2014 om 21:42
Voeding & gezondheid

Hoesten

Weet iemand hoe het komt dat als je verkouden bent je aan het einde van de dag/s' avonds meer gaat hoesten als overdag? Ik heb daar namelijk last van en omdat ik niet teveel paracetamol wil slikken wil ik eigenlijk een tip wat ik hieraan kan doen. Behoudens de whisky die ik al tot mij neem.

21329 53 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 27, 2014 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat vind uw huisarts van uw klacht?

ve
door verwijderd - Aug 27, 2014 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Paracetamol helpt sowieso niet tegen hoesten.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2014 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem een dropje of een strepsil.

Heeft u last van veel slijm, dan kunt u Bisolvon nemen.

Mocht u het hoestreflex wat willen verminderen, dan kunt u Nattermann bronchium hoestdrank nemen. Daar zit codeïne in, dat remt het hoestreflex. Aan een paracetamol heeft u niets, tenzij het een combipil is met codeïne.

Aan het einde van de dag is je weerstand meestal verminderd, eventuele koorts loopt dan ook wat op. Alcohol vermindert het immuunsysteem.

Kippensoep heeft een ontstekingsremmende werking

Bij aanhoudende klachten naar de dokter.

(dit was een gratis consult)

ve
door verwijderd - Aug 28, 2014 om 01:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laurierdrop (o.a. bij Hema, Kruidvat), thee met honing, eventueel Broomhexine HCI (o.a. bij Lidl, Aldi, enz.), keelpastilles AH...., dennenhoestdrank/honinghoestdrank Kruidvat etc., water drinken en zoals al is gezegd: als het langer aanhoudt naar de dokter gaan.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2014 om 02:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag het aan uw huisarts eens.

Omgevingsfactoren kunnen een rol zijn, w.o. luchtvochtigheid, stofdeeltjes, warmte, prikkelingen op de luchtwegen e.d.

Op mijn werkplek regelmatig last van "Arbo-astma"!

ve
door verwijderd - Aug 28, 2014 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@1953
Ik noem dat airco-astma (ontslaat door slecht/geen onderhoud). Gelukkig werkt op mijn voormalige werkplek de arko nog.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2014 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

U drinkt òf te weinig, òf de verkeerde whiskey :-)
Voor een beetje goede Islay kun je mij altijd wakker maken ...

ve
door verwijderd - Aug 28, 2014 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

.....Behoudens de whisky die ik al tot mij neem. .....
Dosis verhogen, maar niet te schielijk innemen, want dat kan de klacht verergeren.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Codeïne is het enige wat goed helpt tegen een vervelende hoestprikkel in de nacht.

Vaak is de warmte een oorzaak dat je juist in bed veel meer gaat hoesten.

De apotheek zal je graag allerlei troep willen verkopen .. Maar voor mij was dit allemaal weggegooid geld.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

vragen aan huisarts kost geen eigen risico, of misschien nog een paar whisky's?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kippensoep koortsverlagend werkt is echt een broodje aap verhaal.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen dit soort klachten op een forum kwakken waar allemaal pseudodoktoren zitten en dat je niet gewoon even contact opneemt met de assistente van je huisarts. Dit zijn de aangewezen personen om dit soort vragen te beantwoorden. Een langdurig kriebelhoestje hoeft nl. ook niet een onschuldige hoest te zijn.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste misty / moos

ga naar de huisarts als je gezondheid je lief is .
al deze mensen bedoelen het goed maar is er een die hier echt wat van weet?
wat zij je laten weten zijn huis en tuin middeltjes die kunnen nog wel eens averechts werken .

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Paracetamol met codeïne,dempt de koorts en hoestprikkel.Dit geneesmiddel is uitsluitend verkrijgbaar op recept.Niet verwarren met paracetamol -coffeïne welke vrij te koop is bij drogist en apotheek.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=assantar schreef op vrijdag 29 aug 2014, 11:31... en dat je niet gewoon even contact opneemt met de assistente van je huisarts. Dit zijn de aangewezen personen om dit soort vragen te beantwoorden.
En hierdoor stijgen de zorgkosten de pan uit.
Mensen die om elk wissewasje naar de dokter lopen.
Wat mij aangaat mag er gewoon een eigen bijdrage worden gezet op een consult van de huisarts.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie: slecht en gevaarlijk advies]

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe het komt dat je 's avonds meer hoest weet ik niet. Ik heb wel een paar goede tips:
Is het een hoest met slijmvorming dan heeft het een functie.
VASTZITTENDE HOEST
Bij vastzittende hoest kook je een paar gekneusde witte/spitskool bladeren in melk. Dan door een zeef en deze melk drink je warm, kan gezoet worden met honing.
Drink maar naar behoefte, je zult merken dat de hoest snel los komt.
Meestal hoef je dit maar 1 dag te nemen. Het smaak echt niet vies.

Om het nachtelijk hoesten van een kind boven 2 jaar (of volwassenen, vonden we zelf uit) te stoppen, wrijf je een stevige laag Vicks VapoRub op de voetzolen, doe er sokken over aan, en binnen vijf minuten stopt het zware hoesten en geeft het je vele, vele uren verlichting. Het werkt voor de volle 100% en is bij kinderen veel doeltreffender dan de sterkste voorgeschreven medicijnen!
Waarbij nog vermeld kan worden dat het buitengewoon verzachtend en kalmerend werkt en ze vast in slaap vallen.
Op de radio was een programma waarin een man uitlegde waarom hoestmedicijnen bij kinderen over het algemeen meer kwaad dan goed doen, vanwege de chemicaliën er in. Deze manier, dus het wrijven van Vicks VapoRub op de voetzolen, werd werkzamer bevonden dan de voorgeschreven medicijnen bij het slapen.
Over het algemeen lijkt het een verzachtend en kalmerend effect te hebben op zieke kinderen, die dan rustig in slaap vallen.
Le op!
Vicks VapoRub is niet geschikt voor kinderen onder de 2 jaar. Vanwege de geringe ontwikkelingen van de longen kan er juist extra ontwikkeling van slijm plaatsvinden, waardoor de luchtwegen geblokkeerd kunnen raken. Hierdoor kan bij zulke kleine kinderen een levensgevaarlijke situatie ontstaan. Doordat de slijmvliezen al aangedaan zijn door een bacterie of een virus kunnen er ernstige ademhalingsproblemen ontstaan. Op de bijsluiter van Vicks VapoRub staat ook vermeld dat het niet geschikt is voor kinderen jonger dan 2 jaar.

Deze tips heb ik ooit opgeslagen en gebruik ik zelf ook. Helaas heb ik geen bron vermelding.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een kat of hond of vogels in huis,dan ben je alergies daarvoor of last van stofmijt?
Dat laatste ,dan iedere dag stofzuigen! Pruim

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

een simpel King pepermuntje nemen en het is zo goed als weg.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

assantar schreef op vrijdag 29 aug 2014, 11:31: Dat kippensoep koortsverlagend werkt is echt een broodje aap verhaal.

Mocht dit een reactie zijn op mijn advies, ik heb overigens nooit beweerd dat het koortsverlagend werkt, maar dat kippensoep het immuunsysteem versterkt, het volgende

Carnosine
Minder mensen zijn ervan op de hoogte dat deze oeroude volkswijsheid ook wetenschappelijk bewezen is. In kippensoep zit een stofje, carnosine, dat ons immuunsysteem helpt om met verkoudheid en griep af te rekenen, zo onderzocht de Universiteit van Nebraska. Dit aminozuur komt van nature ook in ons eigen lichaam voor en doet daar allerlei nuttigs. Zo remt het glycatie af; een verandering in de celstructuur die met veroudering samenhangt. Ook blijkt het bij ratten staar te verminderen.

bron

Of je er waarde aan hecht, mij een biet, maar ik neem bij griep en verkoudheid kippensoep en het werkt als een speer.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beter lezen advies van de assistente is nog altijd gratis .Voor de rest kraam alleen maar onzin uit je betaald Waar betaal je anders premie voor Om niet naar een dokter te gaan?

czar schreef op vrijdag 29 aug 2014, 11:37: [quote=assantar schreef op vrijdag 29 aug 2014, 11:31... en dat je niet gewoon even contact opneemt met de assistente van je huisarts. Dit zijn de aangewezen personen om dit soort vragen te beantwoorden.

En hierdoor stijgen de zorgkosten de pan uit.
Mensen die om elk wissewasje naar de dokter lopen.
Wat mij aangaat mag er gewoon een eigen bijdrage worden gezet op een consult van de huisarts.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van sommige medicijnen kun je ook allergisch zijn zoals hoesten - snotteren en vele andere ongemakken...

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Echt ,ik meen het .Wij hebben altjd een hond gehadNu kan dat niet meer,mijn vrouw kan niet meer tegenhondeharen en katten en we hebben van die kleine vogels gehad,die hebben een vette huid
en aar kan ze ook niet meer tegen,huilen ,hoesten.De tranen lopen over de wang en hoesten binnen.wvenend

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga gewoon naar de huisarts als je zelf al van alles hebt geprobeerd.
Ik heb ook eerst 4 weken van alles via de drogist geprobeerd voor ik de huisarts belde.
Bleek het (na bloedonderzoek) kinkhoest te zijn. Dit komt namelijk steeds vaker voor.
Dit jaar wordt er zelfs van een epidemie gesproken. M'n huisarts had op dat moment al zeker 20 patiënten in haar praktijk met kinkhoest. Als je woont in de zgn, Biblebelt, heb je meer kans op besmetting (dit kan overal zijn, ook in de supermarkt) Ook in gebieden waar meer mensen wonen die om andere redenen hun kinderen niet laten vaccineren. De vaccinatie beschermt je tegenwoordig maar 10-15 jaar. Je verwacht niet dat je, vooral als je zelf als kind ingeënt bent dat je dat nog kunt krijgen. Daarom is het goed om een huisarts te raadplegen.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil alle mededenkers hartelijk bedanken voor alle al dan niet bruikbare adviezen. Hedenvrijdagmorgen naar de huisarts geweest en omdat ik ook een lichte vorm van longemfyseem heb een puf voorgeschreven gekregen. Had ik 2013 ook al gekregen alleen had ik niet begrepen dat na hersteld te zijn ik deze moest blijven gebruiken. Hetgeen ik nu uiteraard wel ga doen. En vanavond ga ik een lekkere pan kippensoep maken. Niet persé vanwege de verkoudheid maar ook omdat ik het lekker vind en bovendien snijdt het mes dan aan twee kanten. Nogmaals bedankt voor al het meedenken, Groetjes van Jeannet.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rook je eigenlijk? Als je nl de hele dag gerookt hebt, kan dat zeker de reden zijn. Ik weet dat nog van toen ik zelf nog rookte. Als je alleen bedoelt als je naar bed gaat, dan moet je in ieder geval niet op je rug gaan liggen. Zo hoog mogelijk liggen wil wel eens helpen, maar is soms niet te doen. Glaasje water en/of laurierdropje op je nachtkastje voor noodgevallen wil wel iets verlichten, maar helemaal weggaan doet het niet. Bij mij helpt het wel om neusdruppels te nemen. Je hoeft dan niet door je mond te ademen, wat nog meer kriebel veroorzaakt. Maar het allerbeste helpt elke avond een klein tabletje codeine half uurtje voor het slapen gaan. Na ongeveer 3 dagen is het dan gedaan. Zo niet: alsnog naar de dokter. Zeker als er koorts bij komt.

Voor iedere schietscheet naar de huisarts lopen is inderdaad prijsopdrijvend. Het is geen mentaliteit om te roepen 'daar betaal je toch voor'. We moeten af van die onverschilligheid als het om zorgkosten gaat. Je kent je lichaam goed genoeg om te weten of het nodig is om aan de bel te trekken!

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 12:59: Beter lezen advies van de assistente is nog altijd gratis

Dat valt nog te bezien.
Maar waarom zou de assistent het beter weten dan de forumleden hier?

vr1944 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 12:59: Waar betaal je anders premie voor Om niet naar een dokter te gaan?

Ik betaal steeds meer premie omdat jij met elk wissewasje naar de huisarts gaat en erger nog, omdat jij anderen aanraadt dat ook te doen.

En met adviezen met de strekking _kun je beter aan iemand anders vragen_ schiet TS overigens ook weinig op. TS wil met dit wissewasje kennelijk ook niet meteen naar de dokter, anders had TS de vraag niet hier gesteld.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stop met roken!

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een telefoontje naar de assistente is niet gratis, dat is een telefonisch consult.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de indruk dat degenen die na mijn bedankje reageerden de tekst hiervan niet goed hebben gelezen. Daarin meldde ik bij de huisarts geweest te zijn en ook wat hij mij voorschreef. EN IK LOOP NIET VOOR IEDERE WISSEWASJE NAAR DE HUISARTS!!! Mijn partner zei dat ik moest gaan. En ik zet inderdaad mijn elektrische lattenbodem aan het hoofdeinde omhoog want dat geeft meer lucht. Vanwege mijn lichte vorm van longemfyseem (zie mijn vorige reactie). Omdat ik in 2013 ook al zo'n last ben ik gestopt met roken. Dus ik weet niet waarom visvest mij dit adviseert want volgens mij heb ik dat niet in mijn vraag gezegd. Ook ben ik niet allergisch voor huisdieren. Het is gewoon een familiekwaaltje.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

In 2008 had ik ook last van hoesten in de avond/ nacht. Bij bij bleek er een Non-Hodgkin lymfoom van 3 cm in mijn borstkast te zitten. Ga naar de huisarts en ga niet zelf zitten "knutselen".

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

costnix schreef op vrijdag 29 aug 2014, 17:35: Bij bij bleek er een Non-Hodgkin lymfoom van 3 cm in mijn borstkast te zitten.

Zeg dat nou niet, nu denkt half Nederland dat 's avonds hoesten wel eens heel ernstig kan zijn.
9 van de 10 keer gaan de klachten vanzelf over. Gaan ze niet over, verergeren ze of heb je veel pijn, dan ga je naar de huisarts.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

costnix schreef op vrijdag 29 aug 2014, 17:35: Ga naar de huisarts en ga niet zelf zitten "knutselen".

Zeker de 2 reacties van TS niet gelezen?!;-)
Kijk bv. eens boven je eigen reactie!

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo misty&moos,
en nu maar van de kippensoep genieten.
Vr.gr.sjoppie.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Typisch dat er niet op de vraag geantwoord,meest alleen suggesties om de hoest te verlichten.
Dat is de vraag niet.

Redenen/oorzaken waarom je meer en vaker hoest als je plat ligt:

De longen gaan zich anders plooien als je plat ligt,Zodra je gaat liggen loopt het vocht van de longen langs de wand van de longen,dan ga je dus hoesten.
Ook kan het zijn ,dat dat de lucht in je kamer te droog is,dan krijg je ook kriebel of prikkelhoest ervan.
Als je gaat slapen ,slaap dan zo rechtop mogelijk ,me veel kussens in je rug.
Zorg ook dat op je slaapkamer de raam open staat.
Mocht het te lang gaan duren dat hoesten,ga dan naar de huisarts voor een medicijn..

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@engelinde

De Ts heeft het over 's avonds. Niet per se over de nacht in bed.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kon nu pas reageren en ik lees al verschillende reacties.
Mijn truc werkt altijd perfect, vooropgesteld dat het om een verkoudheid of griep gaat. En dat is:
- de eerste 5 dagen bij de 3 maaltijden 2 tabletten van 1000 mg vitamine C slikken;
- daarna 5 dagen verdeeld over de dag 4 tabletten;
- daarna 5 dagen verdeeld over de dag 2 tabletten.
In de meeste gevallen is na 3 dagen een ommekeer merkbaar. Dan absoluut doorgaan met bovenstaand advies, tot de 15 dagen gepasseerd zijn en dan pas kan je stoppen.
Mocht het zo zijn dat je met 6 tabletten per dag geen ommekeer merkt, dan de dosis na 3 dagen verhogen met 2 extra tabletten, die je dan rond 21.30 uur inneemt. Heel soms kan dat gevolgen hebben voor je slaap, omdat vitamine C een activerende energie losmaakt. Maar er zijn ook genoeg mensen die dat effect niet merken.
Zelf moet ik reumamiddelen gebruiken, die mijn weerstand volledig beneden peil brengen en dan is een verkoudheid reuze snel opgelopen. Maar met deze truc lukt het mij, en iedereen die ik deze truc heb kunnen aanreiken, ALTIJD om verkoudheid of griep volledig onder de knie te krijgen.
Er zijn altijd mensen die dit nooit uitgetest hebben en die schijnen te 'weten' dat het niet werkt. Ik zou zeggen: test zelf, pas dán kan je oordelen.
Veel succes en sterkte!

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wvenend: Huisstofmijt verwijder je niet simpel door "even" te stofzuigen.
Wil je huisstofmijt in je tapijt/vloerkleed/bank/bed o.i.d. kwijtraken d.m.v. stofzuigen dan zou je 24 uur lang de stofzuiger op de besmette plek moeten laten zuigen, dan pas ben je wsl. af van de huisstofmijt. Onbegonnen werk dus. Als je hier flink allergisch voor bent moet je je woning volledig saneren. D.w.z. alle stoffen dingen het huis uit.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk kunnen we met z'n allen van alles bedenken wat er aan de hand kan zijn, feit blijft dat de persoon in kwestie óf zelf al weet wat er aan de hand is, óf een arts kan dat vertellen na onderzoek. Daar is al een aantal keren iets over gezegd, terecht.
Terugkomend op de vraag of er iets te doen is aan hoesten, en onze focus van antwoorden dáár alleen op betrekken, zou een stuk schelen in de lange lijst van antwoorden, want zo langzamerhand zie ik door de bomen het bos niet meer.
De truc die ik aanreikte kan voor alle klachten toegepast worden. Het is immers al vele jaren bekend dat veel mensen een chronisch tekort hebben aan vitamine C. Het opkrikken van dit gehalte in het lichaam geeft sowieso verbetering, in welke vorm dan ook. De eigenschappen van dit vitamine zijn niet onbelangrijk: cellen worden sneller vernieuwd (merk je aan sneller groeiende nagels en haren), weerstand wordt flink opgekrikt, antibacteriële en antivirale werking, natuurlijk laxeermiddel (kan ook bij bovenvermelde tip bemerkt worden door sommige mensen) en antidepressief. Kijk maar wat er gebeurt als mensen een tekort hebben, dan vertonen ze tegengestelde verschijnselen.
Dus eerst zekerheid zoeken voor wat betreft de oorzaak van de aandoening, en je kunt altijd de tip toepassen met vitamine C. Dat zal de werking van (bijna) alle middelen niet tegenwerken.....

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

fpo schreef op vrijdag 29 aug 2014, 20:55:
Er zijn altijd mensen die dit nooit uitgetest hebben en die schijnen te 'weten' dat het niet werkt.

Dat klopt, en hier is er weer zo eentje :-)
6000 mg vitamine-C is meer dan 60x de hoeveelheid die je per dag nodig hebt.
Vitame-C is een wateroplosbare vitamine. Wat je er te veel van inneemt plas je gewoon weer uit. Je kunt dus na dag 1 het beste gewoon in een glaasje plassen en dat dan op dag 2 opdrinken :-)

Toch weet ik zeker dat jouw methode wel heel vaak werkt.
De reden is dat je met een behandelplan van 15 dagen komt. Of je nu wel of geen vitamine-C neemt, na 15 dagen is een verkoudheid of griep vrijwel altijd over, meestal eerder.

Vitamine-C tabletten zijn klinkklare onzin.
E300 = Ascorbinezuur = Vitamine C wordt aan bijna alle producten toegevoegd als goedkoop conserveringsmiddel. Al decennia komen huisartsen geen patiënten meer tegen met een vitamine-C gebrek, al leven ze uitsluitend op hamburgers en patat. Scheurbuik is echt al heel lang volledig uitgestorven.

Als jij (of wie dan ook) denkt dat het wel werkt: vooral doen! Een teveel aan vitamine-C is niet snel gevaarlijk. Het is echter allemaal gebaseerd op suggestie. Geef mensen kalktabletjes met een mooi verhaal erbij en ze hebben het gevoel dat het echt helpt. Dat zouden artsen weer eens wat vaker moeten toepassen i.p.v. al die rommel die nu wordt verstrekt. Dus liever vitamine-C die niks doet dan zware ontstekingsremmers met vervelende bijwerkingen.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

czar schreef op vrijdag 29 aug 2014, 14:41:
vr1944 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 12:59: Beter lezen advies van de assistente is nog altijd gratis

Dat valt nog te bezien.
Maar waarom zou de assistent het beter weten dan de forumleden hier?

De opleiding tot doktersassistent is een MBO-opleiding op niveau 4. Om toegelaten te worden moet je in bezit zijn van een diploma op tenminste VMBO-niveau.Ik denk dat de meeste forumleden deze opleiding niet genoten hebben
vr1944 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 12:59: Waar betaal je anders premie voor Om niet naar een dokter te gaan?

Ik betaal steeds meer premie omdat jij met elk wissewasje naar de huisarts gaat en erger nog, omdat jij anderen aanraadt dat ook te doen.

En met adviezen met de strekking _kun je beter aan iemand anders vragen_ schiet TS overigens ook weinig op. TS wil met dit wissewasje kennelijk ook niet meteen naar de dokter, anders had TS de vraag niet hier gesteld.

Hoe kom je erbij dat ik TS adviseer naar een dokter te gaan.Ik geef alleenaan dat je zit te zwammen Dokters assistente om advies vragen is gratis. Die is er dus voor opgeleid om te bepalen of een bezoek aan de arts nodidzakelijk is.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fpo schreef op vrijdag 29 aug 2014, 21:58Het is immers al vele jaren bekend dat veel mensen een chronisch tekort hebben aan vitamine C.
Nou moet je ophouden met je onzin praatjes.
Straks ga je ons nog verwijzen naar Beyuna ...
Uit welke wetenschappelijke studie is gebleken dat veel mensen een chronisch tekort hebben aan vitamine C? Een linkje volstaat.

Er zijn vele dubbel-gecheckte studies gedaan naar vitamines.
Het enige wat je zou kunnen beweren is dat de ADH voor vitamine-C van 70 mg/dag soms wat aan de lage kant kan zijn. 100 mg/dag is ruim voldoende. En daarmee valt vitamine-C al bijna niet meer onder de vitamines.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op vrijdag 29 aug 2014, 22:21: De opleiding tot doktersassistent is een MBO-opleiding op niveau 4. Om toegelaten te worden moet je in bezit zijn van een diploma op tenminste VMBO-niveau.

En als ze met een 6- geslaagd is?
Daarbij is MBO nu niet echt een niveau waardoor ik overtuigd raak.
Ik weet zeker dat hier mensen reageren met hogere opleidingsniveaus en misschien zit er zelfs wel een huisarts tussen (die ook niet allemaal zo geweldig onderlegd zijn).

Bij mijn huisarts worden de werkzaamheden van de assistente overigens wel gewoon in rekening gebracht. Zou mooi worden als die een gratis spreekuur zou hebben. Welke huisarts is dat? Telefoonnummer?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 22:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een huisarts heeft uiteraard een universitair niveau.

Elke verkoudheid is na 14 dagen over. Of je jezelf nu volgiet met vitamine C of niet. We hebben hier geen gebrek aan vitamine C.

Dus onzinnig advies om dat maar, en zeker in zulke hoeveelheden, te slikken.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@czar, wat een leuk bedacht verhaal schrijf je over dit onderwerp. Heb je eigenlijk wel ervaring opgedaan met vitamine C? En dan bedoel ik natuurlijk niet een simpele keer wat tabletjes nemen,o.i.d.
Ik wel, al tientallen jaren. Niet alleen privé en op mezelf uitgetest, maar ook via mijn decennia lange samenwerking met velerlei artsen die dezelfde ervaringen als ik hebben opgedaan in hun praktijken. Daarnaast heb ik vele jaren in de geneesmiddelenresearch gewerkt en weet dan ook hoe het lichaam reageert op vitamine C. Ik weet dus waar ik over praat. Het vergt echter teveel uitleg voor een topic als deze om duidelijk te maken waarom de truc werkt. Kortweg is het belangrijk dat de bloedspiegel een flinke stoot aan vitamine C moet krijgen om het lichaam te porren om stoffen vrij te maken die de ziekteverwekkers om zeep kunnen helpen.

Inderdaad wordt een teveel aan vitamine C uitgeplast. Maar als gedurende een langere tijd de bloedspiegel van vitamine C hoog blijft, gebeuren er in het lichaam andere dingen dan wanneer de bloedspiegel vrij snel daarna weer compleet terugvalt. Dat is bij een aantal artsen wel degelijk bekend, maar dat zijn dan ook artsen die zich verdiept hebben hierin. Artsen die dat niet hebben gedaan, weten dat dan ook niet, dat is logisch.

Daarnaast is het al langer bekend dat de dagelijkse waarden van middelen in NL behoorlijk rammelt. Dat geldt niet alleen voor vitamine C, die veel te laag wordt beschouwd dan wat het lichaam werkelijk nodig heeft, maar ook voor vitamine D3. In Amerika weet men dat allang en heeft men dat bijgesteld. Alleen in Europa is men vaak tergend langzaam in wijzigingen aanbrengen. Maar ergens in de toekomst zal dat allemaal bijgesteld worden, daar ben ik niet bang voor.

Hoe CZAR erbij komt om te zeggen dat het op suggestie berust, kan alleen maar voortkomen uit pure onkunde, en als door die onkunde dan uitspraken neergelegd worden die kant noch wal raken en alleen maar bedachte dingen zijn, dan wordt een vraagsteller totaal op het verkeerde been gezet. Dat is m.i. niet in het belang van een vraagsteller, want die verdient een oprecht antwoord en geen antwoorden die uit de lucht gegrepen zijn.
Het is fijn als ieder zijn zegje doet en hem of haar dan in z'n waarde gelaten wordt. Dat is in ieder geval mijn streven.....

ve
door verwijderd - Aug 29, 2014 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

fpo schreef op vrijdag 29 aug 2014, 22:56: @czar, wat een leuk bedacht verhaal schrijf je over dit onderwerp.

Ik heb je gevraagd om een link te geven naar 1 wetenschappelijke studie die jouw verhaal onderbouwt. En dat mag best heel wetenschappelijk zijn hoor, want ik heb een beetje chemie gestudeerd, dus ik schrik niet van formules. Het hoeft absoluut niet populair-wetenschappelijk te zijn.
Je komt met een enorm lul-verhaal, zonder namen, zonder studies, zonder wat dan ook, wat maar enigszins verifieerbaar zou kunnen zijn. 1 linkje, da's alles waar ik om vraag.

En zolang je dat niet geeft is jouw hele praatje BS.
Of dacht je nou werkelijk dat er bij de gezondheidsraad allemaal sukkels zitten die zich niet baseren op wetenschappelijk onderzoek?

Ik heb je, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, al aangegeven dat de ADH voor vitamine-C in sommige gevallen wat aan de lage kant is. Vitamine-D tekorten zijn bekend, vooral bij zwangere vrouwen, kinderen onder de 6 jaar en ouderen die nooit meer buiten komen of lijden aan osteoporose. Die krijgen dat ook allemaal voorgeschreven door de huisarts. Alcoholisten doen er goed aan extra vitamine B1 (100 mg/dag) te nemen. Voor de rest bestaan er amper vitaminetekorten, misschien in hoge uitzondering bij mensen die zware medicijnen krijgen.

De rest valt onder het kopje marketing, suggestie of oplichting, wetenschappelijk gezien dan.
Als jij nu eens met 1 aanknopingspunt zou komen dat ik kan verifiëren, een naam, een linkje, wat dan ook, dan kan ik er inhoudelijk op in gaan. Tot die tijd sluit ik me aan bij alle studies die openlijk te vinden zijn, ervaringen van artsen die openlijk te vinden zijn, en de conclusies van de gezondheidsraad.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2014 om 06:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@fpo
U bent toch wel de bekend met de uitsprak van Paracelsus? "Alles is vergif, alleen de dosis bepaalt of het als gif werkt."

ve
door verwijderd - Sep 1, 2014 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is alweer verder in de tijd en nu ik e.e.a. aan het doorlezen ben na mijn reactie, kan ik alleen maar misselijk worden bij reacties van Czar. Deze persoon houdt er blijkbaar erg van om z'n leven te vullen met bewijzen, linkjes en wat al niet meer, om zich gesterkt te voelen in zijn beweringen. Nou, hij mag doen wat hij niet laten kan. Ik ervaar een aantal uitspraken van hem als zeer denigrerend en blijkbaar heeft hij geen respect voor meningen en ervaringen van anderen. Misschien dat anderen dat ook zo ervaren, dat zou mij totaal niet verwonderen.
Ik vind het altijd weer jammer als topics ontsporen door reacties als die van Czar. Dat hij zoveel sterren heeft gekregen, getuigt beslist niet van kwaliteit, maar van de kwantiteit in reageren, waarbij een aardig deel denigrerend zijn en respectloos naar anderen toe. Bah!
Jammer dat de vraagsteller hiermee te maken heeft gekregen, maar ja, we leven in een vrij land en iedereen mag zijn zegje doen, dus ook figuren als Czar. Hopelijk wordt hij er heel gelukkig mee.
Excuus Misty&Moos dat dit is gebeurd. Ik ga beter mijn best doen om me bij de topics te houden en hopelijk volgen er meer.....

ve
door verwijderd - Sep 1, 2014 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

fpo schreef op maandag 1 sep 2014, 15:27: Het is alweer verder in de tijd en nu ik e.e.a. aan het doorlezen ben na mijn reactie, kan ik alleen maar misselijk worden bij reacties van Czar. Deze persoon houdt er blijkbaar erg van om z'n leven te vullen met bewijzen, linkjes en wat al niet meer, om zich gesterkt te voelen in zijn beweringen.

Ik heb geleerd dat je je beweringen moet stoelen op uitslagen van onafhankelijk onderzoek.
Als u misselijk wordt van mij, dan raad ik u aan nog een paar vitamine-tabletjes te nemen, alhoewel niet uit onderzoek gebleken, schijnen die bij u toch erg heilzaam te werken.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2014 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

uch UCH UCH grrppfffftttt Zo die klodder is weg

ve
door verwijderd - Sep 1, 2014 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me iets af.... "Hoest met de TS?"

ve
door verwijderd - Sep 1, 2014 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals hartelijk bedankt voor alle al dan niet bruikbare reacties. Maar ik krijg inmiddels de indruk dat er onderling een soort verbale ruzie is ontstaan tussen czar en fpo. En dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn van deze rubriek. En aangezien ik ontzettend veel reacties heb ontvangen ga ik er nu een punt achter zetten door op de link te klikken dat ik verder geen reacties meer wens te ontvangen.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2014 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mistty&moos
U heeft groot gelijk en zoals de indianen zeggen UCH en de vredespijp opsteken

ve
door verwijderd - Aug 27, 2015 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kwam bij deze ouwe vraag terecht omdat ik eens ben gaan koekelen op FPO.
Dit vanwege zijn herhaalde reclameboodschappen voor een bepaald computerboek.
Die door de redactie zijn verwijderd, behalve de laatste.
Wat heb ik gelachen om zijn verheerlijking van vitamine C tabletten.
Dat C verhaal is klinkklare nonsens.
En dat hoesten van misty&moos is simpel verklaarbaar.
Als je slaapt rook je geen zware shag.
++++++++++++++++++++++++++++++++++==============

misty&moos schreef op woensdag 27 aug 2014, 21:42: Weet iemand hoe het komt dat als je verkouden bent je aan het einde van de dag/s' avonds meer gaat hoesten als overdag? Ik heb daar namelijk last van en omdat ik niet teveel paracetamol wil slikken wil ik eigenlijk een tip wat ik hieraan kan doen. Behoudens de whisky die ik al tot mij neem.