komsja
door komsja Mar 19, 2015 om 18:15
Elektronica & tv

Hoeveelheid damp bij e-sigaret

Ben vorig jaar april met de e-sigaret begonnen van bookwill (25 euro) maar om een lang verhaal niet nog langer te maken,wil ik vragen of er anderen zijn die ook vinden dat de damp productie van deze sigaret te laag is en een e-sigaret hebben gevonden die meer damp geeft,en wat meer overeenkomt met roken van tabak.
Ps:maak regelmatig de verdamper en batterij schoon,en een nieuwe batterij aangeschaft.

1522 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 19, 2015 om 19:55
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, als je alles volgens de regels doet en het niet werkt, dan maar terug naar je shag. Oh nee, kan niet, je bent bezorgd voor je gezondheid, ff vergeten. Maar wat ik heb gelezen gaat die e-smooker ook de ban in, in de toekomst, dus nu mooie gelegenheid om helemaal te stoppen, toch. Je zit al in de risicogroep dus mooi moment. Zonder damp nog beter.

gerbera
door gerbera - Mar 19, 2015 om 21:59
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Overstappen op een waterpijp mischien een optie.-:)

gerdamarijke
door gerdamarijke - Mar 19, 2015 om 22:18
330 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi Komsja.
Mijn man en ik waren beiden zware rokers en zijn sinds 23-1 op de Bookwill overgestapt. Bevalt enorm goed en wij hebben goede damp. Gebruiken Dark Vapure en Burley, beiden van Primera. Je moet wel regelmatig dat tankje vervangen, hoe vaak dat moet ligt aan hoeveel je dampt. Op mijn werk zijn verschillende collega's over op de e-sigaret en iedereen verbaast zich juist over de grote hoeveelheid damp die de Bookwill geeft. Probeer het eens met een nieuw tankje.

costnix
door costnix - Mar 19, 2015 om 22:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik rook al jaren de NO-sigaret. Die bevalt mij prima en is heel goedkoop.

tenormin
door tenormin - Mar 19, 2015 om 23:14
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=costnix schreef op donderdag 19 mrt 2015, 22:39]Ik rook al jaren de NO-sigaret. Die bevalt mij prima en is heel goedkoop.

+1 en past ook nog bij uw nickname!!

macwouter
door macwouter - Mar 20, 2015 om 00:28
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zelf rook al jaren een e-sigaret en hoor ondertussen bij de gevorderde e-rokers. Ten eerste moet je overstappen naar een elektrische sigaret van minimaal 1500 mah. De meeste sigaretten die je bij de super op de toonbank ziet staan zijn 600 tot 1000 mah en dat is eigenlijk al teweinig. Een e-sigaret met 1500mah kun je op 8 watt zetten ( 4.9- 5.00 volt) en met voldoende nicotine (18 mg ) rook je als het ware brandaris of zware vannelle. Let op. Als u vloeistof aanschaft let dan op de samenstelling. Je hebt PG dat je alleen gebruikt voor de smaak en je hebt een combinatie van PG-VG (80-20 verhouding). Hoe hoger de VG verhouding is hoe meer damp. Vloeistof met een verhouding 50-50 dampt veel meer. De maximale verhouding kun je ook zelf samenstellen want je kunt ook enkel PG of VG (flash) kopen. Dus hoe meer VG des te meer damp.

me
door mein33 - Mar 23, 2015 om 18:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Eens een "Junk" altijd een "Junk", het is een zeldzaamheid als een verslaafde voorgoed weer clean wordt.
Rokers zijn net zo verslaafd aan de nicotine als een heroïne verslaafde aan de heroïne.
De heroïneverslaafde kan als alternatief overstappen op de goed gesubsidieerde methadon, maar daarmee is zijn/haar (gezondheids-) probleem niet opgelost.
En de geldkloppers hebben voor de verstokte roker het "nicotinepijpje" uitgevonden en dat blijkt een gouden vondst te zijn.
Het enige voordeel (als je daar tenminste van kunt spreken) van dit "nicotinepijpje" is dat er geen teer in zit, maar voor de rest is het net zo nadelig voor de mens als een gewone peuk.
Ze zorgen ervoor dat de rokende "junk" een "junk" blijft door hem/haar voor te spiegelen dat zo'n "nicotinepijpje" veel gezonder in het gebruik is als een sigaret van tabak en ze verdienen daar vervolgens een vermogen mee.
Hoe het echt met de gezondheid van die slappeling die niet kan stoppen met roken gaat, zal ze in het geheel niets interesseren.

Iemand met een beetje respect voor zich zelf en zijn/haar lichaam die geen tabak meer wil roken stopt gewoon, tenminste als hij/zij over een beetje karakter en eigenwaarde beschikt.

Voel u vooral niet persoonlijk aangesproken, maar ik kon het toch niet laten ;- )))))

costnix
door costnix - Mar 23, 2015 om 18:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@mein33
Heeft u dan geen medelijden met longartsen? Zij gaan er met 50 procent in inkomen op achteruit, als alle rokers stoppen met roken!

komsja
door komsja - Mar 23, 2015 om 18:25
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@mein33
Ik kan het soms ook niet laten
Hoogachtende mein33,u zegt dat ik dus een junk ben en dus een slappeling!!!
Maar wat zijn wij slappelingen toch blij met zulke sterke mensen zoals u.
Weet zeker dat wij slappelingen en Junks enorm veel met uw opbeurende woorden kunnen en dat wij allen per omgaande stoppen met ons verslavings gedrag en net zo gezond gaan leven zoals u dat doet.
Namens ons allen,dank ik u nederig voor uw bijdrage.Dank dank dank ..............................etc etc
Ps;heb wel zo,n beetje een vermoeden wat u hierop gaat zeggen.

tenormin
door tenormin - Mar 23, 2015 om 18:47
16828 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 23 mrt 2015, 18:00]

Iemand met een beetje respect voor zich zelf en zijn/haar lichaam die geen tabak meer wil roken stopt gewoon, tenminste als hij/zij over een beetje karakter en eigenwaarde beschikt.

Voel u vooral niet persoonlijk aangesproken, maar ik kon het toch niet laten ;- )))))

Beste mein33, het gaat niet zozeer om karakter en eigenwaarde: de grootste motivatie is dat men het zelf moet willen!!. Is een nuance verschil. En die motivatie ontbreekt me. En zie het in perspectief: we betalen een enorme hoeveelheid bij aan de Staat. ?

door 1953 - Mar 24, 2015 om 01:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou er niet aan beginnen, het is zelfs meer kankerverwekkend dan de gewone sigaret.

Rook zelf niet!

mebo
door mebo - Mar 24, 2015 om 11:45
153 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 23 mrt 2015, 18:47]
Beste mein33, het gaat niet zozeer om karakter en eigenwaarde: de grootste motivatie is dat men het zelf moet willen!!. Is een nuance verschil. En die motivatie ontbreekt me. En zie het in perspectief: we betalen een enorme hoeveelheid bij aan de Staat. ?

O.T. om er geen discussie van te maken.

Ik kan toch wel enigszins meegaan in het epistel van mein33 en begrijpen wat er wordt bedoeld.
Het is misschien een beetje cru gesteld maar dat is waarschijnlijk ook wel de bedoeling van mein33.
Van roken is alom bekend dat het niet goed is voor de gezondheid, velen krijgen te maken met longkanker en dat zou men niet moeten willen.
Ik heb mijn broer in twee jaar tijd vanwege longkanker zien aftakelen van een boom van een kerel naar een zielig hoopje mens die tegen het einde nog maar één wens had en dat was om zo snel mogelijk te mogen sterven.
Iemand die wil roken moet dat vooral niet laten als men dat niet wil, die beslissingsvrijheid hebben we in ieder geval nog.
Wat ik totaal niet begrijp is dat mensen overstappen op een vervangend product zonder dat daar ook maar enig wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan en de gevolgen van het gebruik op iets langere duur volledig onbekend zijn.
Naar mijn idee is dat alleen maar kiezen uit twee kwaden.
En waarschuwen mag, al is het soms confronterend.

Vriendelijke groet, mebo