Hoevaak laten repareren
ik heb een sony vaio laptop van 850 euro en is nu voor de 4e keer voor hetzelfde probleem weg ,het betreft de harde schijf die steeds kapot gaat.
de laptop is nu bij Sony omdat wij aangegeven hebben dat wij niet meer geloven dat dit probleem goed opgelost gaat worden en dat de storing wel altijd zo zal blijven terug komen.
nu willen ze ons twee derde aan geld terug geven of een ander laptop die bij hun ook al eens voor div reparatie's is geweest.
met de mededeling dat er momenteel niet zo gelijkwaardig apperaat bij hun staat dus hij geeft iets aan wat dus niet kan...
ik vind dit belachelijk mede omdat de laptop eigenlijk nooit goed gewerkt heeft en de opmerking van sony dat we al bijna een jaar plezier hebben dat raak kant nog wal.
wat is hier in nederland de wetgeving hierover? en wat als Sony zegt dat het bedrijf in belgie zit en aan die wetgeving gehoor moet geven?
volgens mij is dat helemaal niet zo namelijk.
graag hoor ik van mensen die weten hoe het recht zit hier in nederland
Staat de laptop aan tijdens het vervoeren?
Zo ja, dan heb je zowiezo geen recht op kosteloze reparatie of vervanging, omdat een harde schijf die draait niet tegen schokken kan.
Dus staat de laptop aan: nooit vervoeren en op de plaats laten staan.
[quote=cbdekleijn schreef op woensdag 7 jul 2010, 21:38]en wat als Sony zegt dat het bedrijf in belgie zit en aan die wetgeving gehoor moet geven?
Als de laptop in Belgie gekocht is, is het Belgisch recht van toepassing en niet het Nederlands recht.
Daarbij:
Als de laptop voor de rest goed is, zou ik persoonlijk gewoon een losse harde schijf kopen en die in de laptop zetten.
[quote=ikbenik schreef op woensdag 7 jul 2010, 22:53][quote=cbdekleijn schreef op woensdag 7 jul 2010, 21:38]en wat als Sony zegt dat het bedrijf in belgie zit en aan die wetgeving gehoor moet geven?
Als de laptop in Belgie gekocht is, is het Belgisch recht van toepassing en niet het Nederlands recht.
Daarbij:
Als de laptop voor de rest goed is, zou ik persoonlijk gewoon een losse harde schijf kopen en die in de laptop zetten.
nee hij is gewoon hier in nederland gekocht in een winkel waar onze v gaal ooit aan het werk was.
ik moest van hun de eerste keer gewoon sony bellen ivm pick up service ,toen ie het weer niet deed weer sony bellen enzenzenz.
en de laptop staat alleen maar op mijn dochters slaapkamer en wordt nooit ergens naar toe genomen ook niet van haar kamer naar een andere kamer.
het probleem (denk sony) dat het misscien te maken heeft met moederbord.
en een anders schijf kopen heeft dan geen zin want dan zou die waarschijnlijk ook kapot gaan en zelf inbouwen gaat niet ivm garantie dus helemaal geen oplossing voor nu.
het gaat mij erom wat voor rechten heb ik? als iets na 3x repareren en niet voldoet aan de verwachting moet ik hem dan nog een keer laten repareren of heb ik dan recht op geld terug of een nieuwe want dat is nergens terug te vinden op internet (bij mij dan)
De fabrikanten hanteren het beleid van na 3 x reparatie wordt het product omgeruild of gecrediteerd.
Dus voor de 4e keer zowiezo ter reparatie aanbieden met de mededeling vervanging van de gehele laptop of de koop ongedaan maken.
Dit dient wel via de verkopende partij te verlopen en niet via Sony, omdat Sony niet rechtstreeks aan de wetsregels over consumentenkoop hoeft te houden.
Er is nog iets wat een eventuele rechtsgang teniet gedaan kan worden:
Als je niet binnen 2 maanden na constatering van een probleem je gemeld hebt bij de verkopende partij, verlies je het recht op aanspraak de non-conformiteit en de regelingen die horen bij de consumentenkoop.
@cbdekleijn
Antwoord heb je al gehad.
"3 x repareren / recht op geld terug / nieuwe, want dat is nergens terug te vinden op internet".
Klopt. Maar wel als je die vraag zou stellen bij Consuwijzer.
Het antwoord is dan:
'Er bestaat geen wettelijke regeling die aangeeft hoe vaak een verkoper in de gelegenheid moet worden gesteld om een gebrek aan hetzelfde produkt te herstellen. De verkoper moet met de reparatie in ieder geval zorgen voor een duurzaam herstel. Lukt dit niet meteen en onstaan na verloop van tijd de problemen opnieuw, dan zult u de verkoper nogmaals in de gelegenheid moeten stellen te repareren. Als het na een aantal maal nog steeds niet is gelukt om de problemen volledig te verhelpen, dan kunt u stellen dat de verkoper met de reparatie blijkbaar niet kan zorgen voor een goed herstel. U kunt dan een vervangend produkt eisen of de overeenkomst ontbinden'.
Bron: Consuwijzer
inmiddels vanmorgen een telefoontje gekregen van de media markt en deze verzoekt mij om de laptop retour te laten komen en deze aan te leveren bij hun.
zij gaan dan zelf kijken en voor een passende oplossing zorgen.
nu maar hopen dat ze niet denken dat met een nieuwe harde schijf het probleem is verholpen want dat is niet het probleem alleen volgens sony.
moet wel zeggen dat de persoon van de media erg snel reageert en zijn best doet voor mij ,dat mag ook wel gemeld worden toch.....
@cbdekleijn
"Zelf kijken en voor een passende oplossing zorgen".
Kijken heeft geen zin meer, er moet gewoon een andere komen.
3/4 x repareren is genoeg. Laptop deugt niet.
Leuk de vermelding dat MM zijn best doet .....
Nog maar heel even afwachten met de pluim uitdelen. ;)
Hoop dat het probleem naar tevredenheid mag worden opgelost.
ja het is afwachten dat weet ik ,maar in ieder geval reageren ze erg snel op de mails en heb er nu wel een goed gevoel over.
maar je weet het pas als alles achter de rug is en dat zal nog even duren ben ik bang voor.
zo hehe.... nadat we de laptop naar de mm hadden gebracht op vrijdag ,kregen we dinsdag een brief met uitnodiging om naar de mm te komen.
dus wij er heen gelijk die middag en zonder verdere discussie mochten we een andere laptop uitzoeken (mijn dochter dan) ze heeft nu een mac en toen we (vrouw en ik) stonden te wachten op alle uitleg die mijn dochter kreeg zag mijn vrouw een mooi beeldscherm staan ,en vroeg wat is dat nu? ik vertelde dat in dat beeldscherm de hele pc zat ,ze vertelde toen dat ze dat mooi vond en dat ik dat maar moest kopen. dus ik heel blij en dochter blij.
ik moet zeggen dat die man die daar in zo mm winkel staat voor apple mij toch wel een beetje bedrogen heeft want op de vraag kunnen ze nu ook alles draaien wat ik nu op xp draai vertelde hij volmondig ja dus ik ging ervan uit dat de programma's nu eindelijk overweg konden met apple of apple met hun
maar eenmaal thuis kwam ik bedrogen uit.......grrrrr
maar ik heb xp ernaast draaien op de IMAC (heeft daar dan wel een heel handig progje voor om dat te doen) en nu werkt alles redelijk.
maar zo zie je maar weer koop niets zomaar want ze belazeren je waar je bij staat ..eerst thuis nakijken op de pc en dan maar met google zoeken. oh ja hij vertelde op dinsdag dat hij mij op woensdag terug bellen met een oplossing ,maar je raad het al het is nu vrijdag en nog steeds niet gebeld.en eigenlijk ben ik nu zover om dat ding in te pakken en terug te brengen omdat ze hem met valse voorwendselen hebben verkocht maar ja hij is zooooo mooi en zooooo snel.
bedankt ieder voor de inbreng
@cbdekleijn
Toch een klein pluimpje geworden. Opgelost met een ander angeltje. :)
Tja, zooooo mooi en zooooo snel ...
Bedankt voor de terugmelding, altijd leuk te horen hoe iets is afgelopen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer