hs
door hschuring Oct 24, 2015 om 20:05
Voeding & gezondheid

Hoeveel glazen limonade uit een fles?

Ik hoopte dat tijdens de aflevering van vandaag 24 oktober ook het verbruik aan de orde zou komen. Wij hebben altijd karvan cevitam ranja omdat ik het idee heb dat we hier minder van hoeven te gebruiken dat de flessen van eigen merk. En natuurlijk kan je zeggen als je het zelf zo ervaart dan blijf je het toch lekker gebruiken, maar ik ben ook benieuwd hoe anderen dit ervaren want het is wel het duurste merk. (of is dit nu een discussie ipv een vraag)

19956 34 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2015 om 21:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, smaken verschillen.
De een doet wat meer siroop in een glas dan een ander. Inderdaad: m.i. meer iets voor discussies.

hs
door hschuring - Oct 24, 2015 om 21:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik snap dat de een meer siroop er in doet dan de ander, laat ik het dan anders stellen. Er zijn vast mensen die ook meerdere soorten limonade uitgeprobeerd hebben, en zij kunnen vast ook oordelen of ze vinden dat je bij het ene merk meer moet gebruiken om tot dezelfde sterkte/zoetheid/smaak (hoe je het ook wil noemen) te komen.

pi
door pieterwolters - Oct 24, 2015 om 21:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is ook dat de duurdere merken geconcentreerder zijn waardoor je er uiteindelijk meer uithaalt. En ze zijn lekkerder.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 24, 2015 om 23:00
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Gezien het prijsverschil blijf ik wel bij de Nr 2, die heeft beste prijs/kwaliteit verhouding......

door 1953 - Oct 25, 2015 om 02:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Het zou onder beiden kunnen: vraag en discussie!

Maakt in feite toch niets uit, een gestelde vraag draait in velen gevallen uit op een discussie in de gestelde vraag.

Apetjoek
door Apetjoek - Oct 25, 2015 om 09:09
234 Antwoorden / 16 Vragen

Beste Googledoos , u moet niet alles geloven van het gene dat er op de televisie wordt verteld,probeer het zelf eens uit ,koop een tris plastic bekers en een fles ranja en een maatbeker voor de hoeveelheid ranja wat je in een plastic beker doet en vul dan bij met kraantjes water.
Persoonlijk weet ik dat er in ranja veel troep zit zoals natuurlijke kleurstoffen en stiekeme oxydanten maar ook gemene E-nummers.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 25, 2015 om 10:51
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Smaken verschillen en glazen verschillen ook van grootte.
Nu uit de test carvan als beste kwam vooral gelet op de smaakbeleving geeft dat al voldoende uitleg lijkt mij.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2015 om 11:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou er sowieso maar niet teveel van nemen gezien al de suiker die er in zit.

Cookies
door Cookies - Oct 25, 2015 om 11:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 25 okt 2015, 11:00]Ik zou er sowieso maar niet teveel van nemen gezien al de suiker die er in zit.

Ach, overal waar 'te' voor staat (behalve bij tevreden), is niet goed, heb ik geleerd.

Als je alles moet laten van wat je hoort/leest, mag je niks meer eten en drinken en ook dan ga je dood. Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.

me
door mein33 - Oct 25, 2015 om 11:22
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=kowalski schreef op zondag 25 okt 2015, 09:09]

Beste Googledoos , ??

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 25, 2015 om 14:12
7179 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mein33 schreef op zondag 25 okt 2015, 11:22][quote=kowalski schreef op zondag 25 okt 2015, 09:09]

Beste Googledoos , ??
Autocorrectie :-)

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2015 om 14:45
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Uw vraag is niet beantwoorden.
1 Hoeveel zit er in de fles qua inhoud?
2 Hoeveel concentraat gebruikt u?
3 Hoe groot zijn de glazen?
Met zoveel onbekende waarden is het dus niet berekenbaar.

hs
door hschuring - Oct 25, 2015 om 17:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

na mijn eigen tweede reactie lijkt het mij toch niet zo ingewikkeld om een normaal antwoord te krijgen, maar dat valt zo te zien nog best wel tegen. Ik vraag niet om een gedetailleerde onderbouwing, maar eigenlijk gewoon om ervaringen van anderen. Daarbij maakt het toch niet uit of ik een ander glas gebruik dan een ander. Maar ik laat het hier bij ... Op zich bevalt Karvan mij heel goed en het is helaas wel duurder, en daarom misschien onvoordeliger, maar het verschil zal uiteindelijk wel niet zo heel veel zijn.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2015 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Probeer die van de Lidl eens. Was een goede tweede. Ik denk niet dat veel volwassenen limonadesiroop gebruiken voor zichzelf.

door 1953 - Oct 26, 2015 om 01:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Dezelfde vraag kan je jezelf ook stellen van hoeveel kopjes koffie haal ik uit een pak koffiebonen; sterkte van de koffie of toch een slap bakkie!

ekiem
door ekiem - Oct 26, 2015 om 15:23
676 Antwoorden / 100 Vragen

Smaken verschillen en persoonlijk vind ik die van Karvan cevitan het lekkerste. Sluit me aan bij carola.83 .
Soms is goedkoop gewoon goed en ook een kwestie van smaak. Belankrijkste is natuurlijk, wat vind je het lekkertse, daar gaat het toch om.

Ekiem

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 26, 2015 om 15:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 25 okt 2015, 11:16][quote=tijger1 schreef op zondag 25 okt 2015, 11:00]Ik zou er sowieso maar niet teveel van nemen gezien al de suiker die er in zit.

Ach, overal waar 'te' voor staat (behalve bij tevreden), is niet goed, heb ik geleerd.
In het geval van geraffineerde suiker staat het toch echt vast dat het ongezond, opdat je lichaam die stof niet kan handelen. Dat andere witte poeder - C17H21NO4 - zou je daarentegen dan bijna als gezond kunnen verklaren ;-).

ar
door aram - Oct 26, 2015 om 16:24
136 Antwoorden / 1 Vragen

Vind het een beetje domme vraag .
De inhoud van glazen verschillen .
Je hebt zeg maar maatje bloemenvaas en vingerhoed .
Als je het advies van de fabrikant opvolgt hoe de verdeling is vind niet iedereen de smaak even prettig . Zo zal de 1 minder siroop erin doen en de ander meer .
Wat mij vaak in de winkel opvalt is dat ouders voor zichzelf prima bier of wijn kopen
en voor hun kinderen van die goedkope limonade halen .

endemion
door endemion - Oct 26, 2015 om 16:30
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 25 okt 2015, 11:16][quote=tijger1 schreef op zondag 25 okt 2015, 11:00]Ik zou er sowieso maar niet teveel van nemen gezien al de suiker die er in zit.

Ach, overal waar 'te' voor staat (behalve bij tevreden), is niet goed, heb ik geleerd.

Als je alles moet laten van wat je hoort/leest, mag je niks meer eten en drinken en ook dan ga je dood. Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.
Ofwel oogjes dicht, kop in het zand en alles is weer goed.

Kom op zeg het is gewoon zo dat zo'n beetje alles uit de supermarkt tegenwoordig nog maar weinig met voeding te maken heeft, het meeste zou je niet eens willen eten als er geen lading smaakversterkers in zaten om die overgeconserveerde zooi nog enigszins smakelijk te laten lijken.

Wbt de vraag of duurdere merken wellicht geconcentreerder zijn. Wellicht kom je al een eind als je de etiketjes naast elkaar houd en kijkt hoeveel suiker (en andere veelgebruikte smaakstoffen voor zover daar de hoeveelheid van gemeld wordt) er percentueel (per 100eenheid) in zit. Als er kunstmatige zoetstoffen (smaakversterkers) gebruikt worden je toch weer een ander beeld krijgt natuurlijk. Heb je op ranja gebied ook light en niet light producten dat zou het dan wel weer makkelijker maken.

wo
door wolfje7 - Oct 26, 2015 om 16:40
11 Antwoorden / 1 Vragen

4 volwassenen en wij gebruiken steeds ranja van verschillende merken. Zelf gebruik ik Bolero zakjes die je kunt aanlengen met water en hebben heel veel smaken. Je kunt een proefpakket bestellen met verschillende smaken om zo je eigen smaak te bestellen. Daarnaast is het suikervrij goed voor diabeet patiënten. Van Carvan Cetivam en vruchtensiropen werd mijn dochter hyperactief. Vind de siropen uit blik wel de lekkerste en vooral die van de Lidl vinden wij d elekkerste

wimmi20
door wimmi20 - Oct 26, 2015 om 17:05
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kijk, eindelijk een vraag die er echt toe doet.
Niet zo'n domme vraag als : hoeveel shagjes draaien de deskundigen uit een pakje shag.
Of zo'n nog dommere vraag: hoeveel velletjes WC papier gebruiken de deskundigen gemiddeld per veeg gebeurtenis.
Of : hoe vaak kun je een theezakje gebruiken.
Of : als je achteruit rijdt wordt je benzine tank dan weer voller.

Nee hoor, je stelt een spannende vraag die je zelf thuis proefondervindelijk heel gemakkelijk zelf kunt beantwoorden.
Wimmizelf koopt siroop van 98 cent per fles.
Daar maak ik 80 glazen limo van.
Ons zijn zunnig.

aurora1
door aurora1 - Oct 26, 2015 om 17:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Eigenlijk vraagt u of we andere merken meer of minder moeten verdunnen dan karvan cevitam. Dat betekent dat u vraagt of we cv eens willen vergelijken met andere merken. Dat ga ik niet doen.
Probeer eens, zoals al is gezegd, de siroop van Lidl die als nr. 2 uit de bus kwam.

van leyden
door van leyden - Oct 26, 2015 om 17:52
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Tegenwoordig heb je ook geconcentreerde (vruchten)drankjes die je keer op keer op keer kan mengen. (vruchten staat tussen haakjes omdat er meestal maar een procentje vruchtensap inzit,) De concentratie bestaat uit het wegnemen van vocht.

Volgens de reclame is het keer op keer op keer, dat zou dan drie keer zijn. maar keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer kan natuurlijk ook.
Zal wel iets irritant overkomen, maar ik doe even dat achtelijke reclametaaltje na.

Bedoel dus dat iedereen niet dezelfde hoeveelheid lekker zal vinden en er geen advies mogelijk is.

van leyden
door van leyden - Oct 26, 2015 om 18:04
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Nog even over die test (vruchtensapjes) van kassa afgelopen weekend.
Produkten gaan steeds meer de kant van homeopathie op.
De verdunning van (de duurdere) grondstoffen is haast eindeloos.

Maar het mag, de wet staat het toe, al zit er maar 0.000000000001 aardbei in, het mag dan aardbeienvruchtensap genoemd worden. De smoes is nog overtuigend ook>> vruchtendrankjes met alleen maar aardbeien zou na een tijdje niet meer lekker zijn.

Dan gaan wij het nog eens verdunnen met water ook....

ampi
door ampi - Oct 27, 2015 om 10:35
17 Antwoorden / 0 Vragen

Kan best dat je van een vergelijkbaar, goedkoper merk meer nodig hebt om dezelfde sterkte/zoetheid/smaak te krijgen als met Karvan Cévitam. Ik zou dat gewoon zelf uittesten. Heb ik ook ooit met Roosvicee gedaan en een aantal vergelijkbare, goedkopere vruchtenmixen. Sommige merken vruchtenmixen hebben die test toen glansrijk doorstaan. Ik had er welliswaar meer van nodig om dezelfde sterkte/zoetheid/smaak te krijgen als met Roosvicee, maar dan nóg was ik uiteindelijk goedkoper uit.

blok
door blok - Oct 28, 2015 om 14:01
79 Antwoorden / 8 Vragen

géén toegevoegde suikers, géén Enummers, géén conserveringsmiddelen, maar puur sap, ingedikt sap, oftewel diksap.
meer dan zoet van zichzelf.
water erbij, klaar.
verkrijgbaar bij de Natuurvoedingswinkel.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 28, 2015 om 15:49
7179 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=blok schreef op woensdag 28 okt 2015, 14:01]géén toegevoegde suikers, géén Enummers, géén conserveringsmiddelen, maar puur sap, ingedikt sap, oftewel diksap.
meer dan zoet van zichzelf.
water erbij, klaar.
verkrijgbaar bij de Natuurvoedingswinkel.
En bij AH

sp
door spikkel - Oct 30, 2015 om 11:36
148 Antwoorden / 5 Vragen

Ik drink 2 tot 3 liter 'limonade' per dag en doe ongeveer een week met een bus Karvan Cevitam Grenadine, de enige smaak waar nog gewoon suiker in zit. Dat is gemiddeld zo'n 18 liter. Als het in de aanbieding is sla ik 24 tot 36 bussen in waardoor het wel eens een maandje over datum loopt. Dan nog kristaliseert het niet zoals meneer de deskundige beweerde.

Karvan Cevitam heeft de laatste 2 jaar de lekkerste smaken uit het assortiment gehaald namelijk Appel-Bes en Cranberry. Toen was ik zo boos dat ik over ben gestapt op de Grenadine siroop van AH. Er zit evenveel fruit in maar toch deed ik niet langer dan 5 dagen met een bus. Uiteindelijk ben ik weer overgestapt op Karvan Cevitam omdat ik daar langer mee doe en er geen glucose-fructose stroop in de smaak Grenadine zit.

Ik snap Kassa niet helemaal. Volgens mij hadden zij een tijdje terug een item in de uitzending over hoe ongezond glucose-fructose stroop is. Nu is het plots weer gewoon suiker ? De stelling dat suiker en zelfs honing uit glucose en fructose bestaat betekent nog niet dat glucose-fructose stroop net zo (on)gezond is als suiker. Suiker wordt door je lichaam herkend als suiker, glucose-fructose stroop daarentegen niet. Door de zoete smaak wordt er wel insuline aangemaakt die je lichaam vervolgens niet nodig heeft. Je kan mij niet wijsmaken dat je schildklier onnodige overbelasten en het afbreken van insuline gezond is.

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2015 om 12:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@spikkel

U begrijpt blijkbaar de opzet van de test niet. Het ging over de smaak.

En of het nu fructose, glucose of suiker is, u krijgt door die hoeveelheid wel 75 gram suiker per dag binnen,

sp
door spikkel - Oct 30, 2015 om 14:01
148 Antwoorden / 5 Vragen

@ tijger1

De vraag van TS is of je van Karvan Cevitam minder gebruikt dan van huismerken om tot dezelfde intensiteit van smaak te komen. Mijn antwoord daarop is dat ik van AH eigen merk inderdaad meer gebruik dan van Karvan Cevitam. Daar werd volgens mij om gevraagd door TS die dat bovendien miste in het item over limondadesiroop.

Je kunt wel prijzen vergelijken maar als je van Lidl siroop dubbel zoveel nodig hebt dan van Karvan Cevitam om tot dezelfde smaakbeleving te komen is het verschil in prijs een stuk kleiner.

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2015 om 14:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet wat de vraag van de Ts is. Maar u had het erover dat u Kassa niet begrijpt over dat suiker, glucose, fructose gedoe, en daar ging die test en de vraag niet over.

Afgezien daarvan wordt glucose, fructose en honing ook doir je lichaam herkent als suiker.

En uiteraard is bij de uitgevoerde test overal dezelfde hoeveelheid siroop en water gebruikt.

sp
door spikkel - Oct 30, 2015 om 16:14
148 Antwoorden / 5 Vragen

Als je op had gelet had je geweten dat ze de aanlenginstructies vermeld op de bus of fles hebben opgevolgd. Deze verhouding is namelijk niet bij elke merk hetzelfde.

tijger1
door tijger1 - Oct 30, 2015 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@spikkel

De laatste keer dat ik limonadesiroop heb gedronken, was toen ik een klein kind was en dat is lang geleden. :-)

blok
door blok - Oct 31, 2015 om 14:56
79 Antwoorden / 8 Vragen

the proof of the pudding is in the eating oftewel in dit geval drinking.
gewoon zelf uitproberen dus, dan weet u wat u lekker of belangrijk vindt.