wilma1981
door wilma1981 Mar 10, 2011 om 08:29
Auto & vervoer

Hoeveel moet je betalen voor sterretjes in je voorruit?

Goede dag,

Nu het goede verhaal.

19-03-2010 heb ik drie sterretjes (van steenslag) laten maken door novus glass.
Er werdt tegen mij gezegd als ik niet verzekerd was dat ik hooguit 30 euro kwijt was voor deze drie sterretjes.

Ik hoorde niks en ging er dus vanuit dat alles goed was.
Nu krijg ik 18-02-2011 een brief dat GGN de administratie van GT Autoglas heeft overgenomen en dat er blijkt dat er nog een bedrag van 217.06 open staat ivm autoruit reparatie op 19-03-2010 of ik deze even binnen vijf dagen wil betalen.

(was wa verzekerd en dus niet voor ruitschade verzekerd maar ja 217 euro???)

38846 31 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilma1981

Dubbele topic.

Eerder schrijft u na het geven van een verkeerde bedrijfsnaam (Autototaalglas i.p.v. Novus glass) dat u dit doet voor een goede kennis en bedraagt de rekening € 160,00
Later heeft u het over een rekening van € 217,06.
Op uw groene kaart kunt u altijd zien waar u verzekerd bent en dan is het verstandig om eerste even na te vragen of het bedrijf waar u zaken mee wilt doen de rekening ook vergoedt. Dit vooral doen bij bedrijven die op parkeerplaatsen opereren. Deze vraag komt regelmatig terug op deze site.
Het is dan ook heel vervelend dat u toch voor de kosten op moet draaien.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

"excuus na autotaalglas het bedrijf was novus glass (heb dit bericht voor een goede kennis erop gezet maar die had mij de verkeerde naam doorgegeven heb nu alle papieren hier liggen dus dit gebeurt niet nog een keer)"

"Nu het goede verhaal. 19-03-2010 heb ik drie sterretjes (van steenslag) laten maken door novus glass."

Tja..... wat is nu het goede verhaal..........???

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij een WA-verzekering kan het zijn dat je wel voor ruitschade (sterretjes, niet de complete vervanging) verzekerd bent, maar dat je dan maar bij een beperkt aantal reparateurs terecht kunt (in mijn regio bijv. Autotaalglas en Carglass).

Een bedrag van 217 euro voor alleen het repareren van een paar sterretjes is inderdaad fors; zitten hier wellicht al de incassokosten bij inbegrepen?
(heb vorig jaar de voorruit van mijn auto moeten laten vervangen, kosten daarvan 290 euro)

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

dit is het goede verhaal ik had de juiste gegevens in het eerste herhaal niet heb daar mijn kennis ook over aangesproken dat ik niet meer iets erop zet als ik niet weet hoe of wat want dit is niet de manier dus bij deze ophouden over hoe of wat dit is het juiste verhaal..
(had eerst het verhaal van wat hij mij vertelde en ja is de jongste niet meer dus kan zich vergissen)

niet verzekerd tegen ruitschade maar vondt het bedrag van 217 euro wel veel is 182.40 voor aantal breuken 3 en 34.66 voor 19% btw..

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

susannef schreef op donderdag 10 mrt 2011, 09:44:

Ook bij een WA-verzekering kan het zijn dat je wel voor ruitschade (sterretjes, niet de complete vervanging) verzekerd bent, maar dat je dan maar bij een beperkt aantal reparateurs terecht kunt (in mijn regio bijv. Autotaalglas en Carglass).

Ik weet niet waar je die complete onzin vandaan haalt. Een WA-verzekering is uitsluitend en alleen voor schade, die je aan een ander aanricht, NOOIT voor eigen schade.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is geen onzin, wellicht heb ik dan gewoon net de goede verzekeraar getroffen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2011 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

susannef schreef op donderdag 10 mrt 2011, 10:06: Is geen onzin, wellicht heb ik dan gewoon net de goede verzekeraar getroffen.

Nou noem die verzekeraar maar eens!!! Dan ga ik onmiddellijk daar naar toe. Alleen premie betalen voor een Kale WA verzekering en toch eigen schade uitbetaald krijgen. Staat het hoofdkwartier in het Sprookjesbos bij de Efteling???

Of weet je zelf niet hoe je verzekerd bent en is het meer dan alleen WA??? Zou me niets verbazen.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 01:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verzekering is wel WA, maar op de polis staat apart glasdekking vermeld.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 01:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar is Nederland helemaal gek geworden. Sterretjes altijd in de voorruit/carglass die core-business heeft gemaakt van deze ruit/verzekeraars die exclusieve afspraken maakt met bepaalde reparateurs.

Vraag me werkelijk af wie nou wie voor de gek houdt hier. Voor de APK maakt en ster of 3 niet uit. Maar blijkbaar verdiend carglass zoveel geld dat ze ons alom en overal met commercie kunnen bestoken . Volgens mij is nog nooit een sterretje veranderd in een ruit verliezen.

Een verzekerde voorruit via carglass kost 450(betaald door je verzekering). Een onverzekerde bij de dealer 300. Net over de grens in Germania 150 euro incluis montage.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, al met al: andere kennissen zoeken. Eerst de verzekeraar bellen, dan ster repareren en de volgende keer niet weer zo bumperkleven, is ook slecht voor je motorkap.
En @Vladje: het is de toon, waarop je reageert. Het lijkt nu erg agressief.

Mijn mening: Verzekeraars zijn Versjacheraars.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Wilma1981

U heeft waarschijnlijk een "stevige" rijstijl?

P.S.

Meer afstand houden bij snelheden boven de 80 kilometer per uur kan ook zorgen voor (veel) minder of geen steenslag.

Ook invoegen met te weinig tussenruimte kan steenslag opleveren bij de achter u rijdende auto...

Haast/hogere snelheden in Nederland, b.v. tijdens de spits levert geen enkel tijdsvoordeel op: Wel meer risico op een ongeluk, verhoogd verbruik/slijtage en meer stress.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

susannef schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 01:03: Verzekering is wel WA, maar op de polis staat apart glasdekking vermeld.

WA-verzekering is verplicht en staat op de polis. Daarom staat op de polis nog een toevoeging en is het dus meer dan alleen WA. (Bel elke verzekeringsmij maar op en vraag of ze ruitschade uitbetalen met kale WA). Waarschijnlijk staat er ook nog op de polis, bijv WA+ of WA-BAC (Beperkt Auto Casco).

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

De 217 euro is het bedrag, dat een bedrijf aan de verzekering maar vragen voor 3 sterretjes. Maar als u zelf moet betalen, mag de reparateur wel meer coulant zijn richting klant, want dan zijn de kosten redelijk hoog. Wijzelf bereken voor een klant die zelf moet betalen nooit zoveel.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn een stelletje "neppers" bij Carglass. Mijn auto had met oud en nieuw allemaal vuurwerk plekjes op de ruiten en ik kreeg het er niet meer af. Ik liet de boel taxeren en de schade was 2800,-- euro. Ik schrok flink, de man wilde gelijk een afspraak maken om de ruiten te vervangen. Eerst maar even nadenken, dacht ik. Toen wij Carglass Hilversum verlieten kwamen wij een mevrouw tegen die er kennelijk ook werkte. "ik zou hem eerst eens door de wasstraat laten gaan, zei ze". Zo gezegd zo gedaan, de auto was weer in perfecte staat. Dat scheelde 2790,-- euro. We zagen nog net dat de man nijdig reageerde tegen de vrouw.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

susannef schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 01:03: Verzekering is wel WA, maar op de polis staat apart glasdekking vermeld.

Heb je deze dan apart afgesloten of zit deze in het standaardpakket.

Wat is de naam van de verzekering?

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen, laat u niet in de boot nemen.
Laat geen sterretjes repareren. !
Ik heb WA plus glasverzek.
- De eerste maal een sterretje late repareren. Kosten veertig euro.
Snel verdiend dacht ik. En slecht uitgevoerd,.
Mijn verzekering betaalde.
- Twee sterretjes laten repareren en de slechte van eerder gratis.
Kosten keurig betaald door verzek mij. 150 euro voor minder dan tien minuten werk door een prutser.
Een klacht ingediend bij Centraal beheer, dat ze zonder navraag deze hoge bedragen uitkeren.
En nu komt het.
Mijn verzekeringspremie is nu met 10 % verhoogd.Dus ook de WA.
*

Begrijpt u nu waarom dit een gat in de markt is voor ......wie dan ook. ?
Èen persoon start het bedrijf op en neemt 10 tallen uitkeringtrekkers in dienst.

*En dat gaat jaren zo doorlopen.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan schijbaar tegenwoordig wa verzekering afsluiten+ruitschade mijn dochter heeft dat ook net gedaan kost iets meer

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Carglas was de prijs voor een nieuwe voorruit in m'n Toyota Starlet 450 euro en bij Autoglas-select 220 euro. Tel uit de meer dan 100% TV reclame & woekerwinst die de niet oplettende klant uiteindelijk meer betaald dan nodig is.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilma1981

Op zich is de rekening niet buitensporig hoog. Wel zullen ze ook gezegd hebben dat de verzekering zou betalen en dan is er dus wél sprake van misleiding.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wilma1981

ik werk zelf bij een onafhankelijk autobedrijf die ook ruitservice doet
we zitten dus niet bij een of ander groot autoruitbedrijf

wij rekenen voor het repareren van een ster in de auto ruit het volgende

1e ster 60,--
2e ster 45,--
3e ster 30,--
4e ster gratis
bij meer reparatie advies vervangen

dit is wel ex btw

totaal 135 ex btw + 19 % kom je op een kleine 160 euro
voor we een reparatie doen bellen we altijd eerst zelf de verzekering van de klant op om te kijken hoe deze is verzekerd en wat de evt gevolgen zouden zijn zoals eigen risico en terugval in trede diet overleggen we dan ook eerst met een klant
dit zijn ook de bedragen die de verzekerings maatschappijen aanhouden bij het uitbetalen aan een schade bedrijf
217 euro is gewoon weg te veel

p.s deze prijzen zijn gebaseerd op een reparatie van een ster of koeienoog incl het inboren van het inslag punt als dit niet nodig is en de reparatie volstaat met alleen een pit die gevild moet worden zijn de prijzen 50% lager
de prijs van 160 is gebasseerd in het erigste geval
kan natuurlijk niet beoordelen hoe de schade was

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog een kleine aanvulling
als een ster goed en netjes gerepareerd wordt
ben je een goede 30 - 45 min per ster bezig
afhankelijk van het soort inslag

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 16:55: wilma1981

Op zich is de rekening niet buitensporig hoog. Wel zullen ze ook gezegd hebben dat de verzekering zou betalen en dan is er dus wél sprake van misleiding.

ReadAC.

ze zeiden als de verzekerig het niet vergoedt kost het hooguit 30 euro..
dat was de misleiding en nu een bon van 217 euro incl btw krijgen..

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

abmannetje schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 13:59: Nou, al met al: andere kennissen zoeken. Eerst de verzekeraar bellen, dan ster repareren en de volgende keer niet weer zo bumperkleven, is ook slecht voor je motorkap.
En @Vladje: het is de toon, waarop je reageert. Het lijkt nu erg agressief.

Mijn mening: Verzekeraars zijn Versjacheraars.

jij reageert ook als een kip zonder kop..
als er iets niet gebeurt is het bumperkleven dus als je niet weet hoe of wat zeg dan niks en ook niet over anderen

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

tar schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 14:07: @ Wilma1981

U heeft waarschijnlijk een "stevige" rijstijl?

P.S.

Meer afstand houden bij snelheden boven de 80 kilometer per uur kan ook zorgen voor (veel) minder of geen steenslag.

Ook invoegen met te weinig tussenruimte kan steenslag opleveren bij de achter u rijdende auto...

Haast/hogere snelheden in Nederland, b.v. tijdens de spits levert geen enkel tijdsvoordeel op: Wel meer risico op een ongeluk, verhoogd verbruik/slijtage en meer stress.

laat die "stevige rijstijl" maar achterwege want het gaat om een persoon van 80 jaar waar ze dit bij gedaan hebben en die rijdt niet stevig..
ook houdt hij genoeg afstand plus hier ging het helemaal niet om het ging om het feit dat het een hoog bedrag was wat er gevraagd werdt....

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@pino123 verzekeraar is de Noordhollandsche

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een spannende en vaak onsamenhangende verhalen waaruit over het algemeen Carglass geen al te hoog cijfer krijgt. Of dit allemaal tercht is kan ik niet geheel beoordelen maar de opmerking van Varatje geeft naar mijn mening wel een beeld van alle verhalen. Wie zijn nu eigenlijk de 'neppers': Carglass, Varatje of beide? "Ik kreeg de vuurwerk plekjes niet meer van de ruiten" als dan een mevrouw simpel stelt 'rij eens door de wasstraat' en het blijkt dan dat de auto weer 'in perfecte staat is' dan zal niemand het mij denk ik kwalijk nemen dat ik bij Varatje toch wel erg grote vraagtekens zet. Of was er misschien en behoorlijke eigen bijdrage mee gemoeid?...

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilma1981 schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 17:19:

ze zeiden als de verzekerig het niet vergoedt kost het hooguit 30 euro..
dat was de misleiding en nu een bon van 217 euro incl btw krijgen..

3 tientjes is ook niet erg realistisch, gezien de hoeveelheid werk. Daar hoef je geen expert voor te zijn om te kunnen beoordelen dat dat nooit kan.

ve
door verwijderd - Mar 11, 2011 om 22:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Opmerking vooraf: wat me opvalt is de soms zo agressieve manier van beantwoorden, waarom moet dat zo? We willen met z'n allen toch iemand op de goede weg helpen, daar helpt agressie niet bij.

Verder: er zijn verzekeringsmaatschappijen met met een WA-plus of extra die liever een sterretje laten maken dan later een hele ruit laten vervangen.
Maar Centraal Beheer kent wel een extra bij de WA-verzekering, maar degenen die via een bedrijf een korting krijgen op de premie hebben weer geen recht op ruit-reparatie. Kortom: in verzekeringsland is alles mogelijk.
Een tip: je hebt een aantal sterretjes, kwestie van een poosje langer doorrijden met een eerste en tweede sterretje, je komt op een parkeerterrein, waarop een reparateur staat. Je weet of belt even met de verzekeraar (tel:zie groene kaart): hij vergoedt niet.
Kijk dan eerst eens hoe de reparateur zijn werk doet, kijk wie de leiding heeft, wacht tot hij niets te doen heeft en maak vervolgens eens een praatje en leg uit wat je wilt: 3 reparaties voor 25 euro, met wat onderhandelen kom je wel uit op 50 euro en verder niet teveel zeuren over een bon enzo.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2011 om 01:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

[Varatje,

wat een onwaarschijnlijk verhaal.
je krijgt zelf de vuurwerkvlekken niet van je ruiten af.
Dan komt er een Carglass toverfee langs die zegt : haal hem eerst eens door de wasstraat.
En hocus pocus : met de borstels van de wasstraat zijn de ruiten weer nieuw.
Rara hoe kan dat ?
Je zegt dat nieuwe ruiten voor jouw auto 2800 euro kosten.
Heb je soms een dubbel focus voorruit met kraswering en ontspiegeling ?
De ruiten van een Rolls Royce kosten volgens mij nog minder
Ik geloof geen barst of sterretje van dit verhaal.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Varaquote=varatje schreef op vrijdag 11 mrt 2011, 14:29]Het zijn een stelletje "neppers" bij Carglass. Mijn auto had met oud en nieuw allemaal vuurwerk plekjes op de ruiten en ik kreeg het er niet meer af. Ik liet de boel taxeren en de schade was 2800,-- euro. Ik schrok flink, de man wilde gelijk een afspraak maken om de ruiten te vervangen. Eerst maar even nadenken, dacht ik. Toen wij Carglass Hilversum verlieten kwamen wij een mevrouw tegen die er kennelijk ook werkte. "ik zou hem eerst eens door de wasstraat laten gaan, zei ze". Zo gezegd zo gedaan, de auto was weer in perfecte staat. Dat scheelde 2790,-- euro. We zagen nog net dat de man nijdig reageerde tegen de vrouw.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

een ster kost max 30 euro meervoudige max 90 euro.
dat zijn de prijzen die wij vergoed krijgen dus u bent te duur uit.
en bent u nu wel of niet verzekerd???

ve
door verwijderd - Mar 13, 2011 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilma1981 schreef op donderdag 10 mrt 2011, 08:29: Goede dag,

Nu het goede verhaal.

19-03-2010 heb ik drie sterretjes (van steenslag) laten maken door novus glass.
Er werdt tegen mij gezegd als ik niet verzekerd was dat ik hooguit 30 euro kwijt was voor deze drie sterretjes.

Ik hoorde niks en ging er dus vanuit dat alles goed was.
Nu krijg ik 18-02-2011 een brief dat GGN de administratie van GT Autoglas heeft overgenomen en dat er blijkt dat er nog een bedrag van 217.06 open staat ivm autoruit reparatie op 19-03-2010 of ik deze even binnen vijf dagen wil betalen.

(was wa verzekerd en dus niet voor ruitschade verzekerd maar ja 217 euro???)

grindweg lees bovenste nogmaals...